Veckans fråga: Hur stor TV har du hemma?

Veckans fråga: Hur stor TV har du hemma?

Det börjar bli mörkt på riktigt ute, vilket traditionellt innebär läge att parkera bakdelen i soffan för TV-mys. Hur stor är skärmen du normalt tittar på?

Läs hela artikeln här

Har ingen tv utan bara monitorer och projektorer.
Men jag kanske ska skaffa en nu när licensen är borta.

Efter att HDMI-portarna började glappa på min ~10 år gamla 55” så bytte jag förra veckan till en 49” QLED, så jag har precis bytt kategori i frågeställningen 😊

Skickades från m.sweclockers.com

55" men om ca 7år ska en 75" inköpas. (Jag brukar ha TV's runt 7-10år)

Men jag har ju 60".

50" plasma, hoppas fortfarande på ett återintåg av plasma-tv på marknaden.

2 stycken 65" LG OLED C8!
Sinnessjukt nöjd. OLED <3
Hade tidigare en 60" Samsung någonting.

Köpte en 65" i våras. Den fick inte riktigt plats där vi ville ha den så det var bara att lämna tillbaka och skaffa en 55" istället.

Har en 46" 1080p TV från 2011, men denna ska förhoppningsvis snart bytas ut mot en 65" 4K Frågan är bara om man ska köra med en LCD med FALD eller riskera inbränningar med en OLED...

60" Plasma för slöTV, sen 131" projektor duk för film.

50" just nu, men tittar aktivt på 75" eller 82". De som finns i rimliga prisklasser saknar dock HDMI 2.1 vilket gör att man inte kan använda 120 Hz via datorn även om panelen stödjer det Det blir kanske att vänta ett år till, alltså.

Sitter på en gammal och billig 46", men den duger ett tag till. Planerar att byta upp mig till en 65" OLED framöver.

Köpte nyligen ny TV, nöjde mig med 50", billigare och nättare. Blir större pixeltäthet än en större TV också, så man kan sitta närmare. UHD, HDR10+, local micro dimming osv gör att de ständiga problemen med svärta i gamla TV:n är borta såvitt jag kan se, inte bäst bild med bara en billig VA-panel, men helt ok för mig. Samsung 7-series 2019 med Tizen.
Ingen stor hembionörd men har bra stereohögtalare och ARC i förstärkaren gör att det blir bra ljud på allt innehåll. Fungerar för mig, kommer inte att spela några spel på TV:n. Vardagsrummet är för familjen.

Senast redigerat 2019-11-15 15:47

Nyinköpt Samsung 75" QLED, sitter ca 2,5 meter från TVn. Kändes himmelskt stort den första dagen men sen så känns det enbart underbart.
Uppgraderade från en 49" LG.
Har en 40" curved Samsung i sovrummet samt en 32" Samsung i gästrummet.

55 OLED

55 tums plasma. Får inte plats större TV fysiskt där den står nu och tycker den är tillräckligt stor.

Edit: Vi har fler TV-apparater som inte används så mycket. De är mindre. En plasma på 42 tum (tror jag) och en LED på 32 tum. Tycker det är fin bild på plasmorna så ser ingen anledning att köpa ny TV. Har förresten inget TV-abonnemang förutom netflix. Kollar en del på playkanaler via mibox.

Har en Sony BRAVIA 55" UHD 4K SmartTv och är nöjd.
Det bästa är att Sony äntligen kört in android tv 8.0

65" LG Oled i vardagsrummet, 55" LG Oled i sovrummet. Bästa inköpen jag gjort.

55" LG C8, bästa köpet jag gjort!

Senast redigerat 2019-11-15 13:49

60" LG plasma från 2010, får följa med tills den stupar, sen blir det 65"+

UST Projektor ca 135" bild.

@Roboseal
Hade samma situation tom förra året.

Edit: Saknar bra responstid så går inte att spela på dessvärre. Väntar på ett bra uppgraderingsalternativ.

55" LG B6 och väntar in W modeller med separat box för inputs and outputs i vettig prisklass och förstår inte varför dom dumpar soundbaren under tv

Har 40" Samsung model äldre, då jag tittar på tv typ några timmar om året.

Har en 48" i vardagsrummet och en 32" i sovrummet.

Någon random 47'' som i alla fall har 1080p som duger för netflix. Bryr mig inte mer

108 tum projektor duk. Kommer nog inte äga tv igen , iaf på väldigt länge.
Tom 70” tv känns litet för mig.

Har inte haft TV sedan 2011-2012.

Streamar, lyssnar, läser, spelar från PC och har en 27-tums skärm som fungerar bra.

Har en 50", sista generationens Panasonic plasma-TV från 2013. Är sjukt nöjd med allt utom storleken och risken för inbränningar
Har kommit fram till att 100" hade varit perfekt för nästa skärm, men sådana TV:s existerar ju inte, åtminstone inte för en rimlig peng. Laser-short-throw-projektor lockar en del, men då bildkvalitet är av hög prio lämnar utbudet en del att önska. Väntar ytterligare ett par år innan uppgraderar, hoppas på billigare och större skärmar, gärna LCD med mini-LED (~2000 zoner) för mer ljusstyrka och utan inbränningar. Alltfler verkar hoppa på OLED-tåget dock, även Samsung... Blä.

60" LG plasma och 88" projektor.

Blir nog en en 65" och flytta den gamla 60" till där projektorn är så får den gå i graven (gammal 720p).

65" OLED.
LG C8. (Bästa köpet jag gjort)
Sitter ca 3m från tv´n så det är enligt mig en perfekt storlek.
Blir lite Biokänsla hemma när man inte har råd med att bygga eget biorum!
Att ljudet från denna tv är bra som fan jämfört med liknande apparater gör det hela underbart vid filmtittande med högt ljud utan att använda någon soundbar.

Grabben på 2.5 år sa detta förra helgen:
"Pappa, varför går vi på bio på MOS när vi har bio hemma?"

Skrivet av kwame:

2 stycken 65" LG OLED C8!
Sinnessjukt nöjd. OLED <3
Hade tidigare en 60" Samsung någonting.

Sjukt bra tv. Älskar vår!