Vad blev årets bästa köp för er?

@fantomsmurfen:
Tog språnget till bergvärme för några år sedan, vågar påstå att det är årtiondets bästa inköp (inkl. bilar, båtar mm).

Annars måste jag säga att en thinkpad X1 nånting mer står sig högt (laptop med tangentbord som är skönt att skriva på), jämte en Ankarsrum assistent (känns ovant att idag köpa något som känns designat att hålla i decennier).

Roborock s6. Tveklöst. Magi.

Året är inte slut ännu men just nu fram till november är det en Apple TV 4K mediaplayer.

Fram till oktober var det min nya router en Asus RT-AC86U med Merlin fw 384.13.

Skall köpa en Canon EOS R som komplemment till min Canon 5D mk IV på svartabörsfredag eller vad den heter. Black retail. Fredagen den 29/11 om den dyker under 20-papp. Det k a n bli bästa köpet 2019. Vet inte än.

Varit många bra köp i år men den här ligger bra till som bästa:

https://www.hifiklubben.se/streaming/bluesound/bluesound-puls...

Överraskande bra ljud och fyller upp rummet bättre än jag trodde (öppen planlösning kök/vardagsrum så det är väl 50m2 eller så med upp till 4m i takhöjd).

Skönt att få bort stor förstärkare, frontar och sub utan att tumma alltför mycket på ljudet

Har ett par riktigt bra köp på sistone;
I princip hela burken i sign, riktigt grym prestanda i allt jag gör, nu ska man bara lära sig utnyttja trådarna på ett bra sätt XD
Dock toppas det av att man en månad senare införskaffade en 3D-printer, fy f*n vad roligt det är, har bara gjort lite enklare print (men skaffade en mängd filament för att motivera användandet), men j*vlar vilka möjligheter det finns!

Väntar fortfarande på black Friday för att kunna dra någon slutsats.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag måste nog säga min elcykel. Inköpt innan sommaren och har nu rullat 60mil. Det är förmodligen mer än jag cyklat i mitt vuxna liv totalt sett tidigare. Har till och med sulat på dubbdäck och vågat mig ut nu när snö och is kommit, det har jag aldrig gjort tidigare.

Dugligaste datorprylen:
Tveklöst en Ryzen 3700X, tuggar i princip igenom allt utan att svettas.

Cpu, gpu, ram, ssd i all ära men bästa köpet till datorn blev ett handledsstöd till tangentbordet för 99:-.

Skickades från m.sweclockers.com