Age of Empires IV får gameplay-video

Permalänk
Melding Plague

Age of Empires IV får gameplay-video

Under Microsofts spelevenemang X019 avtäcks gameplay från Age of Empires IV, och den rejält omarbetade 4K-versionen av Age of Empires II är lanserad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Wololo, det här kommer spelas!

Permalänk
Medlem

Mongoler mot Britter?

????????

Permalänk
Medlem

Vertikal geografi. Fanns det med i Age of Empires Online?

Permalänk
Medlem

Jag känner mig kluven. Älskar AoE, men jag fastnade inte direkt för grafiken i den här teasern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk

Känns som att jag kommer blir mindre social inom kort, Flight Simulator 2020, Red Dead Redemption 2 och nu Ages of Empires IV.

Permalänk

Altilagir!

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett återvunnet mobilspel precis som civ 6 och cnc 4. Jag går inte på den bullshiten igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Jag känner mig kluven. Älskar AoE, men jag fastnade inte direkt för grafiken i den här teasern.

Skickades från m.sweclockers.com

precis som civ 6 är det ett uppenbart mobilspel de inte kunde luska ut micro transaktioner så det är low detail art återvunnet för pc och xbox.

Permalänk
Avstängd

Nostalgin flödar

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Altilagir!

//LD

Allt í lagi! Til bardaga!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Känns som att jag kommer blir mindre social inom kort, Flight Simulator 2020, Red Dead Redemption 2 och nu Ages of Empires IV.

Får hoppas på rejält med snö så vi inte kan ta oss någonstans eller göra något endå

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Att AoE2 DE kallades 4K versionen i ingressen var fan årets underdrift. Men kom lite mer sen

Det är en hel revamp av spelet, inte bara i grafik och ljud (man har spelat in all musik osv igen för bättre kvalité). Men även stora QoL ändringar, bättre prestanda, ny pathing, ny AI, nya civs, nya units, bättre ui och ändrat flera saker som bara var dumma.
Microsoft är ganska seriösa med att göra AoE2 DE till en ännu större esport titel. Imo är detta det mest efterlängtade spelet på många år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hoppas de har schyssta co-op-lägen som i de tidigare installationerna! Jag får inte alls mobilvibbar, men har kanske spelat för lite mobilspel för det...

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@BergEr: ja ingressen har inte riktigt utrymme för att förklara exakt vad nyversionen medför. Justerade den något, men styckena om AoE II: DE innehåller nu information som förhoppningsvis ska illustrera hur rejäl nyversionen är

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Hype! Kommer fortfarande ihåg när jag satt och spelade demot till första AoE

Permalänk

Woop woop hell yeah! Givet köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hype! Kommer fortfarande ihåg när jag satt och spelade demot till första AoE

Haha ja, det bästa jag någonsin vart med om, tror det va nån demoskiva med flertalet spel på. Körde det där demot så jädrans många gånger på vår jädrans långsamma dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@BergHa: ja ingressen har inte riktigt utrymme för att förklara exakt vad nyversionen medför. Justerade den något, men styckena om AoE II: DE innehåller nu information som förhoppningsvis ska illustrera hur rejäl nyversionen är

Helt förståeligt, det uppskattas

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Haha ja, det bästa jag någonsin vart med om, tror det va nån demoskiva med flertalet spel på. Körde det där demot så jädrans många gånger på vår jädrans långsamma dator

Ja gisses vad man spelade om demot. Vill minnas att det totalt sett fanns två olika uppdrag att prova på varav det ena så startade man upp med en präst om jag inte minns helt fel.
Undrar just om det inte var Aftonbladet som gav ut demoskivan.

OnT: Ser sådär fantastiskt bra ut som jag hoppades på! Hoppas Relic levererar. Visst var det väl dem som låg bakom Company of Heroes serien?

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Mongoler mot Britter?

????????

Sedan när har historiskt korrekta scenarion varit AOE första fokus? Vi snackar ändå om spelen där man kan fuska in "Monster trucks".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Borde inte Age of Mythology räknas till serien också?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Större kartor med?!?!?

Spelvärlden i AoE är i mitt tycke micro....

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Älskar den grafiska stilen, ser verkligen ut som ett modernt AoE II - gillart skarpt!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Ja gisses vad man spelade om demot. Vill minnas att det totalt sett fanns två olika uppdrag att prova på varav det ena så startade man upp med en präst om jag inte minns helt fel.
Undrar just om det inte var Aftonbladet som gav ut demoskivan.

OnT: Ser sådär fantastiskt bra ut som jag hoppades på! Hoppas Relic levererar. Visst var det väl dem som låg bakom Company of Heroes serien?

Två präster var det nog om jag inte missminner mig, det demot spelade jag ofattbart många gånger Sen det fullskaliga spelet så klart. Sen kom tvåan och visst det är klart man spelat det men för mig känns det liksom fortfarande inte helt rätt med enbart medeltiden som nu fyran också blir, jag menar AoE ska ju vara från stenåldern fram till järnåldern...

Och vad menar de, britter och mongoler? Vad hände med alla andra folken? Eller är det bara att kampanjen kretsar kring de två?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Hoppas Relic levererar. Visst var det väl dem som låg bakom Company of Heroes serien?

Oh ja <3

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Kommer till Xbox, suck var förmodligen orsaken Supreme Comander 2 var en flopp.
Finns det nån normal människa som tycker det är kul att spela rts på konsol?
Får väll köpa det på nån rea..

Permalänk
Medlem

Ser ju trevligt ut detta måste jag säga! Lääänge sedan jag lirade AoE. Tror Mythology var sista jag lirade och det var grymt förstås.

Trean skaffade brorsan men eran det utspelade sig i lockade inte mig alls. Vill ju ha riddare med rustningar osv. Helst ska det fungera som AoE 2 där man är på stenåldern först typ och kan ta sig upp till iaf medeltiden eller vad det nu är och så stannar man där.

Eller ännu hellre egentligen...Ett spel som var helt överlägset AoE för mig efter jag testat det var Empire Earth. Stenåldern ända upp till framtiden/nanoåldern. Grymt skoj att tex lira genom världskrigens era och sen ta sig upp i kalla kriget, till nutid till framtid. Eller rentav enbart låsa sig till andra världskrigets era eller medeltiden tex. Fin variation kunde man få.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Ser ju trevligt ut detta måste jag säga! Lääänge sedan jag lirade AoE. Tror Mythology var sista jag lirade och det var grymt förstås.

Trean skaffade brorsan men eran det utspelade sig i lockade inte mig alls. Vill ju ha riddare med rustningar osv. Helst ska det fungera som AoE 2 där man är på stenåldern först typ och kan ta sig upp till iaf medeltiden eller vad det nu är och så stannar man där.

Eller ännu hellre egentligen...Ett spel som var helt överlägset AoE för mig efter jag testat det var Empire Earth. Stenåldern ända upp till framtiden/nanoåldern. Grymt skoj att tex lira genom världskrigens era och sen ta sig upp i kalla kriget, till nutid till framtid. Eller rentav enbart låsa sig till andra världskrigets era eller medeltiden tex. Fin variation kunde man få.

Skickades från m.sweclockers.com

Åh ja!
Äntligen någon annan som uppskattar Empire Earth! (Iaf 1an och 2an).
AoE vad kul, men det var EE2 framför som jag plöjt ner ett par tusen timmar i troligen. Sjukt kul i multiplayer, om än lite obalanserat ibland