Garantin täcks ej om man öppnar ett asus 2080ti se hit e du snäll.

Permalänk
Medlem

Under garantitiden måste de bevisa att felet är ditt. Under reklamatinstiden måste du bevisa att felet är deras!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

Ts grafikkort gick inte sönder vid demontering heller montering ditt inlägg är bara svammel.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle du ge garanti på dina produkter om det var skruvade på av kund? Det skulle du stå å helt sonika GE bort en ny produkt ur din egen ficka som du absolut inte har en aning om är trasig pga din design eller en kunds skruvande?

Du som tillverkare har ju ingen jävla aning om vad kortet är utsatt för, för kunden kommer högst troligvis ljuga sig blå för att få ut på garantin då de är en väldigt dyr produkt.

Jag tycker de är självklart att tillverkare har rätt att neka garanti vid tillfällen som dessa.
Väljer man att modda sina grejer då väljer man också att avstå från eventuell garanti också.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Skulle du ge garanti på dina produkter om det var skruvade på av kund? Det skulle du stå å helt sonika GE bort en ny produkt ur din egen ficka som du absolut inte har en aning om är trasig pga din design eller en kunds skruvande?

Du som tillverkare har ju ingen jävla aning om vad kortet är utsatt för, för kunden kommer högst troligvis ljuga sig blå för att få ut på garantin då de är en väldigt dyr produkt.

Jag tycker de är självklart att tillverkare har rätt att neka garanti vid tillfällen som dessa.
Väljer man att modda sina grejer då väljer man också att avstå från eventuell garanti också.

Som andra säger så gäller reklamationsrätt.

I USA så fick man igenom en lag som gör alla "Warranty void if removed" klistermärken ogiltiga.

Inom EU så har vi alltid haft rätten oavsett klistermärken, de ska kunna bevisa att kortet har gått sönder pga något du har gjort fel med varan.

Som tillverkare är det något man får leva med, tyvärr försöker de med skrämseltaktik genom att neka garanti/klistermärken tills man tar hjälp av någon som kan lagarna, plötsligt så är det inget problem längre.

Vissa av tillverkarna är schyssta med detta från dag 1, MSI och EVGA är 2 exempel som jag själv har varit i kontakt med angående detta, ASUS är något helt annat och med dem får man alltid kriga om skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effs:

Jag jobbar med datorer och om kortet går sönder av naturliga skäl även vid vattenkylning så kan man faktiskt fp ut ett nytt utan större problem det beror helt vad som hänt med kortet vilket asus kan ta reda på också. Sen om man lyckas sätta ihop kortet utan att de syns att man inte pillat av de så kan de faktiskt gå igenom. Förstår inte varför så många människor som uttalar sig om något de inte vet. O varför skulle jag ej testa mina chanser era idioter 😅 jag bad om bild på hur ett rtx 2080strix oc kort ser ut isärmonterat inte era keffa förslag om att ingenting går.

Skickades från m.sweclockers.com

Taskig attityd.

Du vill alltså ha hjälp med att försöka blåsa tillverkaren genom att dölja att du modifierat kortet oavsett om det haft någon påverkan på dess förtida död eller inte för att öka dina chanser till reklamation? Var ärlig istället. Tänk omvänt, hur många tycker att det är OK att tillverkare och säljare är oärliga mot kunden? Många här kanske jobbar i tillverknings eller återförsäljarled och kanske ser ett problem i detta.

Permalänk
Medlem

finns det inga synliga skador så ska garantin självklart användas.
man kan givetvis skada kortet utan att det syns (ESD skador)
men det är nog större risk att det sker när en novice ska göra en
enkel installation av kortet.

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ