Google Stadia får Red Dead Redemption 2 till lanseringen den 19 november

Skrivet av Mattias10:

Som jag har förstått det så kan Google använda flera så kallade "blades", och inte endast en som nuvarande datorer/consoler är begränsade till. Sedan så kommer ju spelen också att vara optimerade för Google's hårdvara, så jag antar att det kommer att ge några fps till. Sen så har de ju inte sagt något om bildkvalitet heller. Gissar på att det kommer ligga på runt high i PC?

Aha. Att två datorer ska rendera ett spel tror jag på när jag ser det dock...

Förväntar mig Vega 56 prestanda + ev lite till. Blir det bättre än så tar jag det som en positiv överraskning.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ipac:

Aha. Att två datorer ska rendera ett spel tror jag på när jag ser det dock...

Förväntar mig Vega 56 prestanda + ev lite till. Blir det bättre än så tar jag det som en positiv överraskning.

Skickades från m.sweclockers.com

Dem har snackat om att dem kan exempelvis låta en "blade" ta hand om physics. Om detta är sant så borde ju prestandan öka avsevärt. Stadia håller en AMA just nu, och jag har lagt en fråga kring detta. Så jag kan uppdatera när jag fått svar. Vilket kan dröja då det är flera hundra frågor.

Senast redigerat 2019-11-13 19:33

@Söderbäck: Min poäng är att du inte kommer se alla renderade pixlar, utan en komprimerad videoström där macroblocking och andra oönskade artifakter förekommer. De finns i alla lösningar som finns nu, och jag ser inte att Google kommer att ha löst det heller med sin lansering.

Fördelen med att komprimera en blurayfilm är att den inte är "live" som ett spel är och du kan ta god tid på dig att komprimera ner det frame by frame. Det går annars åt en jävlans massa processorkraft för att en transcodea något live via plex t.ex.

Tror det kommer ta flera år till innan teknikerna är på plats, oavsett hastigheten på din lina.

https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Skrivet av Harddrive:

@Söderbäck: Min poäng är att du inte kommer se alla renderade pixlar, utan en komprimerad videoström där macroblocking och andra oönskade artifakter förekommer. De finns i alla lösningar som finns nu, och jag ser inte att Google kommer att ha löst det heller med sin lansering.

Fördelen med att komprimera en blurayfilm är att den inte är "live" som ett spel är och du kan ta god tid på dig att komprimera ner det frame by frame. Det går annars åt en jävlans massa processorkraft för att en transcodea något live via plex t.ex.

Tror det kommer ta flera år till innan teknikerna är på plats, oavsett hastigheten på din lina.

https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Allright. Ja jagg är med på vad du menar ;).
Nog tror jag det går att få till en videoström som ser bra ut även i "realtid" med rätt hårdvara.
Men den delen kan vi lämna. Det är är på ett teoretiskt plan.
I realiteten lär inte dessa streamingtjänster hålla bluraykvalite på strömmen i nuläget ändå. Jag är med dig där också ;).