Dell XPS 9360 Developer Edition

Permalänk
Medlem

Dell XPS 9360 Developer Edition

Dags att släppa taget om trotjänaren då jag får en ny laptop av jobbet.

Vad innebär då Developer Edition? Denna maskin kommer med Ubuntu, ingen Windows alltså. Det går givetvis att installera Windows på den också, fysiskt är det ingen skillnad mellan maskinerna.

För er som inte har stenkoll på Dells sortiment så är detta då en nätt liten ultrabook med 13" skärm och ganska bra batteritid. Jag klarar mig nästan en hel arbetsdag utan att ladda, beroende på vad jag jobbar med. I övrigt så är ju storleken väldigt trevlig när man bär runt på datorn.

Denna dator har 2 fullstora USB A, 1 Thunderbolt (Ladda, Displayport ut osv. OBS. USB C kontakt), 3,5mm ljud ut/in, webbkamera och SD-kortläsare. Allt i ett ganska fint paket, tangentbordet är IMHO långt mycket bättre än Apples platta variant.

Lite specs:

CPU: Intel Core i7-7500U 2.70GHz x 2 kärnor, 4 trådar

Grafik: Intel HD Graphics 620 (jag kör 2*1440p skärmar på denna)

RAM: 8 Gigabyte av okänd tillverkare

SSD: 256GB SSD

skärm: 1620x1080 med IPS panel, 60Hz (Väldigt trevlig tycker jag!) Dell kallar denna InfinityEdge, det är väldigt tunn "bezel" på den.

Vikt: 1.3kg (lite osäker på denna, men något sånt)

Tangentbord: Nordiskt

Tillbehör/Annat: Originalkartong, relativt ny laddare (ca. 2 månader gammal), samt en väska/sleeve som passar.

Jag kommer givetvis tömma datorn innan leverans. Jag kan även ta bort "skinet" som sitter på om så önskas. Överlag bedömer jag skicket som 8/10, den har 2 små jack i aluminiumet efter närkontakt med Apples tangentbord... I övrigt så är datorn ganska precis 2 år gammal men fungerar alldeles utmärkt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på 2500kr plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 3000kr inkl frakt med postpaket (122kr).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, är det 3 500 kr du vill ha för den? Kan du sända den med paket?

Permalänk
Medlem

Är processorn en i7-7500U så har den bara två kärnor om än med hyperthreading.

Hur fungerar den att ladda via USB C? Har förstått det som att Dell haft lite bekymmer med kompatibiliteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Är processorn en i7-7500U så har den bara två kärnor om än med hyperthreading.

Hur fungerar den att ladda via USB C? Har förstått det som att Dell haft lite bekymmer med kompatibiliteten.

Inte jag som är TS, men jag har en likadan (Fast med 4K display om det nu spelar någon roll, och icke dev edition).
Laddar den dagligen via USB-C och det fungerar prima.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Bjuder 3500kr inkl frakt. (tror dock att du kan få ut än lite mer)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonmest:

Hej, är det 3 500 kr du vill ha för den? Kan du sända den med paket?

Hej, ja 3500kr begär jag! Kan absolut skicka den med valfritt fraktbolag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Är processorn en i7-7500U så har den bara två kärnor om än med hyperthreading.

Hur fungerar den att ladda via USB C? Har förstått det som att Dell haft lite bekymmer med kompatibiliteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja se på f*n, jag ändrar annonsen direkt! Har alltid tänkt att den varit 4-kärnig eftersom Ubuntu rapporterar 4 kärnor. Det kan ju förklara varför den blir lite ledsen när jag kört många VM's körde iofs slut på RAM i samma veva så det ska bli skönt med en uppgradering.

Laddning via USB C fungerar utmärkt, dock kan man inte ha någon adapter för fler skärmar samtidigt. Jag har testat lite olika adaptrar med "passthrough" och någon enstaka har fixat laddning OCH 1 skärm ut. Hemma kör jag med originalladdaren och USB C -> Dubbel HDMI till mina två skärmar.

Värt att notera är att Apples original dongel inte fungerar. Den jag fick att fungera var någon no-name.

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men hoppas du har överseende
Har kollat på XPS men inte blivit klok på om man kan ladda datorn via en skärm (usb-c) samtidigt som datorn visar bild på skärmen.
Du säger att det fungerar alltså? En avgörande faktor för mig vid nästa datorköp.

Permalänk
Medlem

3700 + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 8700K @ 5.0 GHz| GPU: MSI RTX 2080 ti Duke OC | MB: ASUS Prime Z370-A | RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance RGB PRO @3200MHz | Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 4 | PSU: be quiet! Straight Power 750W | SSD: Samsung 860 1 TB | FANS: be quiet! Silent Wings 3 x3 | CASE: Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av tranky:

Lite offtopic men hoppas du har överseende
Har kollat på XPS men inte blivit klok på om man kan ladda datorn via en skärm (usb-c) samtidigt som datorn visar bild på skärmen.
Du säger att det fungerar alltså? En avgörande faktor för mig vid nästa datorköp.

Ah, ja det ska fungera utan problem. Det är ju så Dells egen docka fungerar Det har jag dock inte testat själv, men Dell skriver ju själva att den är tänkt att användas så.

Däremot att ladda / köra extern skärm med dongel känns som en djungel. Det är är därför jag använt originalladdaren!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@evirob: Tack för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferol:

3700 + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat!

Sista budet innan kl. 19:00 ikväll (torsdag) får den.

Permalänk
Medlem

Har du marknadsreferenser någonstans? Såg inget här på swec men kanske Tradera eller så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@monocles: Ser du på bilderna så är de tagna bara 30 minuter innan annonsen kom upp iaf. Sedan måste det inte säga så mycket, men du vet att TS har en XPS 13.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monocles:

Har du marknadsreferenser någonstans? Såg inget här på swec men kanske Tradera eller så?

Skickades från m.sweclockers.com

Oklart om jag fått några, har sålt en GPU och en desktop här innan. Annars säljer jag inte så mycket på andra ställen.
Är man sugen men vill känna sig trygg(are) så PMa gärna. Jag är inte omöjlig

Permalänk
Medlem

3900 + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dammit somnade! 4000 om inte såld än

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 8700K @ 5.0 GHz| GPU: MSI RTX 2080 ti Duke OC | MB: ASUS Prime Z370-A | RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance RGB PRO @3200MHz | Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 4 | PSU: be quiet! Straight Power 750W | SSD: Samsung 860 1 TB | FANS: be quiet! Silent Wings 3 x3 | CASE: Fractal Design Meshify C