Permalänk

Woahow! Skickligt! riktigt impad x.x

Permalänk

riktigt bra jobbat faktiskt

Permalänk

riktigt tufft hoppas du fick bra betyg

Permalänk
Medlem

en sak som vore grym vore i fall du gjorde ne rund ram där man sätter hårdiskarna i. som en apelsin liknade i fall du är med på hur jag menar.
grymt bygge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke1989
Leedow: B: 23cm, H: ~55cm, D: ~60cm. Mätte nyss med en 15cm linjal, så det är väl inte väldens mest exakta mått

Loveline: Jadu, vet faktiskt inte... Det hade ju varit kul att åka dit. Men just nu vet jag inte hur det blir med jobb och så för mig. Sen har jag ingen lust att åka ända till Jönköping själv. Men om några kompisar vill med är det inte helt omöjligt

Rackarungen: Tack

Ok. Exakta mått är inte så viktigt, bara lite kul.

Det motsvarar ett stort Full Tower alltså. Trevligt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Ok. Exakta mått är inte så viktigt, bara lite kul.

Det motsvarar ett stort Full Tower alltså. Trevligt.

Är inte fulltower lite högre ändå? Fast det finns väl ingen direkt gräns mellan Midi och Full kanske.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thowsen
riktigt tufft hoppas du fick bra betyg

Kolla sida 1 i tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
en sak som vore grym vore i fall du gjorde ne rund ram där man sätter hårdiskarna i. som en apelsin liknade i fall du är med på hur jag menar.
grymt bygge.

Inte riktigt... kan du precisera dig lite mer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

i fall man tänker sig istället för den traditionella stack hårdiskhållare. så är den formad efter bågen så att de sätter sig ut med kanten av chassit. så att de bildar en inre cirkel.

givetvis kräver det lite cash men gör en rund ram så man kan sätta dem i. det skulle vara grymt att se den fylld plus att den lär ju vara i lagom tempratur.

jag hoppas du är med på hur jag menar jag kommer att göra en skiss på det i ett 3dprogram.
inte snyggaste skissen men du förstår nog.
jag kom och tänka på att chassit kanske är för stort för det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
i fall man tänker sig istället för den traditionella stack hårdiskhållare. så är den formad efter bågen så att de sätter sig ut med kanten av chassit. så att de bildar en inre cirkel.

givetvis kräver det lite cash men gör en rund ram så man kan sätta dem i. det skulle vara grymt att se den fylld plus att den lär ju vara i lagom tempratur.

jag hoppas du är med på hur jag menar jag kommer att göra en skiss på det i ett 3dprogram.
inte snyggaste skissen men du förstår nog.
jag kom och tänka på att chassit kanske är för stort för det.
http://img243.imageshack.us/img243/2908/chassiehs3.th.jpg

För stort? Snarare för litet. Dessutom har jag DVD och kortläsare mm på några av platserna i din skiss. Men det var en häftig idé, kanske går att sätta en sån ram högs upp i datorn, mellan startknapp och nätagg
Fast för tillfället använder jag bara en hårddisk. Och det lär nog dröja ett tag innan jag har fyllt de tre platser som finn si den befintliga hållaren. Men när det är gjort ska jag försöka komma ihåg din idé.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vackert som fan :*) 10a dirr!

Permalänk
Avstängd

SNYGGT!:D 10 p

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

Fan va nice!

Permalänk

Jävligt nice! 10 Poäng

Permalänk

Riktigt cleant jobb gillar det

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt gjort chassi

Sitter själv å grubblar över mitt projektarbete och att bygga ett chassi verkar rätt lockande just nu xP

Visa signatur

Fractal Design Define XL || EVGA BQ 650W || ASUS PRIME X370-PRO ||AMD Ryzen 5 1600 + Noctua U12P ||Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || RX470 8 GB ||

Permalänk

fan va najs väldig rolig ide ju

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt. 10p, va fick du för betyg på det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1994
Väldigt snyggt. 10p, va fick du för betyg på det?

MVG

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag. @M-Persson

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Undra om skaparen fortfarande gillar den blåa färgen. Såg detta galleri för några år sedan. Tyckte inte färgen var jätte snygg och den har inte precis vuxit på mig. Dock är detta sannerligen ett mycket roligt gymnasiearbete.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Kul att det är SLI men inte på grafikkort utan på minnen. Hur är minnen SLI? Dual Channel ja men SLI har jag inte hört om på minnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kul att det är SLI men inte på grafikkort utan på minnen. Hur är minnen SLI? Dual Channel ja men SLI har jag inte hört om på minnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var väl mest en marknadsföringsgrej. Minnen som var SLI ready. Har för mig att det handlade om medföljande profiler med timings.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av Jacob:

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag. @M-Persson

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Coolt, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Noob I am:

Undra om skaparen fortfarande gillar den blåa färgen. Såg detta galleri för några år sedan. Tyckte inte färgen var jätte snygg och den har inte precis vuxit på mig. Dock är detta sannerligen ett mycket roligt gymnasiearbete.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker fortfarande att det är en trevlig färg, om jag inte missminner mig så användes den på någon Mazda vid den tiden. Den passar inte jättebra ihop med inredningen i nuvarande lägenheten bara, och har fått sig lite skav under åren.

Tycker det är lite kul att RGB var coolt då men dog ut strax därefter. Och idag är det populärt igen. Kanske är dags för ett återupplivande av runda chassin också? Vad tycker ni, ska jag övertala cheferna att vi bör göra ett Define Round?

Om någon är intresserad av att återuppliva chassit, kanske ge det lite ny färg och upphottad RGB så säg till. Finns att hämta i Bollebygd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

när jag satt o kollade på bilderna kom jag på att jag har samma nätdel i min htpc!! snurrat i 20 år tydligen bara bytt fläkt! bra skit haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Målade min första låda i typ samma färg runt 2000 tror jag, hittade en gammal bild på min söndermoddade AT låda med K6-2 processor och Voodoo2 kort.
Jag fick också slut på färg haha, man hade inte så mycket stålar som student då.

Jag har sedan dess också byggt mina egna lådor så vet allt att det både kostar pengar, tar tid och är svårt speciellt när man inte har tillgång till alla fina maskiner eller en livstid av erfarenhet.

Så 5/5 av mig!