Xiaomi etablerar sig i Sverige med telefoner och smarta hemmet

Permalänk
Melding Plague

Xiaomi etablerar sig i Sverige med telefoner och smarta hemmet

Kinesiska Xiaomi etablerar sig officiellt i Sverige med en satsning på telefoner och en mängd produkter för smarta hemmet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hoppas de lanserar sina skärmar även i Sverige!
Deras XIAOMI 34"Ultra Wide Curved Gaming Monitor för 350 euro vore inte helt fel.

Permalänk
Medlem

108MP...verkar rimligt!

Permalänk
Medlem

Hur är Xiaomis koppling till Kinesiska staten?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Hur är Xiaomis koppling till Kinesiska staten?

Den är nog lika djup som USA's med Apple och Google. Tänker på skandalen där USA avlyssnade olika politiker tror inte risken är mindre med Xiaomi så det är lite som pest eller kolera

Permalänk
Medlem

Xiaomi dammsugare på G, som kartlägger min lägenhet och säkert skickar info till kina, bara den gör rent först!

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem

Blir en Roborock S5 på BlackFriday.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Xiaomis pressmeddelande var något rörigt, har uppdaterat nyheten med pris och lansering för Mi Note 10 nu!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Verkar alltså fortfarande vara "East & West Distribution AB" som "håller i det"?
https://www.mi-store.se/sv/om-xiaomi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Hur är Xiaomis koppling till Kinesiska staten?

Efter lite snabbt letande kunde jag inte hitta någon info om att Staten skulle vara en markant ägare. De verkar ha tagit in investeringar från en massa privata holdingbolag etc. Qualcomm bland annat. De är även börsnoterade

Men, de är baserade i Kina och behöver följa kinesisk lag. Jag äger 2 ZigBee sensorer som jag inte är ett dugg orolig för, men jag skulle nog akta mig lite för en mer kapabel enhet som en Smartphone.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nativestöd för Xiaomis produkter i Samsung Smartthings nu när det blir större närvaro i Europa! Slippa custom device types. *håller tummarna*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Och de här kommer inte bli stoppade som Huawei för att...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Och de här kommer inte bli stoppade som Huawei för att...?

Skickades från m.sweclockers.com

... de inte är stora nog i USA ännu?

Permalänk
Medlem

De lurar med Android One bör ju ha en okinesad mjukvara så att enbart google kan avlyssna. Hårdvaruhål kan ju också finnas förstås.
Har en Xiaomi a2 lite med android one. Jag har inte befarat att någon stat eller myndighet varit ute efter mig under året jag haft den. Rekommenderar!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

@talonmas: På vilket sätt är Huawei stoppade i Sverige?

Permalänk
Medlem

@Noob I am: Jag spånar vidare på din frågeställning med egen då jag undrar hur många parti-representanter det går per arbetare i ett kinesiskt bolag.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnuss0n:

Hoppas de lanserar sina skärmar även i Sverige!
Deras XIAOMI 34"Ultra Wide Curved Gaming Monitor för 350 euro vore inte helt fel.

Skrev precis till dom och frågade ifall dom kommer att ta in den. Gör ni andra intresserade också det!

Permalänk
Medlem

Har två stycken Xiaomi Mibox mediaspelare. Har kikat lite på Xiaomi Redmi Note 7 som nästa mobiltelefon men inte kommit mig för att köpa ännu. Jag gillar inte rundade kanter på skärmarna som jag ser att den här nya telefonen som nu lanseras har. Som jag förstått det finns det en del prisvärda Xiaomi telefoner i lägre prisklasser.

Permalänk
Medlem

Har en roborock s5 sen 6 månader. Enkelt och bra att ha att göra med. Byter min huawei lur mot en xiaomi till black friday.
Så. Med andra ord nöjd med deras grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Xiaomis största fördel har för mig varit priset via AliExpress. Men vem vet, kan ju hopps på att denna officiella lansering kan match det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cheben:

Efter lite snabbt letande kunde jag inte hitta någon info om att Staten skulle vara en markant ägare. De verkar ha tagit in investeringar från en massa privata holdingbolag etc. Qualcomm bland annat. De är även börsnoterade

Men, de är baserade i Kina och behöver följa kinesisk lag. Jag äger 2 ZigBee sensorer som jag inte är ett dugg orolig för, men jag skulle nog akta mig lite för en mer kapabel enhet som en Smartphone.

Allt vi besöker, skriver, skickar, tar emot & laddas ner övervakas ju redan av 5eyes så vad spelar det för roll om kinesiska staten ser det med ?

Genuin fråga då jag inte vad det är som gör att just Kina skulle få del av samma information som USA så känsligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Allt vi besöker, skriver, skickar, tar emot & laddas ner övervakas ju redan av 5eyes så vad spelar det för roll om kinesiska staten ser det med ?

Genuin fråga då jag inte vad det är som gör att just Kina skulle få del av samma information som USA så känsligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Allt som inte är USA eller Sverige är läskigt. ”Made in the USA” har ju alltid varit en kvalitetsstämpel........

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig Roborock S6 dammsugaren i somras och är helnöjd, samtidigt så drog jag hem en M365 elscooter som fick jobba rätt hårt när tågen tog sitt sommarlov.... *hytter åt SJ*

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Trumps handelskrig går inte så bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Allt vi besöker, skriver, skickar, tar emot & laddas ner övervakas ju redan av 5eyes så vad spelar det för roll om kinesiska staten ser det med ?

Genuin fråga då jag inte vad det är som gör att just Kina skulle få del av samma information som USA så känsligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag försvarar inte övervakning på individnivå från någon part, men jag kan tycka att USA är att föredra över Kina i det här fallet. USA står i någon mening för demokrati och frihet medan Kina öppet kränker mänskliga rättigheter och bokstavligen placerar människor med avvikande åsikter och religioner i koncentrationsläger.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Redmi Note 7 nu i 2 månader, sjukt nöjd med den för priset! Fick den för 170€ på Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Har två stycken Xiaomi Mibox mediaspelare. Har kikat lite på Xiaomi Redmi Note 7 som nästa mobiltelefon men inte kommit mig för att köpa ännu. Jag gillar inte rundade kanter på skärmarna som jag ser att den här nya telefonen som nu lanseras har. Som jag förstått det finns det en del prisvärda Xiaomi telefoner i lägre prisklasser.

Köpte nyss Redmi Note 8 pro, 2.7k måste säga att jag är väldigt nöjd till det priset.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Hur är Xiaomis koppling till Kinesiska staten?

Antagligen samma som alla andra kinesiska företag, dvs bundna enligt kinesisk lag.

De påbörjar satsningen just i Sverige, så med konspirationsmössan på så kan det ju ha något med Gui Minhai att göra.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Verkar alltså fortfarande vara "East & West Distribution AB" som "håller i det"?
https://www.mi-store.se/sv/om-xiaomi

Det där fortfarande igen officiell site.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Trumps handelskrig går inte så bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle säga att det går extremt bra. De har plusränta, sjunkande arbetslöshet (till rekordnivåer), tillväxten ökar.