Permalänk
Medlem
Skrivet av holter:

Jag kör G.Skill Trident Z och en NH-L12S.

Jag har dock tagit bort kylflänsarna för att få plats

Låter spännande! Då blir det samma för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
99:e percentilen

Undertecknad bör ju vara medlem i denna klubb nu då. I mitt svarta spöke sitter följande:

  • AMD Ryzen 7 3700X

  • Asus ROG Strix B450‑I Gaming

  • 32 GiB Corsair Vengeance LPX 3200 MHz

  • Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Gaming OC

  • Samsung PM961, 1 TB

  • Noctua NH‑L12 (med Thermal Grizzly Kryonaut)

  • Corsair SF750 v2

  • Noctua NF‑A12x15 (utblås nedåt)

Fantastiskt chassi, måste jag säga. Till och med lättare att bygga i™ än kolosser som Define R6 – så länge man väljer komponenter som passar! Hade först tänkt MSI:s RTX 2060 Super Gaming X, men det visade sig vara för tjockt. Rätt lurigt, då det ser ut som ett vanligt dubbelslotskort på bild vid en första anblick. Det gick dock att läsa sig till denna inkompatibilitet, men det missade jag.

Ännu lurigare är att inte heller deras Armor-variant får plats, om man inte kör med någon form av vinklad adapter för strömförsörjningen till grafikkortet. En vanlig 8-pinskabel får helt enkelt inte plats om det ska gå att stänga taket.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Färgen "Ash" från Komplett.se, bilden måste vara rätt missvisande eller? I mina ögon ser den ut att vara mer i linje med Apples "Space Grey".

Men kollar man andra bilder på Ash ser den solklart svart ut. t.ex. från Inet:

Jag gissar att Inets bild är mer verklighetsförankrad? Synd tycker jag själv dock, gillade den lite mer gråa tonen.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Färgen "Ash" från Komplett.se, bilden måste vara rätt missvisande eller? I mina ögon ser den ut att vara mer i linje med Apples "Space Grey".

https://www.komplett.se/img/p/1200/1131412.jpg

Men kollar man andra bilder på Ash ser den solklart svart ut. t.ex. från Inet:

https://inetimg.se/img/688x386/6903377_5.jpg

Jag gissar att Inets bild är mer verklighetsförankrad? Synd tycker jag själv dock, gillade den lite mer gråa tonen.

Ja, jag får nog tydligt anse att Inets stämmer bättre med verkligheten. Men även jag håller med om att den där "space gray" faktiskt är snyggare...

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Tjena brädet! Lite nybörjare i forumet här, men jag ska göra mitt första ITX bygge i denna magiska låda och tänkte se om det finns några åsikter på min lista av komponenter i semi-budget för gaming:

GPU: GTX 1060 x 6g eller annat budget med 8gb
CPU: Ryzen 7 1700x 3,7ghz 20mb 8kärn
SPU: Corsair SF600 80+ gold ?
Kylning: Noctua NH L9a-am4
Ram: Corsair 16gb ddr4 3200mhz vengeance
Moderkort: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
minne: M.2 500gb-2tb?

Min budget för GPU är nog 3000:- och har kikat på secondhand här på marknaden.
Behövs mer än en chassifläkt om man har ordnar såna där små fötter som någon tidigare här fixat?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Louge för "kontorsbruk" - tyst och effektiv för hemmamiljö

Skrivet av anddeve88:

Lurar på ett bygge :). Behöver en mindre dator för blandade uppgifter. Vardagsbruk, media (foto och videoredigering), CAD samt lite casual spel.

Tänkt mig ett "billigare" louqe bygge och undrar om jag är ute och cyklar med nedan. Tar tacksamt emot synpunkter. Varit borta från datorsvängen några år. Läst igenom hela denna tråd och många fina specar!

i7 9700
Gigabyte B360N
Corsair LPX DDR4 3200 32gb
Intel 660p M.2 1 TB
Corsair SF600
Alpenföhn Black ridge

Då jag inte överklockar undrar jag om det är klokt att gå för 9700 och inte 9700k. I teorin borde jag då kunna komma undan med ett B-serie kort och inte Z. Totalt spar jag runt 1600 sek på detta och delar av detta kan jag lägga på RAM. Någon som har tips på om moderkortet passar med denna kylare? De flesta verkar ju köra Aorus Z390 men känns lite overkill för mitt bygge.

Ska trycka in ett 1060 6gb från min gamla burk så SF600 borde räcka för mina strömbehov.

Lever efter principen att bygga rätt maskin så den håller, så om jag är snål på något så säg gärna till. Vill ha en tyst maskin. Sist jag byggde var 2011. En burk baserad på i7 2700K. Enda uppgraderingen var ett 1060 6gb för några år sedan och maskin har varit väldigt bra i alla dessa år. Dock känns den slö på videoredigering vilket är syftet till att bygga nytt. Så trevligt om denna håller många år den också!

Jag är i samma sits som du. Vill bygga en riktigt bra dator men behöver ingen spelprestanda. Funderar också på i7-9700.

Hur stor blir skillnaden för värmeutvecklingen om jag kör en 9700 istället för 9700k? Att 9700 är svalare förstår jag men hur mycket tystare kan man få en dator med den processorn vs 9700k? Kan jag räkna med att få en tyst dator om jag kör med 9700 och ex. Noctua NH-L12s?

...och angående Noctua NH-L12s. Någon som haft problem med att få in den i chassit?

Vilket moderkort rekommenderar ni?

Jag har koll på många saker men grafikkort är ett svart hål för mig. Jag behöver ett som klarar "vanligt" användande. Bildredigering och enklare videoredigering. Ett modernt kort som kan hållas svalt och som inte är för dyrt. Tips?

Permalänk
Medlem

Har tänkt bygga i en Ghost s1

Vad tror ni om komponenterna nedan? passar allt chassit? Borde jag byta ut något?

Jag är osäker på vad jag ska ha för GPU.

Lista från Komponentkoll

Permalänk
Medlem
Skrivet av philippp:

Har tänkt bygga i en Ghost s1

Vad tror ni om komponenterna nedan? passar allt chassit? Borde jag byta ut något?

Jag är osäker på vad jag ska ha för GPU.

Lista från Komponentkoll

https://komponentkoll.se/bild/aieMl.png

Ett varningens finger, Noctua NH-L12S passar inte i Ghost S1 utan modifiering. Det är den gamla modellen NH-L12 som passar direkt, med den nya modellen NH-L12S behöver du bocka/böja ihop den ett antal millimeter för att den ska gå fritt från sidopanelen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Här är min lista lite tidigare lättare att läsa.
Vilken cpu-kylning rekommenderar ni efter svensk marknad? Alpen?
Vad är era andra tankar?
Är ett 1070 8gb begagnat värt 2000:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mufflo:

Här är min lista lite tidigare lättare att läsa.
Vilken cpu-kylning rekommenderar ni efter svensk marknad? Alpen?
Vad är era andra tankar?
Är ett 1070 8gb begagnat värt 2000:-?

https://komponentkoll.se/bild/oxvtX.png

Dagens priser är typ 2000kr 1070, 2500kr 1070ti, 3000kr 1080 och 4500kr 1080ti Så ja det ligger väl runt rimligt pris.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Någon som vet vilken batch av tophats som finns på de olika webbutikerna i Sverige? Vill köpa en till medium tophat i Limestone och vill helst ha batch 3 så man vet att den inte är böjd som en banan. Frågade Webhallen vilken batch de hade, men har inte fått något bra svar på det än.

Webhallen har följande serienummer på sina tophats: LQ-GHS102-TH-2LI

Innebär det att de har inne batch 2? Tolkar Det som Louqe Ghost S1 02 Top Hat 2 Limestone, men vet inte om 2 refererar till batch eller något annat, nån som vet?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Reiker:

Webhallen har följande serienummer på sina tophats: LQ-GHS102-TH-2LI

Innebär det att de har inne batch 2? Tolkar Det som Louqe Ghost S1 02 Top Hat 2 Limestone, men vet inte om 2 refererar till batch eller något annat, nån som vet?

Den sista tvåan tror jag är storleken på top hat, där Large = 3, Medium = 2 och Small = 1

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

Hej Ghost family! Någon av er som beställt hem EKWB nya Flat resevoir till erat Ghost?
Gjorde en beställning idag då det verkade lovande! Har letat som en tok efter ett alternativ som ser bra ut och möjligen funkar!

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

Hej Ghost family! Någon av er som beställt hem EKWB nya Flat resevoir till erat Ghost?
Gjorde en beställning idag då det verkade lovande! Har letat som en tok efter ett alternativ som ser bra ut och möjligen funkar!

Moddar man bladet och ökar utskärningen under Psu tror jag det kan vara möjligt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

@Jonas79: ska få plats på en 240mm fläktplats, så tänkte sätta den i toppen när jag ändå har 2st L tophats en för res i detta fallet och en för 240mm rad

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Tja! Jag står i att bygga mig ett spöke nu under black friday men blir inte riktigt klok på grafikkorten och vad som får plats eller inte. Har inte byggt en dator på 6-8 år och aldrig SFF så känner mig lite vilsen

Det jag kollar mest på just nu är ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC med följande dimensioner:
Längd: 215 mm
Bredd: 44 mm
Höjd: 121 mm
Expansionsplatser: 2.3 st

Ser en enbart på dimensionerna ska det alltså gå in utan problem, men jag stör mig lite på antalet expansionsplatser. Chassit ska ju enligt Louqe själva hantera 2 platser, men 45mm breda kort. Går detta kort in i chassit?

Nästa kort på listan är Powercolor Radeon RX 590 8GB Red Dragon
Längd: 255 mm
Bredd: 38 mm
Höjd: 143 mm
Expansionsplatser: 2 st

Men jag har fått för mig att Red Dragon-korten har lite problem höjdmässigt pga någon knasig placering av strömkontakterna, eller?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dly644:

Tja! Jag står i att bygga mig ett spöke nu under black friday men blir inte riktigt klok på grafikkorten och vad som får plats eller inte. Har inte byggt en dator på 6-8 år och aldrig SFF så känner mig lite vilsen

Det jag kollar mest på just nu är ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC med följande dimensioner:
Längd: 215 mm
Bredd: 44 mm
Höjd: 121 mm
Expansionsplatser: 2.3 st

Ser en enbart på dimensionerna ska det alltså gå in utan problem, men jag stör mig lite på antalet expansionsplatser. Chassit ska ju enligt Louqe själva hantera 2 platser, men 45mm breda kort. Går detta kort in i chassit?

Nästa kort på listan är Powercolor Radeon RX 590 8GB Red Dragon
Längd: 255 mm
Bredd: 38 mm
Höjd: 143 mm
Expansionsplatser: 2 st

Men jag har fått för mig att Red Dragon-korten har lite problem höjdmässigt pga någon knasig placering av strömkontakterna, eller?

Tack!

Max är väl 45 mm, men det är från kort till kort. Testa.
RX590 Red Dragon passar. Det är nedsänkt precis vid kontakterna. Har sett det på bild, men jag hittar inte bilden nu bara för det...
Det är RX 5700 Red dragon som inte passa riktigt utan lågprofilskontakter till strömmatningen eller en top hat.

Ska själv köpa mig ett RX590 Red dragon imorgon om ingen lägger ett bra pris på 5700 Red Dragon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dly644:

Tja! Jag står i att bygga mig ett spöke nu under black friday men blir inte riktigt klok på grafikkorten och vad som får plats eller inte. Har inte byggt en dator på 6-8 år och aldrig SFF så känner mig lite vilsen

Det jag kollar mest på just nu är ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC med följande dimensioner:
Längd: 215 mm
Bredd: 44 mm
Höjd: 121 mm
Expansionsplatser: 2.3 st

Ser en enbart på dimensionerna ska det alltså gå in utan problem, men jag stör mig lite på antalet expansionsplatser. Chassit ska ju enligt Louqe själva hantera 2 platser, men 45mm breda kort. Går detta kort in i chassit?

Nästa kort på listan är Powercolor Radeon RX 590 8GB Red Dragon
Längd: 255 mm
Bredd: 38 mm
Höjd: 143 mm
Expansionsplatser: 2 st

Men jag har fått för mig att Red Dragon-korten har lite problem höjdmässigt pga någon knasig placering av strömkontakterna, eller?

Tack!

Jag har ett Asus Dual 1060 6Gb som inte passade i Ghost utan moddning, fläktkåpan sticker ut för mycket vid bakstycket. Skulle hellre köra på Red Dragon, för 5700 (XT) kan du köpa till 90-graders strömkontakter så passar den utan tophat.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Har nu haft min ghost sen launch i stort sett.. testat allt från 3 olika 2080 kort till att nöja mig med ett AMD Vega 56 blower kort.. 2080 var för dyrt med för hög coilwhine imo..
Men nu efter att kört Vega kortet ett tag börjar jag bli fruktansvärt trött på ljudvolymen på grafikkortet. Låter fruktansvärt men det gjorde även 2080 korten..

Nu undrar jag hur jag ska få tystaste ghosten utan en L tophat.. får inte plats med L tophaten utan enbart M.. annars hade jag vattenkylt hela burken.. vad är mina alternativ nu med endast M Tophat? Kan man vattenkyla grafikkortet på det? Vad för andra alternativ finns...?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Har nu haft min ghost sen launch i stort sett.. testat allt från 3 olika 2080 kort till att nöja mig med ett AMD Vega 56 blower kort.. 2080 var för dyrt med för hög coilwhine imo..
Men nu efter att kört Vega kortet ett tag börjar jag bli fruktansvärt trött på ljudvolymen på grafikkortet. Låter fruktansvärt men det gjorde även 2080 korten..

Nu undrar jag hur jag ska få tystaste ghosten utan en L tophat.. får inte plats med L tophaten utan enbart M.. annars hade jag vattenkylt hela burken.. vad är mina alternativ nu med endast M Tophat? Kan man vattenkyla grafikkortet på det? Vad för andra alternativ finns...?

Tröttnade också något fruktansvärt på grafikkortskylning.
Har kört vattenkylt med Kraken G12 + AIO i ett ATX-chassi förut och det var jävla tyst och fint.
Nu, med Ghost, kör jag ett 2-slotskort (samma som tidigare och det är ett EVGA 1080ti SC2) där jag monterat av fläktarna och fläktkåpan. Inget märkligt att göra alls. Direkt på kylflänsen har jag med buntband monterat 2 st Noctua NF-A12x15 som jag anslutit till grafikkortet med hjälp av en adapter. Dessa är inte mycket tjockare än fläktar som sitter på grafikkort med 2-slotslösningar idag men har ett jävla statiskt tryck och kapacitet jämfört med de futtiga fläktarna man ofta hittar. Och, dom är knäpptysta. Jag kör dom upp till 50% och jag har ingen nämnvärd throttling på GPU, mer än den måttliga som finns upp till sådär 75 grader där kortet ofta stannar. Dock med undervolt också.

Bästa ghettomodden jag gjort.

För övrigt har jag en chassifläkt i botten (som är i toppen eftersom jag vänt chassit upp och ner) och det är en A12x25 som trycker ut bra med varmluft. Kör helt utan tophats.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Tröttnade också något fruktansvärt på grafikkortskylning.
Har kört vattenkylt med Kraken G12 + AIO i ett ATX-chassi förut och det var jävla tyst och fint.
Nu, med Ghost, kör jag ett 2-slotskort (samma som tidigare och det är ett EVGA 1080ti SC2) där jag monterat av fläktarna och fläktkåpan. Inget märkligt att göra alls. Direkt på kylflänsen har jag med buntband monterat 2 st Noctua NF-A12x15 som jag anslutit till grafikkortet med hjälp av en adapter. Dessa är inte mycket tjockare än fläktar som sitter på grafikkort med 2-slotslösningar idag men har ett jävla statiskt tryck och kapacitet jämfört med de futtiga fläktarna man ofta hittar. Och, dom är knäpptysta. Jag kör dom upp till 50% och jag har ingen nämnvärd throttling på GPU, mer än den måttliga som finns upp till sådär 75 grader där kortet ofta stannar. Dock med undervolt också.

Bästa ghettomodden jag gjort.

För övrigt har jag en chassifläkt i botten (som är i toppen eftersom jag vänt chassit upp och ner) och det är en A12x25 som trycker ut bra med varmluft. Kör helt utan tophats.

Lutar åt att göra detsamma, dom fjuttiga 92mm fläktarna är helt värdelösa i ett så litet chassi. Vad kör du för adapter?

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

@Alumax: låter intressant. Har sett en sån där noctua mod på evga kort innan. Men ingen aning hur du fått in en extra fläkt utan tophats. Ja fick 0 plats för det trots att ja hade en 120x15 nctoua fläkt tillgängligt när ja byggde..
Förstår inte heller varför du har chassit upp och ner?
Har du lite bilder på ditt bygge och mod?
Tack

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Lutar åt att göra detsamma, dom fjuttiga 92mm fläktarna är helt värdelösa i ett så litet chassi. Vad kör du för adapter?

https://www.amazon.com/GELID-SOLUTIONS-PWM-Adapter-Cooler/dp/B005ZKZEQA
Kör två sådana.

Skrivet av Nima2001:

@Alumax: låter intressant. Har sett en sån där noctua mod på evga kort innan. Men ingen aning hur du fått in en extra fläkt utan tophats. Ja fick 0 plats för det trots att ja hade en 120x15 nctoua fläkt tillgängligt när ja byggde..
Förstår inte heller varför du har chassit upp och ner?
Har du lite bilder på ditt bygge och mod?
Tack

Jag har den under nätagget där den är tänkt att vara. Lite trångt är det men absolut inget akut. Vet att fler på forumet lyckats med det också. Jag kör med Corsairs 750W SFX platinum och därmed medföljande kablarna. Kanske är där lösningen ligger?

Tyckte det var vettigt att blåsa ut varm luft uppåt och inte neråt så slipper jag fundera på om GPU:n fick luften tillbakacirkulerad när man blåser ut den neråt. Jag har inte gjort något vetenskapligt test på om resultatet faktiskt var bättre. Jag upplevde det enklare att få GPU:n att inte throttla på det viset men jag har ingen data så påståendet är värt ungefär noll. Andra användare säger att allt fungerar bra utan att vända på det. Betänkligheter är att heat pipes i CPU-kylare (kanske) inte ska köras upp och ner men mina temps är jättebra.

Ska dra ut ungarna i kylan (och solen) hela dagen idag men jag kan länka lite bilder på hur det ser ut när jag kommit hem senare i eftermiddag.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Har nu haft min ghost sen launch i stort sett.. testat allt från 3 olika 2080 kort till att nöja mig med ett AMD Vega 56 blower kort.. 2080 var för dyrt med för hög coilwhine imo..
Men nu efter att kört Vega kortet ett tag börjar jag bli fruktansvärt trött på ljudvolymen på grafikkortet. Låter fruktansvärt men det gjorde även 2080 korten..

Nu undrar jag hur jag ska få tystaste ghosten utan en L tophat.. får inte plats med L tophaten utan enbart M.. annars hade jag vattenkylt hela burken.. vad är mina alternativ nu med endast M Tophat? Kan man vattenkyla grafikkortet på det? Vad för andra alternativ finns...?

Med en M top hat kan du köra aio på gpun om du vill. Jag hade isf vänt på chassit och ventilerat ut ur toppen. I första hand hade jag dock gjort samma som övriga. På med 15mm fläktar!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

@kribol01: hur kör man AIO i M tophat? Utan fläktar på radiatorn?
Men ja håller med om att modda grafikkortet är lättare.. vilka grafikkort kan man modda på det sättet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@kribol01: hur kör man AIO i M tophat? Utan fläktar på radiatorn?
Men ja håller med om att modda grafikkortet är lättare.. vilka grafikkort kan man modda på det sättet?

Fläkt under psun och radiatorn i top haten. Jag använde en corsair h55, den får plats. Det blir alltså en "ass hat" om du inte vänder på chassit. Kom ihåg att oavsett så får du bäst effekt om du blåser ut luften ur chassit. Nedåt eller uppåt, men ut med den!

Jag gjorde samma mod på mitt 1080 ti ftw3, har svårt att tro att det finns kort där fläktarna och fläktkåpan är limmade. Det är nog bara att skruva isär.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Tjoo, tänkte bygga en itx med louqe ghost s1, dock velar jag lite på vad för grafikkort jag ska köra. Har tänkt mig ett 2070 super men vilka kylare är bäst inom denna 2 slots klass?

Några goda råd på vad man ska köra? 😁

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Det bästa man kan göra i små chassin för GPUn är att undervolta. Jag hör knappt fläktarna på mitt 2080 Ti efter undervolt, problemet är ju att coilwhinet blir mer framträdande då, måste byta plats på datorn snart så den står på min vänstra sida.

Permalänk
Medlem

@Aktsu: vad blir resultatet prestanda mässigt av att undervolta?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@Aktsu: vad blir resultatet prestanda mässigt av att undervolta?

Knappt någon skillnad för mig, boostar väl lite högre men temperaturen sätter stopp i stock. Tror den boostade till runt 1950 MHz i stock men då var den på typ 1056 mV eller så, jag låste den till att maxa vid 1920 MHz med stax över 900 mV och det var stabilt. Så något lägre klockfrekvens men mycket svalare och tystare.