Google Stadia får Red Dead Redemption 2 till lanseringen den 19 november

Permalänk
Medlem

Jag är ändå lite positivt inställd till Stadia. Jag körde Onlive för rätt många år sedan, mot en server i London och till och med det fungerade rätt ok för spel som inte är FPS. Så Google kan säkert ordna det rätt bra med servrar i Sverige och modern teknik. Dessutom har man ju fiber nu och satt med ADSL tidigare.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Dött inom tre år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska bli intressant men jag har fortfarande negativ inställning till prenumationstjänster man måste dessutom betala för spelen.

Jag spenderar hellre en fast summa och spelar än få nått på prenumeration.
Det är alltid dyrare i längden

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du tänka dig spela i 60FPS och 1080p kommer ingen form av prenumeration att krävas för att spela, utan du behöver bara göra ett engångsköp per spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Om de implementerar demo-versioner av alla spel (som alltså inte skulle kräva någon extra utveckling), så tror jag det blir en hit. Alltså säg att du kan prova alla spel gratis i typ 10 minuter? Då skulle man spara såå mycket energi som det tar att köpa, ladda ner, kanske frigöra utrymme på SSDn, installera för att sen inse att spelet är pisstråkigt. Det är ju liksom ett helt projekt i sig vilket typ tar en hel kväll känns det som.

Starta stadia->prova 10 minuter->gillar?->köpa?

Måste man däremot köpa spelen först utan att få testa så kommer jag inte införskaffa det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Allt du gör måste skickas upp till servern och tillbaka = input lag. Nu när det finns teve apparater med "gaming mode" finns ju ingen idé att leva med input lag längre om du har konsol.

Utöver det så kommer bilden att komprimeras med någon codec oavsett. Oavsett vilket graffikkort eller upplösning de påstår att din virtuella maskin kommer ha så kommer man ändå inte "se" pixlarna på samma sätt. Man ser det ganska tydligt när man streamar med Steam Link t.ex. bilden känns suddigare och man har grafiska artifakter.

Att spela på ett RTX 2080ti som strömmar omkodad bild över molnet =/= strömma direkta bilden samma grafikkort renderar

En 1920x1080p i 60hz är ju redan 3.73 Gbps över en vanlig HDMI kabel. Ett vanligt svensson-nätverk ligger på 300mbps

Men ska man man lira lite casual och inte har en PC eller Konsol kan det ju vara ett alternativ.. spelbiblioteket är inte så stort än dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Kan du tänka dig spela i 60FPS och 1080p kommer ingen form av prenumeration att krävas för att spela, utan du behöver bara göra ett engångsköp per spel.

Ok då är det lite bättre.
Får se vad det är för kvalitet bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tror Stadia kan bli extremt intressant för den gruppen som inte är jättesugen att lägga ut ca5k på nästa generation konsoler, som bara spelar ett eller två spel om året.
Sen om Stadia finns om 5 år när Google har tröttnat på tjänsten är dock frågan.
Molnbaserat spelande är deffinitivt en del av framtiden, hade folk varit kräsna hade ingen vettig människa spelat spel på en telefon förutom typ CandyCrush.
Sen om det slår ut allt annat är frågan, inte omöjligt när snöbollen börjar rulla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Tror Stadia kan bli extremt intressant för den gruppen som inte är jättesugen att lägga ut ca5k på nästa generation konsoler, som bara spelar ett eller två spel om året.
Sen om Stadia finns om 5 år när Google har tröttnat på tjänsten är dock frågan.
Molnbaserat spelande är deffinitivt en del av framtiden, hade folk varit kräsna hade ingen vettig människa spelat spel på en telefon förutom typ CandyCrush.
Sen om det slår ut allt annat är frågan, inte omöjligt när snöbollen börjar rulla.

Varför skulle Google tröttna på Stadia? Bara för att de har tröttnat på en massa andra tjänster? Så när kommer de isåfall tröttna på gmail, maps, och youtube? Nästa år? Inom fem år?

Handlar inte bara om konsollspelare, finns också gruppen som inte vill, eller har råd att, köpa dyra grafikkort till datorn, 2060 Super kostar ju 4-5k. Många av dem kan ju hoppa på stadia och mycket väl få en för dem bättre upplevelse. Hur tror du nvidia klarar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Varför skulle Google tröttna på Stadia? Bara för att de har tröttnat på en massa andra tjänster? Så när kommer de isåfall tröttna på gmail, maps, och youtube? Nästa år? Inom fem år?

Handlar inte bara om konsollspelare, finns också gruppen som inte vill, eller har råd att, köpa dyra grafikkort till datorn, 2060 Super kostar ju 4-5k. Många av dem kan ju hoppa på stadia och mycket väl få en för dem bättre upplevelse. Hur tror du nvidia klarar det?

Exakt så. Majoriteten som spelar på PC sitter väl i stort sett på en potatis och då skulle nog dom få en betydligt bättre upplevelse på Stadia. Är ju trots allt väldigt få som sitter på en superladdad dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Varför skulle Google tröttna på Stadia? Bara för att de har tröttnat på en massa andra tjänster? Så när kommer de isåfall tröttna på gmail, maps, och youtube? Nästa år? Inom fem år?

Handlar inte bara om konsollspelare, finns också gruppen som inte vill, eller har råd att, köpa dyra grafikkort till datorn, 2060 Super kostar ju 4-5k. Många av dem kan ju hoppa på stadia och mycket väl få en för dem bättre upplevelse. Hur tror du nvidia klarar det?

Nu är Gmail och maps själva grunden för hela deras eco-system och youtube är en stor del av deras annonsintäkter. Även om youtube historiskt har varit en förlustaffär så är potentialen extrem och värderat till ca 300 miljarder.

Problemet med Stadia är att en viss procent måste betala för Pro för att det ska gå runt och frågan är hur många som är intresserade av att betala extra för 4k när 1080p 60fps är gratis?
Bara en dator med Vega 56 drar över 300watt, bandbredd, serverhallar, kylning etc..
Nvidias målnlösning skulle kosta ca 10 spänn timmen (20h/25usd).
Jag kan inte se att deras affärsmodell kan gå plus, de får korvören för något som i en professionell miljö hade kostat tusenlappar i månaden.

"konsol-spelare" Var mer ett exempel och speciellt då Stadia är specifikt inriktat mot konsol-spelar, du får en gimppad och en Chromecast för 1400 riksdaler om du vill spela dag ett.
Kan definitivt vara intressant för folk som har tröttnat på att uppgradera sina datorer.

Permalänk
Medlem

Kan nog tänka mig att skaffa en stadia, om den presterar bättre än min dator. Varför prenumerera på en tjänst som är sämre än det jag har hemma.
Om den kan prestera bra i 4k är det ju sjukt prisvärt, dock verkar ju många skeptiska till det.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Nu är Gmail och maps själva grunden för hela deras eco-system och youtube är en stor del av deras annonsintäkter. Även om youtube historiskt har varit en förlustaffär så är potentialen extrem och värderat till ca 300 miljarder.

Problemet med Stadia är att en viss procent måste betala för Pro för att det ska gå runt och frågan är hur många som är intresserade av att betala extra för 4k när 1080p 60fps är gratis?
Bara en dator med Vega 56 drar över 300watt, bandbredd, serverhallar, kylning etc..
Nvidias målnlösning skulle kosta ca 10 spänn timmen (20h/25usd).
Jag kan inte se att deras affärsmodell kan gå plus, de får korvören för något som i en professionell miljö hade kostat tusenlappar i månaden.

"konsol-spelare" Var mer ett exempel och speciellt då Stadia är specifikt inriktat mot konsol-spelar, du får en gimppad och en Chromecast för 1400 riksdaler om du vill spela dag ett.
Kan definitivt vara intressant för folk som har tröttnat på att uppgradera sina datorer.

Google har väl inte sagt något om huruvida de tänker tillåta tredje parter att sälja nycklar? Om inte så lär ju priserna för spel på Stadia vara runt dubbelt vad de är på andra ställen. Antagligen har de väl tänkt få in pengarna den vägen, samt genom att data minea allt möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hur vanligt är det med 4K i hemmen nu egentligen??

Ett sidospår men relevant tycker jag då det hela tiden tjatas om prestanda i 4K.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Problemet med Stadia är att en viss procent måste betala för Pro för att det ska gå runt och frågan är hur många som är intresserade av att betala extra för 4k när 1080p 60fps är gratis?
Bara en dator med Vega 56 drar över 300watt, bandbredd, serverhallar, kylning etc..
Nvidias målnlösning skulle kosta ca 10 spänn timmen (20h/25usd).
Jag kan inte se att deras affärsmodell kan gå plus, de får korvören för något som i en professionell miljö hade kostat tusenlappar i månaden.

Som vanligt med Google är det knappast någon prenumerationsavgift de tänker tjäna pengar på. Reklam och information... Det är vad de tjänar pengar på. Du hade ju just YouTube som exempel. YouTube blödde miljarder i månaden tidigare, det hindrade inte Google.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hur vanligt är det med 4K i hemmen nu egentligen??

Ett sidospår men relevant tycker jag då det hela tiden tjatas om prestanda i 4K.

Sitter du på skärm med upplösningen 1080p så ser ju oavsett 4K på 1080p nästan 4 gånger bättre ut än vanlig 1080p?
Vet däremot inte om Stadia kommer ha stöd för VSR?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Sitter du på skärm med upplösningen 1080p så ser ju oavsett 4K på 1080p nästan 4 gånger bättre ut än vanlig 1080p?
Vet däremot inte om Stadia kommer ha stöd för VSR?

Nej, det gör det inte.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Nej, det gör det inte.

Tråkigt! Jag kör med 1080p projektor. På 100" blir ökningen i upplösningen med VSR än mer påtaglig än på en vanlig TV kan jag tycka. Detta trots att optiken ändå inte är superskarp. Tycker däremot inte att det skulle vara prismässigt motiverbart att gå upp till 4K-projektor eftersom mitt rum ändå är långt från optimalt för en projektor.

Men det borde ju gå med ganska enkla medel att ge chromecast möjlighet att skala ner 4K till 1080p? Det är ju bara en enkel videoström egentligen. Det kommer säkert?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Är en Founder. Hoppas att de kan hålla vad de lovar. Låter smått otroligt om Stadia skulle klara av
RDR2 i 4K 60FPS på High settings. Men jag håller tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Nu är Gmail och maps själva grunden för hela deras eco-system och youtube är en stor del av deras annonsintäkter. Även om youtube historiskt har varit en förlustaffär så är potentialen extrem och värderat till ca 300 miljarder.

Problemet med Stadia är att en viss procent måste betala för Pro för att det ska gå runt och frågan är hur många som är intresserade av att betala extra för 4k när 1080p 60fps är gratis?
Bara en dator med Vega 56 drar över 300watt, bandbredd, serverhallar, kylning etc..
Nvidias målnlösning skulle kosta ca 10 spänn timmen (20h/25usd).
Jag kan inte se att deras affärsmodell kan gå plus, de får korvören för något som i en professionell miljö hade kostat tusenlappar i månaden.

"konsol-spelare" Var mer ett exempel och speciellt då Stadia är specifikt inriktat mot konsol-spelar, du får en gimppad och en Chromecast för 1400 riksdaler om du vill spela dag ett.
Kan definitivt vara intressant för folk som har tröttnat på att uppgradera sina datorer.

Helt ärligt så tror jag inte att Googles mål är att tjäna pengar på Stadia nu. Jag tror att deras målsättning är att skapa en bra tjänst och ta så stor marknadsandel som möjligt innan konkurrenternas streamingtjänster kommer igång. Som ofta med ny teknik gäller det är vara "först ut".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Helt ärligt så tror jag inte att Googles mål är att tjäna pengar på Stadia nu. Jag tror att deras målsättning är att skapa en bra tjänst och ta så stor marknadsandel som möjligt innan konkurrenternas streamingtjänster kommer igång. Som ofta med ny teknik gäller det är vara "först ut".

Skickades från m.sweclockers.com

"Först ut" som Sega Saturn eller Dreamcast? XD
Vad gäller spelplattformar så brukar det handla om att vara tvåa på bollen om man vill lyckas. Men ja... I det här fallet har ju google råd att göra en förlustaffär i början och anpassa sig därefter.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Google har väl inte sagt något om huruvida de tänker tillåta tredje parter att sälja nycklar? Om inte så lär ju priserna för spel på Stadia vara runt dubbelt vad de är på andra ställen. Antagligen har de väl tänkt få in pengarna den vägen, samt genom att data minea allt möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte var du fick 3e-partners från och sälja spel för 1200 riksdaler finns inte på kartan?
Vad ska de "data minea" på en spelplattform som de inte får från Google eller youtube etc?

Skrivet av Hulle:

Som vanligt med Google är det knappast någon prenumerationsavgift de tänker tjäna pengar på. Reklam och information... Det är vad de tjänar pengar på. Du hade ju just YouTube som exempel. YouTube blödde miljarder i månaden tidigare, det hindrade inte Google.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja för youtube är värderat till ett mindre lands BNP och kan visa 2x reklamklipp var 5e minut och kräver inte ens 1% av datakraften av Stadia.
Är väll en pessimist, men det kan inte vara gratis att ha en extrem överkapacitet för att klara av peaken mellan 17:00 och 19:00.
Den som lever får se, kommer iallafall att bli intressant att testa Orcs Must Die 3 på Stadia, hoppas det är spelbart med mus/tangentbord.

Permalänk
Medlem

Säkerligen framtidens gaming detta, kanske inte google som tar stafettpinnen men om de får till en fungerande teknisk lösning så är det nog inte omöjligt att Sony/MS/Nintendo hakar på trenden.

Något som skulle vara intressant att få testad är just latensen då detta verkar vara det folk mest är skeptiska mot(mig inkluderat). Kanske svårt att testa i praktiken då man vill mäta ms men antar att någon "teknikkanal" kommer att göra ett omfattande test av detta med "rätt" utrustning.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av john7612:

Låter smått otroligt om Stadia skulle klara av RDR2 i 4K 60FPS på High settings. Men jag håller tummarna.

Varför skulle den klara det? Har jag missat nått?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Harddrive:

En 1920x1080p i 60hz är ju redan 3.73 Gbps över en vanlig HDMI kabel. Ett vanligt svensson-nätverk ligger på 300mbps

Att ta in 3,73 Gbps i sammanhanget är väl lite att räkna som fan läser bibeln ;).
(jaja, kanske lite väl mycket krafuttryck, tycker bara uttrycket är kul - stå ut med mig hehe)

Den typen av rå bildström används typ bara mellan grafikkort och skärm. Mindre intressant i övriga steg i processen.
Alltså om en bluray-film skulle behöva läsa i 3,74Gbps från skiva så skulle en bluray-film behöva rymma över 5 terabyte. Dessa diskar är väl ungefär en hundradel så stora. För materialet är komprimerat innan det behandlas om i GPUn och blir till skärmsignaler.

Så det behövs väl ungefär en hundradel av 3,74Gbps i nätverksuppkoppling för att få bluraynivå på strömmen också. Alltså kring 40 megabit per sekund (gansak grovt överslagsräknat såklart). I 24 bilder per sekund bör väl tilläggas. Men det lär gå att komprimera lite till och få in riktigt bra bildkvalité i 60 bilder per sekund under 50 megabit per sekund också.
Så jag tror inte att just bandbredden hem till folk behöver vara den mest begränsande faktorn här.

Edit:
Sedan är det väl inte just dessa överföringshastigheter som faktiskt kommer användas av tjänsterna. Det här bara en teoretisk uträkning av bandbreddskrav över nätet för strömmad bluraykvalité i 1920x1080.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Söderbäck: om man räknar på Stadias bästa 4K-nivå kräver de 35 Mbit/s, och slår man ut det över en minut blir det cirka 262 MB. Slå ut det på en timme blir det 15,75 GB. Så lite under 16 GB data i timmen kan man väl räkna med om man vill lira på bästa möjliga vis. Den med vanligt bredband behöver ju inte oja sig nämnvärt, men att lira på bussen eller sitt mobilabonnemang via delat nätverk kan däremot bli lite svettigt

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av loevet:

@Söderbäck: om man räknar på Stadias bästa 4K-nivå kräver de 35 Mbit/s, och slår man ut det över en minut blir det cirka 262 MB. Slå ut det på en timme blir det 15,75 GB. Så lite under 16 GB data i timmen kan man väl räkna med om man vill lira på bästa möjliga vis. Den med vanligt bredband behöver ju inte oja sig nämnvärt, men att lira på bussen eller sitt mobilabonnemang via delat nätverk kan däremot bli lite svettigt

Ja det där får jag helt enkelt stämma in i hela vägen ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

100 spänn i månaden jämfört med pengarna man måste lägga ner på en dator som kan köra stora titlar i 4K/60 fps... Man behöver använda den burken rätt länge för att det ska bli mer valuta för pengarna jämfört med Stadia. Men vi får se om det faktiskt funkar först. Är skeptisk, men hoppas att det faktiskt blir ett alternativ.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 3080 | Gigabyte B550 AORUS PRO AC | Ryzen 5 5600X 3.7 GHz | 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | CL16 Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Castanea:

100 spänn i månaden jämfört med pengarna man måste lägga ner på en dator som kan köra stora titlar i 4K/60 fps...

Där kom det igen, varför skulle den (datorn som sitter i Googles server) klara 4K/60?

Den lilla info som finns hintar år att de (initialt) använder ett Vega 56 kort. Eller har de sagt nått nytt?

Sen tycker jag inte det är riktigt jämförbart, traditionellt upplägg vs en komprimerad videoström och garanterad lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

"Först ut" som Sega Saturn eller Dreamcast? XD
Vad gäller spelplattformar så brukar det handla om att vara tvåa på bollen om man vill lyckas. Men ja... I det här fallet har ju google råd att göra en förlustaffär i början och anpassa sig därefter.

Google är ju dock "tvåa". Onlive var de första som testade att streama spel för nästan 10 år sedan. Sedan så finns det ju också nyare spelströmstjänster som Geforce Now, Shadow, xCloud etc. Så Google går ju verkligen inte in i okända territorium!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Där kom det igen, varför skulle den (datorn som sitter i Googles server) klara 4K/60?

Den lilla info som finns hintar år att de (initialt) använder ett Vega 56 kort. Eller har de sagt nått nytt?

Sen tycker jag inte det är riktigt jämförbart, traditionellt upplägg vs en komprimerad videoström och garanterad lagg.

Som jag har förstått det så kan Google använda flera så kallade "blades", och inte endast en som nuvarande datorer/consoler är begränsade till. Sedan så kommer ju spelen också att vara optimerade för Google's hårdvara, så jag antar att det kommer att ge några fps till. Sen så har de ju inte sagt något om bildkvalitet heller. Gissar på att det kommer ligga på runt high i PC?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz