Permalänk

Köp av ny processor

Funderar på att köpa en i9 9900k och har hittat en beggad där han är villig att gå ner till 3000. De står i annonsen att den är oöppnad i förpackning och endast 3 månader gammal, är det ett rimligt pris tro?

Permalänk
Medlem

Något låter lite fishy. Oöppnad i 3 mån, han skulle ju kunna lämna tillbaka den och få fullpris, en present eller så är det stöldgods.

Permalänk
Skrivet av AMDDDDD:

Något låter lite fishy. Oöppnad i 3 mån, han skulle ju kunna lämna tillbaka den och få fullpris, en present eller så är det stöldgods.

Fanns även kvitto, och finns i samma stad som mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter på tok för billigt, finns ingen som helst anledning att sälja för 3k, han skulle utan problem få 4k MINST.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Låter på tok för billigt, finns ingen som helst anledning att sälja för 3k, han skulle utan problem få 4k MINST.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ju folk som en själv som säljer sakerna billigt för att bli av med det.
Jag brukar ju ge bort mina grejer eller sälja sakerna för ett par hundringar om jag inte behöver det .
Sen visst denna är helt ny och oöppnad men personen kanske köpte den men aldrig fick använding av det av olika orsaker men inte orkade lämna tillbaka det?

Permalänk

Om detta är på riktigt så skulle jag säga kör på för det tar nog ett tag innan du får en liknande deal men som många andra har sagt, var lite på din vakt för det är lite väl mycket underpris från min synpunkt iaf. Gällande just 9900k så har jag en själv och dom är riktigt bra. Köpte min innan ryzen 3 så i dagsläget är någon av amds processorer ett vettigt alternativ också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Finns ju folk som en själv som säljer sakerna billigt för att bli av med det.
Jag brukar ju ge bort mina grejer eller sälja sakerna för ett par hundringar om jag inte behöver det .
Sen visst denna är helt ny och oöppnad men personen kanske köpte den men aldrig fick använding av det av olika orsaker men inte orkade lämna tillbaka det?

Självklart kan man sälja till billigare än standard men för även 3500kr lär han få den såld på direkten. Tycker det låter för lågt bara och då brukar det kunna vara något fel. Men men on topic så klart du ska köpa den för 3k om du får det. Risken finns ju alltid med begagnat är ju att du får en prolle som inte fungerar eller något med bytt IHS osv osv. Men känner du dig säker så köp ba köp.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

kanske skulle få öppnad den på plats och verifiera, inte så svårt att plasta om en förpackning för att den ska se oöppnad ut.. kanske hittad med kvittot i sopen

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Har du råd att bli av med 3000 spänn på en chansning så köp!

Det KAN ju vara en bra deal.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Gör affären mellan fyra ögon och inspektera varan ordentligt.
Betala inte kontant, utan betala med swish så det är registrerat namn och så.

Jag hade absolut kunnat tänka mig att köpa en sådan vara, men aldrig att jag hade betalat i förväg och fått det skickat.

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Gör affären mellan fyra ögon och inspektera varan ordentligt.
Betala inte kontant, utan betala med swish så det är registrerat namn och så.

Jag hade absolut kunnat tänka mig att köpa en sådan vara, men aldrig att jag hade betalat i förväg och fått det skickat.

Update - grabben vägrade svara när jag sa att jag kunde ”hämta” den. Han tog sedan bort annonsen och sa att den var såld - säkert någon Scam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle1010:

Update - grabben vägrade svara när jag sa att jag kunde ”hämta” den. Han tog sedan bort annonsen och sa att den var såld - säkert någon Scam.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så har haft mängder med potentiella köpare och fick den sålt skit fort.

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Eller så har haft mängder med potentiella köpare och fick den sålt skit fort.

Erbjöd han mer än vad han begärde så osannolikt, sen är det en kille som har börjat blåsa massa i Umeå där jag bor. Genom att lägga ut datorkomponenter sjukt billigt och endast ta betalt för dem som vill ha det ”fraktat” för att sedan blåsa dem.

Skickades från m.sweclockers.com