Antec P120 Crystal är prisvärt glaschassi

Permalänk
Melding Plague

Antec P120 Crystal är prisvärt glaschassi

Med Antecs senaste chassi ligger fokus på öppen design med glaspaneler, goda möjligheter till kylning och ett pressat pris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju rätt snyggt ut på bilderna. Dessa chassin brukar dock kräva lite närmare beskådning för att man verkligen skall kunna se hur detaljfinishen blivit.

Synd bara att det inte kommer i Matx utförande. Då hade vederbörande varit intresserad. Men jag hoppas inte allt för mycket då jag verkar vara ganska ensam om att anse Matx som det bästa formatet av alla.

Permalänk
Medlem

Tycker det här chassit ser väldigt intressant ut för priset, väldigt likt PC-011 Dynamic på många sätt med den vertikalt monterade radiatorn. Det enda jag kan tycka är lite synd är att nätaggregatet blir synligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ju väldigt trevligt ut. Blir sugen om det kommer i vitt.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Med tanke på vilka sågningar dom senastemodellerna av Antec har fått utav vår eminente chassiguru så har jag inga stora förhoppningar ang denna. @JonasT Antec P280 reincarnated again perhaps?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Visserligen allmänt ointresserad av fönsterchassin, men det här är nog (till synes) det mest intressanta från Antec jag sett på länge.

Skrivet av Triton242:

Synd bara att det inte kommer i Matx utförande. Då hade vederbörande varit intresserad. Men jag hoppas inte allt för mycket då jag verkar vara ganska ensam om att anse Matx som det bästa formatet av alla.

Det hade varit riktigt trevligt i µatx-format, det har du mycket rätt i.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Eh, inget banbrytande direkt men snyggt. Nackdelen med glas är att det om möjligt drar åt sig ännu mer damm.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Trevligt med frontglas som inte är uppkluttrat med fläktar.
Synd att luften måste svänga 90 grader längs glaset, så ett litet gruskorn in, kommer repa bägge glasen.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Mmm, lite som en kompaktare Lian Li PC-011 som nämnts...
Men det känns som den här blir lite för begränsad:
Så fort man använder sidointaget (eller iallafall översta fläktplatsen) så tappar man ju alla möjligheter till 3,5 tums diskar såvitt jag kan se?
Att då bara ha möjlighet till 2 x 2,5 tums diskar känns lite väl begränsat.

Och hur breda radiatorer får man in i sido-intaget innan det kommer ivägen för grafikkortet? (med normal placering av grafikkortet alltså)

Lite många frågetecken... Sen är jag inte speciellt sugen på glas-stuket iallafall, men det är en annan femma

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Eh, inget banbrytande direkt men snyggt. Nackdelen med glas är att det om möjligt drar åt sig ännu mer damm.

För att inte tala om att det bara sitter dammfilter i botten. Där krävs relativt kraftiga fläktar om man inte vill ha in damm genom andra hål.

Dessutom saknar jag stöd för nätaggregat i Antecs eget CPX-format...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Synd bara att det inte kommer i Matx utförande. Då hade vederbörande varit intresserad. Men jag hoppas inte allt för mycket då jag verkar vara ganska ensam om att anse Matx som det bästa formatet av alla.

Nej, då - jag kikade lite på Metallic Gear Neo ITX, samma design med glasfront, radiator bak och gpu-riser (som ingår)
https://www.amazon.de/gp/product/B07GXW78YD
Väldigt prisvärt, men om det hade varit mATX åtminstone så hade GPU'n i risen inte gått framför CPU'n - nu funkar det bara med AIO / vattenkylning.
Kanske inte samma fria glasytor som ett chassi tänkt för det från början.