Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4568213

Bang & Olufsen Beoplay M3 såldes för 1490kr under dagen.
Imo bästa fyndet från singles day.

Satan, riktigt bra, var ute efter en BT högtalare också. Synd att man missade den, man får ju 10% rabatt om man registerar sig på nyhetsbrevet, undrar om det fungerade på den.

Rätt fräckt att Hifiklubben visar båda för- och nackdelar längst ner, känns ju mer ärligt än när man bara ser fördelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Rätt fräckt att Hifiklubben visar båda för- och nackdelar längst ner, känns ju mer ärligt än när man bara ser fördelarna.

Om man känner för att vara cynisk så kan man argumentera för att det gör det enklare att spendera pengarna på en dyrare produkt än vad man egentligen tänkt

Men ja, väldigt smidigt även om man förstås bör ta in ”second opinions” från andra sidor också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Om man känner för att vara cynisk så kan man argumentera för att det gör det enklare att spendera pengarna på en dyrare produkt än vad man egentligen tänkt

Men ja, väldigt smidigt även om man förstås bör ta in ”second opinions” från andra sidor också.

Javisst är det så, men jag tyckte ändå det var bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Satan, riktigt bra, var ute efter en BT högtalare också. Synd att man missade den, man får ju 10% rabatt om man registerar sig på nyhetsbrevet, undrar om det fungerade på den.

Rätt fräckt att Hifiklubben visar båda för- och nackdelar längst ner, känns ju mer ärligt än när man bara ser fördelarna.

De 10% slutade gälla igår. Var och shoppade massa bluesound

Skrivet av Baxtex:

MediaMarkt sänkte precis Sony 65XG905 till 15 990kr, näst billigast är Hembiobutiken för en tusenlapp mer:

Undrar om man ska slå till eller kan man hoppas på ännu mer på BF?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De 10% slutade gälla igår. Var och shoppade massa bluesound

Undrar om man ska slå till eller kan man hoppas på ännu mer på BF?

KD-65XF9005 Var nere på liknande pris under förra året så jag skulle gissa att den nya modellen inte sjunker mycket mer.

Vet inte om jag ska köpa KD-65XF9005 för 13k och en Nvidia Shield för 2.5k eller KD-65XG9505BAEP för 16k. Är det någon skillnad på Nvidia Shield och en tv med Android?

Funktionerna jag främst vill åt är att köra Chromecast med 4k och att streama spel från min dator. Kan man streama på Sony TV:n månntro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

KD-65XF9005 Var nere på liknande pris under förra året så jag skulle gissa att den nya modellen inte sjunker mycket mer.

Vet inte om jag ska köpa KD-65XF9005 för 13k och en Nvidia Shield för 2.5k eller KD-65XG9505BAEP för 16k. Är det någon skillnad på Nvidia Shield och en tv med Android?

Funktionerna jag främst vill åt är att köra Chromecast med 4k och att streama spel från min dator. Kan man streama på Sony TV:n månntro?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en XF9005 och rekommenderar inte alls den då Android TV är slö som tusan på den här enheten och dessutom så har den problem med ARC via HDMI. Så köp XG som har en nyare panel och snabbare SoC för att köra Android TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag har en XF9005 och rekommenderar inte alls den då Android TV är slö som tusan på den här enheten och dessutom så har den problem med ARC via HDMI. Så köp XG som har en nyare panel och snabbare SoC för att köra Android TV.

Jag har inte bestämt mig om dessa, att android tv’n är slö bryr jag mig inte om egentligen, kommer köra ATV till den ändå.
Men ARC är viktigt, vad är det för problem?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag har en XF9005 och rekommenderar inte alls den då Android TV är slö som tusan på den här enheten och dessutom så har den problem med ARC via HDMI. Så köp XG som har en nyare panel och snabbare SoC för att köra Android TV.

XF och XG ska vara identiska bortsett från ny SoC och uppdaterad Android TV (och några mindre uppdateringar: https://www.rtings.com/tv/tools/compare/sony-x900f-vs-sony-x9... ). XF fungerar ganska smärtfritt för mig efter Oreo uppdateringen och avstängning av allt onödigt i bakgrunden, se guiden här: https://www.reddit.com/r/bravia/comments/8v2s6i/guide_how_to_...

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Inte pjåkigt. CDON gav bra med rabatt med dagens kampanj, inte mycket som hindrade extra mycket.
2.5% via CDON+ (Normalt är 1-3%) (Återbäring på CDON)
4.5% via Refunder (Kontant återbäring vid rätt belopp)
11 % via Rabattkod (Prissänkning)

Så totalt 18% rabatt för mig på mitt köp idag. Har man ett bra kreditkort går det ju att knipa en procentenhet ytterligare till i återbäring.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Jag har inte bestämt mig om dessa, att android tv’n är slö bryr jag mig inte om egentligen, kommer köra ATV till den ändå.
Men ARC är viktigt, vad är det för problem?

Min Denon tappar kontakten med TVn så det blir Force reboot för att återställa kopplingen. Kör du Nvidia Shield så kan skippa TVn inbyggda helt och hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arganis:

XF och XG ska vara identiska bortsett från ny SoC och uppdaterad Android TV (och några mindre uppdateringar: https://www.rtings.com/tv/tools/compare/sony-x900f-vs-sony-x9... ). XF fungerar ganska smärtfritt för mig efter Oreo uppdateringen och avstängning av allt onödigt i bakgrunden, se guiden här: https://www.reddit.com/r/bravia/comments/8v2s6i/guide_how_to_...

Tack. Ska kika på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

KD-65XF9005 Var nere på liknande pris under förra året så jag skulle gissa att den nya modellen inte sjunker mycket mer.

Vet inte om jag ska köpa KD-65XF9005 för 13k och en Nvidia Shield för 2.5k eller KD-65XG9505BAEP för 16k. Är det någon skillnad på Nvidia Shield och en tv med Android?

Funktionerna jag främst vill åt är att köra Chromecast med 4k och att streama spel från min dator. Kan man streama på Sony TV:n månntro?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon2110:

Jag har en XF9005 och rekommenderar inte alls den då Android TV är slö som tusan på den här enheten och dessutom så har den problem med ARC via HDMI. Så köp XG som har en nyare panel och snabbare SoC för att köra Android TV.

Fast det är ju därför jag velar mellan att köpa XF9005&Shield eller enbart XG. Kan man streama spel via den inbyggda Android TVn i XG? Oavsett så har ju Shielden troligen bättre support än XG ändå så i slutändan är det nog bätte att köra Shield.

Vad är problemen med ARC? Använder man en Shield så agerar den ju källa istället för TVn och då kopplar man den direkt till förstärkare, dvs Shield>HDMI>Stärkare>HDMI>TV. Eller som i mitt fall, Shield>HDMI>TV>OPTISK>Stärkare då min förstärkare saknar HDMI, har enbart Optisk. Så det är orelevant tills jag uppgraderar min 15 år gamla Sony förstärkare (Jag har bara Stereo så har inte sett någon nytta med att uppgradera). Eller jag har fattat fel? Använder man inte TVn som källa bör det ju kvitta.

Permalänk
Inaktiv

Den surfplattan Inet sålde på singlesday verkar gå åt som smör.
Jag klippte till på en själv pga att man får en pingvinstång till 🙂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Fast det är ju därför jag velar mellan att köpa XF9005&Shield eller enbart XG. Kan man streama spel via den inbyggda Android TVn i XG? Oavsett så har ju Shielden troligen bättre support än XG ändå så i slutändan är det nog bätte att köra Shield.

Vad är problemen med ARC? Använder man en Shield så agerar den ju källa istället för TVn och då kopplar man den direkt till förstärkare, dvs Shield>HDMI>Stärkare>HDMI>TV. Eller som i mitt fall, Shield>HDMI>TV>OPTISK>Stärkare då min förstärkare saknar HDMI, har enbart Optisk. Så det är orelevant tills jag uppgraderar min 15 år gamla Sony förstärkare (Jag har bara Stereo så har inte sett någon nytta med att uppgradera). Eller jag har fattat fel? Använder man inte TVn som källa bör det ju kvitta.

Precis, använder du Shield så har du inte problemet. Faktum är att jag funderar på att köpa en Shield just för att slippa android TV på XF

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vad är problemen med ARC? Använder man en Shield så agerar den ju källa istället för TVn och då kopplar man den direkt till förstärkare, dvs Shield>HDMI>Stärkare>HDMI>TV. Eller som i mitt fall, Shield>HDMI>TV>OPTISK>Stärkare då min förstärkare saknar HDMI, har enbart Optisk. Så det är orelevant tills jag uppgraderar min 15 år gamla Sony förstärkare (Jag har bara Stereo så har inte sett någon nytta med att uppgradera). Eller jag har fattat fel? Använder man inte TVn som källa bör det ju kvitta.

Skrivet av anon2110:

Precis, använder du Shield så har du inte problemet. Faktum är att jag funderar på att köpa en Shield just för att slippa android TV på XF

Skickades från m.sweclockers.com

I mitt fall så har soundbaren bara en HDMI för ARC, de andra källorna måste gå via TV'n.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fast det är ju därför jag velar mellan att köpa XF9005&Shield eller enbart XG. Kan man streama spel via den inbyggda Android TVn i XG? Oavsett så har ju Shielden troligen bättre support än XG ändå så i slutändan är det nog bätte att köra Shield.

Vad är problemen med ARC? Använder man en Shield så agerar den ju källa istället för TVn och då kopplar man den direkt till förstärkare, dvs Shield>HDMI>Stärkare>HDMI>TV. Eller som i mitt fall, Shield>HDMI>TV>OPTISK>Stärkare då min förstärkare saknar HDMI, har enbart Optisk. Så det är orelevant tills jag uppgraderar min 15 år gamla Sony förstärkare (Jag har bara Stereo så har inte sett någon nytta med att uppgradera). Eller jag har fattat fel? Använder man inte TVn som källa bör det ju kvitta.

Skrivet av anon2110:

Precis, använder du Shield så har du inte problemet. Faktum är att jag funderar på att köpa en Shield just för att slippa android TV på XF

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du med en Xbox som mediaspelare så kan du även koppla ljud/bildkälla>Xbox>TV - vilket ibland kan vara oerhört smidigt och flexibelt.

Att de inbyggda apparna i "smart TV" i de flesta fall är helt kass håller jag däremot helt med om.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Är sugen på en rakapparat och såg tipset om en Braun:
#18146021
https://www.netonnet.se/art/halsa-personvard/harborttagning-r...

Dock blir jag lite konfunderad, då det känns som att Netonnet gör en fuling. Dom skriver "nyhet", men modellnumret är 92xx.
https://shavercheck.com/braun-series9-original-vs-updated/
Kollar man där så är det alltså 93xx som är 2019 års serie...

Frågan är alltså, är det motiverat dubbla priset för att få en "cleaning station", bättre batteri och "nya modellen"?

Finns det någon som har använt rakapparat och kan ge lite feedback?
Funkar clean-station bra? Är det drygt att rengöra en sån här maskin?
Risken jag ser är att den bara blir liggandes för det är för mycket meck runtomkring.

Permalänk

Liknande fråga. Mina två söner (21 och 18 år) börjar bli väl fjuniga så tänkte köpa en rakapparat till dem båda i julklapp. Tänkte mig nog något billigare egentligen, men om denna är da shit så går det väl bra. Finns det billigare bra alternativ? Inte direkt någon mäktig skäggväxt de har.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Frågan är alltså, är det motiverat dubbla priset för att få en "cleaning station", bättre batteri och "nya modellen"?

I bought a cleaning station and chemicals the first time I bought a Philips shaver. The shaver was totally waterproof so I always cleaned the shaving end in hot water. The shaver lasted over 10 years (with a few replacements of the cutting components) until the rubber grip material on the handle perished due to age as this type of material tends to do (and this was not the part that was put in hot water). I used the cleaning station only once and couldn't be bothered making the effort to use it again when hot water did a perfectly good job.

Skrivet av DavidtheDoom:

Inte pjåkigt. CDON gav bra med rabatt med dagens kampanj, inte mycket som hindrade extra mycket.
2.5% via CDON+ (Normalt är 1-3%) (Återbäring på CDON)
4.5% via Refunder (Kontant återbäring vid rätt belopp)
11 % via Rabattkod (Prissänkning)

Så totalt 18% rabatt för mig på mitt köp idag. Har man ett bra kreditkort går det ju att knipa en procentenhet ytterligare till i återbäring.

Snyggt gjort!

Jag förstår de 11% som var deras Singles Day-kampanj. Hur kunde jag dock få andra två komponenter? (dvs. i ditt exempel, komponenterna 2,5% och 4%.) Detta kan hjälpa mig på Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Liknande fråga. Mina två söner (21 och 18 år) börjar bli väl fjuniga så tänkte köpa en rakapparat till dem båda i julklapp. Tänkte mig nog något billigare egentligen, men om denna är da shit så går det väl bra. Finns det billigare bra alternativ? Inte direkt någon mäktig skäggväxt de har.

Philips oneblade pro hands down om de ska raka det. Fungerar även som trimmer. Väldigt snabbt och bra resultat.
Bra pris för det man får.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Frågan är alltså, är det motiverat dubbla priset för att få en "cleaning station", bättre batteri och "nya modellen"?

Finns det någon som har använt rakapparat och kan ge lite feedback?
Funkar clean-station bra? Är det drygt att rengöra en sån här maskin?
Risken jag ser är att den bara blir liggandes för det är för mycket meck runtomkring.

När jag köpte ny rakapparat för ett par år sedan så tänkte jag kosta på mig en fin modell och läste mängder med tester och dyl. Konsensus var att lull-lull som rengöringsstationer är just det. Lull-lull. Trevliga att ha men det går mer eller mindre lika bra med kranvatten. Sen vet jag inte riktigt vad som menas med bättre batteri men jag tvivlar på att det är värt att betala så mycket extra för. Så kraftfulla är inte apparaterna ;). Enda gången jag skulle se att det är befogat är väl om man är ute och reser väldigt mycket och vill kunna lämna laddaren hemma.

Med det sagt så använder jag nästan aldrig min rakapparat. Den kostade över 2.000 kronor och var ”bäst i test” m.m. men jag är helt ärligt missnöjd med den. Den är mindre snäll mot huden jämfört med rakhyvel, det tar lika lång tid att raka sig som med en klassisk hyvel och framförallt så blir resultatet mycket sämre än med en hyvel.

Enda gången jag använder min rakapparat är när jag reser eller när jag är zombietrött på morgonen och inte orkar hålla på med lödder, men det är sällan.

Skrivet av Doomfarer:

Liknande fråga. Mina två söner (21 och 18 år) börjar bli väl fjuniga så tänkte köpa en rakapparat till dem båda i julklapp. Tänkte mig nog något billigare egentligen, men om denna är da shit så går det väl bra. Finns det billigare bra alternativ? Inte direkt någon mäktig skäggväxt de har.

Om det är mest fjun så duger nog vilket som. Jag började raka mig innan jag var tonåring och hade då en rakapparat för ett par hundra kronor, den fungerade utmärkt i nästan tio år tills jag köpte den dyra jag skrev om längre upp. Den dyrare är bättre på alla punkter men är det värt ~1.500 kronor extra? Inte om det innebär att man måste spara in på någonting annat.

Personligen så hade jag gett dom en sjysst säkerhetshyvel med lite olika rakblad samt lite olika lödder/geler och någon trevlig smörja att ha efter rakning. Det kommer visserligen kosta en del om man ska ge ett helt sådant paket men man får så otroligt mycket mer.

Men som sagt, är det bara lite fjun så spelar det kanske ingen större roll.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Super Älg:

I bought a cleaning station and chemicals the first time I bought a Philips shaver. The shaver was totally waterproof so I always cleaned the shaving end in hot water. The shaver lasted over 10 years (with a few replacements of the cutting components) until the rubber grip material on the handle perished due to age as this type of material tends to do (and this was not the part that was put in hot water). I used the cleaning station only once and couldn't be bothered making the effort to use it again when hot water did a perfectly good job.

Snyggt gjort!

Jag förstår de 11% som var deras Singles Day-kampanj. Hur kunde jag dock få andra två komponenter? (dvs. i ditt exempel, komponenterna 2,5% och 4%.) Detta kan hjälpa mig på Black Friday.

Jag körde refunder, det är en sån där cashback tjänst som ger någon form av affiliate kickback till dig istället för någon annan.
Har du en kompis så kan denne bjuda in dig och då får den personen 50kr i kickback efter ditt första köp.

Den sista komponenten är via cdon+ som är medlemskap hos cdon. Är gratis för mecenat-studenter, 299 kr per år annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag körde refunder, det är en sån där cashback tjänst som ger någon form av affiliate kickback till dig istället för någon annan.
...

Hur fungerar Refunder? Tjänar de pengar på kickback eller personlig data? Eller båda?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Samma hos CDON.

Samsung S24F354FHU - hos CDON

Pris inklusive frakt 1128kr

1. Säljs av Computersalg, sämre köpvillkor mot Amazon
2. Fel modell. Rätt modell 1280kr hos Computersalg.

Inga större skillnader i pris, men välj då hellre Amazon och känn efter hemma. Fri retur inom 30 dagar är rätt sjysst tycker jag.

https://www.computersalg.se/i/1513885/samsung-s24f356fhu-sf35...

Skickades från m.sweclockers.com
[/quote]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Hur fungerar Refunder? Tjänar de pengar på kickback eller personlig data? Eller båda?

Refunder fungerar enkelt så här:
5% cashback till dig = 10% till Refunder där ni delar 50/50. Sen kan man säkert förhandla sig till bättre deal hos Refunder som butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Är sugen på en rakapparat och såg tipset om en Braun:
#18146021
https://www.netonnet.se/art/halsa-personvard/harborttagning-r...

Dock blir jag lite konfunderad, då det känns som att Netonnet gör en fuling. Dom skriver "nyhet", men modellnumret är 92xx.
https://shavercheck.com/braun-series9-original-vs-updated/
Kollar man där så är det alltså 93xx som är 2019 års serie...

Frågan är alltså, är det motiverat dubbla priset för att få en "cleaning station", bättre batteri och "nya modellen"?

Finns det någon som har använt rakapparat och kan ge lite feedback?
Funkar clean-station bra? Är det drygt att rengöra en sån här maskin?
Risken jag ser är att den bara blir liggandes för det är för mycket meck runtomkring.

Om man gillar rakapparater från Braun eller Philips verkar vara en smaksak, men man rakar sig på lite olika sätt med dem.
Jag har provat båda och för mig är det Braun som gäller sedan många år.

Jag bytte ut min nio år gamla Braun (7-serien) förra hösten eftersom batteriet börjat bli dåligt och jag dessutom behövde byta skärblad (det brukar behöva göras var artonde månad). Då kändes det lagom att slå till när Komplett hade ett superpris. Den skiljde sig bara från min gamla rakapparat när det gällde en sak – jag kan välja mellan olika effekter på den nya apparaten.
Jag använder dessutom fortfarande min äldre rengöringsstation eftersom den har en torkfunktion med värme (det går snabbare), vilket Braun har snålat in på och tagit bort på de nyare modellerna …
De nya rakapparaterna har dessutom enklare displayer – min förrförra Braun med rengöringsstation som jag köpte för över femton år sedan hade en betydligt mer avancerad display där allt visades i klartext!

Braun har hur många modeller som helst, men det skiljer oftast bara smådetaljer. Olika modellnummer kan även bara ange olika färger eller lokalisering, d.v.s. vilken marknad den är avsedd för. Kolla på webben så hittar du den information du behöver.
Den modell jag köpte på Komplett var nog gråimporterad eftersom den bara hade bruksanvisningar för östeuropeiska länder.

Rengöringsstationen funkar utmärkt och det känns som att ha en ny rakapparat efter varje rengöring. Du ställer bara rakapparaten i rengöringsstationen och trycker på en knapp så laddas, rengörs och smörjs din rakapparat helt automatiskt.
Nackdelen är att den är ganska dyr att använda eftersom man (läs: jag) har behövt byta patron varje månad.
Även om du inte använder rengöringsstationen så flitigt har innehållet i patronen dessutom dunstat bort efter tre månader.
Skäggresterna som sköljs ut ur rakapparaten suger åt sig innehållet i rengöringspatronen och varje patron räcker säkert dubbelt så länge om du tar till vana att borsta bort skäggresterna ur rakapparaten innan du ställer den i rengöringsstationen. Men, visst – då tappar du lite av bekvämligheten med det hela …

Patronerna är billigast att köpa i storpack, så det kan vara värt att kolla efter erbjudanden.
Du kan även köpa väldigt billiga refillvätskor utomlands, till exempel på tyska och brittiska Amazon, men de skickas inte till Sverige (kanske för att de innehåller brandfarlig alkohol och/eller är tunga?).
Jag har även sett ”recept” på egenblandad rengöringsvätska på webben och funderat på att testa det.

Priserna för skärhuvudena varierar också rejält, och det kan vara läge att hålla koll på extrapriser när du har använt skärhuvudet något år.
Jag brukar köpa skärhuvuden från brittiska eller tyska Amazon eftersom de är klart billigare där. Tyska Amazon har ju fri frakt vid köp över 39 euro, så jag brukar komplettera med något mer, till exempel billiga Oral-B-tandborstar i storpack, för att nå upp till gränsen för fri frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

Refunder fungerar enkelt så här:
5% cashback till dig = 10% till Refunder där ni delar 50/50. Sen kan man säkert förhandla sig till bättre deal hos Refunder som butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Är inte Sponsorhuset vettigare i så fall? Där den andra kakan till välgörenhet (valfri förening). Jag kör t ex Djurskyddet via Sponsorhuset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av miizoo:

1. Säljs av Computersalg, sämre köpvillkor mot Amazon
2. Fel modell. Rätt modell 1280kr hos Computersalg.

Inga större skillnader i pris, men välj då hellre Amazon och känn efter hemma. Fri retur inom 30 dagar är rätt sjysst tycker jag.

https://www.computersalg.se/i/1513885/samsung-s24f356fhu-sf35...

Skickades från m.sweclockers.com
[/quote]

"sämre köpvillkor mot Amazon"
Mja, mjo, beror lite på vad man prioriterar högst. Man har ju 3 års reklamationsrätt istället för 2 ifall man köper skärmen från Computersalg.se.
Computersalg har förlängd returrätt t.om. 7 januari btw. Dock lär returfrakten till DK att bli kostsam.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

"sämre köpvillkor mot Amazon"
Mja, mjo, beror lite på vad man prioriterar högst. Man har ju 3 års reklamationsrätt istället för 2 ifall man köper skärmen från Computersalg.se.
Computersalg har förlängd returrätt t.om. 7 januari btw. Dock lär returfrakten till DK att bli kostsam.

Visst finns det skillnader. Personligen värderar jag möjligheten att öppna och prova varan hemma i lugn och ro.

På så vis kan man faktiskt snappa upp tråkigheter som annars kan vara svåra att driva igenom sin rätt, t.ex. Cool whine, eller att en skärm faktiskt har enstaka pixelfel.

Det enda som står högre i kurs än Amazon är Inet för egen del. Computersalg, tja, haft ett ärende med de mail vägen. Det var mitt första och sista.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Om det är mest fjun så duger nog vilket som. Jag började raka mig innan jag var tonåring och hade då en rakapparat för ett par hundra kronor, den fungerade utmärkt i nästan tio år tills jag köpte den dyra jag skrev om längre upp. Den dyrare är bättre på alla punkter men är det värt ~1.500 kronor extra? Inte om det innebär att man måste spara in på någonting annat.

Personligen så hade jag gett dom en sjysst säkerhetshyvel med lite olika rakblad samt lite olika lödder/geler och någon trevlig smörja att ha efter rakning. Det kommer visserligen kosta en del om man ska ge ett helt sådant paket men man får så otroligt mycket mer.

Men som sagt, är det bara lite fjun så spelar det kanske ingen större roll.

De har redan hyvlar, men svårare att faktiskt komma ihåg att raka sig när man måste fixa lödder osv. Tänker mig att det är lättare att komma till skott med en rakapparat.

Nu får de iofs se ut som de vill, tänkte mest för deras egen skull att det kunde vara bra att kunna raka sig lite snabbt och smidigt. Philips Oneblade Pro låter absolut intressant.