Köpråd inför Black Friday: 27", 144 Hz, 1440p IPS skärm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sdaniel1:

Tack för bra input som vanligt Laxpudding.

Och till er som hoppa på asus vg27aq tuf tåget, Jag har läst lite att den kan strula lite om man inte klarar pusha solid 80fps.
så kolla upp detta innan. Och om ni bryr er så är detta "endast" (8-bit) panel. Jag hoppas att ni inte kommer använda foten som ingår då den ser ut som Stealth Bomber från April 1997. Jepp skärmutveckling is on hold. Så gogo LG och Borg Nanobots assimilate the monitor industrie and revolutionize it goddamit!

Kommer nog hoppa på tuf tufen själv så snart jag får min kanske onödiga men coola RTX2070 Super.

Hmm.. kommer kombinera detta med ett GTX1070. Hade inte siktat på 100+ i alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Vad är det som kan strula? Freesync?

Skrivet av Calathea:

Hmm.. kommer kombinera detta med ett GTX1070. Hade inte siktat på 100+ i alla spel.

Minns inte exakt vart jag jag hörde, läste detta. Men jag har både läst på typ rtings forum och hört det nämnas på seriösare youtube review. Men efterssom jag var så säker att jag skulle köpa PG279Q och köra BLB lotteriet så la jag ingen större vikt att ta reda
vad dem menade exakt med detta.

Men jag ville dela med det till er som ska köpa skärmen,, Tanel gör en bra hands on youtubereview av denna skärmen utan djupare tester. Där han menar på att hdr och ulmb är lite so so.. Subjektivt vem man är dvs vissa kan ju se flimmer som andra inte kan och sen beror det även på vad man spelar osv.

Jag trodde att dem menade att adaptiva syncing inte funkade så bra vid lägre fps spannet. Där andra skärmar kan göra ett bättre jobb.
Jag vet inte.. Men tycker ni ska köpa kan göra lite research och återkomma med något som makes sense

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Och till er som hoppa på asus vg27aq tuf tåget, Jag har läst lite att den kan strula lite om man inte klarar pusha solid 80fps.

Vilket slags strul? Har inte märkt det, spelade lite metro med allt ultra ned till ca 50 FPS. Hittar inget info om freesync spannet heller. Om det är från 1 till 165 eller intr.
Enda strulet jag märkt är att ibland är skärmen svårstartad. Måste hålla inne power-knappen i ett par sekunder för att väcka skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vilket slags strul? Har inte märkt det, spelade lite metro med allt ultra ned till ca 50 FPS. Hittar inget info om freesync spannet heller. Om det är från 1 till 165 eller intr.
Enda strulet jag märkt är att ibland är skärmen svårstartad. Måste hålla inne power-knappen i ett par sekunder för att väcka skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är mellan 48 och 165Hz enligt Nvidia själva.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/g-sync-monitors...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv

@sdaniel1:

Kanske från TFTCentral.

https://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_tuf_gaming_vg27aq.h...

Limited experience for lower refresh rates <80Hz and for external console inputs

The screen is geared towards high refresh rate PC gaming for sure, and it did struggle a bit with the lower refresh rates, both for external 60Hz inputs (like a console) and when ELMB-sync reached down in the lower 80Hz and below range.

Den blev ändå "Approved" så borde inte vara något större problem för de flesta.

Permalänk
Medlem

Men dåså, ska inte vara några problem med PC, enbart konsoler, och vem köper en 144hz ips panel till en spelkonsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har man väntat så länge så kommer det inte kul på BF väntar jag nog på 1440p 240hz IPS ifrån AU.

Känns som en bra boost.
Ska bli intressant att se tftcentral recensera 240hz ips 1080p panelen och se om den pushar IPS mer åt hållet mot TN hastigheter än LGs nano ips panel gjorde

Jag är iofs mer kräsen, föredrar ju TN pga att de är snabbare. Men nu börjar det hända lite mer saker på IPS fronten på den sidan så framtiden ser ljus ut

Permalänk
Medlem

Många som blev ägare av nya skärmar igår? Isåfall har jag frågan vilken och varför?

Jag var supernära på att köpa Asus tuf vg27aq för att ersätta asus vg248qe. Men är skeptiskt, petig och så nöjd med vg248qe generellt
att jag inte har bråttom. Kör den i 147Hz vilken funkar bättre än 144HZ upplever "jag" via DisplayPort 1.4-kabel 8k. Gick inte att få till det med DVI-D Dual Link kabeln jag hade först.

Men det vore sweet med en IPS och 1440p.. där man inte behövde kompromissa så förbannat )=
"Jag" <---- tror inte att 4k+ kommer vara standard är inom 4 år, 2k er bra nok! Tænker jeg.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt nära på att köpa VG27AQ igår, men bestämde mig i sista minuten för att vänta med det till BF.

Hittade ingen bra deal på något grafikkort, och med mitt nuvarande kort skulle jag ha svårt att driva skärmen i 144p överhuvudtaget. Tänkte att jag lika gärna kan vänta till slutet av månaden då när jag ändå tänkte köpa både nytt kort och skärm!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av sdaniel1:

Men det vore sweet med en IPS och 1440p.. där man inte behövde kompromissa så förbannat )=
"Jag" <---- tror inte att 4k+ kommer vara standard är inom 4 år, 2k er bra nok! Tænker jeg.

4K är redan här. Snart inne på sju år i fråga om tillgänglighet för konsumenter. Tiden är primetime 4K och vi börjar transitionen mot 8K. Apple har kör 4K och 5K i flera år (2015 eller så) på sina Imacar och motsvarande pixeltäthet finns på de bärbara sedan längre tid tillbaka. Fördelarna med detta är självklara för dem som använder MacOS.

På PC/Windows är man fast i 00-talets pixelmatriser och skärmar med glesa pixelstrukturer av flera olika skäl. Dels programtekniskt likt att äldre program inte kan skala och Microsoft tycks inte anstränga sig där. Dels tankemässigt hos användarna där man fortfarande anser att 1920x1080 på 14 tum bärbar eller 24 tum skrivbord är acceptabel kvalitet.

Men också från spelhåll där man är fast i 1:1-tänkandet. Man måste inte rendera spelen i 4K för att skärmen har 4K. Man måste inte rendera spelen i 144 Hz för att skärmen har 144 Hz. Det märks inte minst här på forumet där nästan alla diskussioner runt 4K/144 Hz landar i inlägg om att sådana skärmar är omöjligt utan att köra dubbla 2080Ti (och knappt ens då) vilket beskriver så väl hur man missuppfattar hur skärmarna ska användas.

De väldigt få 4K/144 och 27 tum stora skärmarna som finns kan göra allt som 1080p- och 1440p-skärmen kan – fast bättre. Plus det som gör 4K till 4K med möjlighet till skalning och överlägsen textrendering.

Men vi fortsätter köpa gamla skärmar med gammal teknik. Därför har utvecklingen i stort sett tagit död på sig själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sdaniel1:

Många som blev ägare av nya skärmar igår? Isåfall har jag frågan vilken och varför?

Jag var supernära på att köpa Asus tuf vg27aq för att ersätta asus vg248qe. Men är skeptiskt, petig och så nöjd med vg248qe generellt
att jag inte har bråttom.

Slog till på VG27AQ:n. Ville egentligen ha LG 27GL850 men med priset igår var det svårt att avstå. Verkar båda vara bra skärmar.

Skrivet av Laxpudding:

Men också från spelhåll där man är fast i 1:1-tänkandet. Man måste inte rendera spelen i 4K för att skärmen har 4K. Man måste inte rendera spelen i 144 Hz för att skärmen har 144 Hz. Det märks inte minst här på forumet där nästan alla diskussioner runt 4K/144 Hz landar i inlägg om att sådana skärmar är omöjligt utan att köra dubbla 2080Ti (och knappt ens då) vilket beskriver så väl hur man missuppfattar hur skärmarna ska användas.

De väldigt få 4K/144 och 27 tum stora skärmarna som finns kan göra allt som 1080p- och 1440p-skärmen kan – fast bättre. Plus det som gör 4K till 4K med möjlighet till skalning och överlägsen textrendering.

Det var nytt för mig. Med "vanliga" skärmar blir allt så suddigt om man skalar ner t ex en 1440 till 1080.
Är alltså det inte fallet med 4k-skärmar?

I så fall var det ju kanske synd att man återigen hoppade på 1440-skärmarna

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Acer XF270HUA i väldigt fint skick begagnat här på forumet nyligen för 3k, väldigt nöjd. Funkar alldeles utmärkt med GSync.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@anon32713: 1080p på en 2560x1440-skärm (typiskt då i 27 till 32 tum) ser inte alls bra ut eftersom du skalar med faktor x1,333 som ger artefakter. Dessa artefakter blir extra tydliga pga av den låga pixeltätheten. Så det får folk att rynka på näsan

1080p på 4K-skärm i motsvarande storlek är helt överlägset en 1920x1080-native-skärm eftersom du inte längre har lika tydlig subpixelstruktur. Den lilla skalningsproblematik som finns döljs i den tätare strukturen.

1440p på en 4K-skärm i motsvarande storlek (faktor x1,5) har viss skalningsproblematik men det döljs också av tätheten och mindre framträdande subpixelstruktur. Fungerar därför utmärkt för spel med kvalitet som är likvärdig 1440p native. Bättre på vissa delar (likt mindre struktur) och lite sämre som viss aliasing av x1,5-skalning.

4K på 4K native och man kan skala i Windows för överlägen textrendering.

Så lite förenklat: 4K-skärm är som att köra tre skärmar i ett 1080p, 1440p och 4K. Bara välja det som passar för stunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

4K är redan här. Snart inne på sju år i fråga om tillgänglighet för konsumenter. Tiden är primetime 4K och vi börjar transitionen mot 8K. Apple har kör 4K och 5K i flera år (2015 eller så) på sina Imacar och motsvarande pixeltäthet finns på de bärbara sedan längre tid tillbaka. Fördelarna med detta är självklara för dem som använder MacOS.

De väldigt få 4K/144 och 27 tum stora skärmarna som finns kan göra allt som 1080p- och 1440p-skärmen kan – fast bättre. Plus det som gör 4K till 4K med möjlighet till skalning och överlägsen textrendering.

Men vi fortsätter köpa gamla skärmar med gammal teknik. Därför har utvecklingen i stort sett tagit död på sig själv.

Jo visst är 4k här, även 8k är här men det är zlatan, Elon Musk och typ Jeff Bezos som har det i väntan på OS i japan 2022 som ska sändas i 8k.. Det jag menar var att till det att 4k/8k 200Hz+ är standard så han man hunnit köpt ny skärm kanske en och två gånger innan och Qled har kanske blivit QNled Quantum nano led där vi ser t.ex: no more blb och local dimming faktiskt fungerar.
och jo mac delen 60hz är en sak. tv / monitor / spel / jobb. Många falanger vissa ligger mer i framkant än andra.

Hoppet 2k -> 4k är inte som 480p till 1080p / dvd till Bluray -uppskalning. Tror inte folk har lika bråttom och det är tydligt att get gagnar leverantörerna som kan sälja same old.

Men material / content / inspelningar osv bör alltid skapas i det högsta möjliga för inget kan göra källan bättre. skala upp 1080 ->4k jo men 4k kommer alltid vara bättre i 4k är 1080p.

Glömde visst nämna att bandbredden ska ju hinna med också men 5g är ju på väg där vid horisonten kanske dröjer lite extra nu när trump tillfälligt stoppat kineserna nu Huawei, snart Mi som är på frammarsh i europa?
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/stopp-for-kinesisk-5g-mo...

sorry att jag spånar iväg från trådens topic! Men så spännande! btw stav-fel är inne!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Bildexpert 📺

@sdaniel1: Poängen jag försöker få fram är att det fokuserar på fel saker runt 4K-skärmar. Likt mycket av det du tar upp, som är relevant diskussion i andra sammanhang och särskilt om man är inlåst på 1:1-spåret. Det var liknande diskussioner om TV runt 2012-2015. Nu har merparten fattat att det hoppet till 4K på en TV inte alls var problematiskt och fyllt med de problem som målades upp.

Samma sak här med datorskärmen. Poängen med 4K-skärmar är det jag tar upp i svaret ovanför. 4K-skärmar kan göra allt som en skärm med lägre upplösning kan. Fast bättre.

Permalänk
Medlem

@laxpudding
Nu blev jag sugen på en 4k 144hz modell tack vare dig 😛 Hoppas på fint pris på Acer XV273K vid BF eller mellandagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Samma sak här med datorskärmen. Poängen med 4K-skärmar är det jag tar upp i svaret ovanför. 4K-skärmar kan göra allt som en skärm med lägre upplösning kan. Fast bättre.

Inte nödvändigtvis, men generellt. Men dock aldrig åt andra håller
Största nackdelarna här är att mänskligheten inte kodar bra nog och att det är fortfarande vi som skapar AI vilket på sitt sätt är ganska komiskt ironiskt. Skynet behövs imo!

Windows root of all evil, ja och nej "scaling"
https://www.youtube.com/watch?v=NF210WeR9C8 simpy put

Trams!
https://twitter.com/linustech/status/1108775627421736960

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Acer predator är skit, haft två skärmar och både blöder (ljusa i hörnen) nått så förbannat.

Jag hade testat -> https://www.inet.se/produkt/2215350/lg-27-ultragear-27gl850-q...
Riktigt bra betyg och hyllad av flera stora på tuben.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Acer predator är skit, haft två skärmar och både blöder (ljusa i hörnen) nått så förbannat.

Jag hade testat -> https://www.inet.se/produkt/2215350/lg-27-ultragear-27gl850-q...
Riktigt bra betyg och hyllad av flera stora på tuben.

Välkommen till lotteriet! Staten kanske borde passa på att granska tillverkarna av skärmar också nu när man ändå granskar
spelbranchens lotteri
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-granskar-datasp...
resultat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-statistik-antalet-spelm...

och se vad många sura miner det finns bara i detta forum om skärmar som helt enkelt inte håller. Tänk om vi såg samma fel acceptans
för t.ex barstolar eller baby skydd. ja du!

PS. Vad ville du ha sagt med ultragear-27gl850? Att du har den nu och är nöjd då du fick en bra panel utan blb och clouding? eller om du kanske ska ta köpa den? DS. Jo den är både hyllad men också semisågad att den inte når hela vägen fram alltid, ta gsync som exempel.
eller för att hålla sig till topic: ditt köpråd av forum experterna

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Välkommen till lotteriet! Staten kanske borde passa på att granska tillverkarna av skärmar också nu när man ändå granskar
spelbranchens lotteri
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-granskar-datasp...
resultat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-statistik-antalet-spelm...

och se vad många sura miner det finns bara i detta forum om skärmar som helt enkelt inte håller. Tänk om vi såg samma fel acceptans
för t.ex barstolar eller baby skydd. ja du!

PS. Vad ville du ha sagt med ultragear-27gl850? Att du har den nu och är nöjd då du fick en bra panel utan blb och clouding? eller om du kanske ska ta köpa den? DS. Jo den är både hyllad men också semisågad att den inte når hela vägen fram alltid, ta gsync som exempel.
eller för att hålla sig till topic: ditt köpråd av forum experterna

Värsta komikern men fakta kvarstår, inga andra skärmar är ens nära Predator när det gäller returer/återköp. Finns alltid på fyndhörnan eller för personalen till kraftigt reducerat pris på jobbet. 1080p varianten slog också rekord i returer efter BF förra året.

Sitter själv på 2st predator som jag köpte för halva priset, knappt man känner att dom var värda pengarna ändå.
Visst har LGs Ultragear problem med men dom ska klassas som toppskiktet för IPS och gaming i dagsläget, därav min och halva tubens rekommendationen.

Sen är det upp till OT att välja
han har ju trots allt bett efter rekommendationer och inte torr humor utan att tillföra något.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Värsta komikern men fakta kvarstår, inga andra skärmar är ens nära Predator när det gäller returer/återköp. Finns alltid på fyndhörnan eller för personalen till kraftigt reducerat pris på jobbet. 1080p varianten slog också rekord i returer efter BF förra året.

Sitter själv på 2st predator som jag köpte för halva priset, knappt man känner att dom var värda pengarna ändå.
Visst har LGs Ultragear problem med men dom ska klassas som toppskiktet för IPS och gaming i dagsläget, därav min och halva tubens rekommendationen.

Sen är det upp till OT att välja
han har ju trots allt bett efter rekommendationer och inte torr humor utan att tillföra något. https://i.kym-cdn.com/photos/images/list/000/625/428/bd6.png

Vilken Predator snackar du om? För det finns ju ett gäng i Acers lineup. Jag har själv haft en XB271Hu med ips-panel och den var mer mindre perfekt gällande bleed, inga trasiga pixlar och jämn och fin färgtemp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Värsta komikern men fakta kvarstår, inga andra skärmar är ens nära Predator när det gäller returer/återköp. Finns alltid på fyndhörnan eller för personalen till kraftigt reducerat pris på jobbet. 1080p varianten slog också rekord i returer efter BF förra året.

Sitter själv på 2st predator som jag köpte för halva priset, knappt man känner att dom var värda pengarna ändå.
Visst har LGs Ultragear problem med men dom ska klassas som toppskiktet för IPS och gaming i dagsläget, därav min och halva tubens rekommendationen.

Sen är det upp till OT att välja
han har ju trots allt bett efter rekommendationer och inte torr humor utan att tillföra något. https://i.kym-cdn.com/photos/images/list/000/625/428/bd6.png

Att du ens orkar. Skapa en facebook grupp om du känner dig kränkt, behöver avreagera dig eller bara känner för vara dryg.
Det är inte jag som skriver akta dig för forum experter, då kan du väl iallfall man up och ta skämtet!
Finns inget som säger att teknik och komedi inte fungerar bra ihop!

För övrigt kan jag säga att Asus har typ samma problem och deras retur/återköp är under alla kritik bara googla det, om du hade följt tråden istället för att fokusera på att vara sjaskig så hade du sett vilken insight man fått av denna tråd. Bara nyss hade Webhallen om inte 7st+ Asus pg279Q med döda pixlar, hög blb returer.
Samt jag köpte min med två låsta pixlar "även Asus" som jag förvisso kunde lösa. Men även där var det tjafs om pixel garanti hit och dit, hur många och var dem satt. Tills netonnet införde klubbhyllan som ett spöke från siba tiden och satte lite press på lata leverantörer och andra återförsäljare.30 dagar då 90 nu öppet köp expension av 14 dagars ångerrätten till konsumentens fördel. vilken livlina. Lika goda kålsupare skulle jag säga. Där av lotteri inte en bara ips paneler utan generellt.. LG har ju sina problem mer kanske i tv världen med deras vertikal banding eftersom dem inte är så nog en del rma där med. Där imot vissa specifika skärmar där panelerna både är bättre och sämre vilken batch osv..

PS. Inget negativt om Asus i sig, Jag gillar deras grejer till och från så som med många andra märken AOC, LG Acer dem som innoverar. alla tillför något än om inte konkurrens. DS

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Värsta komikern men fakta kvarstår, inga andra skärmar är ens nära Predator när det gäller returer/återköp. Finns alltid på fyndhörnan eller för personalen till kraftigt reducerat pris på jobbet. 1080p varianten slog också rekord i returer efter BF förra året.

Sitter själv på 2st predator som jag köpte för halva priset, knappt man känner att dom var värda pengarna ändå.
Visst har LGs Ultragear problem med men dom ska klassas som toppskiktet för IPS och gaming i dagsläget, därav min och halva tubens rekommendationen.

Sen är det upp till OT att välja
han har ju trots allt bett efter rekommendationer och inte torr humor utan att tillföra något. https://i.kym-cdn.com/photos/images/list/000/625/428/bd6.png

vilken skärm är det specifikt? jag köpte en acer predator xb271hu för ett par år sedan och jag hade inget BLB eller något annat fel.

däremot så hade jag tänkt köpa en asus rog swift pg279q men vid tillfället så hade dom enorma problem med BLB och folk skickade tillbaka hejvilt, så det gäller nog bara att ha lite tur och kolla reviews och hur folk som köpt skärmen tycker att den verkar för att fabriktionsfel kan komma i vågor så köp inte när dom strular till det i fabriken.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Entusiast

Därja, fick hem min ASUS VG27AQ redan idag! Verkar fin, ska utvärdera färger och hur den funkar i spel. Men givetvis fick jag ett ex med död pixel... Blir ev att byta runt BF.

Permalänk
Medlem

ASUS VG27AQ eller LG 32GK850G, vad hade ni valt?

Skulle LG 32GK850G funka till AMD freesync?

Eller kanske bättre att spara lite pengar och gå på den där Acer 27" Nitro XV273K eftersom den har 4k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

ASUS VG27AQ eller LG 32GK850G, vad hade ni valt?

Skulle LG 32GK850G funka till AMD freesync?

Eller kanske bättre att spara lite pengar och gå på den där Acer 27" Nitro XV273K eftersom den har 4k?

För att använda adaptiv sync med LG 32GK850G så krävs en GPU från Nvidia pga G-sync, de andra två har Freesync och fungerar med både AMD och Nvidia GTX/RTX 10-20 serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Därja, fick hem min ASUS VG27AQ redan idag! Verkar fin, ska utvärdera färger och hur den funkar i spel. Men givetvis fick jag ett ex med död pixel... Blir ev att byta runt BF.

Spännande! Hoppas du blir nöjd, du får dela dina erfarenheter med den när du testat den lite hands on. Tråkigt med den döda pixeln!

Skrivet av Asterion:

ASUS VG27AQ eller LG 32GK850G, vad hade ni valt?

Skulle LG 32GK850G funka till AMD freesync?

Eller kanske bättre att spara lite pengar och gå på den där Acer 27" Nitro XV273K eftersom den har 4k?

Det kan jag inte svara på men det jag kan säga är att 32 tum är jobbigt stort. 9 av 10 av alla jag pratat med om det inkl jag själv tycker att 27 tum är sweetspoten för det mesta. Det jag kan säga dock är att jag gillar att den inte är curved. "smaksak" tror det bästa är att testa om du klarar 32. Personligen hade jag nog satsat på 27gl850, men den får man nog inte tag på förrän till nyår.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Någon som har en LG 27GL850? Har en Predator 24'' XF240H och tänkte köpa mig en ny main skärm och LG´n har fått väldigt bra recensioner. Vill höra från någon som har den vad den tycker.

Spelar mest CS GO.

Permalänk
Medlem

Brace for impact, here we go again! Prisstatistik bästa som hänt sen uppskuret bröd!
https://www.sweclockers.com/nyhet/28557-konsumentverket-slar-...

Skrivet av Tinkerbeard:

Någon som har en LG 27GL850? Har en Predator 24'' XF240H och tänkte köpa mig en ny main skärm och LG´n har fått väldigt bra recensioner. Vill höra från någon som har den vad den tycker.

Spelar mest CS GO.

Jag tror den kommer vara svår att få tag i ända fram till nästa år.. Den är enligt reviewer och tester som du säger top of the line på fastpace gaming. Du missar G-sync modul och cert om du nu går igång på det.. och passa dig för pixel overdrive faster.
https://www.youtube.com/watch?v=qfegiynAseA samlad youtube content av LG sjäva förvisso.. men ändå..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Tänkte bara uppdatera om TUF Vg27aq att jag fått hem den, provat och jag blev riktigt förvånad hur mycket IPS glow det var på båda två kanterna på var sin sida.

Sker bara vid när skärmen visar mörka partier / filmer / videos.

Men tillräckligt störande för att jag ska märka av det. Kanske drabbas den där nitro 4k-skärm av samma problem?

Ska prova den där LG 32GK850G (VA-skärm) i helgen och återkomma med feedback. Förhoppningsvis fastnar jag mer för VA.