Death Stranding, nästa spel från Hideo Kojima

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UniMatrixZ:

Fick mitt igår och lirade 3.5 tim.
Väldigt speciellt spel och annorlunda mot vad jag lirat tidigare, men fick en skön känsla av det.
Storyn är fängslande och miljöerna är sjukt snygga.

Det enda jag störde mig på ganska direkt var den EXTREMT lilla texten i menyer och guider etc.
Fick verkligen anstränga mig för att se, vid ett tillfälle fick jag till och med gå upp ur soffan för att se vilken knapp som visades.
Då lirar jag ändå på en 55" tv och har inga problem med synen annars.
Så jag hoppas verkligen att de fixar det, för det drar ner upplevelsen ganska rejält.

Hur ser det ut med patchat och liknande? Någon fet 10GB+ patch som måste plockas hem innan start?

Blev en liten kompromiss för mig, är PC utgåvan jag vill ha men beställde spelet och spelar igenom PS4 utgåvan och säljer troligen direkt efter och köper om på PC nästa år. Hela upplevelsen kommer spoilas innan veckans slut som det fortsätter nu.

Billigare att bara kolla en let's play men med min nuvarande anslutning är det inte helt optimalt heller. Kan inte få fiber där jag bor, men har istället en gratis Wifi lösning som ger strax under 10MBit in. Rejäl snigelfart när man kommer från Bahnhof 500/100. :/
10mbit räcker knappt till YouTube ens idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930: Patchen som laddades ner innan jag kunde spela tror jag var på typ 1-2Gb...

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UniMatrixZ:

@anders190: Patchen som laddades ner innan jag kunde spela tror jag var på typ 1-2Gb...

Låter riktigt bra det, den patchstorleken bör gå ganska fort att plocka hem, om nätverken vill.

Får se om någon leverans ens sker. Fick tyvärr Bring som transportör. Hoppas ni andra får kul med spelet oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag har fått meddelande från Webbis att jag kan hämta ut min special edition, men eftersom jag ska på bio ikväll får jag vänta till i morgon förmiddag. Och så är det SweC Live! så jag kommer inte hinna spela något. Men på söndag, då jävlar!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

Jag har fått meddelande från Webbis att jag kan hämta ut min special edition, men eftersom jag ska på bio ikväll får jag vänta till i morgon förmiddag. Och så är det SweC Live! så jag kommer inte hinna spela något. Men på söndag, då jävlar!

...ska du till kyrkan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon5930: exakt, som apostel ska jag sprida Kojima-evangeliet

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Power/Bring verkar ha totalt misslyckats med leverans för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det verkar så märkligt det här spelet, jag var intresserad i början men har sedan dess, efter alla nyheter, ett par recensioner osv, inte riktigt förstått vad det handlar om.

Permalänk
Medlem

Kommer inte röra detta spel då min vanliga anhalt för åsikter, Giant Bomb, sågat spelet.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på PC release.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Power/Bring verkar ha totalt misslyckats med leverans för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Hände samma sak med min bror, kommer på Måndag... GJ
Så han åkte till Mediamarkt istället.

Vi hade roligt när vi spelade
Grafiken på PS4Pro på en 4K helt otroligt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Har bara spelat en två-tre timmar eller så, men är väldigt imponerad så långt. Typiskt Kojima-cineastisk inledning, och jag har redan råkat ut för att narrativa segment är så långa av Dualshock 4-kontrollen stängde av sig 😄Ser fram emot att kötta vidare! Och ja @Axxt, vissa scener är på en PS4 Pro och 4K-tv häpnadsväckande vackra!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tittade en stund igår på Twitch folk som streamade och jag var i alla fall in så där värst hypad 😐

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Sommar 2020...Dåå vänta jag bar'

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Kommer inte röra detta spel då min vanliga anhalt för åsikter, Giant Bomb, sågat spelet.

weak

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tyvärr ett av dom tråkigaste spelen på länge, räcker dock till att glo på Youtube där dom klipper bort all jädrans vandring och man får istället reda på storyn (som jag är intresserad av). Trist gameplay, intressant story (till viss del).

Permalänk
Medlem

Grafik 10/10, Ljud 10/10, Story 10/10, gameplay 3/10. Kräver dock att man spelar från start till slut 40h+

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Inaktiv

Naa, inget för mig, kollat på flertalet gameplay reviews och ingående reviews där dem gått igenom vad man gör och det är helt klart inte ett spel som passar mig.

Permalänk

Självklart inte, eftersom det inte släppts för PC än.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AxxT:

Hände samma sak med min bror, kommer på Måndag... GJ
Så han åkte till Mediamarkt istället.

Vi hade roligt när vi spelade
Grafiken på PS4Pro på en 4K helt otroligt.

Känns som det bättre valet det.
Hade de inte tänkt leverera kunde jag besökt närmaste Elgiganten. En tia hit eller dit är lite saksamma egentligen, även om ju billigare desto bättre. Inte ens säkert om spelet dyker upp idag så får nog bli en kväll till med Generation Zero vid datorn.

Tidigare för bokningar vis Power Har gått bra men då har det skickats via PostNord. Nu har jag fått extremt få leveranser via Bring men lite störande är det. Men då länge det inte är UPS är jag nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, lånar tråden. Är i Kuala Lumpur och såg att dom har ds steelbox varianten för 700kr här. Kan jag köpa den och ta med hem o lira på mitt ps4?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Hej, lånar tråden. Är i Kuala Lumpur och såg att dom har ds steelbox varianten för 700kr här. Kan jag köpa den och ta med hem o lira på mitt ps4?

Skickades från m.sweclockers.com

ps4 spel är inte regionslåsta nä..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

https://www.youtube.com/watch?v=XraipkEAp9g

Ser bra ut.

Finns det ingen tråd eller är sökfunktionen ur funktion?

Någon som vet varför denna medlem blev kickad?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Någon som vet varför denna medlem blev kickad?

Antagligen för att han bröt mot någon regel. Jag antar att personen är du själv eller någon du känner (varför skulle man annars bry sig?) så du kan ju titta på reglerna och om du inte blir klokare av det så kan du kontakta någon moderator. Vi vanligt dödliga forummedlemmar kan förstås inte veta.

Permalänk
Avstängd

Han har väl skitit i brevlådan som Edin skulle ha sagt...

(Åter till topic)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har hunnit klämma in cirka 10 timmar (precis anlänt till Lake Knot City) och än så länge gillar jag det!

Kojima må skriva pårökta historier men satan vad han kan ljudlägga sina spel med passande musik. Får fasen rysningar ibland när kameran drar tillbaka och en ny låt kickar in.

Permalänk

Beställde spelet nyss. Det må råda delade åsikter om det men jag måste uppleva att vandra genom miljöerna själv. Jag är lite fascinerad över balans och terrängmekaniken i spelet, sen att landskapen ser helt amazing ut är ju som grädden på moset. Storyn verkar vara precis vad jag förväntade mig, löjlig men det är underhållning det med.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Fler än jag som stör sig på den extremt lilla texten i menyer etc ?
Kom igår på att man kan ju använda PS4 zoomfunktion, inte optimalt men bra mycket bättre än att behöva resa sig ur soffan.
Aktiveras genom Inställningar -> Hjälpmedel (inte i spelet utan i inställningar för PS4an)

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Inaktiv

Fick tillslut hem det förbannade spelet igår och lyckades få in en timmes speltid (eller ja, är väl närmare 5 minuter) men känns som ett spel för mig helt klart. Inte så mycket för själva dialogen, känns som dåligt översatt anime men det är lite av charmen med Kojimas produktioner också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av UniMatrixZ:

Fler än jag som stör sig på den extremt lilla texten i menyer etc ?
Kom igår på att man kan ju använda PS4 zoomfunktion, inte optimalt men bra mycket bättre än att behöva resa sig ur soffan.
Aktiveras genom Inställningar -> Hjälpmedel (inte i spelet utan i inställningar för PS4an)

Hörde om detta på giant bombcast och att en patch eller nåt skulle fixa det.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU