Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Jag "tror" jag lyckades fixa mina krascher genom att uppdatera Windows till version 1903. Det rekommenderas att man verkligen kollar så man har denna uppdatering, jag trodde jag hade det då Windows uppdaterade dagen innan, men uppdateringen fick jag manuellt söka efter och installera. Har kunnat spela mer en 1h efter det utan krasch.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar RDR Online mycket mer än GTA Online. Det faktum att belöningarna för aktiviteter delas lika, och att man inte kan se personer på kartan (förutom om man är nära eller de har låg honor.).
Man kan faktiskt genomföra grejer utan att bli griefad av en flygande motorcykel 100% av tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Min upplevelse av RDR 2 är att det har funkat klockrent för mig sedan dag ett, har personligen upplevt att det här varit en av de stabilare releaserna om man jämför med många andra spel inga krasher eller konstiga glitchar, men samtidigt en av de underligaste releaserna som delat upp spelare i två lag de som det funkar för och de som inte kan spela alls.. :S

Har spelat både Story mode och (mest) Online och det enda jag kan klaga på precis som många andra här är optimeringen av grafiken, hos mig ligger spelet runt 55-65 fps med min 34 tummare. Ett typiskt Rockstar fenomen skulle jag vilja säga GTA V betedde väl sig likadant om jag inte minns helt fel och GTA 4 innan dess, de upplevdes riktigt tungdrivna med den hårdvara man hade när de släpptes på sin tid.

Tycker det är synd och tråkigt att läsa att så många upplever problem med RDR2 på PC och knappt kunnat spelat det, förhoppningsvis löser det sig kanske snart.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Måste säga att jag gillar RDR Online mycket mer än GTA Online. Det faktum att belöningarna för aktiviteter delas lika, och att man inte kan se personer på kartan (förutom om man är nära eller de har låg honor.).
Man kan faktiskt genomföra grejer utan att bli griefad av en flygande motorcykel 100% av tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt och hållet med...
Vi är några stycken som spelat mesta dels online och det har bjudits på mycket skratt och frustration
Man hålls verkligen sysselsatt med bountys, collectables och jakt det är nästan som att när man väl gett sig in i Online delen så vill man inte sluta. Jag har pausat story mode delen nästan helt för stunden, har t.ex. aldrig upplevt att fiska varit så kul i nått spel tidigare det slår t.o.m fiskandet i Farcry man väntar bara på att nån annan online spelare skall komma och meja ner en när man står där i sin egen lilla värld

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Håller helt och hållet med...
Vi är några stycken som spelat mesta dels online och det har bjudits på mycket skratt och frustration
Man hålls verkligen sysselsatt med bountys, collectables och jakt det är nästan som att när man väl gett sig in i Online delen så vill man inte sluta. Jag har pausat story mode delen nästan helt för stunden, har t.ex. aldrig upplevt att fiska varit så kul i nått spel tidigare det slår t.o.m fiskandet i Farcry man väntar bara på att nån annan online spelare skall komma och meja ner en när man står där i sin egen lilla värld

Tror inte jag blivit griefad eller attackerad av en enda spelare än Polaren jag spelade med råkade attackera en karavan med spelare i tron om att det var NPCer, så det blev en mindre eldstrid där båda sidor ådrog sig förluster, hehe.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Är det någon som förstår varför man inte kan sälja eller spara de hästar man fångar in?

Stallen tar inte emot hästarna och det går som sagt inte att sälja dom, varför finns ens funktionen då att kunna fånga in dessa vildhästar??

Eller fungerar det i Story mode och bara inte online?

Visa signatur

Asus TUF B-450 Plus Gaming - Ryzen 5 5600
X - XFX Radeon 6600 XT - 16GB RAM - Samsung SSD 840 500GB - Seagate HDD 500GB - Cooler Master Hyper 212 - 144Hz Skärm - Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av martyyyyy:

Är det någon som förstår varför man inte kan sälja eller spara de hästar man fångar in?

Stallen tar inte emot hästarna och det går som sagt inte att sälja dom, varför finns ens funktionen då att kunna fånga in dessa vildhästar??

Eller fungerar det i Story mode och bara inte online?

Det funkar inte online för närvarande varken på Konsol eller PC.
En teori är att Rockstar valt att göra det enkelt för sig då hästarna är level-baserade dvs att vissa hästar blir inte tillgängliga i shoppen fören man kommer upp i en viss nivå. T.ex. Superior hästen Arabian blir tillgänglig vid level 66.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Finns det nån snabbknapp för att äta/få mer hp när man e i en gunfight ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Har du provat? Låter ju intressant.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Det funkar inte online för närvarande varken på Konsol eller PC.
En teori är att Rockstar valt att göra det enkelt för sig då hästarna är level-baserade dvs att vissa hästar blir inte tillgängliga i shoppen fören man kommer upp i en viss nivå. T.ex. Superior hästen Arabian blir tillgänglig vid level 66.

OK!

Fungerar det då att i story-mode fånga in och spara en häst i stallet, för att sedan använda den online?

Visa signatur

Asus TUF B-450 Plus Gaming - Ryzen 5 5600
X - XFX Radeon 6600 XT - 16GB RAM - Samsung SSD 840 500GB - Seagate HDD 500GB - Cooler Master Hyper 212 - 144Hz Skärm - Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer spelet verkligen 5 december på steam? Finns inte ens på butiksidan.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Enligt parollen "Buy, wait for sale, never touch" rekommenderar jag starkt att de som vill spela detta väntar med köp tills pålitliga sajter säger att spelet funkar. För det funkar inte. Det är mitt bästa sätt att beskriva alla buggar och krascher efter ett antal uppdateringar.

De har nu 3 veckor på sig att fixa det, och sedan alla ingame-krascher och buggar, tills Steamsläppet. Det är stor risk att de inte hinner det, och att de får en recensionshatstorm liknande No Man's Sky.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Enligt parollen "Buy, wait for sale, never touch" rekommenderar jag starkt att de som vill spela detta väntar med köp tills pålitliga sajter säger att spelet funkar. För det funkar inte. Det är mitt bästa sätt att beskriva alla buggar och krascher efter ett antal uppdateringar.

De har nu 3 veckor på sig att fixa det, och sedan alla ingame-krascher och buggar, tills Steamsläppet. Det är stor risk att de inte hinner det, och att de får en recensionshatstorm liknande No Man's Sky.

Har du spelat spelat själv? Nyfiken bara. Jag har exakt samma setup som dig, samma modell av processor samt nästan samma kort, har strix TI och inte haft några problem öht

Jag har dock win10 om du kör win7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martyyyyy:

OK!

Fungerar det då att i story-mode fånga in och spara en häst i stallet, för att sedan använda den online?

Nej, det hade missbrukats något fruktansvärt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martyyyyy:

OK!

Fungerar det då att i story-mode fånga in och spara en häst i stallet, för att sedan använda den online?

Nej det går ej.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Enligt parollen "Buy, wait for sale, never touch" rekommenderar jag starkt att de som vill spela detta väntar med köp tills pålitliga sajter säger att spelet funkar. För det funkar inte. Det är mitt bästa sätt att beskriva alla buggar och krascher efter ett antal uppdateringar.

De har nu 3 veckor på sig att fixa det, och sedan alla ingame-krascher och buggar, tills Steamsläppet. Det är stor risk att de inte hinner det, och att de får en recensionshatstorm liknande No Man's Sky.

Ja här verkar det vara 50/50 i denna tråden, de som har fått krascher hela tiden och de som spelat det utan några som helst problem (Jag är den senare) många timmar felfritt. Tjing hej!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det några bekräftade uppgifter på vad det är som gör att det inte funkar?
Varför tex behövdes det bytas Bios för en del?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Väntar tills de kommer på steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Finns det några bekräftade uppgifter på vad det är som gör att det inte funkar?
Varför tex behövdes det bytas Bios för en del?

Googlade lite snabbt och hittade detta:
https://www.wepc.com/how-to/rdr2-launch-fix/

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

@Blackie: Tack, men det bara konstaterade vad jag skrev. Inte varför.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Blackie: Tack, men det bara konstaterade vad jag skrev. Inte varför.

ok

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Slutat pilla och börjat lira. verkar inte som alla uppdrag sparas i journalen? Hittade en affisch om att fånga en kanin samt något till småvilt men hittar inte det uppdraget någonstans i någon av de tjugotalet menyerna? Kanske är i inventoriet man ska leta upp dem?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ordentlig genomgång av inställningar:

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Ordentlig genomgång av inställningar:

https://www.youtube.com/watch?v=385eG1IEZMU

Jag gjorde inställningar precis enligt denna och det gav absolut en boost, kan rekommendera denna

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det någon bekräftelse att spelet kommer på steam i december? Hittar inget på butiken eller någonstans

Hittade nu detta:

"Red Dead Redemption 2 for PC is also available for purchase at the Epic Games Store, Greenman Gaming, GameStop, Humble Store and additional digital retailers. Red Dead Redemption 2 for PC will be available to purchase on Steam this December and will also be available this November as a launch title for Google Stadia."

Men är det inte konstigt att det inte finns på butiken ännu?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Finns det någon bekräftelse att spelet kommer på steam i december? Hittar inget på butiken eller någonstans

Hittade nu detta:

"Red Dead Redemption 2 for PC is also available for purchase at the Epic Games Store, Greenman Gaming, GameStop, Humble Store and additional digital retailers. Red Dead Redemption 2 for PC will be available to purchase on Steam this December and will also be available this November as a launch title for Google Stadia."

Men är det inte konstigt att det inte finns på butiken ännu?

Nepp inte särskilt konstigt. Rockstar vill främst sälja spelet på sin egna launcher alternativt i Epics Launcher då dem tjänar bra mycket mer där då steam tar en större hacka av försäljningen. Därför väljer dem antagligen att inte lägga upp något än då de hoppas de kan "skrämma" folk så de bara köper de i Rockstars launcher istället helt enkelt. Utifrån steams avtal lär spelet komma senast 5 december (tror det måste släppas inom 30 dagar efter andra launchers för att det ska finnas på steam). Dessutom har folk som är bra på databaser o.s.v. redan hittat spelet i steams databas så ja, det kommer ut.

Permalänk
Medlem

Om man slår på 4k och allting, exakt alla inställningar på max så ser man ju hur spelet kan se ut. Det är ju lätt bästa grafiken i datorspel idag. Är ett enormt fan av Witcher 3, men nu är det besegrat grafikmässigt. Lite mer spelbart är typ allting på high och 4k utan specialinställningar som full resolution screen space blabla. OSV. Ingen idé att ens försöka få den stabilt över 60 FPS då man måste sänka så extremt mycket inställningar och spelet blir fult. Kört diverse guider men ingenting jag blir nöjd med. Rekommenderar folk att iallafall testa maxa och med DSR, även om man får typ 10 FPS. Bara för att se hur det ser ut. Insane är hur det ser ut. Var inte såld första dagarna jag körde spelet, men nu är jag helsåld. Vilket jävla spel! Jag kör på 4k DSR + TAA med high, (förutom grass på näst lägsta, dvs ett snäpp åt höger) och ligger runt 40-60 fps och det är det värt. Växlar mellan allt på max och high bara för att se. Det går nästan inte att ta på vad som gör det så jävla bra, det är subtilt bra grafik på ultra. Molnen är typ riktiga, dimman är typ riktig. Detaljerna överallt... Skitcoolt är vad det är.

Permalänk
Medlem

Metro exodus ser mycket bättre ut. Men det är ju lite mindre skala. Men tycker du dig verkligen behöva dsr när du kör 4k? Jag har gått andra vägen använder 3d resolution scaler på 0.75 för att få mina 60 fps. Har sänkt reflections till high

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Jag håller med flera att grafiken i Rdr2 är den bästa så här långt.
Har även kört Metro Exodus allt på max och tycker att grafiken i Rdr2 slår Exodus på fingrarna.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem

Om det är någon som tvekar på kraven för att spela spelet kan jag intyga att det är fullt spelbart på min XPS 15 9570 med en i7 8750H och ett GTX 1050ti Max-Q grafikkort. Kör i 1080p på medium inställningar förutom textures som är på ultra. Circa 30 FPS, men trots det fullt spelbart och galet snyggt för att heta medium!