Age of Empires IV avtäcks på torsdag

Permalänk
Melding Plague

Age of Empires IV avtäcks på torsdag

Den klassiska spelserien Age of Empires återupplivas med ett avtäckande av nästa del under Microsofts Xbox-tillställning X019.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas vi får se köttig gameplay och att Microsoft inte förstör spel-serien man växte upp med med battle-royal/microtransactions/loot-box som besudlar dem flesta av dagens spel.

Alla AOE-spelen har hållit mycket hög klass (vi pratar inte om AoE-online...). Mina favoriter är dock AoM följt av AoE3.

Är mycket försiktigt förväntansfull inför det här eftersom det är Relic och inte legendariska Emsemble Studios (som stängdes ner av M$) som utvecklar detta.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Måste säga att intresset är ljummet för en fyra. Däremot AoE II Definitive Edition, det får munnen att vattnas, ge mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Bara för kryssbox?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Äntligen mer info om 4! Men lyckas de toppa 2an?

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Bara för kryssbox?

Nja, det lär komma till Windows också, eftersom det är Microsoft.

Permalänk
Keeper of Traditions

Oohh, de avslutar med Wasteland 3, det känns väldigt mycket mer hype än ett nytt AoE!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nja, det lär komma till Windows också, eftersom det är Microsoft.

Tänkte mest på releasen, att det kommer sen... nångång... kanske... för det är M$ är ju rätt ointressant nu.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Måste säga att intresset är ljummet för en fyra. Däremot AoE II Definitive Edition, det får munnen att vattnas, ge mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Släpps på torsdag, AOE 2 DE alltså.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Coolt ^^ spelat Betan till AoE II DE sen i somras och det är många jätte förbättringar, även om jag hade önskat lite smärre ändringar.
3:an var jag inte så impad över så jag hoppas att 4:an ger en blodsmak ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Äntligen mer info om 4! Men lyckas de toppa 2an?

Tvåan är i mitt tycke sämst i serien så det borde va ganska enkelt

Permalänk
Medlem

Är väldigt hypad AoE 2 är nog det spelet som jag lagt ner mest tid på och spelade rätt mycket AoM och blev några hundra timmar i 3an men ska hålla mig från att förboka...

Och Relic är rätt bra utvecklare om men frågan är om de lyckas få det att kännas som ett Age of Empires och inte tex wahammer Dawn of war med ett AoE skin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fantastiska nyheter som helt hade gått under min radar! Jag har lätt tusentals, förmodligen uppemot totalt tiotusen timmar i AoE II & III. Det här med förändring är inte alltså inte riktigt min grej. Men nu kan jag äntligen säga att jag spelar nya releases (om någon skulle få för sig att fråga).

Kanske till och med att jag kan motivera en uppgradering om det vill sig väl.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Bara för kryssbox?

MS har faktiskt blivit duktiga på sistonde med windows releaser, tänker på Gears 5 som även kom på Steam. Och Halo: The Master Chief Collection.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Hade det varit Activision Blizzard, EA eller Ubisoft hade hälften av spelet varit mikrotransaktioner och loot låtdor och resten säljs som one day DLC's. Man får hoppas att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Ny Age of Empires och ny Flight Sim - ser ut att kunna bli en fantastiskt trevlig jul!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@martinot: Flight Simulator ska dock släppas under 2020, gissar att det även gäller AoE IV. Men du kanske menade trevligt med ny info om spelen till jul?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Härligt!

AoE-serien har roat mig hejdlöst sedan den allra första. Jag hör till de (tyvärr) väldigt få som älskade AoE Online och sörjer det fortfarande. Kommer sannolikt köpa AoE 2 DE nu när det dyker upp, och 4:an ser jag mycket fram emot att få veta mer om.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

@loevet: Hade hoppast på släpp lagom till i jul, men då får det hamna på önskelistan under nästa år.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@martinot: det skulle vi nog alla gärna fått under julgranen Men hellre senare och bra än tidigt och halvfärdigt, och nästa år ser ju ut att bjuda på en hel del av det förstnämnda.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boredbynoobs:

Tvåan är i mitt tycke sämst i serien så det borde va ganska enkelt

Då hoppas jag innerligt att fyran gör dig djupt besviken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Tvåan är i mitt tycke sämst i serien så det borde va ganska enkelt

Då måste du ha rejäl nostalgi för 1:an, för det är horribelt att spela sett i efterhand.

Permalänk
Medlem

Om det bygger vidare på det som jag tyckte dom gjorde bra i trean och att det släpps till steam så kommer jag köpa det direkt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

17-18-1900-tal kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Tvåan är i mitt tycke sämst i serien så det borde va ganska enkelt

Du måste vara den enda i världshistorien som tycker tvåan är sämst
IMO är tvåan bäst men jag gillar alla 3 aoe spelen grovt. Det här kommer bli mumma!

Permalänk
Medlem

Jag tror age of empires DE redan finns ute för de med Xbox game pass ultimate.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Snart 15 års väntan är över!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på ett nytt AoE. Hoppas bara att Relic inte förändrar alldeles för mycket vilken tyvärr är risken. Deras sätt att skapa RTS skiljer sej väldigt stort ifrån klassisk Age anda som handlar väldigt mycket om att bygga upp ett rike och skapa en hållbar ekonomi osv. Menmen, AoE:DE kommer ju imorgon så blir ju till att komma tillbaka till det och drömma mej tillbaka till en tid då spel marknaden hade en mycket bättre hälsa än idag.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det här mot förmodan kommer toppa dom gamla spelen samtidigt som det behåller de klassiska elementen och inte blir på tok för modernt och komplext som alla nyare RTS blivit.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...