Permalänk
Medlem

HDMI-switch rekommendationer?

Jag har just nu en tvågrenad HDMI-switch för min Nintendo Switch och PS4. Tyvärr fungerar inte PS4an så bra genom switchen, skärmen flimmrar en massa. Efter lite sökning på internet så verkar detta inte vara ett helt ovanligt problem med att köra ett PS4 genom en HDMI-switch så nu när jag letar efter en ny HDMI-switch är jag mer försiktig. Som jag förstår det så behöver jag en switch med extern strömförsörjning. Jag har kollat runt en del men har haft svårt att ta reda på om switchen jag kollar på har separat ström intag och om den kommer med sladd eller vilken sladd som skulle behövas om det inte gör det.

Har någon här rekommendationer utifrån erfarenhet för en HDMI-switch som funkar med PS4?

Jag skulle föredra en switch med tre intag.

Permalänk
Medlem

Är det hyfsad kvalitet på kabeln? Har märkt att mitt ps3 inte vill ibland med den absolut billigaste skitkabeln

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

@Fenix: Jag den är rätt så bra. Har prövat flera kablar och alla av dem har detta problem med PS4:at och endast PS4:at. Jag tycker det verkar mycket mer sannolikt att problemet ligger i HDMI-switchen.

Permalänk
Rekordmedlem

Skaffa en hembioreceiver, du får då även en del andra funktioner på köpet, det är mycket roligare att spela med surround och projektor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mrqaffe:

Skaffa en hembioreceiver, du får då även en del andra funktioner på köpet, det är mycket roligare att spela med surround och projektor.

Har du funderat på en karriär som säljare?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Jirb:

Har någon här rekommendationer utifrån erfarenhet för en HDMI-switch som funkar med PS4?

Strömförsörjd rekommenderas. Är det svårt att få vettig information kring sådant bör du gå vidare i jakten.

Det finns annars ganska många aspekter på en HDMI-switch beroende på vad du vill uppnå. Till exempel 4K-spelande och HDR ställer tekniska krav som måste framgå hos switchen.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alling:

Har du funderat på en karriär som säljare?

Har hållit på med hififörsäljning och andra besläktade saker.
En hembioreceiver är ofta en bra lösning på sånt här sett till de funktioner man får tillgång till, de är formidabla kopplingspunkter och brukar gå att hitta ganska billigt för många byter dem ofta för att de jagar finesser snarare än grundfunktionalitet så de sjunker snabbt i pris.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

https://www.amazon.co.uk/Awakelion-Premium-Quality-Switcher-S...

Har en själv, fungerar bra till bla ps4 pro, xbox x o min 4k hdr tv