Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Avstängd

Inte en enda krasch och eller annat problem på min dator i sign, inte ens hittat några buggar heller. Har endast kört storyn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Inte en enda krasch och eller annat problem på min dator i sign, inte ens hittat några buggar heller. Har endast kört storyn.

Du är en av de lyckliga 😎

Själv fick jag gå in och ändra i system.xml filen för att få igång mitt men dock med en störande muspekare som är synlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Du är en av de lyckliga 😎

Själv fick jag gå in och ändra i system.xml filen för att få igång mitt men dock med en störande muspekare som är synlig.

För att bli av med mouse cursorn kan du köra ett liter program som heter auto hide Mouse cursor.

https://www.softwareok.com/?seite=Microsoft/AutoHideMouseCurs...

Det kör jag med och funkar strålande. Ställ in i settings att använda "classic"-metoden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lybo:

Du är en av de lyckliga 😎

Själv fick jag gå in och ändra i system.xml filen för att få igång mitt men dock med en störande muspekare som är synlig.

Klagar absolut inte, bara trist när man läser om alla som tycks ha en massa olika problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Så nu har jag stött på mitt första problem, jag fick stutter när jag satte allt på lägsta inställningar. Så det var ju ett lätt ordnat problem då det blev bra igen när jag satte allt på high/ultra. Kan vara så att det lider av samma problem som GTA 5 som även det orsaka stutter vid "för hög" FPS.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Du går på controls -> keyboard mousse -> key mappning högst upp

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Men, skulle gärna ha det i textformat att printa ut och försöka memorera.

Dj-vligt roligt lir. Inser att många timmar kommer försvinna in i liret men jag kommer ha problem med alla "kommandon" som inte känns logiska för mig.

Som t.ex

Slagsmålet i saloonen i börja på kapitel 2. "R", "E" och "F". Visst, kommer nog sätta sig i huvudet någon gång men dessa + alla andra min repilhjärna ska försöka komma ihåg.

Dold text
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Har kraschat två gånger senaste 10 timmarna. Osäker om det är något som ens går att lösa på egen hand, troligtvis måste Rockstar fixa dessa från sitt håll för jag kan spela andra spel som Outer Worlds osv utan att det kraschar. En krasch var 5:e timme är väl kanske inte liv och död man tappar några minuter men det är lite störande.

Och ja kontrollerna är ju extremt konstiga i vissa lägen, speciellt vissa menyer som använder sig av piltangenterna av nån galen anledning.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Idag har jag upplevt två helt random krasher, tidigare har det rullat på bra och bara krashat när jag pillade bland grafikinställningar. Lite frustrerande när en krash uppstår mitt i ett uppdrag och man måste börja om...

En sak jag alltid stört mig på med Rockstars spel är att gubbe alltid känns så tung och seg, det var likadant i GTA V. När jag spelade igenom spelet på Xbox One X så intalade jag mig att den berodde på 30fps, men även i 60 eller högre så är känslan den samma men inte riktigt lika illa som på konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Idag har jag upplevt två helt random krasher, tidigare har det rullat på bra och bara krashat när jag pillade bland grafikinställningar. Lite frustrerande när en krash uppstår mitt i ett uppdrag och man måste börja om...

En sak jag alltid stört mig på med Rockstars spel är att gubbe alltid känns så tung och seg, det var likadant i GTA V. När jag spelade igenom spelet på Xbox One X så intalade jag mig att den berodde på 30fps, men även i 60 eller högre så är känslan den samma men inte riktigt lika illa som på konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Arthur är nog den segaste karaktären dom har gjort hittills. Det är lite synd, för jag tyckte i Max Payne 3 så var det lagom. Jag kan uppskatta realismen, men jag tycker dom har dragit ut på det lite väl mycket inför detta släppet.

Permalänk
Medlem

För er det kraschar, använder ni DX12 eller Vulkan? DX12 har alltid kraschat för mig, ofta efter någon timme, medan jag inte haft några sådana problem med Vulkan och istället lirat i timmar i taget.

G-Sync verkar också ha kickat igång med Vulkan efter att ha aktiverat v-sync även inne i spelet, så nu rullar det på som sig bör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 9700K // EVGA RTX 2080 XC // Corsair LPX 16GB 3200MHz // Samsung 860 EVO 500GB // GIGABYTE Z390M // Corsair RM750X // Noctua NH-U12S // Asus 27" ROG PG278QR // Logitech G Pro // Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nakazato:

För er det kraschar, använder ni DX12 eller Vulkan? DX12 har alltid kraschat för mig, ofta efter någon timme, medan jag inte haft några sådana problem med Vulkan och istället lirat i timmar i taget.

G-Sync verkar också ha kickat igång med Vulkan efter att ha aktiverat v-sync även inne i spelet, så nu rullar det på som sig bör.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör DX12, med Vulkan så glitchar nedre delen av skärmen när jag öppnar kartan eller menyn, skärmen blir helt svart från mitten och neråt typ.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

när lanseras en patch/update till spelet? då kmr jag passa på att köpa spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

när lanseras en patch/update till spelet? då kmr jag passa på att köpa spelet.

Det har kommit en hel drös med patches redan och mer lär trilla in tills det fungerar ordentligt skulle jag gissa på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Det har kommit en hel drös med patches redan och mer lär trilla in tills det fungerar ordentligt skulle jag gissa på.

🤔 Vilken version har du på ditt spel? Kan inte minnas en enda gång jag fått hem en patch 😂

Permalänk
Medlem

Är det nån annan än jag som tycker att spelet är riktigt fult? Jag menar så fort man börjar gå buggar buskar och träd ur och byter modeller och skuggorna blinkar mellan sina olika kvalitetslägen eller vad dom nu gör. Ser ut som om man mappat skuggorna över en julgransbelysning där segment stängs av och på beroende på hur nära man är. Saker på hus och skuggor till lådor laddar in för sent, så när man väl står där och ska titta på huset är det inte färdigrenderat. Så då slår jag på upscaling till 4k och tänker ja nu ser spelet faktiskt okej ut, så krashar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

🤔 Vilken version har du på ditt spel? Kan inte minnas en enda gång jag fått hem en patch 😂

Ingen aning, men det var en patch på några gig för någon dag sedan, sedan har jag varit tvungen att starta om launchern massa gånger då den blivit patchad och som jag förstått det har detta varit relaterat till spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

@Gehga:
Vad sitter du på för hårdvara? Inställningar i spelet (generellt alltså, inte alla 50 inställningar)?

Jag har faktiskt inte upplevt alls det du säger nämligen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för att kolla fps? Försökt med fraps men får bara en svart box

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad använder ni för att kolla fps? Försökt med fraps men får bara en svart box

MSI Afterburner, funkar bra då man kan hålla koll på temperatur och cpu användning på samma gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gehga:

Är det nån annan än jag som tycker att spelet är riktigt fult? Jag menar så fort man börjar gå buggar buskar och träd ur och byter modeller och skuggorna blinkar mellan sina olika kvalitetslägen eller vad dom nu gör. Ser ut som om man mappat skuggorna över en julgransbelysning där segment stängs av och på beroende på hur nära man är. Saker på hus och skuggor till lådor laddar in för sent, så när man väl står där och ska titta på huset är det inte färdigrenderat. Så då slår jag på upscaling till 4k och tänker ja nu ser spelet faktiskt okej ut, så krashar det.

Jag förstår till 100%. Det är som om spelet använder någon slags voxel teknik. Tex. så blir vissa träd, eller objekt genomskinliga eller pixlade, inklusive skuggor, även på ULTRA. Jag kom fram till ett litet hus som hade en staty i framgården, jag tittade på den samtidigt som hästen gick framåt och statyn började bli genomskinlig efter 15 meter. Vinden som får träden att blåsa buggar så träden pendlar mellan två lägen, rycker fram och tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad använder ni för att kolla fps? Försökt med fraps men får bara en svart box

Sluta använda fraps, det har inte ens stöd för DX12

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Jag förstår till 100%. Det är som om spelet använder någon slags voxel teknik. Tex. så blir vissa träd, eller objekt genomskinliga eller pixlade, inklusive skuggor, även på ULTRA. Jag kom fram till ett litet hus som hade en staty i framgården, jag tittade på den samtidigt som hästen gick framåt och statyn började bli genomskinlig efter 15 meter. Vinden som får träden att blåsa buggar så träden pendlar mellan två lägen, rycker fram och tillbaks.

Nu vid 1080p men uppskalad till 4K + TAA + FXAA så ser spelet riktigt fint ut men låg framerate och krashar här och där. Skulle säga att grafiken slår witcher 3, MEN.... ryckande träd har jag också hela tiden, och saker som blir genomskinliga med. Det finns också en hel del andra grafiska buggar som man bara inte ids notera, typ blinkande objekt i alla färger, objekt som byter "level of detail". Och skuggor som går tvärs över karaktärers ansikten, där ena halvan av ansiktet har skuggor, men andra hälften inte har det.. fick en ganska kraftig skuggbugg på marken när jag körde en stor vagn och testade stänga av Long Shadows, tror det orsakade ansiktsbugg och skuggbugg. 4K gjorde iallafall susen, nu tänker jag knappt på dom grafiska buggarna. De sticker inte ut lika mycket. skuggbugg!

Skrivet av Don_Tool:

@Gehga:
Vad sitter du på för hårdvara? Inställningar i spelet (generellt alltså, inte alla 50 inställningar)?

Jag har faktiskt inte upplevt alls det du säger nämligen

Kör en ryzen 2600x, 16gb 3000mhz ram med ett 2080ti. körde 1080p och allting på ultra. Nu kör jag 1080p renderad som 4K med TAA(high),FXAA och det mesta på ultra förutom volumetrics och det ser mycket bättre ut. De grafiska buggarna sticker inte ut lika mycket. Tror också att man stör sig mindre ju mindre skärm man kör på, kör på en 47" tv. Och anledningen att jag svarar nu är för att spelet krashade igen.

Det som stör mig mest nu är den här grafikbuggen: https://ibb.co/gSCCSvZ strecken kan gå horisontellt också. Rätt så störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Sluta använda fraps, det har inte ens stöd för DX12

Enklaste är väl att använda GeForce experience

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Enklaste är väl att använda GeForce experience

Om man kör AMD 🤷

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Gehga:
Märkligt, borde ju inte vara nått issue med den setupen

jag spelar på 34" ultrawide så jag sitter inte på någon liten skärm heller men har inte stött på detta. Nåja, jag har väll tur antar jag

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Don_Tool:
hehehe, nä men nu har jag såhär liksom: https://ibb.co/gSCCSvZ

kom på vad som orsakade det, inställningen resolution scale 2x. DSR x4 löste det problemet men kanske orsakar något annat? Får se. Det där uppdraget ser _stört_ bra ut från början till slut med maxade inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Sluta använda fraps, det har inte ens stöd för DX12

Kanske inte vulkan heller?

Det flyter över förväntan i 4k. Eller 4kish jag får oftast dra ner på 3d upplösningen så även här. På 75 % och reflektioner på high får jag något som känns som 50 fps utan drops. Men jag gillar inte 16:9 formatet ser så mycket bättre ut när jag får letterbox och fått uw formatet på min 55".

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nakazato:

För er det kraschar, använder ni DX12 eller Vulkan? DX12 har alltid kraschat för mig, ofta efter någon timme, medan jag inte haft några sådana problem med Vulkan och istället lirat i timmar i taget.

G-Sync verkar också ha kickat igång med Vulkan efter att ha aktiverat v-sync även inne i spelet, så nu rullar det på som sig bör.

Skickades från m.sweclockers.com

kraschade titt som tätt med DX12, men Vulkan verkar fungera för mig också!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Kraschat 2 gånger idag på samma mission i story. Precis köpt min häst i stable och ska ut och jaga björn. Strax efter att man övernattat i campet så krashar spelet. Jag kör på Vulkan. Tråkigt. :/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Såg på crackwatch att några köpt spelet för 39 USD genom att använda VPN i ryssland. Någon som testat det? Jag känner mig etniskt diskriminerad som skulle behöva betala mer än ryssarna bara för att jag råkar vara född i fel land. Orkar däremot inte vänta på crack

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...