Permalänk
Medlem

Det gröna spöket

Hallå,
För att dra en lång historia kort så fick jag inte välja färg när det väl kom till kickstartern och Louqes Ghost. Det gjorde att jag sålde mitt svarta efter ett tag och skaffade mig ett grönt (gen2 eller 3?), med koppargrill. Så med det så tänkte jag att jag för en gång skull borde göra ett galleri som visar de modifikationer och knep jag har fått ta till för att få alla mina delar att passa in i spöket.

Besök galleriet här

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Satan så snyggt det blev

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Hedersmedlem

@Shinzou Riktig fin färgkombo, får lite nyretro-vibbar a la Beolit 17

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tackar!
Jo bara att få koppar-knappen på fronten gjorde att hela datorn fick ett enorm lyft! Egentligen bör jag dock ta bort knappen och polera upp den ordentligt, den är fortfarande ganska rå i bearbetningen. Menmen, det blir en annan dag när jag får tid!

@Kent: Inte sett Beolit 17 innan, men efter en google förstår jag vad du menar

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Man blir mer och mer sugen på att bygga i ett Ghost varje gång man ser det. Du gör det snyggt!

Permalänk
Medlem

@resmos: Jo det är ett bra gjort chassi, om man bortser från vissa saker i batch 1, men även då tyckte jag den var ok. Jag använd iof inga tophats så jag undvek många batch1-problem där.

Enda jag tycker är lite undermåligt är knappen som kunde vara lite mer taktil och responsiv, men inget som egentligen stör. Sen är jag mer fokuserad på att få ett litet chassi, och då vill jag undvika top/as-hats, så just nu sitter jag och funderar på hur jag ska förbättra ljudnivån i GPU-kammaren, för den låter tyvärr lite för mycket för att vara helt ljudlöst i idle.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
99:e percentilen

Snyggt! Låter som att det kan vara värt att klä av DIMM:arna för att få plats med en A12x15 åtminstone, istället för den A9(?) som kämpar för att trycka tillräckligt med luft genom min L12 idag. Framförallt går min 3700X lätt över 60 grader i skrivbordsmiljö, vilket då tvingar upp varvtalet på fläkten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Beror på, jag tyckte att A12x15 lät mycket mer aggressivt än A9(?) när den väl varvade upp så jag föredrog den mindre fläkten trots högre temp, men det är nog lite upp till var och en vad man står ut med.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Beror på, jag tyckte att A12x15 lät mycket mer aggressivt än A9(?) när den väl varvade upp så jag föredrog den mindre fläkten trots högre temp, men det är nog lite upp till var och en vad man står ut med.

Jag gillade inte A12x15 skumma ljudprofil jämfört mot NF-A9 när jag hade mitt spöke luftkylt heller.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Roligt bygge! Extra kul att se den gröna, eftersom den är snyggast. För lite av den varan här på Sweclockers.

Jag har typ samma setup, men med Corsair LPX-minnen så jag behövde inte ta av värmespridarna och heller inte modda L12S-fläkten alls, det räckte med att böja till kylaren.

Jag har ställt fläktkurvan så att den kör 30% tills det blir 75-80 grader någonting, varpå den varvar upp till typ 80%. Då är datorn ohörbar hela tiden i princip. 3700X och semipassivt kylda grafikkort och PSU.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har länge varit sugen på att bygga en ITX-maskin i en liknande formfaktor, typ Louqe.
Men efter jag sett detta galleri, samt något annat med Ghost -chassiet så tror jag att den ideén får läggas på hyllan...

Inte för att jag inte klarar det, men det är inte värt pillet och mödan i mitt fall - jag är för bekväm.

Men med det sagt, all kodus till dig / er som lyckas och orkar bygga högpreserande maskiner i dessa ytte-pytte-små maskiner 🙌🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Att bara köpa chassit och sätta in delar som passar är hur lätt som hellst! Så det ska du inte vara rädd för, det är faktiskt mer bekvämt att bygga i denna är det var i mitt BitFenix prodigy (itx/mtx) chassi tex. Det är däremot lite mer pill om du vill modda extra saker i det, för det kräver lite mer. Så det så!

@Retro_Puter: Jo det gröna är snyggast, måste jag säga Det funkade med mina högre minnen med när jag körde L12, och funkade med L12s om jaginte körde 120mm fläkt. Men nu ville jag ha in en 25mm tjock fläkt och då blev det lite mer pill. Ang fläktkurvan så kör jag någon liknande, men jag märker av att det är egentligen bara min GPU som stör mig nu, så CPU verkar vara helt tyst under normal drift, och verkar inte ha någon skum ljudprofil vid högre varv.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-