Följ SweClockers 20-årsjubileum direktsänt!

Permalänk

Skönt att höra. Hade iofs svårt att tro att ett gäng från SweC skulle missa att lyssna på Joe för att de druckit för många öl.

Permalänk
Medlem

Joe Macri var bra och det var bra frågor efter.
Tackar för föreläsningen som var intressant.

Permalänk
Medlem

Mycket bra sändning, tummen upp!

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Avstängd

Ja, jag tycker också att det hela höll hög klass.

Вы хорошо сделали!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christina_Lkp:

Är det verkligen så många som inte lyssnar Joe Macri utan pratar med varann istället?
Låter ju som han nästan blir överröstad.

Sjukt ohyfsat, vilka är det som inte klarar av att uppföra sig???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr var lokalen under all kritik och även tekniken och ljudet var inget vidare.

Föredrar småträffarna före detta stora event.

Men. Ändå trevligt att saker anordnas.
Jag hade tyvärr en deadline på jobbet denna vecka så har jobbat typ 12h per dag, var sjukt trött och osocial idag. Men nåja. Kul att se alla glada medlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var det någon mer som noterade orden "multiple cards" som flög ur JMs mun när han besvarade fråga 2 (8K gaming)?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja det var rätt höljutt under joes tal och ljudet var ingen höjdare men det är de som har lokalen som borde göra nått åt det.
Kul att se och möta liye nurds som en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

jobbar som ljus, scen och ljud tekniker. Hade jag haft detta jobbet och det hade låtet som detta, hade jag vart arbetslös i morgon!

Fel
Visa signatur

Min burk:Asus Z170 pro gaming, 7700K@4,6, Hyper 212 Evo, 2x8GB Crucial Ballistix Sport ,Asus GTX 1060 Strix 3GB, SSD Intel 180GB, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Var det någon mer som noterade orden "multiple cards" som flög ur JMs mun när han besvarade fråga 2 (8K gaming)?!

Menar du "I think with our next generation of cards, multiple cards, you'll be able to do 8k." ?

Tyvärr går det inte att läsa mycket ur uttalandet, idag går det också att köra 8k med t.ex flera kort (om du tänker dig t.ex fyra 2080ti). Kan ju vara allt från två till fyra kort han menar.

AMD har publicerat patent om hur de strukturerar om pipelinen så att den enkelt kan parallelliseras (2019). Detta bygger på arbetet som de påbörjade med Mantle.

Om de konfigurationer som jag hört ryktas om nästa-gen Navi är sanna så kommer det bara behövas två av deras top-tier kort. Kombinerar man det med tekniker som är menade för högre upplösningar (Variable Rate Shading) så kan det nog gå. Kan ha varit det som åsyftades, men som sagt så är det omöjligt att veta. Det går alltid att "fuska" med AI-uppskalning också om så skulle behövas.

Med det sagt:
Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja det var rätt höljutt under joes tal och ljudet var ingen höjdare men det är de som har lokalen som borde göra nått åt det.
Kul att se och möta liye nurds som en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Ljudet i lokalen var på absolut sämsta nivå, förstår att det är tufft, men va f..
Fick mig att gå hem före tänkt tid. Det som sades på scenen lät finska

De skulle hyrt in någon av de ljudkunniga i forumet ist.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för en grym kväll, hade varit bra att dämpa de vid baren lite så de på scenen hördes bättre. Annars väldigt trevligt event. Och inte så dumt att vinna en av Inet tävlingarna 👍😎😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av PlogarN97:

Tyvärr var lokalen under all kritik och även tekniken och ljudet var inget vidare.

Föredrar småträffarna före detta stora event.

Men. Ändå trevligt att saker anordnas.
Jag hade tyvärr en deadline på jobbet denna vecka så har jobbat typ 12h per dag, var sjukt trött och osocial idag. Men nåja. Kul att se alla glada medlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Skriver under på småträffarna..

Tyckte ändå det var festligt men saknade personligheten...

Slut med gnäll, tack för en go nördkväll. Träffade många goingar

Edit
(Nån som undrade så är svaret Apex A10)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tyvärr var lokalen under all kritik och även tekniken och ljudet var inget vidare.

Föredrar småträffarna före detta stora event.

Men. Ändå trevligt att saker anordnas.
Jag hade tyvärr en deadline på jobbet denna vecka så har jobbat typ 12h per dag, var sjukt trött och osocial idag. Men nåja. Kul att se alla glada medlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Det är två helt olika tillställningar, tycker jag. Meet & Geek bar jättetrevlig och gav ett sammanhang och gav möjlighet att umgås runt en bit mat. Swec live var ett intressant frö till en i konsumentinriktad branschmässa, med intressanta föredrag runt en rad intressanta ämnen. Live hackingen var riktigt intressant tycker jag! Väl värd sin plats ikväll.

Permalänk
Medlem

Jättetrevligt event tycker jag, ljudet strulade tyvärr en del men tycker inte det förstörde upplevelsen alltför mycket. Överlag väldigt nöjd och trevligt folk och stämning var det också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att träffa alla gamla baggar och tack till bordercollien @psionicist som föste ihop oss så snyggt. 👍

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig kväll. Till er som tycker att folk pratade för mycket under sändningen kan jag bara säga att man hörde knappt ett ord i lokalen. PA systemet funkade säkert bra om man stod precis bredvid scenen, en bit bak var jag glad om jag hörde ett och annat ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för en mycket fin kväll och goa pratstunder. Nu: skalla kudde

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜

Tack för ikväll, alla! Hann tyvärr inte prata med så många, men några händer skakades!

Nu blir det rakt i säng.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tack för ikväll, haft de så roligt o trevligt!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS | 2x24GB G.Skill 8000C36 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Natti. Väldigt trevlig afton.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Tack för kaffet. @Edin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Menar du "I think with our next generation of cards, multiple cards, you'll be able to do 8k." ?

Tyvärr går det inte att läsa mycket ur uttalandet, idag går det också att köra 8k med t.ex flera kort (om du tänker dig t.ex fyra 2080ti). Kan ju vara allt från två till fyra kort han menar.

AMD har publicerat patent om hur de strukturerar om pipelinen så att den enkelt kan parallelliseras (2019). Detta bygger på arbetet som de påbörjade med Mantle.

Om de konfigurationer som jag hört ryktas om nästa-gen Navi är sanna så kommer det bara behövas två av deras top-tier kort. Kombinerar man det med tekniker som är menade för högre upplösningar (Variable Rate Shading) så kan det nog gå. Kan ha varit det som åsyftades, men som sagt så är det omöjligt att veta. Det går alltid att "fuska" med AI-uppskalning också om så skulle behövas.

Med det sagt:

Osäker på hela meningen, reagerade bara på de två orden. Trodde de lämnat multi-gpu för gott, men kanske är det inte så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av NutCracker:

Osäker på hela meningen, reagerade bara på de två orden. Trodde de lämnat multi-gpu för gott, men kanske är det inte så.

Skickades från m.sweclockers.com

Han snackade varmt om hur skalbart de kan göra saker med chipplets och infinity fabric så jag skulle gissa på att de vill göra samma sak på gpu sidan som de gör på cpu sidan, gpu chipplets via infinity fabric.

Permalänk
99:e percentilen

Att döma av vad flera här i tråden (och även på plats) sagt var det nog stor skillnad ljudmässigt mellan området "innanför" högtalarna och längre bak. Jag stod ganska nära scenen och där hördes det bra.

Överlag ett fantastiskt trevligt event, tycker jag. Tack till alla som var med och arrangerade detta för oss medlemmar!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Att döma av vad flera här i tråden (och även på plats) sagt var det nog stor skillnad ljudmässigt mellan området "innanför" högtalarna och längre bak. Jag stod ganska nära scenen och där hördes det bra.

Överlag ett fantastiskt trevligt event, tycker jag. Tack till alla som var med och arrangerade detta för oss medlemmar!

Instämmer. Åter i fångcellen på Långholmen får man tillfälle att reflektera.

Ljudet var verkligen kass, jag stod på precis alla ställen under kvällen och det var endast precis framför scenen som det gick att höra. Får dock skylla mig själv att jag hamnade i en skön diskussion om Death Stranding och köpbehov med Mr. Lyxfällan så att vi båda två hamnade 2 meter för långt bak när Joe talade. Sorry @loevet, du får inkassera en kompensationsöl vid nästa tillfälle

Kul att få skaka tass med några av er även om jag missade en del. Sponsoreena bidrog också på ett bra sätt. Skönt att vistas i en smockfull lokal utan att träffa på en enda otrevlig människa. Eloge till alla som var där och ett ödmjukt tack till redaktionen för inbjudan.

Till er som inte var på plats missade ni ett underbart läckert CaseLabs-bygge från OC, Stockholms största berg av småpåsar från Estrella, demoleringen av Logitech-möss och svårigheterna i kast med pingvinstång.

Mest besynnerliga på hela kvällen var hur finalisterna lyckades pricka så många gånger med de där bångstyriga stängerna att båda borde ha stått som segrare i slutet.

En rafflande pingvinstångsstraffläggning som med entusiastisk publik som förtjänade ett referat av Lasse Granqvist feat. Glenn Strömberg.

Lasse: ”Nu är stunden kommen, där allt slit och månader av förberedelser kokas ner till ett enda kast med en pingvinstång. All smärta, all glädje, publikens och hela Sweclockers förväntningar på sina axlar. Han väljer kokos-lakritsstången...”

Glenn: ”... en säker taktik, han har spelat med kokos hela säsongen och han vet PREECIIIS var det där lilla hålet sitter!”

Lasse: ” Sätter han den här är han världsmästare.”

*Dregens fram till idag okända och till utseendet fotostatiskt lika lillebror tillika fotograf för aftonen bränner av en serie snabba blixtar, som dock inte stör Emil nämnvärt, eftersom han inte vågar titta och därför redan har gömt ansiktet i händerna*

Lasse: ”Stundens allvar, lokalen formligen vibrerar av upphetsning, det går verkligen att ta på stämningen här inne. NU gör han sig redo för det avgörande kastet, det står 20-20 i finalen...”

*swoosh*

Glenn: ”UUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄAAAAAA!!!”

Lasse: ”HAN SÄTTER DEN!”

Glenn: ”UÄUÄUÄUÄ!!!”

Lasse: ”Mina fåtaliga damer och till stor del överförfriskade herrar, vi har till slut fått ett avgörande, vi har...”

Glenn: ”HAN FÅR DET ATT SE SÅ ENKELT UT NÄR HAN CURLAR IN DEN I KRYSSET, DET SÄGER BARA TJONG OCH PUBLIKEN ÄR I EXTAS HÄR INNE LASSE!”

Lasse: ”... en världsmästare i kast med pingvinstång! Jag kollar mot domaren från Inet och han pekar mot hålet, detta blir ingen videogranskning av eventuellt övertramp, DET ÄR MÅL!”

Glenn: ”Att ha det psyket, att kunna komma tillbaka och kvittera inte bara en, utan två, tre gånger och sedan avgöra på det sättet! Det är bara en mästare som klarar det!”

Lasse: ”Enligt Inets statistik är det 23000 som har försökt men till slut var det bara två kvar och nu ser vi vackra scener utspela sig i Skyddsrummet när publiken gratulerar världsmästaren till priset.”

Glenn: ”Samtidigt som det är sorgsna miner i hemmaläget, det gör ju SÅÅ ont att komma så nära och sedan falla snöpligt med minsta möjliga marginal i finalen. Han hade ju tropical-stången i sina egna händer, ett enda misstag räckte för att fälla avgörandet. Ibland är idrotten så grym, men det är också charmen med den här sporten. Man kan ana, man kan tro, men man kan aldrig vara helt säker på vem som kommer vinna!”

Lasse: ”Vi får tacka för oss och bryta till nyheterna från Sweclockers men innan vi lämnar över den här sändningen och arenan vill vi samtidigt passa på att tacka alla er som har tittat och följt oss, trots tekniska problem. Vi hoppas ni har haft en magisk kväll!”

PS. Ölglaset skall definitivt nyttjas vid framtida Sweläskers-episoder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Han snackade varmt om hur skalbart de kan göra saker med chipplets och infinity fabric så jag skulle gissa på att de vill göra samma sak på gpu sidan som de gör på cpu sidan, gpu chipplets via infinity fabric.

Jag pratade med honom om det och han menade att det var väldigt lätt att dela upp en cpu på det sättet, men svårt med en gpu och mycket handlade om att flytta data mellan chiplets. Han avslutade med att säga att det som är svårt tar längre tid, att de tittar på det och att det kommer.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av serdyllon:

Glenn: ”UUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄAAAAAA!!!”

Hahahaha! Här fick du mig! xD

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

*swoosh*

Glenn: ”UUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄAAAAAA!!!”

Lasse: ”HAN SÄTTER DEN!”

Glenn: ”UÄUÄUÄUÄ!!!”

Det här var tametusan det bästa jag läst på länge! 😁 Kan verkligen höra Granqvist och Strömberg säga/skrika det där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för ett mycket trevligt evenemang! Hade jäkligt skoj och att lyssna på Joe Macri var helt jävla breath taking. En så kunnig person som verkligen brinner för sitt jobb är så sjukt intressant att lyssna på. Att ni lyckades dra hit ett så stort namn är grymt. Tack Sweclockers!

Mvh
Längst skägg i lokalen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||