Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Känns som att de som gnäller på spelet är dom som brukar vara bäst i andra spel. Och nu när de inte går lika bra för dom så är de spelets fel...? Alltid något att gnälla på!

Det är befogat med gnäll på det här spelet.
Det är bra, men det finns en hel del fel.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det är befogat med gnäll på det här spelet.
Det är bra, men det finns en hel del fel.

Nej är ju så att vi är kassa och gnäller och spelet har inga fel eller problem det är helt perfect

Permalänk

Jag har bara kört SP kampanjen. Kört 1080p, allt på max. Inklusive Ray tracing, och det som krävs för det. H115i Pro kyld 9900K oklockad och tyst, väldigt tyst faktiskt. 2060 Super, semipassivt. Tyst historia, även vid belastning. Naturligtvis inte öveklockat, för att förstöra tystnaden

Kampanjen, nu när jag lirat klart. Är helt i klass med MW2, tycker jag. Om inte bättre. Faktiskt riktigt bra! Flyter det på? Ja! Oftast runt 80-110 fps. Enstaka dippar ner mot 70. Aldrig någonsin under 60. Snyggt? Ser riktigt bra ut, med mina inställningar. Finns spel som generellt ser bättre ut. Men i mörkret skiner CoD:MW. Alla fall med RT

MP är jag inte intresserad av!!! Fick spelet med grafikkortet. Men det är jag glad att jag fick. Har fortsatt spela favoritbanor, ur kampanjen. Och det lär jag fortsätta att göra!

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

På 1 timme och 35 minuter, har jag fått 2 crasher "dev error 6068" Men roligt spel är det förutom det där hagelgeväret som kan skjuta ifrån hela banan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

https://i.imgur.com/ZKH5O0Z.jpg

På 1 timme och 35 minuter, har jag fått 2 crasher "dev error 6068" Men roligt spel är det förutom det där hagelgeväret som kan skjuta ifrån hela banan

Vill du lira så kan du adda Holmgren#2726, spelar nästan bara S&D förutom när det kommer till att låsa upp attachments till vapen

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag lirar också lite grann, adda mig gärna om ni vill spela ihop nån gång.
Kill Confimed eller team deathmatch är kul när man är flera

Mitt playerid @ battle.net är Dock#21203

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Har aldrig blivit så less och förbannad i ett spel nånsin. Har spelat alla cod spel tidigare och har varit bra, alltid toppat listorna i Multiplayer och legat högt rankad i bf1.

Är så mycket som jag stör mig på MW att det blir pinsamt.

1. Alla kör med samma vapen. M4 och dubbel barel shotgun, de flesta andra vapen är värdelösa (med en nypa salt)

2. Dessa jävla claymores, förstår inte varför dom ens finns i spelet, dör säkert 4-5 gånger av dom varje match och det är totalt noskill att döda någon med claymore. Vet att detta inte är något nytt, men tycker inte det hör hemma i detta spel.

3. Banorna. Vart fan du än går så blir du skjuten från 4-5 olika vinklar, enda gången jag får plus i K/D är när jag campar och håller ett ställe, men det är pisstråkigt att spela så. Tyvärr måste man det, går inte att springa runt i detta spel.

4. Spawns, herregud. Spawnar och springer 2m och dör bakifrån av någon som sitter i ett hörn.

4. Pistolerna är totalt värdelösa, svåra att träffa med och omöjligt att spela med då det krävs 4-5 träffar för att döda.

Kommer lik förbannat att spela spelet ett tag men får se hur länge jag orkar, blir bara arg och irriterad av skiten.

Håller med dig på samtliga punkter, 725 kommer nerfas. Är bara att hålla ut, likaså M4 lär få en mindre nerf. Claymores kan man sedan gårdagens patch disabla i 3sek med stungranat. Förstår inte varför de tog bort den möjligheten vid launch då det alltid varit enda countern mot claymores...

Även spawns skall ses över om jag tolkat det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Har aldrig blivit så less och förbannad i ett spel nånsin. Har spelat alla cod spel tidigare och har varit bra, alltid toppat listorna i Multiplayer och legat högt rankad i bf1.

Är så mycket som jag stör mig på MW att det blir pinsamt.

1. Alla kör med samma vapen. M4 och dubbel barel shotgun, de flesta andra vapen är värdelösa (med en nypa salt)

2. Dessa jävla claymores, förstår inte varför dom ens finns i spelet, dör säkert 4-5 gånger av dom varje match och det är totalt noskill att döda någon med claymore. Vet att detta inte är något nytt, men tycker inte det hör hemma i detta spel.

3. Banorna. Vart fan du än går så blir du skjuten från 4-5 olika vinklar, enda gången jag får plus i K/D är när jag campar och håller ett ställe, men det är pisstråkigt att spela så. Tyvärr måste man det, går inte att springa runt i detta spel.

4. Spawns, herregud. Spawnar och springer 2m och dör bakifrån av någon som sitter i ett hörn.

4. Pistolerna är totalt värdelösa, svåra att träffa med och omöjligt att spela med då det krävs 4-5 träffar för att döda.

Kommer lik förbannat att spela spelet ett tag men får se hur länge jag orkar, blir bara arg och irriterad av skiten.

Du klagar på nästan exakt på vad jag inte gillar. Kul man inte är ensam!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Du klagar på nästan exakt på vad jag inte gillar. Kul man inte är ensam!:)

Ni är verkligen inte ensamma. Det är flera Youtubers som har gått ut och kritiserat spelet, som nedan kille t.ex.

https://www.youtube.com/watch?v=TsPB8Tk2kF4&t=1870s

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som har stora problem med krascher? Kör bara kampanj men det kraschar till desktop när den försöker ladda kartan... drygt.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som upplever att det är en sjuk fördröjning i spelet? (inte lagg)
Är som om tickraten är typ 10hz jag ser knappt motståndaren så dör man direkt eller jag börjar skjuta mot någon han vänder sig om och knäpper mig simpelt.
Förövrigt är banorna precis som i MW2-3 sjukt campvänliga dörrar och fönster överallt i olika nivåer/höjder.
Vilket tyvärr tar ner tempot i spelet oerhört nu är det mer som battlefield än cod tycker jag. (hatar bf) ;D

PS
Mitt har aldrig kraschat

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Någon mer än jag som upplever att det är en sjuk fördröjning i spelet? (inte lagg)
Är som om tickraten är typ 10hz jag ser knappt motståndaren så dör man direkt eller jag börjar skjuta mot någon han vänder sig om och knäpper mig simpelt.

Japp.

Har de släppt en patch som förbättrar prestanda? Tycker jag får mycket högre fps idag än i förrgår.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Någon mer än jag som upplever att det är en sjuk fördröjning i spelet? (inte lagg)
Är som om tickraten är typ 10hz jag ser knappt motståndaren så dör man direkt eller jag börjar skjuta mot någon han vänder sig om och knäpper mig simpelt.
Förövrigt är banorna precis som i MW2-3 sjukt campvänliga dörrar och fönster överallt i olika nivåer/höjder.
Vilket tyvärr tar ner tempot i spelet oerhört nu är det mer som battlefield än cod tycker jag. (hatar bf) ;D

PS
Mitt har aldrig kraschat

Det är 60Hz servrar på 6v6 och 10v10. 30Hz på Ground War 32v32.
Det är dock lagcompensation som gör att du känner det du gör, du sitter säkert på en bra fiberlina och nån annan gör det inte och har högre ping och tjänar därför på lagcompensation tyvärr, samma sak med "peeker advantage" vid höga ping tider.

Man hoppas ju att dom bara kunde slopea det helt o bara ge ett "fuck you" till alla med dålig lina så får dom lagga. Men det rimliga är väl att dom förbättrar det och optimerar det mer allt eftersom.

Jag spelar nästan bara S&D så där upplever jag problemet ibland men inte alls lika ofta då man har 5-15 kills på en match och inte 30-40 som i en domination samt att speltempot går ner, där är det mer eller mindre att den som skjuter först vinner.

Mitt enda bekymmer är väl att M4 och 725 måste nerfas direkt, samt att crouchwalking skall vara knäpptyst.

Gällande prestanda så får jag ut runt 100-150FPS på alla banor med min rigg (se min signatur) vilket jag tycker är lite lågt faktiskt, borde få ut mer än så tycker jag. Men det kommer väl kanske med lite patcher/optimeringar.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Adda Cheeseman#21694 för lite TDM/DOM

är rank 80+ än så länge. Riktigt pain att försöka ranka upp AK47n. M4an är så äcklig att det inte ens finns anledning att använda sniper oavsett bana. Redan maxat m4an, så blir extra pain att spela med något annat

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Adda Cheeseman#21694 för lite TDM/DOM

är rank 80+ än så länge. Riktigt pain att försöka ranka upp AK47n. M4an är så äcklig att det inte ens finns anledning att använda sniper oavsett bana. Redan maxat m4an, så blir extra pain att spela med något annat

Tänker adda dig ikväll, jobbar rätt sent! Är typ rank 80 tror jag, har guld m4, jobbar mot guld ak nu. Tänkte bygga najs deagle sen (kanske guld) och ax-50 för quickscope, men den är så jävla dryg utan rätt attachments, klarar inte det långsamma ads med sniper scope... Har börjat köra hc tdm/dom, där är ak47 en jävla beast!!

Visa signatur

THE GAME

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanes256:

Tänker adda dig ikväll, jobbar rätt sent! Är typ rank 80 tror jag, har guld m4, jobbar mot guld ak nu. Tänkte bygga najs deagle sen (kanske guld) och ax-50 för quickscope, men den är så jävla dryg utan rätt attachments, klarar inte det långsamma ads med sniper scope... Har börjat köra hc tdm/dom, där är ak47 en jävla beast!!

Do it! jag maxade ranken i m4an men orkar inte farma skins just nu. Kör med AK47n nu enbart. Kan lätt köra Hardcore. Kör alltid HC i alla spel men har inte börjat göra det i cod än

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kommer två nya banor imon. En groundwar och en till de övriga. Gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Nya banorna Shoothouse och Kronvik Farmland
https://charlieintel.com/new-maps-and-hardpoint-coming-to-modern-warfare-on-nov-8/57827/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Lirat några timmar Ground War nu och ju mer jag lirar så känns det mer som en billig, nedbantad Battlefield-kopia som dessutom har sämre nätkod än något annat Battlefield-spel jag lirat.

Dags att lägga CoD på hyllan ett tag tills det känns bättre.

Kampanjen var skitbra, en av de bästa på länge. Men multiplayer är ett enda stort "meh"

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Finns ju mycket som måste fixas, men kartorna är fan under all kritik.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Finns ju mycket som måste fixas, men kartorna är fan under all kritik.

Jo jag hade ju velat ha kartor i från Cod/2 samt Cod4 i detta spelet än de senare från MW2 och uppåt sen tycker jag väl att alla Kartor är skit i Modern Warfare så spelar fortfarande Cod 4 i väntan på att de ska fixa spelet.

Permalänk
Medlem

hade inga som helst problem med spelet innan senaste uppdateringen. nu crashar skiten varje match... Vad ska man spela? rätt trött på BF och WWII skit. CoD crashar...

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Finns ju mycket som måste fixas, men kartorna är fan under all kritik.

Håller med de är precis som i MW2-3 rena campfesten sitter campare i varenda fönster och trycker.
Igår spelade jag en match där precis alla i båda lagen satt blixt stilla och efter jag märkte detta testade jag att vänta vid spawn i 2minuter INGEN dog alls på 2minuter!!
Man blir ju bara så trött varför ens spela liksom???
I GW är det ännu värre då är det ett tiotal som går på objektiven resten sitter uppe på klippan/taken hela matchen.(iofs precis som det alltid vart i BF)

Ursäkta min rant men blir bara så frustrerad varje gång man får upp hoppet om att cod ska bli bra igen så rycker de undan mattan direkt...
Hade inte tänkt köpa detta men då jag fick veta att det blev dediservers och man ville satsa på e-sport samt att jag spelade timmar av Gunfight i betan så vart det ett köp.
Så efterbliven jag e ;D

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem

Lika tråkiga Banor som dem gamla , blev riktigt besviken av att spela dem.
Känns som att man spelar MW2 :/
Edit: Märks ju på nätet att det inte bara är jag som klagar över kartorna, de kanske kan ge oss Cod/2 samt Cod4 kartorna istället.
Carentan,Toujane, Strike ,Crash,Overgrown,Crossfire,Broadcast,ChinaTown,District,Downpour,Backlot,Bog,Bloc är ju kartor jag gärna hade sett men även fler från cod/2 med.
Nåja önska kan man ju alltid göra..

Permalänk
Medlem

Har nu testat banan Shoothouse och jag tycker den är mkt rolig! Hade de haft liknande banor istället för det andra skiten så hade spelet varit grymt! Sitter och bara spelar den nya banan för tillfället tills de eventuellt slänger in den i rotationen då blir det ju lika tråkigt igen!:/
Släng in lite bra Mw1 och Mw2 banor nu!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Har nu testat banan Shoothouse och jag tycker den är mkt rolig! Hade de haft liknande banor istället för det andra skiten så hade spelet varit grymt! Sitter och bara spelar den nya banan för tillfället tills de eventuellt slänger in den i rotationen då blir det ju lika tråkigt igen!:/
Släng in lite bra Mw1 och Mw2 banor nu!:)

Slänger dem in MW2/MW3 kartor så blir det ju bara mer camp, då kan dem ju lika gärna väl låta och ta bort kartor vi inte vill spela.
Cod4 har ju mindre campande spelare än mw2/mw3.

Permalänk
Medlem

Upplever inte det som mkt campande på den nya banan och mitt favorit COD är mw2 och det är det många som delar med mig!:) Gillar COD4 men är mer förälskad i MW2 tyvärr. Mw2 har många bra banor! Jag har själv en aggressiv stil när jag spelar och jag kan inte sitta och campa för då tröttnar jag! xD

EDIT: Kan ju lägga till att på nya banan kan man i alla fall springa och ha lite roligt! Man dör inte hela tiden som på alla andra skit banor!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på campers har ni kört kill confirm?
Tycker det funkar bättre i det läget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Någon som provat spelets coop lägen? Det är ju värdelöst så set skriker om det. Prova igång special ops med 3 kompisar och det öser ju på fiender hela jävla tiden utan uppehåll. Ingen finess alls utan känns snabbt ihophaffsat och tråkigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Någon mer än jag som upplever att det är en sjuk fördröjning i spelet? (inte lagg)
Är som om tickraten är typ 10hz jag ser knappt motståndaren så dör man direkt eller jag börjar skjuta mot någon han vänder sig om och knäpper mig simpelt.
Förövrigt är banorna precis som i MW2-3 sjukt campvänliga dörrar och fönster överallt i olika nivåer/höjder.
Vilket tyvärr tar ner tempot i spelet oerhört nu är det mer som battlefield än cod tycker jag. (hatar bf) ;D

PS
Mitt har aldrig kraschat

Känns som att de ville göra en bra remake på första spelet och flytta med allt, inklusive dessa "features"

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |