Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Tror dom behöver optimera benchmarken också. Den är kanske sämst av allt. Den varierar ju kraftigt mellan runs med samma inställningar.

Körde ett par rundor i benchmarken igår och det kraschade hela tiden, ändrade lite bland grafikinställningar och då körde den igenom hela så jag ändrade tillbaka till det jag hade när krasherna uppstod, och då körde den hela.

Känns inte speciellt pålitlig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Själv inskaffade man sig en Ryzen 3700x för min gamla i5 3570K hade jobbiga fryslagg som kom allt för ofta, otroligt störande. Har läst om AMD's cpu'er/moderkort har lite problem att starta RDR2. Självklart var jag en av dem, orkade inte med att göra alla felsökningarna, gissade det skulle vara bioset oavsett.

Uppdaterade bioset och nu funkar spelet, som en sa tidigare i tråden att uppdatera bios får ett spel att funka. Aja, får väl se hur bra det funkar bara.
Det blir mer av det imorgon, dags för sängen

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pskjonte:

Verkar vara tungdrivet detta, men som vanligt går det väl ställa in och dra ner på vissa reglage för att få det att flyta fint. Många gnäller att det ej går att köra 4k i ultra osv, men prova dra ner på vissa inställningar brukar ju hjälpa . Inget nytt .

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du på datorn i sign så är det inga problem för dig. Jag kör på höga inställningar och allt flyter på bra. Har inte någon fps mätare men jag har inga problem iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Drar RDR2 nån fördel av fler kärnor?
Kör just nu en i7 6700k 16gb GeForce 1070
Men har en i7 8700k + moderkort här hemma som jag tänkte byta till men har helt enkelt idast byta och installera om Windows osv.
Eller om man ska sälja det till en kompis som vill köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Drar RDR2 nån fördel av fler kärnor?
Kör just nu en i7 6700k 16gb GeForce 1070
Men har en i7 8700k + moderkort här hemma som jag tänkte byta till men har helt enkelt idast byta och installera om Windows osv.
Eller om man ska sälja det till en kompis som vill köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.sweclockers.com/test/28516-snabbtest-red-dead-red...

Permalänk
Medlem

Tack borde skämmas.
Självklart var det testat hos SweC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag har fått en trevlig bugg en sådär tre uppdrag in i spelet.

Jag kan inte springa...

Vilket medför att jag får Mission Failed, Abandoned gang. Jahapp, vad fan ska jag göra? Testat både Xboxkontroll och mus+tangentbord men Arthur vägra springa.

Nån som har nån idé på lösning?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Jag har inte spelet än så jag kommer med en killgissning
Det är inte så att du ska dubbeltrycka för att skifta från gå till springa??

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Kilrah: Jag har inte spelet än så jag kommer med en killgissning
Det är inte så att du ska dubbeltrycka för att skifta från gå till springa??

Har hamrat som faaaan på knappen, när jag sitter på hästen så funkar det men inte när jag går...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Har hamrat som faaaan på knappen, när jag sitter på hästen så funkar det men inte när jag går...

Hur är hans energi? Ibland måste man käka annars orkar han inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hur är hans energi? Ibland måste man käka annars orkar han inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Hm, bra idé, det kan faktiskt vara det som är felet. Har inte käkat nåt alls hittills typ, drog i mig lite sprit tidigare

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Hm, bra idé, det kan faktiskt vara det som är felet. Har inte käkat nåt alls hittills typ, drog i mig lite sprit tidigare

Haha, man ska inte supa på tom mage! 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Krash hit å dit

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Krash hit å dit

För mig, så löstes denna genom att inte köra texturer under ultra, kör jag high eller lägre så kraschar spelet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MrWhizeguy:

En performance guide!

Här kommer en till.
https://www.game-debate.com/news/27927/red-dead-redemption-2-...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kancora:

Samma här att det inte gick att starta förrän jag nedgraderade bios till pre ryzen 3000-stöd. Flyter dock på stabilt efter det, i Vulkan såväl som DX12. Ser verkligen riktigt bra ut, även i medium/high

Testade att uppdatera till rätt biosversion igen. Allt tycks funka som det ska, så måste ha lösts med någon patch.

Permalänk

Drog just in RDR2 i min Xbox efter en massa månader. Men alltså...körs det i 4K HDR 30fps? Hade ju hellre sett det i Full HD och 60fps (eller går det att ställa in). Har även lagt det på sep. SSD men tusan vad långa laddtider i vilket fall. Sen detta med X-box kontrollen... Haha... Tror jag minns varför jag inte orkade med spelet. Men snyggt - visst!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Intressant om Reflection Quality.

"This is a real enigma to us. If you turn this graphics option up to Ultra setting then the frame rates in Red dead Redemption drop massively. And we cant see any obvious visual improvement for all these lost FPS."

Någon som har testat? Detta kan vara Boven i dramat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Intressant om Reflection Quality.

"This is a real enigma to us. If you turn this graphics option up to Ultra setting then the frame rates in Red dead Redemption drop massively. And we cant see any obvious visual improvement for all these lost FPS."

Någon som har testat? Detta kan vara Boven i dramat.

Testar när lillan somnat kring 19

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Testar när lillan somnat kring 19

Jag testade detta med ett mycket positivt resultat, kanske 20 mer i FPS i mitt fall. En viktig siffra för många tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Jag testade detta med ett mycket positivt resultat, kanske 20 mer i FPS i mitt fall. En viktig siffra för många tror jag.

Verkligen! 20 är en del.

Permalänk
Medlem

Har hittat en bra balans på grafikinställning nu så jag har mest ögongodis utan att tappa för mycket fps. ligger runt 50fps nu och det ser niiiiice ut plöjjt lite drygt 14timmar nu och kör mest bountyhunting. detta spelet kommer jag casual spela länge

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet sida som listar alla tangentbordskommandon (PC för att vara övertydlig) som jag kan printa ut?

Hittar inte ens ingame i setup var alla kommandon finns.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Någon som vet sida som listar alla tangentbordskommandon (PC för att vara övertydlig) som jag kan printa ut?

Hittar inte ens ingame i setup var alla kommandon finns.

Du går på controls -> keyboard mousse -> key mappning högst upp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Är det nått fel idag på Rockstars servrar eller nått?
När jag försöker starta story så står den bara och laddar i all evighet.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Någon mer som krashar till Desktop i den lilla staden Valentine? Har hänt 4-5 ggr nu när man närmar sig staden.

Permalänk
Medlem

Nån annan än jag som får artifakter längs hela högra sidan av skärmen?

Visa signatur

i7 8700k 4,8ghz , msi 1080ti gaming x , 16gb ram 3333mhz , lg34gk950f.

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte Alex djupdykning men nu har df första video dykt upp

https://m.youtube.com/watch?v=RUrbciPfX6k

Pc-utgåvan kanske inte är så o-optimerad som man skulle kunna tro (dock oursäktligt buggig baserar på det man läser). PC-inställningarna verkar helt enkelt gå att skruva extremt mycket längre än konsolversionen, t ex ligger Xbox One x motsvarande inställningar långt ner i reglagen, betydligt lägre än vad det brukar hamna i jämförelse med pc-versionen. Med likvärdiga inställningar når både 580 och 1660 60fps (dock inte perfekt, men bra nog) i 1080p.

Visst, det hade säkert kunnat vara bättre optimerat och några kommer bli kränkta för att deras master race burkar inte kan driva det i ultra, men det är ändå kul att se ändå när utvecklare vågar gå balls to the Wall med möjligheten att vrida upp allt. Kanske uttjatat, men som även crysis vågade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltså, va är det här för skit.
Fastnar på laddskärmen i evighet.
Kan ju inte välja någon save förrens spelet laddat klart. Går ju inte välja load game i startmenyerna.
Och funkar inte att ta bort saves då den tar från cloudet då ist.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1