Optimera Red Dead Redemption 2 – SweClockers hittar prestandatjuvarna

Permalänk
Melding Plague

Optimera Red Dead Redemption 2 – SweClockers hittar prestandatjuvarna

Att trimma in inställningarna i spel är inte lätt. SweClockers bjuder på en rejäl genomgång och rekommenderade nivåer för vettig prestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sådana här artiklar ser jag gärna mer av!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Köpte spelet precis, perfekt guide! Slipper man sitta o leta själv efter optimerade inställningar!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Diggar detta koncept.

Permalänk
Medlem

När ni gör tidsödande tester som dessa så känns det lite extra bra att jag inte blockerar annonser på er sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

@Kenneth riktigt bra jobbat!
Nu förtjänar du verkligen ett par riktigt fina öl och bra whisky imorgon!

Permalänk
Medlem

Tusen tack för detta, uppskattas enormt.
Började själv göra egna tester med alla olika presets men jag gjorde bara sämsta kvalité och bästa kvalité sen orkade jag inte mer hehe.

Med dessa inställningar fick jag med datorn i signatur (8700K + 1080TI) 51 fps average i full 3840x2160, vilket är ganska spelbart med handkontroll. Men med 0.75 i resolution scale (alltså 1620p) blev det 71 fps average vilket är väldigt spelbart med adaptiv sync.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ja texturer vill man ju ha upp och anisotropisk filtering. Jag skulle däremot aldrig tumma på att åtminstone ha någon form av kantutjämning. All form av shimmering är oerhört störande kan jag tycka. Hur skiljer sig skuggor över hela spektrat? Jag menar, low är kanske att ta i? Att gå från ultra till high eller medium brukar ge rätt bra boost utan att förstöra allt för mycket. Men low kanske ser bra ut i era ögon? Har inte spelet själv ännu så kan inte bedöma det.

Skrivet av lambdan:

Tusen tack för detta, uppskattas enormt.
Började själv göra egna tester med alla olika presets men jag gjorde bara sämsta kvalité och bästa kvalité sen orkade jag inte mer hehe.

Med dessa inställningar fick jag med datorn i signatur (8700K + 1080TI) 51 fps average i full 3840x2160, vilket är ganska spelbart med handkontroll. Men med 0.75 i resolution scale (alltså 1620p) blev det 71 fps average vilket är väldigt spelbart med adaptiv sync.

Testa att göra ett preset för 4K 30fps och bumpa upp allt så långt det går? Med jämna renderingstider är 30fps att föredra än inkonsekvent bildfrekvens som dippar neråt 40-50 kan jag tycka. Visst... låsta 60fps är väl alltid att föredra, men jag tycker man vänjer sig rätt snabbt vid 30fps om man låser dessa på ett bra sätt. Testa "Adaptive V-Sync (half refresh rate)" i nvidias kontrolpanel? Det är bra att ha lite headroom ovanför 30fps-sträcket innan man låser 30, så man inte får dips ner till 29fps. Det förstör rätt mycket och ökar inputlag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är jag lite småbesviken över krävande det är, finns snyggare spel ute som är bättre optimerat.

Hade förväntat mig en GTA 5 optimerande lansering utav Red Dead 2.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Tack Swec för detta fina arbetet. Det kommer nog hjälpa flera spelare.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem

@Kenneth: Bra jobbat, tackar och bockar.
Det syns att SweClockers inställningarna gjorde enorm skillnad jämfört med low (även med YouTubes detaljförstörande komprimering) och det till mer än acceptabel prestandaförlust, kul att se att det finns en hel del att vinna med att mixtra lite med inställningarna.

Permalänk
Medlem

Det där måste vart ett tidskrävande forskande! Tack för er insats, detta hjälper definitivt :).

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Ärligt talat så är jag lite småbesviken över krävande det är, finns snyggare spel ute som är bättre optimerat.

Hade förväntat mig en GTA 5 optimerande lansering utav Red Dead 2.

I mitt tycke har jag inte sett något snyggare spel än detta. Nämn gärna några.
Testsekvensen är ingen höjdare för att visa hur snyggt detta spel är, långt ifrån.
Där har Rockstar gjort ett dåligt jobb.
Kan ju annars vara det klassiska ”smaken är som baken, delad”.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandlådan:

I mitt tycke har jag inte sett något snyggare spel än detta. Nämn gärna några.
Testsekvensen är ingen höjdare för att visa hur snyggt detta spel är, långt ifrån.
Där har Rockstar gjort ett dåligt jobb.
Kan ju annars vara det klassiska ”smaken är som baken, delad”.

Efter Quake 3 menar du väl?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ett annat tips som kanske kan hjälpa någon:

Jag upptäckte att om Water Physics var maxat och jag är nära vatten (och tittar på det) så påverkar det prestandan jätte mycket. Men sänker jag den två snäpp blir det mycket bättre, men man märker ingen större skillnad i detaljförlust.

Jag har allt annat på High, förutom texturerna och fur som är på ultra (gillar päls) och det flyter riktigt fint

GPU: GTX 1070
CPU: 8700k
RAM: 32GB

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Medlem

Mycket bra jobbat! Tack så mycket

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ärligt talat så är jag lite småbesviken över krävande det är, finns snyggare spel ute som är bättre optimerat.

Hade förväntat mig en GTA 5 optimerande lansering utav Red Dead 2.

Inte helt oväntat, även GTA 5 är orimligt krävande för det man får.

Hade de haft massa coola next gen effekter och annat så hade man kanske förstått det men på ultra så ser det bara bra ut, inte mer än det.

Permalänk
Medlem

Tack för detta!

Permalänk
Medlem

Detta ska jag kika på om jag skaffar spelet igen (haft det till Xbox)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

TACK! Precis sån här input jag vill ha för att ha ett hum om var jag kan börja tjäna in FPS på ett vettigt sätt. 👍👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Racingkonstnär

Stort tack för detta! Väldigt uppskattad artikel, slipper själv experimentera och kan istället spela :).

Permalänk
Medlem

Man bör också tänka på att det helt andra förutsättningar att göra toppgrafik i ett Open World-spel jämfört med typen snitslad bana-spel. Med tanke på det tycker jag att det ser bra ut.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Det är riktigt jobbigt att ha en i5a med 4c och 4t

Först måste man göra så att spelet kör bara på 2cores annars blir det för mycket stutter. Jag av någon anledning kan inte ens köra med vulkan mitt spel kraschar totalt.

Men med dessa inställningar i DX12 får jag runt 60 fps går ner till 45-50 ibland. Då sitter jag på 6600k 4,5ghz och överklockat 1070 strix

Edit: 60 fps i wish nu är man nere på stadiga 47 yikes

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mirror, Lightning och water quality var riktiga slaktare på 1080 (utöver några få av de ni kom fram till).

Permalänk
Medlem

Tack ni är bäst!!

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

skam att betala trippel a pris för detta skräpet tycker jag!
kommentaren skulle kanske varit i en tidigare tråd men jag tror många håller med.

Permalänk
Skrivet av Boffster:

skam att betala trippel a pris för detta skräpet tycker jag!
kommentaren skulle kanske varit i en tidigare tråd men jag tror många håller med.

Vad yrar du om. Helt OT!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte presis ett 2060S och detta kommer nog väl till nytta då jag ska skaffa spelet
Stort tack för detta. Uppskattas verkligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ärligt talat så är jag lite småbesviken över krävande det är, finns snyggare spel ute som är bättre optimerat.

Hade förväntat mig en GTA 5 optimerande lansering utav Red Dead 2.

Snarare skitdåligt optimerat. Vad har de ens hållt på med under 1 år...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Vågar jag ens försöka spela detta i 60fps med ett 1070 i 1440p utan att behöva köra allt på low/med?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP