Intervju med AMD:s teknikchef Joe Macri – på plats under SweClockers Live!

Permalänk
Melding Plague

Intervju med AMD:s teknikchef Joe Macri – på plats under SweClockers Live!

Under 20-årsfesten SweClockers Live! ska vi inte enbart blicka bakåt, utan tar hjälp av en högt uppsatt teknikchef hos AMD för att blicka in i framtiden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan vad coolt! Grattis till er!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
99:e percentilen

Wow! Riktigt nice!

Förutom sin position på AMD sitter han i styrelsen för standardiseringsorganet JEDEC i DRAM-utskottet […]

Jaså! Är han medskyldig till förvirringen kring SI-prefixens betydelse, månntro?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skäggig legend

Alltså... SÅ fett! (Ja, fett.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

De va som f.n.. Nice!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Who's Joe?

Permalänk
Medlem

Kommer medlemmar från Swec få chanse att förklara vad AMD ska göra rätt för att de skall vara bättre på det de sysslar med?

För det finns ju många forum-medlemmar med stor kunskap och som kan tala om exakt vilka missar de stora företagen gör

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Blir ni inte AMD fanboys nu får ni fan skämmas

//Already there.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Härligt! Ser verkligen fram emot detta.:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nice! Ska bli kul 🙂👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat. Det här är STORT. Jag vill göra det väldigt tydligt att corporate fellow är den högsta tekniska nivån hos AMD . Så en person som har samma titel som huvudarkitekten för Zen, och snubben som förekommer i alla stora GPU-patent för AMD, förtjänar stor respekt.

Men iallafall, en fråga från en som inte tyvärr inte kommer vara där. Har ni planer på att spela in presentationen så att den går att se vid ett senare datum på sidan? (om Joe också ger tillåtelse, såklart).

Ok, jag erkänner. Jag är jätteavundsjuk

//En person som absolut inte är avundsjuk
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Radolov:

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat. Det här är STORT. Jag vill göra det väldigt tydligt att corporate fellow är den högsta tekniska nivån hos AMD . Så en person som har samma titel som huvudarkitekten för Zen, och snubben som förekommer i alla stora GPU-patent för AMD, förtjänar stor respekt.

Men iallafall, en fråga från en som inte tyvärr inte kommer vara där. Har ni planer på att spela in presentationen så att den går att se vid ett senare datum på sidan? (om Joe också ger tillåtelse, såklart).

Ok, jag erkänner. Jag är jätteavundsjuk

//En person som absolut inte är avundsjuk

Hans presentation kommer livestreamas tillsammans med stora delar av eventet i övrigt, så ni kommer alla kunna ta del av det på lördag och i efterhand också. Det stämmer att Corporate Fellow är den högsta nivån inom ingenjörer och dessa rapporterar direkt till Mark Papermaster. Utöver Joe Macri (minne & lagring) är det Mike Mantor (GPU), Mike Clark (CPU) och Sam Naffziger (energisparfunktioner). Har haft äran att umgås med samtliga vid flera tillfällen och det är riktigt smarta individer som kan så mycket mer än deras uttalade expertisområden.

Är själv minst lika entusiastisk över att han kommer som ni andra! Var roligt att fråga AMD om något sånt här var möjligt, det var inget snack om att ville vara del i vårt 20-årsfirande om det fanns en lucka i schemat hos någon av ovanstående. Ser verkligen fram emot lördag kvällen jag också, är det någon ingenjör som kan tala med entusiasm och förklara svåra saker på ett förståeligt sätt är det Joe Macri.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hans presentation kommer livestreamas tillsammans med stora delar av eventet i övrigt, så ni kommer alla kunna ta del av det på lördag och i efterhand också. Det stämmer att Corporate Fellow är den högsta nivån inom ingenjörer och dessa rapporterar direkt till Mark Papermaster. Utöver Joe Macri (minne & lagring) är det Mike Mantor (GPU), Mike Clark (CPU) och Sam Naffziger (energisparfunktioner). Har haft äran att umgås med samtliga vid flera tillfällen och det är riktigt smarta individer som kan så mycket mer än deras uttalade expertisområden.

Är själv minst lika entusiastisk över att han kommer som ni andra! Var roligt att fråga AMD om något sånt här var möjligt, det var inget snack om att ville vara del i vårt 20-årsfirande om det fanns en lucka i schemat hos någon av ovanstående. Ser verkligen fram emot lördag kvällen jag också, är det någon ingenjör som kan tala med entusiasm och förklara svåra saker på ett förståeligt sätt är det Joe Macri.

Jake, This is awsome!

Permalänk
Medlem

Bänkar mig i god tid med popcorn och något vått (Afritt;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Imponerande. Snyggt jobbat!

Ska bli spännande att ta del av på lördag.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Trevlans!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Wow, sjukt häftigt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Ni tog ett steg upp nu!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hans presentation kommer livestreamas tillsammans med stora delar av eventet i övrigt, så ni kommer alla kunna ta del av det på lördag och i efterhand också. Det stämmer att Corporate Fellow är den högsta nivån inom ingenjörer och dessa rapporterar direkt till Mark Papermaster. Utöver Joe Macri (minne & lagring) är det Mike Mantor (GPU), Mike Clark (CPU) och Sam Naffziger (energisparfunktioner). Har haft äran att umgås med samtliga vid flera tillfällen och det är riktigt smarta individer som kan så mycket mer än deras uttalade expertisområden.

Är själv minst lika entusiastisk över att han kommer som ni andra! Var roligt att fråga AMD om något sånt här var möjligt, det var inget snack om att ville vara del i vårt 20-årsfirande om det fanns en lucka i schemat hos någon av ovanstående. Ser verkligen fram emot lördag kvällen jag också, är det någon ingenjör som kan tala med entusiasm och förklara svåra saker på ett förståeligt sätt är det Joe Macri.

Grymt!

Corporate fellows verkar vara de som kan ta väldigt komplex information och göra dem förståelig för andra. Så jag tror det är en perfekt matchning.

Btw, din lista är inkomplett. Det finns åtminstone en femte corporate fellow, Jeffrey Cheng som är expert på minneshantering.

Permalänk
Inaktiv

Nice, ska han avslöja att han går över till Intel tror ni? 🙂

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt!

Vågar man fråga honom AMD eller Intel?

Permalänk
Medlem

Oooh! Häftigt! Det här ska bli spännande! Vi ses på lördag!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Riktigt bull att man kändes sig tvingad att delta fysiskt på annat håll, men riktigt nice att man kommer kunna se det ändå. Det är ändå tröstande i sammanhanget.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

@Viktorph: Klart du vågar, men du kanske redan har räknat ut svaret själv

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Radolov:

Grymt!

Corporate fellows verkar vara de som kan ta väldigt komplex information och göra dem förståelig för andra. Så jag tror det är en perfekt matchning.

Btw, din lista är inkomplett. Det finns åtminstone en femte corporate fellow, Jeffrey Cheng som är expert på minneshantering.

Juste, honom hade jag glömt, men det stämmer ju. Kanske är att han inte lyfts fram så ofta, på event är det just de här fyra som lyfts fram och då pratar AMD om specifikt fyra Corporate Fellows så det har fastnat hos mig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det här är grymt, så hypad på att få se honom ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Den stora lasern som är stor som ett lokomotiv, hade varit rolig att se.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tillsammans med storyn om Sweclockers start var Joe höjdpunkten på kvällen!

Här kan vi tala om någon som står för sitt engagemang inom teknologi med full passion. Inspirerande!

Ser fram emot 8K gaming "not as far away as people think"!

Kör nu Dota2 i 44% rendering quality på en 8K Dell3218k med Radeon VII och TR 1950x. Skarpt som en iphone på text ikoner och porträtt och gubbarna. Nu vill man bara få dra upp den där rendering slidern till 60%+ och forfarande inga slowdowns i stora teamfights med ultramycket effekter som fungerar på 44% idag och Radeon VII och Vulkan API i 8K.