Permalänk
Medlem

Netflix laggar

Är det nån annan som har problem med att det går segt för Netflix?
Trotts att jag sitter på en 150 lina så så tar det ganska lång tid att starta ett avsnitt ibland måste jag starta om Netflix då den helt fastnar på typ 25%.

Min tv är kopplad direkt till routern kan man göra nånting åt att det laggar?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Är det nån annan som har problem med att det går segt för Netflix?
Trotts att jag sitter på en 150 lina så så tar det ganska lång tid att starta ett avsnitt ibland måste jag starta om Netflix då den helt fastnar på typ 25%.

Min tv är kopplad direkt till routern kan man göra nånting åt att det laggar?

Får man fråga vad det är för TV? Kan vara så att det är Appen i TVn som är problemet, kan det kanske finnas uppdateringar för dessa?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Får man fråga vad det är för TV? Kan vara så att det är Appen i TVn som är problemet, kan det kanske finnas uppdateringar för dessa?

Det är en LG tv kommer inte ihåg mer än att det är nån fotboll-edition utgåva den är cirkus ett år gammal och har genväg till netflix på fjärren.

Tv:n uppdaterar sig själv lite då och då samt att det inte går och starta apparna om de inte är uppdaterade.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Är det nån annan som har problem med att det går segt för Netflix?
Trotts att jag sitter på en 150 lina så så tar det ganska lång tid att starta ett avsnitt ibland måste jag starta om Netflix då den helt fastnar på typ 25%.

Min tv är kopplad direkt till routern kan man göra nånting åt att det laggar?

"Laddar" låter väl mer beskrivande? Eller har du problem sedan under playback?

Jag har periodvis ett likande problem på min LG, kanske en gång i veckan så börjar det strula när man ska sätta igång någon avsnitt. Får hoppa in och ur appen någon gång innan det hoppar igång igen.

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt att wifi funkar bättre än det inbygda nätverkskortet på min LG. Har bara problem med TV4 play...men det är nog den tjänsten som är sunkig helt enkelt.
Jämför att köra wi fi istället, det kanske löser duna problem?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag har upplevt att wifi funkar bättre än det inbygda nätverkskortet på min LG. Har bara problem med TV4 play...men det är nog den tjänsten som är sunkig helt enkelt.
Jämför att köra wi fi istället, det kanske löser duna problem?

Skumt är det inte stabilare med kabel?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata