The Witcher, serie på Netflix

Permalänk

Bra uppföljning Emil!!

Det här gör mig lite heavy in pants. Tycker det ser sjukt lovande ut.
Man kanske ska göra en poll om vilka som har en man crush på Geralt.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Börjat läsa om alla böcker igen innan serien släpps, mycket intressanta är de Trailern ser ganska bra ut, vissa saker som är frågetecken, men den största kritiken jag kan ge mot trailern är några kosmetiska grejer såsom att den magiska medaljongen ser rätt dålig ut. Serien kan fortfarande vara mycket bra dock, vilket jag hoppas på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

...kosmetiska grejer såsom att den magiska medaljongen ser rätt dålig ut.

Vad tänkte du på då? Tänkte du att den ska se mer ut som från spelet? Hittade detta online efter lite sökande bara, verkar som att dom har fått till det rätt rimligt enligt boken iaf. Sen kan man ju såklart debattera om vargen ska vara avbildad i porträtt eller framifrån

Från The Last Wish:

"You carry the witcher's emblem?” The stranger reached into his jerkin once more and pulled out a round medallion on a silver chain. It pictured the head of a wolf, baring its fangs.

Dold text
Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Vad tänkte du på då? Tänkte du att den ska se mer ut som från spelet? Hittade detta online efter lite sökande bara, verkar som att dom har fått till det rätt rimligt enligt boken iaf. Sen kan man ju såklart debattera om vargen ska vara avbildad i porträtt eller framifrån

Från The Last Wish:

"You carry the witcher's emblem?” The stranger reached into his jerkin once more and pulled out a round medallion on a silver chain. It pictured the head of a wolf, baring its fangs.

Dold text

Ja jag sa inte att den inte efterliknar bokens beskrivning, men de behöver inte betyda att den ser bra ut för de. Föredrar hur spelets medaljiong ser ut ja, men hade hoppats på att den i serien var lite "mer" bara. Den är ju trots allt magisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Ja jag sa inte att den inte efterliknar bokens beskrivning, men de behöver inte betyda att den ser bra ut för de. Föredrar hur spelets medaljiong ser ut ja, men hade hoppats på att den i serien var lite "mer" bara. Den är ju trots allt magisk

Föredrar också spelets medaljong själv, den ser ju riktigt badass ut bara. Men men, man kan ju inte få allt. Jag diggar trailern överlag jag med.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Relik 📜

Första intrycken från de som fått se på förhand verkar ju lovande!
https://www.fz.se/nyhet/281659-las-forsta-intrycken-fran-the-...

Men, svårt att veta hur "ärligt" det är såklart. Inte långt kvar nu dock!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

De som ger första intryck på Twitter är ju nästan alltid positiva, så jag är lite skeptisk. Men bådar ändå gott! Ser fram emot 20 december.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

@Epic:
samma här. Jag tycker att det mörka i 1an och storyn i trean. två an var bra men lite för mycket konsol för mig i början.

Vet inte vad man vågar säja ifrån spelen.

Spoiler:
Nu vet jag varför han är vithårig. Hoppas de för medlar det.
Kolla på intro videon till spelet. 1an. Om de följer trean så hoppas jag på minst två säsonger. Så de hamnar i karaktär.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@André:
samma här. Jag tycker att det mörka i 1an och storyn i trean. två an var bra men lite för mycket konsol för mig i början.

Vet inte vad man vågar säja ifrån spelen.

Spoiler:
Nu vet jag varför han är vithårig. Hoppas de för medlar det.
Kolla på intro videon till spelet. 1an. Om de följer trean så hoppas jag på minst två säsonger. Så de hamnar i karaktär.

Om jag inte missminner mig så har de redan bekräftat en säsong 2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hACmAn:

@André:
samma här. Jag tycker att det mörka i 1an och storyn i trean. två an var bra men lite för mycket konsol för mig i början.

Vet inte vad man vågar säja ifrån spelen.

Spoiler:
Nu vet jag varför han är vithårig. Hoppas de för medlar det.
Kolla på intro videon till spelet. 1an. Om de följer trean så hoppas jag på minst två säsonger. Så de hamnar i karaktär.

Japp, de har bekräftat att det blir (minst) två säsonger. De följer inte spelen alls, allt baseras på böckerna som spelen i sin tur är baserade på. Så det kommer nog överlappa lite.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Japp, de har bekräftat att det blir (minst) två säsonger. De följer inte spelen alls, allt baseras på böckerna som spelen i sin tur är baserade på. Så det kommer nog överlappa lite.

Spelen är i kronologisk ordning och det första spelet utspelar sig efter den sista boken, så tror ej de överlappar så mycket. Fast var det inte snack om att producenten av spelen också skulle regissera minst ett avsnitt per säsong?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Epic:

De som ger första intryck på Twitter är ju nästan alltid positiva, så jag är lite skeptisk. Men bådar ändå gott! Ser fram emot 20 december.

Haha ja, positiva saker på Twitter går emot trenden där!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

@Lodisen: Ja Yennefer ska ha en jävla pondus. Den här kvinnan ser för tam ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Återigen så baseras inte serien på spelen, utan böckerna. Så de kan ta ganska stora friheter när det kommer till hur karaktärerna ska se ut.

Japp, allt som Netflix producerar själva släpps i alla länder.

Var hon svart i boken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av seraj5:

Spelen är i kronologisk ordning och det första spelet utspelar sig efter den sista boken, så tror ej de överlappar så mycket. Fast var det inte snack om att producenten av spelen också skulle regissera minst ett avsnitt per säsong?

Jo, det har du rätt i. Tänkte om det blir hopp framåt i tiden, så man får se saker från spelen också. Men troligen inte.

De har även släppt titlarna på alla avsnitt https://twitter.com/witchernetflix/status/1197877217218433027. Om man har läst böckerna ger det en del hintar om vad vi kommer att få se (Butcher of Blaviken!).

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Luktar kalkon långa vägar.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Var hon svart i boken?

Skickades från m.sweclockers.com

Man beskriver oftast inte vad varje karaktär i en bok har för hudfärg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Denkis:

Man beskriver oftast inte vad varje karaktär i en bok har för hudfärg.

I Zargos försvar så beskrivs Yennifer i witcher wikin som "Her face was very pale". Visst, mörkhyade personer kan också vara bleka, men nu tror jag inte det var det författaren menade.

Edit: Oops, tog fel karaktär. Witcher wikin säger inget om Fringilla Vigos hudfärg (förutom då att hon var "ghastly pale" någon gång då hon blev chockad), men hon ska vara från Nilfgaard, right? Ska inte dom vara lite mörkare, typ oliv? Hur som helst är det ju inget som kommer göra eller förstöra serien, det är ju viktigare att hon är en bra skådespelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle1884:

@Lodisen: Ja Yennefer ska ha en jävla pondus. Den här kvinnan ser för tam ut.

Baserat på den senaste trailern så tycker jag att hon ser "rätt" ut.

Sedan tycker jag att vi nog behöver se serien innan vi dömer skådespelarnas hudfärg, hårfärg och pondus.

Och snälla, kom ihåg det är en fiktiv historia, ni som har svårt att komma över vissa saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förväntar mig närmast att bli besviken, men kommer förstås att se vad det blivit för något.

Känner dock inte att skådespelarnas hudfärg eller utseende i övrigt är något att oroa sig så mycket över.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

kommer den leva upp till förväntningarna? Svar = ja det får vi se
Kommer jag att se den? Svar = Ja det kan du ge dig f*n på att jag ska

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av skog1s:

kommer den leva upp till förväntningarna? Svar = ja det får vi se
Kommer jag att se den? Svar = Ja det kan du ge dig f*n på att jag ska

Exakt så känner jag! Måtte det bli bra, har fortfarande inte återhämtat mig från ”sanningens svärd”- floppen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Waaah the TV-series isn't anything what I want it to be waaah.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@Epic:
ok. ville ha de på ljudbok men insåg att det skulle ta för lång tid att lära sig polska.
Trodde ettan var den som var mest korrekt. Men jag läste nog en del wikis. Snöade in mig på alla achievements. Fanns en del info om varför. Men om det första böckerna vet jag inte. Har för mig att jag läste att det var en hel del fel i trean om Ciri. Men minns inte att hon ens nändes i första spelet.

Edit:
Anar att i böckerna är (Butcher of Blaviken!) inte riktigt samma sak som i Geralds minnen från the hunt i spel två och tre. Har inte spelat igenom blod and wine samt kollat på viden som avslutade spel serien.
Får nog läsa på lite. Blandade nog ihopp den med upploppet som han dödades i med en hö gaffel. Men det är från spelet.

Inga spolers här inte.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Återigen så baseras inte serien på spelen, utan böckerna. Så de kan ta ganska stora friheter när det kommer till hur karaktärerna ska se ut.

Japp, allt som Netflix producerar själva släpps i alla länder.

Då borde det vara en slavisk person oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Då borde det vara en slavisk person oavsett

Själv föredrar jag att castingen prioriterar folks förmåga att skådespela och att förmedla en roll snarare än vilken hudfärg de råkar ha. Det är klart att ursprung kan påverka förmågan att förmedla en karaktär men det är underordnat skådespelande imo.,

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Själv föredrar jag att castingen prioriterar folks förmåga att skådespela och att förmedla en roll snarare än vilken hudfärg de råkar ha. Det är klart att ursprung kan påverka förmågan att förmedla en karaktär men det är underordnat skådespelande imo.,

Det är en fantasy novel med tydliga riktlinjer i ur ett ''slaviskt'' perspektiv, om det inte följer källmaterialet och samtidigt bryter världen är det inte bra skådespeleri eller presentation.

Du kan inte klä shaka zulu i napoleons kläder och påstå att det finns en skådespelare som kan göra rollen övertygande, integritet är betydande även om mitt exempel är en aning extremt. När jag tänker på antikens Greenland förväntar jag mig en person som passar rollen ytmässigt och förmåga att leva in sig i rollen.

Så du är inte uppriktigt med ditt argument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Waaah the TV-series isn't anything what I want it to be waaah.

produkten jag betalar för är inte vad jag förväntade mig? fy skäms på mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denkis:

Man beskriver oftast inte vad varje karaktär i en bok har för hudfärg.

Nä men härkomst och utseende är väldigt vanligt, speciellt när boken är skriven ur ett slaviskt perspektiv, sluta projicera tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Hahaha att blanda in logik och realism i en tråd som handlar om fantasy och fiction får nog Dostojevskij att vrida sig i graven.

*host* konsistens *host* och bilbo var en alv istället för hobbit antar jag