Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av TMG:

Någon som vill ha ett nätaggregat bomb till underpris?
https://www.blocket.se/annons/stockholm/pc_nataggregat/871097...

"Inlagd: idag 21:08
Botkyrka

PC nätaggregat
300 kr

Beskrivning
Säljer ett perfekt fungerande 500 Watt switchat aggregat av typen CODEGEN ATX 2. 03 (P4).
För installation i stationär PC. Slumpas till underpris."

Jag skulle inte ens ta emot det om jag fick betalt för det. Sök bara på "Codegen psu" och se vad som kommer up.

Det är inte ens billigare än ett nytt nätagg som inte exploderar. Ett Fractal Effekt 400W kostar bara 50 kr mer.

Googlar man verkar man nästan kunna dömas för olaga vapeninnehav eller förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Inte blocket men -

Bild

17000:- är väl en bra deal?

Permalänk
Skrivet av Helljanek:

Inte blocket men -

Bild

https://i.imgur.com/cbza4wa.png

17000:- är väl en bra deal?

Första siffran i priset skulle väl bort..

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Världens största 1080 eller världens minsta säljare? Det är frågan.

Permalänk

@Mortal1ty: Hahaha! Bra perspektiv där

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mortal1ty:

https://i.imgur.com/u0sOdpV.png

Världens största 1080 eller världens minsta säljare? Det är frågan.

En duk på bordet hade ju underlättat det hela

Inte så snyggt med kroppsdelar med på fotot dock... fanns ju värre i någon annons på Blocket för några år sedan dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helljanek:

Inte blocket men -

Bild

https://i.imgur.com/cbza4wa.png

17000:- är väl en bra deal?

När man ska skriva in pris på FB market det kan vara väldigt jobbigt ibland. Ganska buggigt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja, varför inte köpa en helt ny inplastad mobil från butik för 9200kr när man kan köpa en beganad för 9500kr...

Permalänk
Medlem

Eller en apple watch för 6500? ny kostar 6000

Permalänk
Medlem

Det här var tider de, när hela datorn kallades Hårddisk.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Måste vara ett monster till HDD som kostade nästan 10k. Ingen 5200rpm inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Någon som är trött på sin telefon och vill ha en ny, komplett telefon, bara runt 2000 mer än priset i affär.

https://www.tradera.com/item/344670/372126769/komplett-telefo...-
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5089414

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

https://www.tradera.com/item/2944/373797554/blossa-glogg-2010...

Fast, antar att han måste skriva sådär i annonsen av lagtekniska skäl...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

https://www.tradera.com/item/2944/373797554/blossa-glogg-2010...

Fast, antar att han måste skriva sådär i annonsen av lagtekniska skäl...

Kollar man bilden på hela samlingen stora flaskor verkar de vara tomma.
Däremot ligger det ute ett set med 5st småflaskor, bakom dem står vad som ser ut att vara ett likadant oöppnat set. ?
BLOSSA GLÖGG SMÅFLASKOR 2003 -- 2007, tomma

SJukaste är att någon lagt ett bud på 280kr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Haha, det står fel

Farsan sade alltid hårddisk om chassi med tillhörande komponenter, det gick inte att få honom att sluta. En dator bestod i grunden av hårddisk, skärm, tangentbord och mus. Han tittade även primärt på storleken på HDD när han jämförde prestanda på datorerna i reklambladen. Många har säkert föräldrar som har tagit sig an PC'ns intåg på 90-talet på samma sätt. Man vänjer sig till slut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nils-Göte:

Farsan sade alltid hårddisk om chassi med tillhörande komponenter, det gick inte att få honom att sluta. En dator bestod i grunden av hårddisk, skärm, tangentbord och mus. Han tittade även primärt på storleken på HDD när han jämförde prestanda på datorerna i reklambladen. Många har säkert föräldrar som har tagit sig an PC'ns intåg på 90-talet på samma sätt. Man vänjer sig till slut.

Kom osökt att tänka på när vi satte samman en dator som hade över 4 TB i sekundärminne på scoutstugan på tiden det begav sig...
(vad jag minns bestod den dock mest av gamla bandstationer och liknande, har för mig att den hade en accesstid på typ 15 timmar eller någonting sådant...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nils-Göte:

Farsan sade alltid hårddisk om chassi med tillhörande komponenter, det gick inte att få honom att sluta. En dator bestod i grunden av hårddisk, skärm, tangentbord och mus. Han tittade även primärt på storleken på HDD när han jämförde prestanda på datorerna i reklambladen. Många har säkert föräldrar som har tagit sig an PC'ns intåg på 90-talet på samma sätt. Man vänjer sig till slut.

Livsfarligt det där.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk

Vad är det för fel på folk. Värdet är ju typ 300.

https://www.tradera.com/item/372065469?utm_source=ios&utm_med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Inaktiv

Haha. Den är testat med en i7 och fick otroliga resultat. Fantastiskt. Orkade inte ens läsa hela annonstexten så rörig den var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Haha. Den är testat med en i7 och fick otroliga resultat. Fantastiskt. Orkade inte ens läsa hela annonstexten så rörig den var.

Lite som de som säljer en "speldator" utan grafikkort. "Ger utmärkt prestanda i alla spel jag har testat! Bara att stoppa in ett grafikkort och köra." Men tänk om jag stoppar in ett GT 210?

Permalänk
Skrivet av TMG:

Lite som de som säljer en "speldator" utan grafikkort. "Ger utmärkt prestanda i alla spel jag har testat! Bara att stoppa in ett grafikkort och köra." Men tänk om jag stoppar in ett GT 210?

Säljer han alltså en burk för 15000 utan CPU. Får ju en komplett burk på Tradera med en 9900 för 14000.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Säljer han alltså en burk för 15000 utan CPU. Får ju en komplett burk på Tradera med en 9900 för 14000.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte bara priset men också den oförståeliga annonsen och att han skriver att prestandan är fantastik när den delen som påverkar prestandan inte ingår.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av att sälja på Blocket...

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

https://i.imgur.com/I00Sd5Y.png Min erfarenhet av att sälja på Blocket...

Vad var det du sålde?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@Treant
Var glad för att de började med att vara artiga och sa hej åtminstone, när jag skulle sälja lite grejer så sa de inte ens hej utan kom med skambud direkt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

https://i.imgur.com/I00Sd5Y.png Min erfarenhet av att sälja på Blocket...

Sålde min telefon på blocket och vissa personer kunde skicka olika priser flera gånger. Slutade med att jag fick blocka vissa.

Permalänk
Avstängd

Jag undviker blocket om det går då jag är så rent ut sagt inåt h---e urbota less på folk som anser att man skall kunna hämta grejer långt åt fanders och inte ens orkar skriva det i annonsen "att hens kungliga excellens behagar inte skicka postpaket".
Att inte svara är bara arrgoant som fan och leder automatiskt till att jag väljer bort och portar säljaren i fråga efter två veckors respit.

Summan är väl att dendär typen av köpare som bara är ute efter att göra klipp och sälja vidare med profit, ingen vill ha är de som blir kvar och förpestar för alla säljare... Jag brukar inte ens svara dem som uppenbart är ute efter profit mer en en gång, sedan åker det i papperskorgen om köparen inte är seriös när denne en gång vet vad som gäller.

Edit, om en seriös köpare vill pruta är det ju däremot ok tycker jag under förutsättning att denne också accepterar när man inte vill göra det och att alla säljare inte är intresserade att göra det, jag respekterar det, då köper jag bara inte och så raderar jag det ur listan om jag inte tycker att priset passar mig sedan är det inte mer med det, då har ju säljaren sagt sitt.

Hade fan aldrig använt tradera annars, den absolut enda orsaken till att jag gör det är att det mest elementära åtminstone för det mesta klart och tydligt framgår i annonsen även om man köper saker till fast pris.

Orkar fan inte med idioter, varken som köpare eller säljare om de går att välja bort,betalar hellre litet mer till seriösa säljare i så fall.

Edit, om man skriver tex "prutat och klart" eller "fast pris" tex så framgår det ju tydligt men på ett artigt sätt att varan har ett fast pris.

Edit, det är väl en sak här på forumets egen marknad, men på blocket och liknande tycker jag att man faktiskt kan ställa vissa krav på säljaren.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number