Vi som ska på SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av roxkz:

The dresscode is a lie!

Var glad att de tänker ha kläder över huvud taget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Det är massor med människor som kommer imorgon som känner precis som du.

Du kanske bara skrev fel men för att undvika missförstånd vill jag passa på att påpeka att festen äger rum lördag 9/11 och inte imorgon fredag.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Andreaz1:

Var glad att de tänker ha kläder över huvud taget!

Det som händer på moderatorträffen stannar på moderatorträffen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Var glad att de tänker ha kläder över huvud taget!

Är ju bara att kika på @Jacob 's avatar för att se vad man har att vänta sig!

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av roxkz:

Är ju bara att kika på @Jacob 's avatar för att se vad man har att vänta sig!

Tra-la-laaaa! Kapten Kalsong är ju så jävla fashion.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Härligt! Jag kommer skicka ut mer info till alla gäster under denna vecka, så håll i hatten.

Nu är väskan packad och jag hoppas fått med det väsentliga. Dock verkar jag ha missat den ytterligare information herr @Dimestam utlovade. Eller var det mailet som kom med kvällens spelupplägg? Informationen i dagens mail var det samma som den 25/10. Jag vill bara dubbelkolla så jag inte missar något 😁

Annars är jag lika laddad som en Japansk kondensator, för detta kalas! 😉🎂🍾🍾

Permalänk
Medlem

Räknas purpurfärgad kimono och bar underkropp som dresscode?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit
Permalänk
Medlem
Skrivet av skywa1ker:

"SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm"

Jag skulle säga japp, det är försent tyvärr. Biljetterna är slutsålda vad jag har förstått, men såg någon i marknaden som sålde pga förhinder så det är säkert möjligt att lägga upp en köpestråd där om någon annan fått något ivägen

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Räknas purpurfärgad kimono och bar underkropp som dresscode?

Skickades från m.sweclockers.com

I min mening faller kimono under gruppen "kläder" vilket dom uppskattar att man har. Men inte ens det är ett krav så du har nog möjlighet att även skippa kimonon om du känner dig frisk och vågad

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av skywa1ker:

"SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm"

Min plats är "ledig". Meddelade Dimestam detta för ett tag sedan. Men det kanske är för sent att överföra biljetten..?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ågren:

Du kanske bara skrev fel men för att undvika missförstånd vill jag passa på att påpeka att festen äger rum lördag 9/11 och inte imorgon fredag.

Det hade ju varit väldigt trist om det dök upp ett helt gäng utanför skyddsrummet ikväll istället

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Uff. Hur gör man? Jag känner ingen och har lite svårt med det sociala så det börjar bli lite ångest nu 😅

Kände som du när jag skulle på Meet & Geek i Örebro i somras. Så min plan var att hålla en låg profil och lyssna på alla och kanske lyckas smyga in någon kommentar här och där. Framförallt var jag nervös över att alla skulle kunna så mycket mer än mig och jag skulle känna mig dum och fel.
Det visade sig dock att SweClockare är sjukt enkla att umgås med och framförallt så är alla väldigt öppna och nyfikna. Ingen dömer eller ser ner på någon och alla är lika nördiga. Jag är så glad att jag åkte till Örebro och jag känner mig inte alls lika nervös för den här festen (men väldigt förväntansfull).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henrik-W:

Kände som du när jag skulle på Meet & Geek i Örebro i somras. Så min plan var att hålla en låg profil och lyssna på alla och kanske lyckas smyga in någon kommentar här och där. Framförallt var jag nervös över att alla skulle kunna så mycket mer än mig och jag skulle känna mig dum och fel.
Det visade sig dock att SweClockare är sjukt enkla att umgås med och framförallt så är alla väldigt öppna och nyfikna. Ingen dömer eller ser ner på någon och alla är lika nördiga. Jag är så glad att jag åkte till Örebro och jag känner mig inte alls lika nervös för den här festen (men väldigt förväntansfull).

På Meet & Geek i Linköping satt jag bara tyst och smög hem vid typ 23, typ 😑
Ska väl försöka göra lite bättre ifrån mig nu... 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Full förståelse för det. Så därför tänkte jag åtminstone öppna dörren för att du ska ha någon att börja snacka med, sen ger det sig, av sig själv. Skulle inte vilja att något backade ut ur en sån här grym grej på grund av kalla fötter!

Gäller dig med @Viktorph !

Skickades från m.sweclockers.com

Låter kanon det! Ser fram emot dörröppningen!

Skrivet av Trigger:

Ingen kommer känna sig ensam. Finns många i sällskapet som är rejält ”snackiga”
Inkl jag själv skulle jag tro...

Så inga kalla fötter, bara kom dit så löser det sig

Absolut inga kalla fötter! I'll be there! Är själv mest en lyssnare så jag kommer nog passa in perfekt med er "snackiga"

Skrivet av Triton242:

Jag tror man kan tänka lite som så här. Det är massor med människor som kommer imorgon som känner precis som du. Tänker man på det så är man alltså inte längre ensam i den situationen. Sedan tror jag eftersom nästan alla delar samma intresse kommer diskussioner bli ett icke problem. Precis som @Aka_The_Barf skriver så skulle jag tro man kan starta upp vilket tekniskt ämne som helst, så kommer folk ha åsikter och vilja prata om saker de aldrig annars får prata om hemma. Det kommer alltid finnas folk vid borden som gillar att prata m.m som man kan lyssna på och flika in lite. Man behöver inte vara orlig för att man inte pratar så mycket eller kanske råkar säga fel. Försök slappna av (yepp svårt!) och tänk att även om man inte säger så värst mycket kommer ingen att straffa en för det.

Tack för dina värmande ord! Jag känner mig faktiskt genast tryggare. Kommer bli kalaskul det här.

Ses imorgon allesammans!

Permalänk
Snusfri

Åker ner med tåget (första klass givetvis) kl 12:51 och beräknas ankomma i Stockholm kl 15:38.

Sedan verkar det bli t-bana till Mariatorget och liten promenad.

Får se vad man dyker upp i för kläder.. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

@Jacob - På lördag blir det öl, tar gärna en enkel lager så du behöver inte snofsa till det😀

Ska bli trevligt att träffa alla, räknar med att vara där till insläppet klockan 15.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Stefflo:

@Jacob - På lördag blir det öl, tar gärna en enkel lager så du behöver inte snofsa till det😀

Ska bli trevligt att träffa alla, räknar med att vara där till insläppet klockan 15.

Fast det var väl 1600? Eller är jag inbjuden en timme senare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

@Jacob - På lördag blir det öl, tar gärna en enkel lager så du behöver inte snofsa till det😀

Ska bli trevligt att träffa alla, räknar med att vara där till insläppet klockan 15.

Skrivet av Xyborg:

Fast det var väl 1600? Eller är jag inbjuden en timme senare?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inbjuden från 16.00 jag med! @Stefflo kanske har extra prio biljett från 15 dock, vad vet jag Annars är det nog ingen höjdare att stå utanför i 1h med den befintliga grå väderleken Stockholm upplever.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Argammon:

Nu är väskan packad och jag hoppas fått med det väsentliga. Dock verkar jag ha missat den ytterligare information herr @Dimestam utlovade. Eller var det mailet som kom med kvällens spelupplägg? Informationen i dagens mail var det samma som den 25/10. Jag vill bara dubbelkolla så jag inte missar något 😁

Annars är jag lika laddad som en Japansk kondensator, för detta kalas! 😉🎂🍾🍾

All info är utskickad via mail. Är det någonting du undrar över är det bara att fråga här!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Jag kommer stå i dörren och blippa biljetter och hälsa alla varmt välkomna!
Får se om det är några som blir bannade direkt

Det här kommer bli kul!

Det är dig man skall smöra för då för att kunna smita in en +1:a? Nej förresten, då blir det den där bannen..

Det kommer att bli väldigt kul det här, pirrar i magen!

Skrivet av Trigger:

Jag kommer dra en ”bulle” till Vallentuna. Inte direkt på E4 men på rätt breddgrad...

Nu är jag inte 100% vad en "bulle" är men drar till med en vild gissning på att det är taxi. Vallentuna är ju iaf inte åt fel håll för min del, som du säger så är det rätt breddgrader. Vi kan ju se om vi avslutar kvällen samtidigt så kanske man kan få till en win-win situation för oss båda.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av aMp:

Det är dig man skall smöra för då för att kunna smita in en +1:a? Nej förresten, då blir det den där bannen..

Det kommer att bli väldigt kul det här, pirrar i magen!

Nu är jag inte 100% vad en "bulle" är men drar till med en vild gissning på att det är taxi. Vallentuna är ju iaf inte åt fel håll för min del, som du säger så är det rätt breddgrader. Vi kan ju se om vi avslutar kvällen samtidigt så kanske man kan få till en win-win situation för oss båda.

Bulle=Taxi

Visa signatur
Permalänk
Bildexpert

Hur är det med fotografering? Brukar personligen plåta på spelmässor och dylikt för att dela med mig i sociala medier samt rörda forum. Vore det ok även denna gång?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Vilken tur, har ju våndats över vad man ska ha på sig sen biljetten införskaffades.

Dock kommer ju automatiskt följdfrågan upp om huruvida kött är kläder...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Är det någon från Uppsala som tänkt åka dit?
Själv hade jag tänkt ta tåget. Verkar inte överdrivet långt till skyddsrummet från centralen iaf.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Är det någon från Uppsala som tänkt åka dit?
Själv hade jag tänkt ta tåget. Verkar inte överdrivet långt till skyddsrummet från centralen iaf.

med kommunaltraffiken nej, men tar garanterat en stund att knata från centralen om du funtade på det

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

med kommunaltraffiken nej, men tar garanterat en stund att knata från centralen om du funtade på det

Ja jag kollade upp det. 2km från centralen. Ca 27 min enligt Google Maps
Funderar på taxi haha.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@mental
Du kan redan nu banna @Wasp
Han är lurig han!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

Fast det var väl 1600? Eller är jag inbjuden en timme senare?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ju superVIP eller bara vindögd så har nog läst fel, satsar på 16-tiden jag också så man inte åker på att få bära stolar eller något😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Nissling:

Hur är det med fotografering? Brukar personligen plåta på spelmässor och dylikt för att dela med mig i sociala medier samt rörda forum. Vore det ok även denna gång?

Självklart, fota på!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Självklart, fota på!

Även jag har brottats med den frågan då fotografering ligger en nära om hjärtat, men har inte tagit modet att fråga så det var skönt att @Nissling frågade istället! Det kanske blir en liten grupp FotoClockers på plats?

En följdfråga: har ni någon fotograf dedikerad att fota under kvällen? Lite så att man kan planera vilka objektiv som eventuellt får följa med i fotoväskan. 70-200mm-gluggen är ju en favorit, men också något som ökar på väskans vikt rejält..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro