Veckans fråga: Hur spelar du?

Permalänk
Medlem

Enbart PC för min del.

Spelar dock inte "nästan uteslutande " på PC utan enbart "uteslutande"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

@sleepyoh: Commodore är väl egentligen en pc?

Idk, jag var 5 typ, den var kopplad till en tv och jag hade en joystick.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Nästan uteslutande på mobil. Herregud hur kunde ni missa det valet?

Turf
Ingress
Badgers

och en del andra gps-spel.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Hade en psvr period men nu står ps4:an inne på grabbens rum och samlar damm. Vår familj kör nästan bara pc trots att vi har wii, switch och ps4.

Pc är bäst. (Och dyrast)

Skickades från m.sweclockers.com

Klassiskt exempel på att dyrast är bäst

Jag spelar också uteslutande på PC trots att jag har PS4 (iofs trasigt nu) men som varit väldigt sparsamt använt ändå. WoW classic är bread n butter just nu, skulle gärna testa något nytt slow progression spel men tycker de är väldigt få med aktiv spelarbas. Tips mottages

Permalänk
Testpilot

Med handen på hjärtat så ligger 90% av tiden på PC sidan, men äger både PS4 Pro och Switch för dom exklusiva titlarna där.

Gillar man bra Singleplayer spel så är det nästan ett måste att äga dom 2 konsollerna, vissa av spelen är helt enkelt så pass bra att man kan svälja 30fps och "checkerboard" upplösning!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

PC till nästan 100%
Amiga 500 då och då
Telefonen när allt annat är tråkigt eller ingen tillgång till PC/AMIGA

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Använder i princip inte konsolerna... Nån enstaka gång eller på resa blir det lite switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SÅlde min PS4 till en polare för att den mest stod och samlade damm nu. Så bara PC förtillfället iallafall.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Har ett gammalt PS3 som står och samlar damm. De enda som spelar på den är småkusinerna när de kommer förbi på kalas en gång i kvartalet ungefär

Annars är det uteslutande PC. Man har väl varit sugen på att skaffa en Switch, men det har inte blivit av då andra inköp prioriterats.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Med små barn i huset så blev det enklast med enbart PC. Mina døttrar och min fru har ockuperat teven. Sålde min Xbox One X.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Moderator
Forumledare

Pc på kontoret och hemma, switch på resande fot och i sängen.
Telefon ytterst sällan men ibland

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Enbart på PC, fast med xbox-kontroll hehe

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

99,99% här inne spelar ju på PC, märklig fråga

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Mobilen!
Kopplad via HDMI till 65" TV
PUBG Mobile
På nätterna, annars vill de andra kolla TV...

Visa signatur

PUBG Mobile @ Samsung Note 9, 8/512 GB

Permalänk

Nästan uteslutande på pc

Har en chippad first gen xbox och en soft moddad Wii jag kör emulatorer på vilket är ganska kul i mellan åt.

och PS2an med GT4.

Men oftast blir det på datorn.

Permalänk
Inaktiv

Switch och PC. Mest Switch under veckan, mest PC under helgen.

Hade önskat att Windows 10 gett stöd för att lägga spel i viloläge. Xbox One (X) Har klarat av detta i många år redan och anledningen, förutom portsbilitet, att Switch används så flitigt under veckan nå tid för spel är mindre och glesare. För att inte tala om hur behagligt det är med ett urtabbat spel som ligger på 100%.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltid hafft problem med att spela med controller, när jag var liten funkade nintendo controllern perfekt men sen när det vart super nintendo vart det för många knappar att hålla reda på gick sådär. Men alla moderna har alldeles för många knappar kan inte hålla reda på dem alls.

Med tangentbord har jag inga problem alls av nån anledning att hålla reda på alla knappar så det funkar mycket bättre, sen gillar jag inte att det är så segt och känns så mekaniskt att sikta med controller all känsla försvinner i spelen. Så jag spelar bara på pc.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Trots att jag har en massa konsoler och VR så blir det nästan bara PC.
Tycker att alternativet "Mobil" borde finnas med, för det är faktiskt på den jag spelar mest....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Enbart PC.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har inte lirat primärt på konsol sedan Super Nintendo. Har inte lirat konsol i stor utsträckning sedan Nintendo 64, och har inte haft konsol sedan Xbox. #PCMasterRace

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

I princip exklusivt PS4:an och retrokonsollerna som är spelplattformar hos mig. Sitter i en kontorsstol framför datorskärmar hela arbetsdagarna ändå, så det sista jag vill när jag kommer hem är att sätta mig vid en liknande uppsättning.
Handkontroll i soffan framför en stor skärm, that's the shit!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem

Saknar ett alternativ för spelstreaming! Det är ju tekniskt sett PC, men tycker ändå att det förtjänar ett eget alternativ i omröstningen.

För mig gäller just nu t ex Nvidia Geforce Now (Beta) med Xbox-handkontroll, med projektor.

Permalänk
Medlem

Sista konsolen som spelades på vad N64 sedan dess har det varit PC all the way.. Men saknar när man satt och nötte Golden Eye med vännerna. Nästan så man kunde springa hela Facility med ögonbindel

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Oftast Fallout på Xbox One X, men även Fallout på PC ibland.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Spelar alltid på PC. Äger ett WiiU och Switch men det är endast för Mario och Zelda. När man väl fått försmak för 100+ fps i allt så är det svår att spela under 60 fps. Breath of the Wild fick jag kämpa mig igenom i vissa stunder. Man är ju skadad av allt flyt i bilden man upplevt på PC.

Permalänk
Medlem

Har nästan uteslutande spelat på datorn sedan jag började med C64an 1984. Men sedan för några år sedan så gick världens bästa datorstol sönder och jag började mer och mer att spela på PS4an liggande på soffan. Och där är jag fortfarande, spelar nu i stort sett bara på PCn när jag verkligen vill spela med musen, som med Stellaris och andra strategispel.

Permalänk
Medlem

Jag gillar ju egentligen konsol bättre för att jag har 65 tum och ett fläskigt surroundsystem. Skönare att sitta är det också. Men jag spelar främst 3e-persons pangare och jag kan inte med de förbannade tumspakarna. Jämfört med en mus att sikta med så känns det som att knyta skorna enhänt med fel hand. Det driver mig från vettet. I spell som GTA fungerar handkontrollerna bra för det är inte så snabba rörelser men i Call of duty eller Borderlands 3? Pff....

Permalänk
Medlem

Den oheliga alliansen PC och Nintendo(främst Wii U, men Switchen har äntrat hemmet också).

Sen har jag konstiga avlägsna drömmar om att äga en viss Amiga.. ..600 snart igen.

Saknar Chaos Engine(som jag iofs har på SNES), Moonstone och Silkworm främst, men också andra magnifika titlar.

För att inte glömma telefonen som är en potent liten rackare.

Permalänk
Medlem

Har genom åren alltid haft både konsol och PC. Om det alls är möjligt köper jag spelen till PC men det har i princip alltid funnits exklusiva titlar till de olika konsolerna som motiverat mig att även ha en bunt konsoler tillgängliga för spelande.

Samtidigt känner jag att det blivit färre och färre exklusiva titlar som lockar, speciellt på xbox-sidan, min 360 stod oanvänd många år i slutet av sin livscykel och Xbox One är i princip den första stationära konsolen (från de större tillverkarna) på närmare 20 år jag inte köpt.

Permalänk

Jag spelar på allt jag kan, varför begränsa sig själv?

PC
Playstation 2, 3, 4
Alla Nintendos sedan N64
Xbox 360, One
Mobil
Handhållet
Brädspel

Skickades från m.sweclockers.com