Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk

Tänkte testa om mekaniska tangentbord är något att ha. Köpte ett Corsair K63 till spelburken. Återstår att se hur fingrarna klarar av med att växla mellan det och Logitech Craft-diton som jag använder till Macen. Microsoft Intellimouse Pro köpte jag för någon månad sedan. Var inne på att köpa ännu en MX Master men ville testa om den lever upp till hypen.

Köpte även (likt alla andra) Red Dead Redemption 2. Har laddat ner det i ett dygn nu, 13 timmar återstår. ADSL...

(Jag besparar er att ladda upp en bild på fyra lastpallar med pellets...)

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

En Audio Pro sub addon för att komplettera våra T14 addon.

https://i.imgur.com/w1nYlQq.jpg

Det blev en ja (Vänta på pakettråden)
Hur upplever du den, så ja inte lura in dig till ett dåligt köp?
Min tuffar på, och växer fortfarande lite på mig då den spelas in mer. Som sagt, helt ok för priset och till musik. Till film hade ja nog velat ha lite annan typ av bas

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Det blev en ja (Vänta på pakettråden)
Hur upplever du den, så ja inte lura in dig till ett dåligt köp?
Min tuffar på, och växer fortfarande lite på mig då den spelas in mer. Som sagt, helt ok för priset och till musik. Till film hade ja nog velat ha lite annan typ av bas

Jo jag kunde inte låta bli Som du säger, blir bara bättre och bättre. Sambon är så kräsen när det kommer till design så var den eller ingen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Dags att bygga ny burk, nuvarande orkar inte med 1440p@165 hz och så får flickvännen den nuvarande, 4770k klockad med GTX1070, lär duga för Sims 4

Komponenter:

i9-9900k + Dark Rock Pro 4
Asus ROG Strix Z390-F
Kingston 2x8GB 3200Mhz CL16
Asus RTX 2080 TI Strix OC
SSD Crucial MX500 1TB x2 (M.2 + 2.5")
Corsair RM750x
Fractal Design Define R6 USB-C Black

CPU, mobo samt RAM köpt i bundle, och Asus har cashback kampanj när man köper deras mobo, gpu med intel cpu, i detta fall 155€, så det är ju praktiskt taget gratis efter det. /s

Permalänk
Medlem

Philips Hue White and color E14 2-pack

Lyckades köpa en Black Friday redan igår Kom på posten redan idag. Det stod t.om. black friday på ordern och hemsidan. Tack telenor. De gjorde nog ett litet misstag där, släppte lite tidigt. Så håll ögonen på telenor på black friday om ni vill ha sådana. 619:- och gratis frakt.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Wh1sp:

https://i.imgur.com/sMsCwpO.jpg

Dags att bygga ny burk, nuvarande orkar inte med 1440p@165 hz och så får flickvännen den nuvarande, 4770k klockad med GTX1070, lär duga för Sims 4

Komponenter:

i9-9900k + Dark Rock Pro 4
Asus ROG Strix Z390-F
Kingston 2x8GB 3200Mhz CL16
Asus RTX 2080 TI Strix OC
SSD Crucial MX500 1TB x2 (M.2 + 2.5")
Corsair RM750x
Fractal Design Define R6 USB-C Black

CPU, mobo samt RAM köpt i bundle, och Asus har cashback kampanj när man köper deras mobo, gpu med intel cpu, i detta fall 155€, så det är ju praktiskt taget gratis efter det. /s

En liten fundering här...

Varför föll valet utav SSD på Crucial MX500 för både 2,5" och M.2 -diskarna ?
Något speciellt bra pris, eller gillar du bara märket ?

Många föredrar ju Samsung så jag blev lite fundersam här...
Är själv på jakt efter en större SSD.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

En liten fundering här...

Varför föll valet utav SSD på Crucial MX500 för både 2,5" och M.2 -diskarna ?
Något speciellt bra pris, eller gillar du bara märket ?

Många föredrar ju Samsung så jag blev lite fundersam här...
Är själv på jakt efter en större SSD.

Var nog priset som styrde, vet inte om det skiljer mellan finland och sverige men t.ex. MX500 vs 860 EVO 1TB (2.5") är här skillnaden ca 50€. Inte så mycket i förhållande till totalsumman men ansåg att jag inte skulle märka någon skillnad på dem. Är inte jätte insatt i SSD men antar att du med Samsung får en längre teoretisk livslängd (360 TBW vs 600 TBW) men igen inget jag tror blir en riktig faktor att ta i beaktande.

Permalänk
Medlem

Två batterier och en trevägsladdare för min GoPro. Som synes är det "piratbatterier" från Smatree. Kollat och läst lite tester på dem. Varken bättre eller sämre än original men en tredjedel av priset. Nackdelen är att du inte är garanterat att de kommer funka när GoPro uppdaterar firmware nästa gång. Bara att hålla tummarna...
Hade inte köpt om inte originalbatterierna varit så fånigt dyra.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Svantesson666:

https://i.imgur.com/rzAF0Py.jpg

Två batterier och en trevägsladdare för min GoPro. Som synes är det "piratbatterier" från Smatree. Kollat och läst lite tester på dem. Varken bättre eller sämre än original men en tredjedel av priset. Nackdelen är att du inte är garanterat att de kommer funka när GoPro uppdaterar firmware nästa gång. Bara att hålla tummarna...
Hade inte köpt om inte originalbatterierna varit så fånigt dyra.

Kan man bara inte välja att avstå uppdateringarna? 🤔

OnT: Vart köpte du dessa? Jag är också på jakt efter fler batterier till min GoPro...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Jo det kan man väl. Fast man vill väl alltid ha senaste? Men man kan ju kosta på sig att läsa om batterierna funkar först efter uppdatering.

Köpte härifrån, från Storbritannien. Beställde tidigt i måndags och hämtade ut dem i affären idag.
https://www.ebay.com/itm/2-x-Smatree-Battery-With-3-Channel-C...

Permalänk
Jubileumsmästare

En hel del delar till simulatorn.

Delar till chassit från Rseat. Ratt, pedaler, växelspak, rattnav och några andra småsaker från Fanatec. Samsung C49RG90 och några lampor från Philips Hue.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitán General:

(Jag besparar er att ladda upp en bild på fyra lastpallar med pellets...)

Det var dumt gjort, jag är nog inte ensam att sukta efter bilder på sexiga pellets på lastpall...
"bra inlägg" klicksen väntar på dig!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SID 6.7:

Det var dumt gjort, jag är nog inte ensam att sukta efter bilder på sexiga pellets på lastpall...
"bra inlägg" klicksen väntar på dig!

Haha 😂

Jag tror nog det inlägget du själv skrev kommer få en del "bra inlägg" -klick.

Du fick nyss en utav mig i alla fall

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Uppgraderat lite teknik
Dator ryzen 7 3750h RTX 2060 16Gig ram 120hz skärm osv. Webhallen hade den för 11990 i söndags.
Telefon Razer phone 2 Syns knappt på fotot men den är i lådan bredvid datorn.

Fixade även ett Xbox till TV hyllan nu har jag alla bra konsoler. (enligt mig)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli när priset var fint på denna.
En Acer XV237KP

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick lite av höstens sista nyheter, kommer ett par saker till nästa vecka.

Sen fick jag äntligen tag i lite äldre pussels i mkt bra skick.

Dold text
Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk

@Xougar: Är du nöjd med skärmen? Vad köpte du den för.? Kan man ta bort skärmarna på sidorna?. Är lite smått sugen på en 4k skärm till datorn😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

@Xougar: Är du nöjd med skärmen? Vad köpte du den för.? Kan man ta bort skärmarna på sidorna?. Är lite smått sugen på en 4k skärm till datorn😊

Satte precis upp den. Så har inte hunnit testa den så mycket än. Men färgerna verkar riktigt nice.
Köpte den för 7790 kr från inet. Nedsänkt från ca 10 000 kr. Vilket kändes som ett bra köp speciellt efter sweclockers testet sa att den var så bra.
Skärmarna på sidorna är valfria att sätta dit om man vill. Jag skippade det, tycker det ser snyggare ut utan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Det var dumt gjort, jag är nog inte ensam att sukta efter bilder på sexiga pellets på lastpall...
"bra inlägg" klicksen väntar på dig!

Lite frestad är jag att ta på mig vinterjackan och stövla ut i garaget med kameran i högsta hugg, men jag vill inte förstöra no nut november för dig med så pass frestande material.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk

@Xougar: Ok toppen. Kanske ska hålla ett öga på den under black friday😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitán General:

Lite frestad är jag att ta på mig vinterjackan och stövla ut i garaget med kameran i högsta hugg, men jag vill inte förstöra no nut november för dig med så pass frestande material.

Lite Soloäventyr som på det glada 80-talet.

Vad vill vi se?
PELLETS!
Vad vill vi se dom på?
LASTPALLAR!

PELL-ETS! PELL-ETS! PELL-ETS! PELL-ETS! PELL-ETS! PELL-ETS!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Logitech MX Ergo

Kört Logitechs Trackman i 8 år sedan Logitech M570 (trackball) ca 5 år. Den M570 var/är dock perfekt men gillar Logitech så kunde inte hålla mig när dom släppte en ny

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

En ny hylla från Ellos.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Jubileumsmästare

Soffa, fotpall och ett par hyllor från Ikea.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Hittade oanvänd skiva för 10kr och kunde inte låta bli

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem

Jag fick ett återfall i stora tele-träsket igen
Jag köpte mitt 400/4 DO Mk II till höger i våras och sålde mitt 500/4 L IS Mk I för att jag ville ha ett lättare och mer mobilt supertele (och att en bekant skulle sälja). 400 DO II är jätteskarpt, snabbt och väger bara ca 2 kg, men 400 mm är kortare än 500 så extendern åker på ofta. Och 500 mm är kortare än 600 mm, så nu blev det ett 600/4 L IS Mk II när tillfället dök upp. Det väger 3,9 kg precis som 500/4 Mk I, men känns mycket smidigare att hantera med bakåtflyttad tyngdpunkt jämfört med tidigare generationen, förutom att det är så fysiskt stort förstås! Det kommer nu att bli min huvudglugg om jag inte behöver fota på frihand länge eller gå väldigt långa sträckor.

600't med 7D Mk II monterad till höger, 400 DO II till vänster med Canon 1DX monterad. 1 L youghurt som referens (också inköpt idag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Jag fick ett återfall i stora tele-träsket igen
Jag köpte mitt 400/4 DO Mk II till höger i våras och sålde mitt 500/4 L IS Mk I för att jag ville ha ett lättare och mer mobilt supertele (och att en bekant skulle sälja). 400 DO II är jätteskarpt, snabbt och väger bara ca 2 kg, men 400 mm är kortare än 500 så extendern åker på ofta. Och 500 mm är kortare än 600 mm, så nu blev det ett 600/4 L IS Mk II när tillfället dök upp. Det väger 3,9 kg precis som 500/4 Mk I, men känns mycket smidigare att hantera med bakåtflyttad tyngdpunkt jämfört med tidigare generationen, förutom att det är så fysiskt stort förstås! Det kommer nu att bli min huvudglugg om jag inte behöver fota på frihand länge eller gå väldigt långa sträckor.

600't med 7D Mk II monterad till höger, 400 DO II till vänster med Canon 1DX monterad. 1 L youghurt som referens (också inköpt idag)

https://i.imgur.com/iYetJvX.jpg

Nice! Jag har samma, lite dyr men håller hög kvalitet! Yoghurten alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MyRus:

En Audio Pro sub addon för att komplettera våra T14 addon.

https://i.imgur.com/w1nYlQq.jpg

De verkar riktigt grymma för priset, beställde 2st nu på singles Day 899kr st är ju inte blodigt.

Permalänk

Apple TV 4K. Min Samsung UE40ES6535 från 2012 verkar inte få några uppdateringar längre och när netflix slutade fungera blev det en apple tv, nu är netflix/cmore/viaplay och alla play kanaler och youtube tillbaka igen

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Jag fick ett återfall i stora tele-träsket igen
Jag köpte mitt 400/4 DO Mk II till höger i våras och sålde mitt 500/4 L IS Mk I för att jag ville ha ett lättare och mer mobilt supertele (och att en bekant skulle sälja). 400 DO II är jätteskarpt, snabbt och väger bara ca 2 kg, men 400 mm är kortare än 500 så extendern åker på ofta. Och 500 mm är kortare än 600 mm, så nu blev det ett 600/4 L IS Mk II när tillfället dök upp. Det väger 3,9 kg precis som 500/4 Mk I, men känns mycket smidigare att hantera med bakåtflyttad tyngdpunkt jämfört med tidigare generationen, förutom att det är så fysiskt stort förstås! Det kommer nu att bli min huvudglugg om jag inte behöver fota på frihand länge eller gå väldigt långa sträckor.

600't med 7D Mk II monterad till höger, 400 DO II till vänster med Canon 1DX monterad. 1 L youghurt som referens (också inköpt idag)

https://i.imgur.com/iYetJvX.jpg

Du som är haj på foto kanske kan berätta varför det inte verkar vara standard att spegla tillbaka bilden så att den "direkt" ur kameran visar vad det mänskliga ögat ser