Vi som ska på SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argammon:

High rollers asså!? 😉
Ni gjorde helt rätt, jag menar hur länge dröjer det inte innan nästa 20-års jubileum 🤔
Jag körde obokat men är inte tåget fullt kan man säkert slinka ner i närheten. Så ser ni en lätt förvirrad person med teknikintresse kan ni ju hojta till 😁

Haha lätt
Jo men det kan vi göra!

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

I denna tråd samlar vi alla som ska till SweClockers 20-årsfest på Skyddsrummet i Stockholm! Jag har sammanställt gästlistan nedan och den kommer såklart att uppdateras i takt med att vi skickar ut inbjudningar och fler medlemmar löser biljett.

Passa på att ...

  • Organisera samåkning. Skriv i tråden och efterlys medresenärer!

  • Tipsa om boende och hotell

  • Tipsa om vad långväga besökare kan passa på att uppleva i Stockholm

  • Ta upp frågor om allt som har med festligheterna att göra!

Vi ses där!

Klicka här för att visa gästlistan

"=)"
0verseer
AfterShock
Aka_The_Barf
AkP86
Albert
Alling
Alpock
Amp.RC.
aMpari
AndersT
Andiders
Andra94
Andreaz1
Ankarman
apanx
Aphex
Aqualize
Argammon
AxelMork
axelpaxel
Bananfan
Bascule666
BettyBoo42
biberu
Biew
bl0m1
Black_pete
blunden
Blunder
bobish
Borix
Brainlessbob
Brodholm
Bugge999
Bussović
C4B12
Calathea
Callezzon
car2ns
Casgar
Castor
CCWarlock
ceEEEEo
ch1n
Cheers
Container
Craz Ferret
Crion
Crowwops
CynXen
Daemon
Dannesthlm
DavidtheDoom
dbxxx
deranger
Deriveh
Dimestam
Dinoman f.d. Dinoman
Disector
DJache
Dreijer
Drygman
duck_the_hitman
EagiZ
Edin
Eisenhart73
elhund
Elitist
Emil
emilakered
eXpander_
Faggan
Fialisa
Flamso
Flukke
Fook
FredrikMH
Freezer64Pro
Frida
froe
Fulci
fumped
Gambit_2K
Garland Greene
Garvey
gh0glund
Gibzon666
Gixx
Grabbengrå
Gruarn
Grukk
GuessWho
Gunnaar
Gurt
Guybrush82
Hannablomgren
HappyPie
har-inget
Hcz
Henrik-W
HerrKantarell
holter
hugozeberg
hunden
huxflux
ilstallione
InaneG
Iron_E
Ischy
Jackbob
Jacob
Jiiniasu
Joakim Bennet
jock3
Jokkocze
JonasT
Jonssown
joppe999
JoXo
jreklund
jsjoblom
kabex
Kargnus
Kennel
Kenneth
Kent
Klorixx
KnightCharger
Kristallkrona
Kumpa
Lan
LeJoke
Lindstrooom
Liquidedust
loevet
Lojne
Loxus
luckychris888
m0REc
macce601
Majky
Martin K
Maxizor
Maxsteel
Mental
MetallicAcid
miikks
miljon3
Miscal
misko
MisterX
Mkp
Mordekai
Moreempty
Motherofgod
Mr_3D
MrAdde
MulleEng
Mustangarn
My2nd
N4kame0
N4ttkryp4rn
Neohamster
niagi
Niczo
nidas
Nilzon
Nioreh83
Nissling
Noxxer
NUKEGREEN
obbeluff
olleb
Ozzed
Paddanx
Patan77
PeanutPowerz
Penguin
persson78
Pierreb
Pl4yGround
PlogarN97
prophetic
ProsaCC
Psionicist
Ragin pig
Raptor67
relikpray
riiga
robbonn
roxkz
Rönnlund
Sandsu
Sarakin
SchaaSchaa
Sebban84
Seraj5
serdyllon
Shudnawz
Siglolmic
Simpledream
SinisterSnake
Sitrus
Sleepstreamer
Sloback
Snickarglädje
sniglom
Spidey
squix
star-affinity
Stefflo
Stonecape
SunQ
SwedBear
Sveklockarn
swinge
söderbäck
Taskman
tcntad
THB
The_Donut
TheMadPanda
thompson
Thule
Timpelay
Tobbeh94
Tobi the Dobi
Tomika
Trattgunnar
trickeh2k
Trigger
Trisk3lion
Triton242
Tsc
Tvelander
Uzanar
Wammax
Warbear
vargeEEEEn
Vasa1
waspcustoms
Wasted Hobbit
Viktorph
Vilse.se
wittwang
Vzano
XHI
Xougar
XspawnX
Xyborg
Yaana
Yatagarasu
Überklass
Yoshman
ZanninZannin
Zariel
Zeedarn
zeleni
Zeuligan
Zonar
Zone
Zpnk
ågren

Visa mer

Är det försent? Är sugen

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@skywa1ker: Försent för vad?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Hedersmedlem

@nidas: Ja, det är ju samma sak

Permalänk
Medlem

Det är nära nu ;=)

Permalänk
Inaktiv

Uff. Hur gör man? Jag känner ingen och har lite svårt med det sociala så det börjar bli lite ångest nu 😅

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon42512:

Uff. Hur gör man? Jag känner ingen och har lite svårt med det sociala så det börjar bli lite ångest nu 😅

Hitta någon du gillar och kasta en pingvinstång på dem. Sen löser det sig

Men skämt åsido, stöter du på mig eller någon du känner igen från forumet (jag förmodar att vi kommer få nametags med Forumnamn på ) så är det bara att säga hej - sen snackar man nörderi hela natten lång. Det är liksom inte svårare än så.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Hitta någon du gillar och kasta en pingvinstång på dem. Sen löser det sig

Men skämt åsido, stöter du på mig eller någon du känner igen från forumet (jag förmodar att vi kommer få nametags med Forumnamn på ) så är det bara att säga hej - sen snackar man nörderi hela natten lång. Det är liksom inte svårare än så.

Känner någon igen mig mha nick eller annat förutom via denna tråd så blir jag skraj på riktigt. 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Hitta någon du gillar och kasta en pingvinstång på dem. Sen löser det sig

Men skämt åsido, stöter du på mig eller någon du känner igen från forumet (jag förmodar att vi kommer få nametags med Forumnamn på ) så är det bara att säga hej - sen snackar man nörderi hela natten lång. Det är liksom inte svårare än så.

Jo, för vissa är det svårare än så 😅 Men tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Uff. Hur gör man? Jag känner ingen och har lite svårt med det sociala så det börjar bli lite ångest nu 😅

Skrivet av Xyborg:

Hitta någon du gillar och kasta en pingvinstång på dem. Sen löser det sig

Men skämt åsido, stöter du på mig eller någon du känner igen från forumet (jag förmodar att vi kommer få nametags med Forumnamn på ) så är det bara att säga hej - sen snackar man nörderi hela natten lång. Det är liksom inte svårare än så.

Jag tror vi får leta upp @Xyborg då tillsammans @anon42512. Börjar också få lite kalla fötter. 😁

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Jag tror vi får leta upp @Xyborg då tillsammans @Loxus. Börjar också få lite kalla fötter. 😁

Haha, ja, vi får göra det 😁

Permalänk
Medlem

Laddad men ensamma kissar

Imorgon går turboexpressen från Gbg till Sthlm fullsatt med fyra medlemmar. Förutom undertecknad så hänger även @serdyllon, @GuessWho och @Amp_old.RC. med på färden.

Hemma är det dock lite surare, mina katter ska för första gången vara själva (ett besök av en granne kommer att ske på lördag) under en längre tid. De är bortskämda med att jag nästan alltid är hemma.

Katterna:

Gott om vatten, två fontäner som tillsammans ger fyra liter:

Mina katter lever på torrfoder och det kommer inte att saknas:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Uff. Hur gör man? Jag känner ingen och har lite svårt med det sociala så det börjar bli lite ångest nu 😅

Känner lite samma men det är nog bara gå fram till några random people och droppa ryzen vs intel så är det igång

lite skumt att gå ensam på fest där man inte känner någon men någon gång måste vara den första och förhoppningsvis så förenar nörderiet nördarna.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon42512:

Jo, för vissa är det svårare än så 😅 Men tack

Full förståelse för det. Så därför tänkte jag åtminstone öppna dörren för att du ska ha någon att börja snacka med, sen ger det sig, av sig själv. Skulle inte vilja att något backade ut ur en sån här grym grej på grund av kalla fötter!

Gäller dig med @Viktorph !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Imorgon går turboexpressen från Gbg till Sthlm fullsatt med fyra medlemmar. Förutom undertecknad så hänger även @serdyllon, @GuessWho och @Amp.RC. med på färden.

Hemma är det dock lite surare, mina katter ska för första gången vara själva (ett besök av en granne kommer att ske på lördag) under en längre tid. De är bortskämda med att jag nästan alltid är hemma.

Katterna:

https://i.imgur.com/QbhDXdC.jpg

Gott om vatten, två fontäner som tillsammans ger fyra liter:

https://i.imgur.com/Z7vHJxu.jpg

Mina katter lever på torrfoder och det kommer inte att saknas:

https://i.imgur.com/8H4dwzV.jpg

Ser fram emot morgondagens express! Återstår att se om du blir insläppt igen på söndag, eller om de helt sonika har tagit över lägenheten fullständigt

Skämt åsido, gott att se att det är preppat. Har själv haft katter men är tyvärr kattlös sedan ett antal år nu. Saknar det obligatoriska dunset av tassar som hoppar ner från lämplig mysplats och purrrr-mjau:et som man alltid fick så fort man kom innanför dörren.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Xyborg:

Full förståelse för det. Så därför tänkte jag åtminstone öppna dörren för att du ska ha någon att börja snacka med, sen ger det sig, av sig själv. Skulle inte vilja att något backade ut ur en sån här grym grej på grund av kalla fötter!

Gäller dig med @Viktorph !

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen kommer känna sig ensam. Finns många i sällskapet som är rejält ”snackiga”
Inkl jag själv skulle jag tro...

Så inga kalla fötter, bara kom dit så löser det sig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jo, för vissa är det svårare än så 😅 Men tack

Skrivet av Viktorph:

Jag tror vi får leta upp @Xyborg då tillsammans @anon42512. Börjar också få lite kalla fötter. 😁

Jag tror man kan tänka lite som så här.
Det är massor med människor som kommer imorgon som känner precis som du. Tänker man på det så är man alltså inte längre ensam i den situationen.
Sedan tror jag eftersom nästan alla delar samma intresse kommer diskussioner bli ett icke problem. Precis som @Aka_The_Barf skriver så skulle jag tro man kan starta upp vilket tekniskt ämne som helst, så kommer folk ha åsikter och vilja prata om saker de aldrig annars får prata om hemma.
Det kommer alltid finnas folk vid borden som gillar att prata m.m som man kan lyssna på och flika in lite. Man behöver inte vara orlig för att man inte pratar så mycket eller kanske råkar säga fel.
Försök slappna av (yepp svårt!) och tänk att även om man inte säger så värst mycket kommer ingen att straffa en för det.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Känner lite samma men det är nog bara gå fram till några random people och droppa ryzen vs intel så är det igång

lite skumt att gå ensam på fest där man inte känner någon men någon gång måste vara den första och förhoppningsvis så förenar nörderiet nördarna.

HAHA.
Får mig att tänka på en diskussioner med en av mina bästa/äldsta kompisar idag.
Vi började dividera om en CD-romspelare och dess prestanda året 1996, sedan dess är vi jättebra kompisar som fortfarande vidhåller att våra ideer om just den cd-rom spelaren än idag är de rätta.
Troligen har vi dock båda fel.
@neohamster

Permalänk
Medlem

Man skulle kanske utlysta en liten inofficiell tävling.
Då vi befinner oss så pass nära vattnet borde man ju ta med sig en valfri cpu och se vem som kastar en cpu längst i en klassisk kasta macka tävling.

Jag själv skulle nog satsa på en 486 som är rätt stor och tung, modell DX2 eller bättre för att få lite extra tyngd av de extra transistorerna mot SX modellen ;=)
Vilken cpu tar ni ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Uff. Hur gör man? Jag känner ingen och har lite svårt med det sociala så det börjar bli lite ångest nu 😅

Ingen fara, jag känner bara en person på festen men räknar inte med att det kommer vara några problem iallafall. Man får väl lära känna flera människor och kan ju vara fler kändisar som gömmer sig bakom alla namn här på Swec.

En lösning är annars att prata och ta ett par öl så tror jag det löser sig av bara farten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Imorgon går turboexpressen från Gbg till Sthlm fullsatt med fyra medlemmar. Förutom undertecknad så hänger även @serdyllon, @GuessWho och @Amp.RC. med på färden.

Hemma är det dock lite surare, mina katter ska för första gången vara själva (ett besök av en granne kommer att ske på lördag) under en längre tid. De är bortskämda med att jag nästan alltid är hemma.

Katterna:

https://i.imgur.com/QbhDXdC.jpg

Gott om vatten, två fontäner som tillsammans ger fyra liter:

https://i.imgur.com/Z7vHJxu.jpg

Mina katter lever på torrfoder och det kommer inte att saknas:

https://i.imgur.com/8H4dwzV.jpg

Fina katter

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

@skywa1ker: Försent för vad?

"SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm"

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Ser fram emot morgondagens express! Återstår att se om du blir insläppt igen på söndag, eller om de helt sonika har tagit över lägenheten fullständigt

Skämt åsido, gott att se att det är preppat. Har själv haft katter men är tyvärr kattlös sedan ett antal år nu. Saknar det obligatoriska dunset av tassar som hoppar ner från lämplig mysplats och purrrr-mjau:et som man alltid fick så fort man kom innanför dörren.

Det återstår att se , kissarna är hyfsat snarstuckna.

Du borde pronto skaffa en ny fyrfota vän!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av skywa1ker:

Fina katter

Tackar, de är faktiskt ganska suveräna.

Kara och Zelda:

Spock:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Får mig att tänka på en diskussioner med en av mina bästa/äldsta kompisar idag.
Vi började dividera om en CD-romspelare och dess prestanda året 1996, sedan dess är vi jättebra kompisar som fortfarande vidhåller att våra ideer om just den cd-rom spelaren än idag är de rätta.
Troligen har vi dock båda fel.

Plextor, givetvis. Ingenting annat kom i närheten

Permalänk
Relik 📜

@Jacob svarar på de viktiga frågorna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Plextor, givetvis. Ingenting annat kom i närheten

Satan vad pengar Plextor en gång i tiden tjänade på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Satan vad pengar Plextor en gång i tiden tjänade på mig.

Du är inte ensam, la en förmögenhet på Plextors grejor på nittiotalet. Men de var också absolut överlägsna.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:
Permalänk
Medlem

kommer det finnas någon garderob?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

The dresscode is a lie!

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.