Veckans fråga: Hur spelar du?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Hur spelar du?

Spelhösten är igång för fullt och många bränner sena kvällar på att ta sig igenom de senaste titlarna. Men, vilka system används egentligen?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det blir en hel del Crysis.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Spelar inte nästan uteslutande, utan helt uteslutande på PC. Tycker ni borde ha haft med det som alternativ också.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Spelade mycket Xbox när jag var yngre, men nuförtiden så kan jag inte tänka mig att spela på något annat än dator. Däremot händer det att jag kopplar datorn till TVn och använder en steam controller, gillar faktiskt steam controllern!

Permalänk
Medlem

Desto mindre på PC. Jag brukade spela WoW och lär väl fortsätta någon gång och då är man väl en "PC-gamer". Annars har jag börjat undvika PC då det blivit så mycket huvudbry (se: RDR2) och elände för entusiaster (RTX-priser, allmänna priser pga svag krona osv).

Finns ett spel jag vill spela till Nintendo Switch så köper jag det hellre där och kompromissar med grafiken.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Spelar inte nästan uteslutande, utan helt uteslutande på PC. Tycker ni borde ha haft med det som alternativ också.

Precis. Samma här.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Pc pc pc pc alltid pc. Oavsett om det är på mina skärmar eller mina två tv´s via HDMI eller steam Link.
Mitt 360 är bra på att samla damm. Spelar nästan bara med kontroller idag.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag startar PS4an så sällan att både konsolen och spelen måste uppdateras varje gång jag försöker spela något. Hinner tröttna på att vänta innan spelet startar så kör nästan bara PC. Jag är lite störd och tycker det är kul att tweaka inställningar på mina gamla skrothögar till datorer. Vid skrivbordet spelar jag Quake med allt på lägsta och vid soffan spelar jag allt annat med handkontroll. Provar ganska mycket spel men det ska mycket till innan jag sätter mig in i något. Håller inte sandboxspelen lika hög kvalitet som GTA V så tröttnar jag rätt snabbt. Föredrar linjär välberättad handling och lite kortare spel om det inte är välgjorde jrpgs typ Dragon Quest XI eller Final Fantasy XV. Då kan jag lätt spendera 200 timmar om så krävs

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Spelar mest på PC men ibland lite på mobilen vilket inte direkt är en konsol så det alternativet saknas...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Pc : Unreal tournament 2004 , 3 , 2018 , Battlefield 2,4, Batman , GTA 4
Ps3 : motorstorm, gta 5, tomb raider
WiiU : Mario spel
Wii : Mario
Xbox 360 : Väldigt sällan men ibland lite Doa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Spelar inte nästan uteslutande, utan helt uteslutande på PC. Tycker ni borde ha haft med det som alternativ också.

Kom hit för att säga just det med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett gäng konsoler, började med Commodore, Första Playstation, Xbox, sen Xbox360. Xboxen användes flitigt fram tills för något år sen när man var trött och ville slöspela i sängen, men RROD tog den tillslut. (Dom första) xbox360 har nog nästan alla gått samma öde i graven.

Så.. Pc 100%, men absolut ingen konsoll hatare, tvärtom.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Spelar inte nästan uteslutande, utan helt uteslutande på PC. Tycker ni borde ha haft med det som alternativ också.

Yep. 100%. Har inte ens ett endaste mobilspel installerat och äger ingen konsol.

Permalänk
Medlem

Endast pc!

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Spelar uteslutande på PC. Inga "nästan" här inte

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Både PC och konsol.
Just nu är det väldigt mycket Nintendo Switch

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag har en ps4 som jag aldrig använder, spelar hellre på PC. Men jag har en switch jag faktiskt spelar lika mkt på som på PC, mest för att den är bärbar så jag kan spela när jag pendlar och lite sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sleepyoh: Commodore är väl egentligen en pc?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Bara PC, ägt alla spelkonsoler de senaste 20 åren men den sista jag använde riktigt mycket var gamecube...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

PC. Ägde ett WiiU ett tag men ingen konsol efter det. Hmm iof räknas emulering? Då blir det ibland. Iof spelar jag nästan uteslutande PC spel med control (steam controller) så blir ju lite konsol "feeling" trots allt. Även ska det bli mer spelande på TVn då LG B9 känns så maffig med oled/VRR/HDR/120Hz.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Både PC och PS4 pro

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

@sleepyoh: Commodore är väl egentligen en pc?

Commodore 64 GS och Commodore Amiga CD32 är båda spelkonsoler från Commodore
Hur framgångsrika är en annan femma

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Nästan uteslutande på PC och i stort sett enbart singleplayer numera. Titlar som går varma är Deus Ex, Mass Effect, Witcher, Fallout, Starcraft etc.

PS4:an får agera Blu-rayspelare någon gång per månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade en psvr period men nu står ps4:an inne på grabbens rum och samlar damm. Vår familj kör nästan bara pc trots att vi har wii, switch och ps4.

Pc är bäst. (Och dyrast)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Personligen enbart PC.
Sonen (5 år) har Nintendo Switch som vi spelar på tillsammans men jag sitter aldrig där ensam. Även om jag tycker de flesta Mario spelen är grymt roliga så är det mer en co-op upplevelse i första hand.

Har även 360 och Wii men dom är extremt sällan igång.
Wii U spelar vi dock ibland och då nästan enbart Super Mario 3D World.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k delid @ 4.8ghz | Noctua NH-D15
ASUS Maximus Hero X | Corsair 32gb 3000Mhz | EVGA GTX 1080ti SC Black Edition
NAS: Ryzen 3 3200g | Asus Prime X370 Pro | Kingston 8gb ECC | 4x4tb WD Red

Permalänk
Medlem

Mus och tangentbord, ibland en handkontroll framför TV:n. Jag har en sån här lådformad sak, med vad jag tror etn massa olika elektroniska kretskort i, kopplad med en sladd til en bildskärm.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Ingen?
PC Master Race all the way.

När de rear ut den nya switchen så kanske jag också blir en filthy peasant.

Permalänk
Medlem

64gs va ju världens sämsta lansering.
Commodore gjorde ju en hel del dumma lanseringar sista åren. Cd32 är väl ingen hit den med, men den kunde i alla fall agera cd-spelare när man insåg att inga bra spel fanns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Började köra konsol när jag var några år med N64, sedan playstation, gamecube, xbox360, wii och jag måste ha slutat någon gång vid Mars 2010. Har också haft en del bärbara, gameboy, gameboy color, gameboy advance SP och nintendo DS.

Men jag har spelat på PC under samma tid. Det går så långt bak att jag inte riktigt kan särskilja dem. Men det var kanske 60% PC och 40% konsol, sedan runt 360 var det kanske 80% PC och 20% konsol för att sedan bli 100% PC.

På PC kör jag för det mesta med mus och tangentbord, vissa titlar med lite annorlunda kontroller (t.ex dark souls) kör jag med 360 kontroller.

Permalänk
Medlem

Enbart PC

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova