Nya brusreducerande Apple AirPods

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aktsu:

Det är du som måste visa källor så det är du som påstår att det skulle vara farligt, och då riktiga peer reviewade sådana publicerade i vettiga medier och inte de meningslösa du länkade. Du kommer alltid hitta ”studier” som säger ditt och datt vilket är varför peer review finns och varför de bara blir publicerade i vettiga medier förens vi kan vara mer säkra på resultatet.

Men allt detta kan ju inte vara en nyhet då det ingår i läroplanen för grundskolan, så jag gissar på att du bara försöker sprida oro.

bara massa käbbel och tomma ord. Jag frågade efter en källa och tog mig till och med mödan att leta fram några försökt som visat att möss tar skada av EMR i wifi/4g våglängd.

Det är väl helt jävla uppenbart att det är han som påstår att det är säkert fritt fram att använda som bör bevisa att han talar sanning? Det skadar då ingen att hålla sig undan. Däremot vore det ju jävligt taskigt ifall man for illa pga. att man litade på dina ord.

Vad är enligt dig en "vettig media"? Säger du bonnier eller schibsted så är det bara att gå och lägga sig bums.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

bara massa käbbel och tomma ord. Jag frågade efter en källa och tog mig till och med mödan att leta fram några försökt som visat att möss tar skada av EMR i wifi/4g våglängd.

Det är väl helt jävla uppenbart att det är han som påstår att det är säkert fritt fram att använda som bör bevisa att han talar sanning? Det skadar då ingen att hålla sig undan. Däremot vore det ju jävligt taskigt ifall man for illa pga. att man litade på dina ord.

Vad är enligt dig en "vettig media"? Säger du bonnier eller schibsted så är det bara att gå och lägga sig bums.

Detta är ett område där man gjort massvis med forskning inom och som WHO bland annat bevakar rätt mycket så status quo är att det är ofarligt för oss människor. Det innebär dock inte att man har bevisat att det är ofarligt då det är svårt att bevisa ett negativ (tänk dig att försöka bevisa att gud inte finns). Vilket ju är varför du inte kan tvinga någon att bevisa att det är ofarligt, dels är det inte så man resonerar inom vetenskapen och dels är det du som ifrågasätter status quo som då får komma med dina bevis.

Vad jag vet sysslar inte Bonnier eller Schibsted med publicering av medicinska studier så varför skulle man läsa det hos dem? Men om du har rätt i att vettiga studier visat att det vore farligt så skulle det helt klart publicerats i tidsskrifter som "New England Journal of Medicine", "The Journal of the American Medical Association", "The British Medical Journal" eller andra liknande sådana.

Permalänk
Medlem

Denna artikeln tar upp frågan kring om radiovågor är eller kan vara cancerframkallande.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/326141.php

* MOD //La till förklarande text till länken *

Oklar anledning till länken
Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är riktigt nöjd efter 2 veckors användande, dock inte med allt. För mig som flyger t/r varje vecka är det en enorm skillnad mot vanliga airpodsen(givetvis). Sitter bra i öronen även fast jag aldrig kunnat ha in ear med toppar man sticker in i öronen(gamla airpodsen satt som sten däremot)

Men, har fått många klagomål över mikrofonen när jag talar i telefonen. Den verkar ta in mycket mer bakgrundsljud än vanliga AirPods, fler som råkat ut för detta eller har jag fått ett måndagsexemplar?

Men överlag mycket nöjd med bytet från vanliga AirPods till dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@MystiX: Har inte fått några klagomål öht och då använder jag pods varje dag i jobbet.
Provat spela in memo också och tycker inte jag låter dåligt heller för egen del.

Däremot har jag inte haft någon nytta av dem på flyget eftersom kapten sagt klart och tydligt bluetooth får inte användas under resans gång.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Däremot har jag inte haft någon nytta av dem på flyget eftersom kapten sagt klart och tydligt bluetooth får inte användas under resans gång.

Det är intressant det där, verkar variera rejält mellan flygbolag. Sas tillåter tex under flygning, ej start och landning. BRA flyg verkar inte tillåta det alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@MystiX: Har inte fått några klagomål öht och då använder jag pods varje dag i jobbet.
Provat spela in memo också och tycker inte jag låter dåligt heller för egen del.

Däremot har jag inte haft någon nytta av dem på flyget eftersom kapten sagt klart och tydligt bluetooth får inte användas under resans gång.

Får testa spela in ett memo.

Nu vet jag inte vilka du flyger med, men det är bara under start och landning det uttrycks i dom flesta fall, men folk skiter även i det. Sitter massor med folk med trådlösa lurar på direkt vid ombordstigning, vilket även jag gör, aldrig hört personal säga till varken mig eller någon annan.

Det handlar väl om vilket typ av flygplan det är, om det certifierats eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Det är intressant det där, verkar variera rejält mellan flygbolag. Sas tillåter tex under flygning, ej start och landning. BRA flyg verkar inte tillåta det alls.

Jasså? Kan det vara från besättning till besättning? Jag har rest många gånger med BRA och ingen har sagt åt mig att stänga av hörlurarna.

De gångerna jag har åkt med BRA så har det varit proppelerplan av mindre sort. Kanske 100 passagerare...? Jag vet inte vilken modell det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jasså? Kan det vara från besättning till besättning? Jag har rest många gånger med BRA och ingen har sagt åt mig att stänga av hörlurarna.

De gångerna jag har åkt med BRA så har det varit proppelerplan av mindre sort. Kanske 100 passagerare...? Jag vet inte vilken modell det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Senast jag flög med BRA så frågade jag, och då var det okej med airpods. Men det var ett tag sen. Står tydligt på deras hemsida dock, bluetooth är ej tillåtet att använda ombord.
https://tm.flygbra.se/flyga-med-oss/allt-om-resan/fragor-och-...
Vettefan vad som gäller, om det beror på planmodellen, bolag eller är lagbaserat.

Personligen brukar jag aldrig chansa när jag reser längre sträckor, jag har alltid ett par reservlurar med sladd i bagaget.

Permalänk
Medlem

Vad har Apple gjort med ANC? Stänger knappt ute ljud längre och man hör konversationer mellan folk på 20 meter. Helt trasigt sen förra fw. Någon mer som upplever minskad brusreducering?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Vad har Apple gjort med ANC? Stänger knappt ute ljud längre och man hör konversationer mellan folk på 20 meter. Helt trasigt sen förra fw. Någon mer som upplever minskad brusreducering?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är fler som fått det sämre.

https://www.99mac.se/artikel/12997-den-senaste-uppdateringen-...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Över 1 månad sen. Kanske får dom aldrig i ordning på detta. Blir reklamation i så fall. Så illa är det.

Skickades från m.sweclockers.com