Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av landahl:

Är spelet snyggare på nära håll framför en datorskärm jämfört med Witcher 3 pc?

Aldrig kört Witcher 3 tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen! Vet inte vilket, ominstallerade spelet igår, men somnade och idag så kom ytterligare uppdatering av launchern. Nu funkar det att starta spelet utan krasch!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Behöver fortfarande stänga av antivirus för att det ska starta.
När jag ändrar att det ska köra som administratör enligt rockstars guide får jag upp felmedellande att jag ändrat i compability inställningar och att jag måste ställa tillbaka.
Men stänga av antivirus gör tricket.
Har denna lösning funnits till andra spel ? Gta V fungerade klockrent från dag 1 för mig

Permalänk
Medlem

Men.. stänger ni av AV helt?
Ni gör väl ett undantag istället?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Har kör spelet nu sedan release och har inte upplevt några problem mer än lite ljud problem.
Förvånad att min gamla holkdator klarade av spelet. Enda att klaga på att det gick lite segt att ladda ned med min 100/100 lina
så uppgradera till 500/500 då blev det klart på två röda.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Refine R3 | PSU EVGA Supernova G2 | CPU i7
4770K | Moderkort MSI Z87 MPOWER Max | RAM 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | GPU MSI 980 Ti SC+ 6GB | SSD 3x500GB Samsung EVO 850 | Servar Dell R710 15 TB Raid 6, Dell R610 ESXi 6.0, Dell R210 ii

Permalänk
Keeper of Traditions

Återigen verkar förhandsköparna få agera beta-testare... Sitter nog lugnt kvar i båten och väntar på att de lagar sitt spel

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Jag är en av de lyckliga som inte stött på ett enda problem efter många timmars spelande.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

RDR2 4K ultra - nu med raytracing 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

@Dunder: Jag är en av de lyckliga som inte stött på ett enda problem efter många timmars spelande.

Inte heller jag har haft några problem.

Permalänk
Medlem

Samma här. Problemfritt
Lirat många timmar nu <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Har haft enorma problem sen launchen i tisdags. Har provat allt som rockstar själva rekommenderat samt allt i reddits RDR2 launch issues megathread. Den senaste patchen som släpptes inatt svensk tid gjorde ingenting heller.

Oväntat är det MSI som räddat western-kalaset! Problemet var biosen till mitt b450pro gaming carbon ac. MSI har nu släppt en AGESA 1.0.0.4 beta som äntligen fått launchern att starta RDR2.

Får se om man råkar ut för fler problem. med freeze glitchar och liknande.

Summerat är det dock extremt dålig skött av rockstar som bara försökt att lägga locket på förutom ett par korta twitter-konstateranden om att vissa haft problem.

Det står utan tvivel för varenda utomstående bedömmare att rockstar games launcher fortfarande är i ett betastadie enda sen releasen i augusti/september. Att få betala fullpris för att sen få användas som beta-testare är ju inte hållbart i någon annan underhållningsbransch.

Hoppas de senaste årens utveckling av spel som släpps i betastadie får ett slut. Jag har lärt mig att aldrig mer gå på Rockstar förbokningsbullshit. Alltid något antar jag.

Permalänk

Rockstar Launcher has stopped responding

@incandenza icers: Hade samma problem med Launchern, och testade allt.
Efter att ha uppdaterat till BIOS-versionen som släpptes igår startade spelet upp direkt.
MSI Mortar B450M

Permalänk
Skrivet av per81@yahoo.com:

@incandenza icers: Hade samma problem med Launchern, och testade allt.
Efter att ha uppdaterat till BIOS-versionen som släpptes igår startade spelet upp direkt.
MSI Mortar B450M

Jo, hur launcher-problemet hänger ihop med bios är över min kunskapsnivå. Men det tycks vara den gemensamma nämnare för väldigt många som sitter med AMD-mobos, och vad jag antar ofta är nya ryzen 3000-serien av processorer.

Provade igår på en i5 6600k med asus z170i-mobo och där fungerade spelet men fick otroliga problem med det allmänt utbredda freeze glitch problemet som ska ha att göra med att CPU försöker nå över 100% i belastningsnivå.

Ska se hur det funkar med ryzen 3600 så fort jag får tillfälle att testa.

Permalänk
Medlem

Jag försöker lära mig men det går sådär. Det finns alltför myckwt inställningar för att jag ska kunna begripa mig på hur jag kan optimera efter mina semigamla rigg, se sign.

Visst, jag kan pilla i all oändlighet men är det nån som har några rent konkreta tips på vad jag stänga av, sätta på, dra ner, maxa ut för att komma närma sweet spot så vore jag tacksam.

Bara en sån sak som vsync, är det något som jag öht borde lägga cpu-kraft på när jag lirar på en högst ordinär 1080p-skärm?

Tips eller länkar ssom är hjälpsamma mottages ta ksamt 😀👍🏻👍🏻

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag försöker lära mig men det går sådär. Det finns alltför myckwt inställningar för att jag ska kunna begripa mig på hur jag kan optimera efter mina semigamla rigg, se sign.

Visst, jag kan pilla i all oändlighet men är det nån som har några rent konkreta tips på vad jag stänga av, sätta på, dra ner, maxa ut för att komma närma sweet spot så vore jag tacksam.

Bara en sån sak som vsync, är det något som jag öht borde lägga cpu-kraft på när jag lirar på en högst ordinär 1080p-skärm?

Tips eller länkar ssom är hjälpsamma mottages ta ksamt 😀👍🏻👍🏻

Tycker inte din rigg ser så dåligt ut.. Jag har en kompis som har liknade rigg som påstår sig köra allt i high/ultra i 1080p med en medel fps på ca 40.

För mig så drar de inställningarna som har med AA att göra mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av incandenza icers:

Har haft enorma problem sen launchen i tisdags. Har provat allt som rockstar själva rekommenderat samt allt i reddits RDR2 launch issues megathread. Den senaste patchen som släpptes inatt svensk tid gjorde ingenting heller.

Oväntat är det MSI som räddat western-kalaset! Problemet var biosen till mitt b450pro gaming carbon ac. MSI har nu släppt en AGESA 1.0.0.4 beta som äntligen fått launchern att starta RDR2.

Får se om man råkar ut för fler problem. med freeze glitchar och liknande.

Summerat är det dock extremt dålig skött av rockstar som bara försökt att lägga locket på förutom ett par korta twitter-konstateranden om att vissa haft problem.

Det står utan tvivel för varenda utomstående bedömmare att rockstar games launcher fortfarande är i ett betastadie enda sen releasen i augusti/september. Att få betala fullpris för att sen få användas som beta-testare är ju inte hållbart i någon annan underhållningsbransch.

Hoppas de senaste årens utveckling av spel som släpps i betastadie får ett slut. Jag har lärt mig att aldrig mer gå på Rockstar förbokningsbullshit. Alltid något antar jag.

Inte för att vara den som är den men man kan ju inte beskylla Rockstar för att ert moderkort inte fungerar..
Nånting har ju MSI valt att göra annorlunda på Er moderkorts modell som orsakat problem för Er, men bra att de lyckades lokalisera vad som var orsakade problemet och åtgärdat det

Jag har inte haft några som helst problem med att få igång spelet och lira, RDR2 har funkat direkt för mig från första sekund.

Det är en av anledningarna till att speltillverkarna "ratar" pc släpp och föredrar spelkonsoler.
Nackdelen med PC är att det finns miljarders med olika kombinationer på byggen dvs olika tillverkare på komponenter som mixas med varann tilläggas på det så är många av komponenterna överklockade från fabrik.
Det är mao. omöjligt att testa alla kombinationer, speltillverkarna som Rockstar i det här fallet kan bara testa utöver hur en standard AMD/Intel/Nvidia rigg skulle fungera.

Men åter igen bra att det löst sig för Er hoppas det går att spela nu

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Så jag spelade typ 2 timmar på launch utan problem bra grafik och liknande (kollade inte vad som var inställt) och nu idag så vill det sig inte helt plötsligt ( Geforce Experience) vill att jag ska allt på low (ändå har jag ett 1080 8GB) vilket jag tycker ändå är bra.

spelet krachar och vill att jag ska köra safe mode och allt på low i grafik.

nån som har ett liknande problem ? eller är min dator för dålig :S

Har ändå
i7-8700K
16Gb ram
GeForce GTX 1080 Strix Advanced Gaming 8GB
Acer X34 P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Så jag spelade typ 2 timmar på launch utan problem bra grafik och liknande (kollade inte vad som var inställt) och nu idag så vill det sig inte helt plötsligt ( Geforce Experience) vill att jag ska allt på low (ändå har jag ett 1080 8GB) vilket jag tycker ändå är bra.

spelet krachar och vill att jag ska köra safe mode och allt på low i grafik.

nån som har ett liknande problem ? eller är min dator för dålig :S

Har ändå
i7-8700K
16Gb ram
GeForce GTX 1080 Strix Advanced Gaming 8GB
Acer X34 P

Din dator är absolut kapabel i att spela på high settings i 1080p

Ingen aning vad det kan vara dessvärre.

EDIT: Såg att du inte spelar i 1080p.. Kan bli svettigt i high då.. Men ah, över low och medium skall absolut vara spelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Så jag spelade typ 2 timmar på launch utan problem bra grafik och liknande (kollade inte vad som var inställt) och nu idag så vill det sig inte helt plötsligt ( Geforce Experience) vill att jag ska allt på low (ändå har jag ett 1080 8GB) vilket jag tycker ändå är bra.

spelet krachar och vill att jag ska köra safe mode och allt på low i grafik.

nån som har ett liknande problem ? eller är min dator för dålig :S

Har ändå
i7-8700K
16Gb ram
GeForce GTX 1080 Strix Advanced Gaming 8GB
Acer X34 P

Kan det inte ha med uppdateringen som kom ut i morse att göra?
Tänkte om det är det orsakat förändringen på dina inställningar.

Jag har själv Geforce Experience installerat men stängt av optimeringsfunktionen för att jag tycker den är värdelös.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Tycker inte din rigg ser så dåligt ut.. Jag har en kompis som har liknade rigg som påstår sig köra allt i high/ultra i 1080p med en medel fps på ca 40.

För mig så drar de inställningarna som har med AA att göra mest.

Såpass alltså

Well, min kunskap stræcker sig till att AA førmodligen betyder Anti Aliasing, men vad det betyder ær okænt och vad jag borde gøra med det oklart

Also, jag ær vældigt medveten om hur ont i øgonen det gør att læsa mina "æ" men sitter man på norsk burk så gør man

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TotalF:

Also, jag ær vældigt medveten om hur ont i øgonen det gør att læsa mina "æ" men sitter man på norsk burk så gør man

Nu blir det of topic ;).
Jag har inge emot norska tecken.
Tycker du själv det är jobbigt så kan du trycka på tangenten till höger om å och sedan trycka a. Det ger ¨ + a vilket visar ä.
Samma för ö och o.
Funkar som när man lägger till apostrof på é typ.

Det här orkar man väl inte med i längre inlägg kan jag tänka mig. Men funkar för kortare texter.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Din dator är absolut kapabel i att spela på high settings i 1080p

Ingen aning vad det kan vara dessvärre.

EDIT: Såg att du inte spelar i 1080p.. Kan bli svettigt i high då.. Men ah, över low och medium skall absolut vara spelbart.

åh okej så det kanske är problemet :S då ska vi prova

Permalänk
Medlem

Så jag försökte spela i 1080P

😶

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

@ghostfenix: Inget mer än att det är en sådan kontrast mot alla i tråden/världen som väntat länge på att spela detta i timme efter timme och i Kina blir det tre timmar per dag. Vem kommer satsa på den marknaden nu? Det kommer påverka spelutveckling då Kina har varit en eftersökt marknad då potentialen är enorm. Tänk så många där bor. Med den marknaden borta kan du räkna med att hur mycket ett spel får kosta att tillverka kommer att krympa.
Är just detta gamla nyheter?

Jag har svårt att tro att Kina är superintressant när det gäller västerländska (i huvudsak) singleplayer-spel så som RDR2. Men visst klart att Kina är en intressant marknad men knappast den viktigaste för exempelvis Rockstar.

Och ja det är gamla nyheter. Jag läste om det i internationell press för flera veckor sedan. Bara för att en "nyhet" finns i svenskan så innebär det väl inte per automatik att den inte publicerats i annan media innan? D.v.s en gammal "nyhet".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Så jag försökte spela i 1080P https://i.imgur.com/rFy4tPM.jpg

😶

Haha, jag har också fått den buggen. Du behöver starta om spelet. Men jag hade spelat i 1440p och tummat lite på inställningarna istället.. Blir snyggare i 1440p med lite lägre inställningar än 1080p med max med din fina skärm.

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Inte för att vara den som är den men man kan ju inte beskylla Rockstar för att ert moderkort inte fungerar..
Nånting har ju MSI valt att göra annorlunda på Er moderkorts modell som orsakat problem för Er, men bra att de lyckades lokalisera vad som var orsakade problemet och åtgärdat det

Jag har inte haft några som helst problem med att få igång spelet och lira, RDR2 har funkat direkt för mig från första sekund.

Det är en av anledningarna till att speltillverkarna "ratar" pc släpp och föredrar spelkonsoler.
Nackdelen med PC är att det finns miljarders med olika kombinationer på byggen dvs olika tillverkare på komponenter som mixas med varann tilläggas på det så är många av komponenterna överklockade från fabrik.
Det är mao. omöjligt att testa alla kombinationer, speltillverkarna som Rockstar i det här fallet kan bara testa utöver hur en standard AMD/Intel/Nvidia rigg skulle fungera.

Men åter igen bra att det löst sig för Er hoppas det går att spela nu

Inte för att vara den som är den men jag beskyller inte Rockstar för att mitt moderkort inte fungerar. Mobo:n har funkat sen ryxen 3000 släpptes i juli. Lite problem i början med det är ju väntat.

Det jag främst kritiserar Rockstar för ÄR kommunikationen efter releasen. Eller bristen på det. Användarcommunityn är ju tagit över mycket av felsökningen som kanske borde ligga på Rockstar.

Att sen en uppdaterad bios är en avgörande punkt för att RDR2 ens ska starta borde ju hittats om man felsökt någorlunda innan launch. Något man uppenbarligen inte gjort från Rockstars sida när det gäller hela MSI:s AMD b450-serie för då hade man ju sett att inte ens launchern funka.

Att spel inte är optimerande från start är naturligtvis orimligt att kräva. Men att man iaf säkerställt att de startar för en hel serie av moderkort är ju inte den mest avancerade felsökningen som finns. Där kan man kräva mer från Rockstars sida.

Men jag förstår ju att det är lätt att vara den som är den när man själv inte fått hålla på att felsöka i två hela dagar. Man är ju inte mer än mänsklig i sin tålamodsreserv.

Som du säger är det omöjligt att testa alla kombinationer men man kollar väl av de flesta och skiter väl inte i ett företags (MSI) hela b450-serie bara för att slippa alla miljarders kombinationer som du pratar om.

Men tackar för att du uppenbarligen är den som är den, trots att du inte verkar vilja vara den som är den. Vad kul för dig att du delade med dig av dina insikter och hoppas det fortsätter att funka för dig från första sekund.

Gången det inte gör det kanske du inte behöver vara den som är den igen då. Kan vara värt att tänka på. Vad vet jag. Är ju numera också uppenbarligen med i den-klubben

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Hur mycket "hemliga" platser och vapen / items finns det i RDR2?

Jag gillar ju att utforska hela kartan och det vore ju rätt trist om det inte var "värt" det

Känns avgörande om man skall köpa eller inte.

Med viss risk för att överdriva. Om du är intresserad av att sätta 100% på allt i spelet så har du att pyssla med fram till det är dags för ålderdomshemmet eller ättestupan.

Speciellt när det kommer till att samla in varenda djurart :S

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

@LupX: Låter lovande

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av incandenza icers:

Inte för att vara den som är den men jag beskyller inte Rockstar för att mitt moderkort inte fungerar. Mobo:n har funkat sen ryxen 3000 släpptes i juli. Lite problem i början med det är ju väntat.

Det jag främst kritiserar Rockstar för ÄR kommunikationen efter releasen. Eller bristen på det. Användarcommunityn är ju tagit över mycket av felsökningen som kanske borde ligga på Rockstar.

Att sen en uppdaterad bios är en avgörande punkt för att RDR2 ens ska starta borde ju hittats om man felsökt någorlunda innan launch. Något man uppenbarligen inte gjort från Rockstars sida när det gäller hela MSI:s AMD b450-serie för då hade man ju sett att inte ens launchern funka.

Att spel inte är optimerande från start är naturligtvis orimligt att kräva. Men att man iaf säkerställt att de startar för en hel serie av moderkort är ju inte den mest avancerade felsökningen som finns. Där kan man kräva mer från Rockstars sida.

Men jag förstår ju att det är lätt att vara den som är den när man själv inte fått hålla på att felsöka i två hela dagar. Man är ju inte mer än mänsklig i sin tålamodsreserv.

Som du säger är det omöjligt att testa alla kombinationer men man kollar väl av de flesta och skiter väl inte i ett företags (MSI) hela b450-serie bara för att slippa alla miljarders kombinationer som du pratar om.

Men tackar för att du uppenbarligen är den som är den, trots att du inte verkar vilja vara den som är den. Vad kul för dig att du delade med dig av dina insikter och hoppas det fortsätter att funka för dig från första sekund.

Gången det inte gör det kanske du inte behöver vara den som är den igen då. Kan vara värt att tänka på. Vad vet jag. Är ju numera också uppenbarligen med i den-klubben

Misstänker att det är något med deras DRM som ställer till det, de använder någon funktion som krockar med moderkortet.
Så jag beskyller Rockstar, det är de som köpt in DRM:t och det är de som har ansvar för att testa det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av incandenza icers:

Har haft enorma problem sen launchen i tisdags. Har provat allt som rockstar själva rekommenderat samt allt i reddits RDR2 launch issues megathread. Den senaste patchen som släpptes inatt svensk tid gjorde ingenting heller.

Oväntat är det MSI som räddat western-kalaset! Problemet var biosen till mitt b450pro gaming carbon ac. MSI har nu släppt en AGESA 1.0.0.4 beta som äntligen fått launchern att starta RDR2.

Får se om man råkar ut för fler problem. med freeze glitchar och liknande.

Summerat är det dock extremt dålig skött av rockstar som bara försökt att lägga locket på förutom ett par korta twitter-konstateranden om att vissa haft problem.

Det står utan tvivel för varenda utomstående bedömmare att rockstar games launcher fortfarande är i ett betastadie enda sen releasen i augusti/september. Att få betala fullpris för att sen få användas som beta-testare är ju inte hållbart i någon annan underhållningsbransch.

Hoppas de senaste årens utveckling av spel som släpps i betastadie får ett slut. Jag har lärt mig att aldrig mer gå på Rockstar förbokningsbullshit. Alltid något antar jag.

Ja nä det är ingen trevlig upplevelse kan jag tänka mig. Ofärdiga grejer vid spelsläpp är speltillverkarens fel. Så är det.

Men jag har förståelse för att de inte vill slänga ur sig felaktigheter i det här känsliga skedet. Det är väl möjligt att de inte har problembilden helt klar riktigt ännu och att de jobbar på att samla data. De vill antagligen hellre ge bra svar än snabba svar.
Det lär vara mer än en sak som ger problem nämligen. Felrapporterna lär ösa in just nu.

Det lär väl komma mer information inom de närmsta dagarna från deras håll. Kanske kan de lösa en del genom patchning och då blir det färre felsökningsproblem för kunderna. En kortare lista med åtgärder är bättre än en längre.

Men visst förstår jag frustrationen när det inte funkar. Spelet är släppt och för fullpris.
Själv köper jag inte spel vid release - delvis av denna anledning.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled