Snabbtest: Red Dead Redemption 2 med olika antal processortrådar

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Tack för rättelsen! Men ps3 hade 8 kärnor också.

360 hade 3 kärnor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Dags att börja leta efterträdare till min 3570k snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Aj då, då borde vi inte kunnat spela GTA V under 7 eller 6 kärnor om man skall gå på argumenten ovan.

Det är ingen nyhet att spel som släpps senare använder hårdvaran effektivare, med högre systemkrav för PC-versionerna som följd.
GTA V släpptes ett år efter PS4, nu hade Rockstar ytterligare tre år på sig att skräddarsy sin grafikmotor till konsolerna.

Även när Xbox 360 var aktuell flöt spelen fint på Core 2 Duo eller Phenom II X2 i början, men de sista åren blev fyra kärnor/trådar nödvändigt.

För övrigt är väl konsolernas 1,6 Ghz Jaguar-kärnor jämförbara med Phenom II-kärnor i samma frekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

360 hade 3 kärnor

Skickades från m.sweclockers.com

Så var det kanske ja, en trekärnig CPU med multitrådning.

PS3 hade 8 kärnor, varav en var avaktiverad och en reserverad till särskilda instruktioner. DOck var ju cellprocessorn enligt många utvecklare inget trevlig att utveckla till.

Permalänk
Medlem

Låter som det krävs en del optimeringar för det ska flyta på bra.
Har själv en i5 8600K, att det inte skulle räcka till låter ologiskt för mig.

Efter som det varit problem med både launchern och själva spelet, så känns det som att allt är inte optimerat just nu.

Dem har ju lyckas väldigt bra på konsol sidan , så dem borde kunna göra det bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Låter som det krävs en del optimeringar för det ska flyta på bra.
Har själv en i5 8600K, att det inte skulle räcka till låter ologiskt för mig.

Efter som det varit problem med både launchern och själva spelet, så känns det som att allt är inte optimerat just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta bara, snart kommer det något som säger att spelet funkar bättre med mer kärnor och har man inte det så är det taskigt för dem XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Låter som det krävs en del optimeringar för det ska flyta på bra.
Har själv en i5 8600K, att det inte skulle räcka till låter ologiskt för mig.

Efter som det varit problem med både launchern och själva spelet, så känns det som att allt är inte optimerat just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter här och pratar med min kompis om exakt samma sak!

Har en i5 8600k tillsammans med rtx 2070 super och kör på 1440p, spelet funkar och bra fps men typ i saint denis är det ospelbart då det fryser hela tiden till och från, cpu går till 100% och gpu ner till 0% och håller på så tills man lyckats ta sig en bit från saint denis...

Jag orode mig först att jag flaskhalsade men det ska det inte bli. Jag hoppas iaf att det är spelet det är fel på och inte min dator

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Funkar finfint på min prolle från 2011, har ännu inte stött på lagg/stutter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Så var det kanske ja, en trekärnig CPU med multitrådning.

PS3 hade 8 kärnor, varav en var avaktiverad och en reserverad till särskilda instruktioner. DOck var ju cellprocessorn enligt många utvecklare inget trevlig att utveckla till.

Xbox 360 har en IBM PowerPC (XCPU "Xenon") med tre kärnor (sex trådar) som kör i 3.2 GHz. Varje kärna kan användas generellt som vi är vana vid från datorer.

Playstation 3 har en Cell-processor som är ganska annorlunda.
- En generell PowerPC-kärna (PPE) med två trådar, väldigt lik Xbox 360's PowerPC-kärnor.
- Sedan har Cell åtta kärnor (SPE) speciellt framtagna för att jobba parallellt med flyttalsberäkningar. I Playstation 3 är en av SPE-kärnorna avstängd för att få fram fler fungerande exemplar och en kärna är reserverad till operativsystemet.

Suck, jag saknar tiderna då det var lite originell hårdvara i spelmaskinerna

Visa signatur

Atari Falcon

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Nej, det nyttjar inte nödvändigtvis fler kärnor effektivt, utan snarare fler trådar.
4/8 presterar väldigt nära 8/8 även fast 8/8 har dubbelt så många kärnor, vinsten där är minimal i annat än 1080p med ett 2080 ti!

Men ja, roligt att det drar nytta av trådarna, även om den egentligen kanske inte behöver processorkraften från de åtta kärnor.

trådar/kärnor används lite utbytbart i min post. Så som Windows fungerar så nyttjar en utvecklare egentligen aldrig kärnor utan endast trådar. Som man sedan hoppas Windows fördelar på existerande hårdvara på ett optimalt sätt.

Att man sprider ut uppgifter på fler trådar (vilket fler kärnor kan processa mer effektivt) är dock roligt att se och det finns flera delar i en spelmotor (speciellt för stora simulerade världar) som man kan dela upp på detta sätt. Blir spännande att se om även stora kommersiella motorer som UE tar klivet att optimera bättre för detta när konsolerna kommer ha fler kärnor att tillgå än tidigare.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

RIP 2500K ... Länge leve 2600K!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

trådar/kärnor används lite utbytbart i min post. Så som Windows fungerar så nyttjar en utvecklare egentligen aldrig kärnor utan endast trådar. Som man sedan hoppas Windows fördelar på existerande hårdvara på ett optimalt sätt.

Att man sprider ut uppgifter på fler trådar (vilket fler kärnor kan processa mer effektivt) är dock roligt att se och det finns flera delar i en spelmotor (speciellt för stora simulerade världar) som man kan dela upp på detta sätt. Blir spännande att se om även stora kommersiella motorer som UE tar klivet att optimera bättre för detta när konsolerna kommer ha fler kärnor att tillgå än tidigare.

Jo, misstänkte det. Men skillnaden är rent praktiskt rätt stor både i tillgänglig prestanda hårdvara, även om OSet kanske inte bryr sig lika mycket. En åtta-trådad processor kan ha 4 kärnor, och en åttakärnig processor 16 trådar. Blir enklare om man skiljer dem åt.

Inte alltid att applikationer eller spel skalar såhär bra med trådar från HT/SMT, roligt att se som du säger.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Vzano:

Men.... Hur är det när man inte sitter med ett 2080Ti? Fortfarande samma problem med få trådar?

Beror självklart exakt vad som orsakar "stutter". Den vanligast orsaken till detta kommer av hur Windows scheduler hanterar fallet att alla CPU-trådar är 100 % lastade under väldigt lång tid (som i spelkontext är "åtskilliga sekunder i rad").

Om spelet kan göra något vettig 100 % av tiden med 100 % av trådarna får man "stutter" p.g.a. att Windows går in och kör bakgrundsjobb till och från. Bakgrundsjobb körs normalt på lägre prioritet, men finns ändå gräns för hur länge en sådan process kan få vänta innan den ändå får köra.

Även om bakgrundsprocessen bara behöver köra under tiotal millisekunder är det i kontext av spel fullt tillräckligt för att det ska bli synliga hack i flödet, framförallt om den primära renderingstråden påverkas.

Finns bara en grafikkö i GPUer, så bara en tråd åt gången kan kommunicera med GPU vid varje enskilt tillfälle (gäller även för DX12/Vulkan). Blir extra illa om Windows väljer den CPU-tråd som för tillfället prata med GPU, det kommer hindra alla andra OS-trådar från att kommunicera med GPU innan den OS-tråden som för tillfället äger "GPU-låset" blir klar.

Därför är det alltid bra att ha en gaming-rig som är primärt GPU-bunden. Även 4C/4T CPUer kommer sluta få "stutter" om de paras med en GPU som är så pass svag att systemet åter blir primärt GPU-bundet.

Om @JonasT och övriga red. orkar mer testade kan de ju prova endera med en svag GPU alt. ställa in en FPS-limiter några FPS under den genomsnittliga FPS som uppmäts med en viss CPU och GPU. Bara man kommer bort från 100 % CPU-last på 100 % trådarna flera sekunder i rad borde problemet "lösa" sig själv. Orsaken är att Windows kommer primärt att välja CPU-trådar som inte gör något till att köra eventuella bakgrundsjobb. En CPU-tråd som inte gör något för tillfället är ju en CPU-tråd som garanterat inte jobbar mot GPU just då.

Att 4C/8T verkar klarar sig helt OK betyder alltså att denna titel inte är kapabel att utnyttja 8 CPU-trådar fullt ut.

TL;DR är att sitter man på något långsammare än 2080Ti klarar man sig med en svagare CPU innan det blir "stutter" (i majoriteten av fallen, är möjligt att skapa andra typer av flaskhalsar men det torde vara sällsynt i just spel).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Death of the i5, någon?
Börjar vi skymta början på slutet för 6c/6t i5 redan så snart efter att 4c/4t dog?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanyrd:

6 kärnor, 6 trådar = inte bra.
6 kärnor, 12 trådar = bra?

Nej?

6 kärnor, 6 trådar = bra

4 kärnor, 4 trådar = No good.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

Intressant att veta är om 4c/4t gick på knäna eller inte dvs 100%.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Från att spelet flyter helt normalt när vi rider runt på öppna vidder så kraschar prestandan totalt när vi äntrar spelets största stad Saint Denis. Topparna för renderingstiderna har klippts i grafen ovan och är som högst 120 millisekunder för enklare läsbarhet. I verkligheten ligger dock dessa toppar på uppemot 5 000 millisekunder, vilket uppenbarar sig som en frysning när man sitter och spelar.

hade valt en logaritmisk skala

Permalänk
Medlem

Som vanligt finns det ingen anledning att uppgradera ifrån 6700k.
Att göra next gen eller tom 2 gen uppgraderingar på cpu,moderkort och kanske minne måste vara det största slöseriet med pengar inom datorvärlden.

Sett till om man bara gör normalt "arbetande" och spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Nej?

6 kärnor, 6 trådar = bra

4 kärnor, 4 trådar = No good.

Nja, som framkommer av testet frös även i5-8600k till ibland. Det är möjligt att det beror på grejer i bakgrunden, men det här kan nog vara första spelet där vi kan konstatera början på slutet för allt under 8 trådar.

I5-9600k verkar vara på god väg att bli det sämsta komponentköpet anno 2019.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som vanligt finns det ingen anledning att uppgradera ifrån 6700k.
Att göra next gen eller tom 2 gen uppgraderingar på cpu,moderkort och kanske minne måste vara det största slöseriet med pengar inom datorvärlden.

Sett till om man bara gör normalt "arbetande" och spelar.

Tja, det beror nog mycket på. Att uppgradera från 7600k till 2600x skulle ju här nog innebära en rejäl ökning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

man märker nu att ens gamla 4c/4t cpu lätt slår i 100% taket på samtliga kärnor i moderna titlar medan den äldre 1700 ryzen som fick redigt med stryk i många titlar när den kom nu sticker i från den snabba med få trådade cpun i moderna titlar.

i ghost recon: breakpoint så blev det så uppenbart att jag byggde om extradatorn och fimpade gamla 2500k @ 4.5ghz mot ryzen 1700 @ 3.8ghz.
då gick jag från ca 18-25 fps till mellan 50-60fps med lite bättre detaljnivå (gammalt 7970). kunde köra medel på många inställningar istället för ultra low eller off som jag gjorde med 2500k.

Fan, nu blev jag sugen på en Ryzen 3700x igen. Jag har dock 8 trådar så jag borde klara mig hyfsat i RDR2. Men jag skulle behöva bättre processor till Kingdom Come Deliverance.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som vanligt finns det ingen anledning att uppgradera ifrån 6700k.
Att göra next gen eller tom 2 gen uppgraderingar på cpu,moderkort och kanske minne måste vara det största slöseriet med pengar inom datorvärlden.

Sett till om man bara gör normalt "arbetande" och spelar.

Därför som jag från början inte tänkt uppgradera från min i7 4770 förrän vi befinner oss i nästa konsolgeneration. Förutsatt att inget går sönder, peppar peppar

Vi såg ju denhär trenden börja redan förra generationen, då en Core 2 Quad klarade sig tills PS4 släpptes. Och i7 920 är ju legendarisk vid dethär laget.

Permalänk
Medlem

Dags att slänga upp ens 4790K som till salu och marknadsföra den som ”Red Dead Redemption 2 capable”?

Låter helt sjukt att SMT ska visa sig ha sån extrem effekt på spelbarheten. Från iaf ett par forumposter jag läst verkar det inte heller som att det krävs en ”perfekt storm” av att kombinera top GPU med dessa 4c/4t (el 6c/6t) utan att folk faktiskt stöter på stutter med deras realistiska ”några år på nacken”-riggar. Hade dock varit intressant med mer data här.

Kanske är det så att de faktiskt kan polera detta en smula, en i5:a har ju trots allt betydligt mer sprutt i sig än Jaguar på pappret. Men det gör ju inget emot faktumet att den som köpt en i7:a har fått ha mindre huvudvärk med titeln under lansering, och därmed fått något slags mervärde av sitt köp redan här.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se en jämförelse mellan 3900X och antingen 3700X eller 3800X.

Då pga latensen mellan kärnor inom samma ccx och latensen mellan kärnor i olika ccx:er och att 3900X har tre kärnor och sex trådar per ccx och de andra har fyra kärnor och åtta trådar per ccx.

Dock, skulle nog redan hört om det var problem med RDR2, men 3900X kommer nog åldras mindre väl än 3700X och 3800X (eller 3950X för den delen.)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Yoshman:

Beror självklart exakt vad som orsakar "stutter". Den vanligast orsaken till detta kommer av hur Windows scheduler hanterar fallet att alla CPU-trådar är 100 % lastade under väldigt lång tid (som i spelkontext är "åtskilliga sekunder i rad").

Om spelet kan göra något vettig 100 % av tiden med 100 % av trådarna får man "stutter" p.g.a. att Windows går in och kör bakgrundsjobb till och från. Bakgrundsjobb körs normalt på lägre prioritet, men finns ändå gräns för hur länge en sådan process kan få vänta innan den ändå får köra.

Även om bakgrundsprocessen bara behöver köra under tiotal millisekunder är det i kontext av spel fullt tillräckligt för att det ska bli synliga hack i flödet, framförallt om den primära renderingstråden påverkas.

Finns bara en grafikkö i GPUer, så bara en tråd åt gången kan kommunicera med GPU vid varje enskilt tillfälle (gäller även för DX12/Vulkan). Blir extra illa om Windows väljer den CPU-tråd som för tillfället prata med GPU, det kommer hindra alla andra OS-trådar från att kommunicera med GPU innan den OS-tråden som för tillfället äger "GPU-låset" blir klar.

Därför är det alltid bra att ha en gaming-rig som är primärt GPU-bunden. Även 4C/4T CPUer kommer sluta få "stutter" om de paras med en GPU som är så pass svag att systemet åter blir primärt GPU-bundet.

Om @JonasT och övriga red. orkar mer testade kan de ju prova endera med en svag GPU alt. ställa in en FPS-limiter några FPS under den genomsnittliga FPS som uppmäts med en viss CPU och GPU. Bara man kommer bort från 100 % CPU-last på 100 % trådarna flera sekunder i rad borde problemet "lösa" sig själv. Orsaken är att Windows kommer primärt att välja CPU-trådar som inte gör något till att köra eventuella bakgrundsjobb. En CPU-tråd som inte gör något för tillfället är ju en CPU-tråd som garanterat inte jobbar mot GPU just då.

Att 4C/8T verkar klarar sig helt OK betyder alltså att denna titel inte är kapabel att utnyttja 8 CPU-trådar fullt ut.

TL;DR är att sitter man på något långsammare än 2080Ti klarar man sig med en svagare CPU innan det blir "stutter" (i majoriteten av fallen, är möjligt att skapa andra typer av flaskhalsar men det torde vara sällsynt i just spel).

Finns en tråd där man säger att man eliminerat stutter genom att begränsa spelets CPU användning till 90%, via project lasso, kommer tyvärr inte ihåg länken.
Det stämmer ju bra med vad du skriver, spelet svälter ut bakgrundsjobben för länge.

En till möjlig lösning är den gamla fixen som gav bättre flyt när vi hade få kärnor, att ge bakgrundsprogram högre prioritet.
Då hinner inte bakgrundsjobben svältas ut lika länge och resultatet blir mindre fatalt.

Vore intressant om någon av er som har problem ville prova.
Sök(avancerade systeminställningar)->Avancerat->Prestanda inställningar->Avancerat-Klicka i Bakgrundstjänster.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Whaea:

Jag kör på ett rtx 2070 super med i5 8600k och 16 gb ram på 1440p och det funkar väl hyfsat, har väl ca 50-90 fps beroende på var jag befinner mig och gör. Men har upplevt enorma fryslagg som håller i sig och tillslut krashar spelet, eller får ett felmeddelande från spelet att jag blivit disconected...

Vad beror detta på? För klen cpu? Eller spelet är det spelet som det är fel på?

Jag spelar endast online!

Skulle du kunna testa följande?
Sök(avancerade systeminställningar)->Avancerat->Prestanda inställningar->Avancerat, Klicka i Bakgrundstjänster.
Går ju fort att ställa in och ställa tillbaka om det inte hjälper.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag utvecklingen känns helt rätt. Allt för länge har 2500k och 4770k varit "tillräckligt bra" för det mesta och det är åtminstone för mig positivt att vardagssysslor så som spel också börjar nyttja CPU bättre.

Permalänk
Medlem

RAM
16 GB (2 × 8 GB) G.Skill Flare X DDR4
2 666 MHz, 14-14-14-34

Kan inte framtida test använda snabbare ram hastighet för att se om det skulle bli någon märkbar skillnad?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Rekordmedlem

Trevligt att se att även spel börjar kräva moderna cpuer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Trevligt att se att även spel börjar kräva moderna cpuer.

Ja verkligen, dom är ju nästan helt outnyttjade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8