Veckans fråga: Förbokar du spel?

Permalänk
Avstängd

Dom 2 spel jag förbokat: ESO (fick ett erbjudande eftersom jag var med i alfa och beta), och Diablo 3, jag ångrar att jag förbokade Diablo 3.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Har bara förbokat ett fåtal spel, typ BF3, COD-BLOPS och GW2. Men faktiskt inget på senare hand. Jag kan tänka mig vänta nu, jämfört med när jag var yngre. Heh...

Permalänk

Förbokade/köpte Rome Total War 2 innan release och kommer aldrig göra det igen. Fyfan vilket skräp spel och att jag aldrig köper ett creative assembly spel igen. Första rome är bland dom bästa spelen jag spelat men 2:an va 110% skräp... =/

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Spelar inte många nya spel, är rätt konservativ på den fronten. Har dock fått upp en förkärlek för Battlefield-serien. Så, efter att ha "missat" förbokningen (eller kanske struntat i det är bättre ordval) genom alla år, tänkte jag att jag ta mig tusan skulle kosta på mig och förboka Battlefield 5.

Årets största misstag, fick inte ett skvatt för det. Jag skiter totalt i kosmetik, hade förväntat mig lite mer early access och/eller vapen istället. Tji fick jag.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Problemet med spel idag är att de inte är färdiga spel vid release. Då pratar jag inte om buggar och prestandaproblem, det kan man leva med. Jag pratar om DLC och Expansioner och dessa "season one", "year two" content. Ta t ex Assassins Creed som exempel. De gamla spelen 1:an-Black Flag så fick jag hela spelet på release. Åtminstone om jag köpte Collectors edition.

Nu för tiden är det annorlunda. T ex Wildlands, Origins, Division osv. då släpper de DLC med massa nytt content långt efter release så vill man ha den "fulländade upplevelsen" så måste man vänta till någon sorts GOTY/Complete edition som släpps ungefär 2 år efter vanilla releasen.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Det finns väl inget definitivt svar på den frågan. Men personligen förbokar jag ingenting (förutom biobiljetter dvs.) däremot kan jag förstå de som väljer att göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Mycket sällan, senaste var nog Batman Arkham Knight och det var det värt, samma även med Deus Ex Mankind Divided.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Normalt sett aldrig. Men Red dead 2, förbokade jag hos rockstar. Blev ju årets spel, förra året. Vad kan gå fel? Får massa extragrejor till kampanjen, Som inte fås med hos ex Epic. Online skiter jag fullständigt i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Nej finns ingen anledning till att förboka ett spel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Jag är t.o.m. för snål för att köpa det direkt efter release. Väntar nästan alltid tills det ramlar under 200kr

Permalänk
Medlem

Fram tills Battle for Azeroth hade jag förbokat (eller köpt samma dag som lanseringen) varje expansion för World of Warcraft. Detta kommer jag sluta med nu i och med Blizzards smörande för Kina.

I övrigt har jag inte förbokat några titlar och så hoppas jag att jag kommer fortsätta I framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ibland, men mycket sällan och bara ifrån studios man "kan lita på". Typ Larian Studios, Paradox Interactive, Nintendo och några till. Och absolut inte ifrån EA, Ubisoft eller Take 2.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk

Har förbokat 2 spel ,
Battlefield 3 och Diablo 3 , rätt nöjd med båda, men blir ingen förboking på Reddead 2 dock

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Spel = Nej
Collector's Edition = Ja

Precis så gör jag.
Var många år sedan jag köpte ett spel innan release som inte innehöll massor med extra.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Har förbokat två spel.
Battlefield 2 till PC och Red Dead 2 till PS4.
Köper nog Red Dead 2 till PC också, men inte som förbokning.

Permalänk
Medlem

Brukar oftast vänta tills första patchen släppts.
I förhoppning om att ev. barnsjukdomar är borta (eller de flesta i alla fall)

Visa signatur

MK - Asus Z390-F Gaming, CPU - Intel i9-9900K, GPU - Asus ROG Strix 2080 Ti OC, RAM - 64GB Corsair @3200 MHz CL16, PSU - Corsair HX750i, SSD - #1 Samsung EVO 970 Plus 1TB #2 Samsung EVO 970 Plus 2TB, #3 Samsung 860 EVO 2TB, Skärm - Acer XV273K (3840 x 2160, 120Hz), Chassi - Fractal Design Define R6 USB-C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Med tanke på hur lika dagens konsoler är PC i arkitekturen så är jag inte alls orolig över det. Det är "a thing of the past" skulle jag säga.

"a thing of the past"... https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/drzrdf/rd... Verkar lika trasigt vid realease som i princip 90% av alla AAA spel som släpps på PC (och på konsoll) nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

"a thing of the past"... https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/drzrdf/rd... Verkar lika trasigt vid realease som i princip 90% av alla AAA spel som släpps på PC (och på konsoll) nu för tiden.

Haha, det där fick jag äta upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nej inte än men beror väl lite på hur sugen man är på spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej, jag lär mig av mina misstag.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA