AOC avtäcker IPS-skärm med avskalad Porsche-design

Permalänk
Melding Plague

AOC avtäcker IPS-skärm med avskalad Porsche-design

Med skärmen Q27T1 vill AOC sticka ut från mängden av utsvävande stilspråk med en avskalad design signerad F.A. Porsche.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att strunta i Vesa-fästen är bara snobberi

Permalänk
Medlem

Ang. att skärmfoten inte tillåter antingen vridning, rotering eller lutning lät rätt dumt. Snacka om form före funktion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Har extremt svårt för asymmetrisk design.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har svårt att hitta nått positivt här men den är förvånansvärt billig för att vara Porsche design.

Permalänk
Medlem

Tar mindre plats är fötterna på spelskärmar som tar halva skrivbordet, typ predator skärmar.
Minimala > enorma skulle jag betala mera för.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Har den VESA stöd då?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk

Precis vad jag sökte efter när jag var ute efter skärm senast, hade dock varit fint med lite högre uppdateringsfrekvens.

Permalänk
Medlem

Alltså, det finns en marknad för den där foten, om man gör den spegelvänd.

Finns spelare som vill sitta med näsan mot panelen med ett \ vinklat tangentbord, då kommer skärmfoten oftast i vägen.

Permalänk
Avstängd

Hur är det ens "porsche" design? Ser ut som en vanlig oanvändbar skärm t ex vem som helst brukar släppa årligen utan justeringsmöjligheter på höjd osv.

Permalänk
Medlem

Fick lust att maila F. A. Porsche studion och tala om för dem att deras monitordesign suger. Men lyckades hålla mig.

Permalänk
Medlem

Varken vacker eller funktionell, är det verkligen så Porsche vill framstå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur kan något ha mer än 100% av något?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@ZothOmmog Hihi, egentligen inte men det handlar om förhållanden, skärmen klarar mer än 100% av sRGB vilket inte är konstigt. Om du har en hög pengar på 100:- så är denna hög 100%. Om din kompis har en hög med 200:- är det 200% jämfört mot din hög men högen i sig själv kan aldrig vara mer än 100%.
Något åt det hållet ligger det till tror jag..

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

ojoj, vilket failskärm, säljer säkert bra ....... kanske dom borde ha en fallskärm

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Hur kan något ha mer än 100% av något?

Då sRGB är en förhållandevis liten färgrymd så är det inte helt svårt att se att man kan visa 110% av den(Alltså mer än den specificerade färgrymden)

On topic: Kan inte förstå varför man släpper en monitor HELT utan inställningsmöjligheter OCH avsaknad av VESA. Hur ska man kunna sitta ergonomiskt och bra framför en sån här monitor?
Sen att den inte ens är speciellt snygg gör inte saken bättre (Ja, jag vet att det är högst individuellt).

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!