NAT Loopback fungerar ej!? ComHem Hub C2...

Permalänk

NAT Loopback fungerar ej!? ComHem Hub C2...

Tjena,

fick ett ComHem Hub C2 modem för några veckor sedan, och börjar bli grymt frustrerad av att NAT Loopback inte fungerar på detta modem. Detta har fungerat på samtliga tidigare ComHem modem jag haft genom åren fram tills nu...

Är det något jag missat, någon som sitter på en lösning här tro?

Portforward fungerar kanon och i övrigt inga problem!

/Mikael

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som att den har stöd för NAT hairpinning (NAT loopback / NAT reflection) så alternativet är ju att trycka på hos ComHem så de i sin tur kan förmedla informationen till hårdvarutillverkaren (Sagemcom).

Alternativet är ju att byta ut hårdvaran emot en som har stöd för just detta, eller komplitera hårdvaran och då köra Bridge Mode på Sagemcom enheten.

Permalänk
Medlem

Brygga skiten och kör något annat bakom den om du inte kör telefoni via Comhem.

Permalänk
Skrivet av oxygenial:

Tjena,

fick ett ComHem Hub C2 modem för några veckor sedan, och börjar bli grymt frustrerad av att NAT Loopback inte fungerar på detta modem. Detta har fungerat på samtliga tidigare ComHem modem jag haft genom åren fram tills nu...

Är det något jag missat, någon som sitter på en lösning här tro?

Portforward fungerar kanon och i övrigt inga problem!

/Mikael

Precis som GonAce säger så har denne Sagemcom F@st 3890V3 som den så fint heter inte NAT loopback / NAT Reflection

Skrivet av gonace:

Ser inte ut som att den har stöd för NAT hairpinning (NAT loopback / NAT reflection) så alternativet är ju att trycka på hos ComHem så de i sin tur kan förmedla informationen till hårdvarutillverkaren (Sagemcom).

Alternativet är ju att byta ut hårdvaran emot en som har stöd för just detta, eller komplitera hårdvaran och då köra Bridge Mode på Sagemcom enheten.

Helt korrekt, dock har 3890V2 (Orginal kabelroutern) NAT loopback / NAT Reflection, så detta är något ComHem valt att inte ha med i sin mjukvara, hårdvaran finns alltså där, precis som utgångarna på moderkortet i 3890v3 har usb pin out för att 3890V2 har usb uttag fast ComHem inte valt att ha detta på deras rebrandade enhet.