Snabbtest: Grafikprestanda i Red Dead Redemption 2

Permalänk
Melding Plague

Snabbtest: Grafikprestanda i Red Dead Redemption 2

Fjolårets bästa cowboysimulator har landat på PC. SweClockers bjuder upp till logdans med tester på inte mindre än 12 olika grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Vi kommer att fortsätta testa RDR2 i lite olika former. Skriv gärna vad ni skulle vilja se så kan har vi lite fler uppslag att gå på.
Kommer läggas till lite fler grafikkort sen också

Permalänk
Medlem

Varför bara Vulkan API?
Missar jag något, visst måste det gå att köra i DX11/12?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Falcon:

Varför bara Vulkan API?
Missar jag något, visst måste det gå att köra i DX11/12?

@Kenneth och @JonasT har helt enkelt inte hunnit längre. De har kämpat konstant sedan lanseringsminuten, och är nu på väg hem för några timmars sömn. Det kommer fler tester senare i veckan!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

@Kenneth och @JonasT har helt enkelt inte hunnit längre. De har kämpat konstant sedan lanseringsminuten, och är nu på väg hem för några timmars sömn. Det kommer fler tester senare i veckan!

Jag förstår det, all cred till er. Bara undrade. Sorry
55fps med ett 2080Ti @ 4k är dock rätt coolt...

Permalänk
Medlem

Trots all kalabalik kunde jag inte hålla mig. Laddar ner nu. Hygglig hastighet iaf. Maxar min 150 lina. 18,xx MB/s. Jag hade tänkt att köra i 1440p med min r5 3600, rtx 2070 och 32 GB RAM 3400hz cl 16(tror jag, klockade minnena med sällskap av en bag-in-box).

Undrar om jag ska köra high eller medium. Jag har iofs gsync..

Permalänk

Det hade kunnat vara pedagogiskt med lite jämförande skärmdumpar från de olika detaljnivåerna? Det ser kanske inte så tokigt ut på medium för oss med lite sämre hårdvara? Man kanske inte går miste om så mycket om man ställer ner inställningarna något till förmån för bättre flyt?

Permalänk
Medlem

Spelet var ju otroligt imponerande redan på konsol så jag är inte det minsta förvånad att det blev tungdrivet på PC.

Har ni provat om det har stöd för multi GPU?

Permalänk
Medlem

Med andra ord ett riktigt dåligt optimerat spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

32 GB RAM 3400hz cl 16(tror jag, klockade minnena med sällskap av en bag-in-box).

Om du fortsätter på bag-in-boxen så ser du ingen skillnad på med/low.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Med andra ord ett riktigt dåligt optimerat spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, skulle jag inte säga.
Har du sett settings menyn? Du kan ändra oerhört mycket för att anpassa det.

Inget jag skulle kalla dåligt optimerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zmeister:

Har ni provat om det har stöd för multi GPU?

SLI fungerar i vilket fall inte.

Permalänk
Medlem

Det jag gärna vill se är inte bara presets utan att försöka hitta extra tunga settings som inte ger så mycket visuellt och testa med de av eller tweakade. Behöver inte vara perfekt men ofta är det några settings som drar en jäkla massa prestanda men ger rätt lite för det.

Något annat intressant är att att se hur pass CPU eller GPU bound spelet är och i vilka scenarios, även hur effektivt det kan utnyttja multipla CPU kärnor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Jag ser inte någon GTX 1080 med i testerna?
Varför väljer man bort det, men har kvar 1070?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Vi kommer att fortsätta testa RDR2 i lite olika former. Skriv gärna vad ni skulle vilja se så kan har vi lite fler uppslag att gå på.
Kommer läggas till lite fler grafikkort sen också

Något som hade varit väldigt intressant att få veta är vilka av grafikinställningar som är de tyngsta och drar ner prestandan mest. Det hade nog varit hjälpsamt för många med datorer i medelprestandasegmentet. <- (Mycket bra hängagubbeord!)

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Dubbelkollade, och det står att GTX 1080 skall vara med i testet.
Men så är inte fallet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Det jag gärna vill se är inte bara presets utan att försöka hitta extra tunga settings som inte ger så mycket visuellt och testa med de av eller tweakade. Behöver inte vara perfekt men ofta är det några settings som drar en jäkla massa prestanda men ger rätt lite för det.

Något annat intressant är att att se hur pass CPU eller GPU bound spelet är och i vilka scenarios, även hur effektivt det kan utnyttja multipla CPU kärnor.

Håller med där, finns mycket inställningar att leka med.
Vad ger något grafiskt och vad tankar bara väldigt mycket?

Skrivet av Drasteroid:

Jag ser inte någon GTX 1080 med i testerna?
Varför väljer man bort det, men har kvar 1070?

De har inte hunnit allt ännu.
Men 1070 v 1080? Väl bara slänga på några fps så är du hemma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jag ser inte någon GTX 1080 med i testerna?
Varför väljer man bort det, men har kvar 1070?

(1070 + 1080Ti) / 2 borde väll ge någon form av approximation...

Permalänk
Medlem

Får hoppas Hardware unboxed gör en game optimization video på detta
Avvaktar med köp tillsvidare då jag har ett Vega56 och spelar i 1440p. Får se hur pass bra det går att optimera för under 60fps orkar jag inte med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Något som hade varit väldigt intressant att få veta är vilka av grafikinställningar som är de tyngsta och drar ner prestandan mest. Det hade nog varit hjälpsamt för många med datorer i medelprestandasegmentet. <- (Mycket bra hängagubbeord!)

Inte för att jag inte litar på grabbarna på redaktionen, men ser nog mest fram emot en analys av Alex hos DF när det kommer till den fronten. Hans analyser och video på det är helt klart bland de bästa i branschen.

Några patchar och drivrutin fixar, lite resolution scale och ”optimerade” inställningar så tror jag nog att man kan få en trevlig upplevelse även hos de lite äldre korten och i medelklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat måste jag säga. Ni är fan bäst!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det är ingen galning här som sitter på två NV-link 2080 Ti möjligtvis? Är i banorna att uppgradera till två kort och undrar om detta spel ens får någon prestandaökning med dubbla?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur utnyttjar spelet flera kärnor och trådar? Hade velat se test av olika cpu från olika segment, gamla och nya. Hyperthreading?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Det är ingen galning här som sitter på två NV-link 2080 Ti möjligtvis? Är i banorna att uppgradera till två kort och undrar om detta spel ens får någon prestandaökning med dubbla?

SLI fungerar inte.
#18138245

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirazy:

Hur utnyttjar spelet flera kärnor och trådar? Hade velat se test av olika cpu från olika segment, gamla och nya. Hyperthreading?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.sweclockers.com/test/28500-red-dead-redemption-2-...

Ett tidigare test, du kanske missade det?
AMD Ryzen 5 1500X (3,5–3,9 GHz)
Intel Core i7-4770K (3,5–3,9 GHz)
Intel Core i5-2500K (3,3–3,7 GHz)

Permalänk
Medlem

Pascal verkar prestera suspekt illa i detta spel, 1070 borde ha mer marginal till RX 480 och 1080Ti borde också ligga högre. Blir spännande att se om DX12 gör någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Det är ingen galning här som sitter på två NV-link 2080 Ti möjligtvis? Är i banorna att uppgradera till två kort och undrar om detta spel ens får någon prestandaökning med dubbla?

Nej det stödjer inte sli. Sli är totalt bortkastade pengar i 99% av spelen. Fast stöd för sli finns i ett spel betyder inte att upplevelsen blir bättre en med 1 kort, ojämn frametime, artifacts och väder effekt buggar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirazy:

Hur utnyttjar spelet flera kärnor och trådar? Hade velat se test av olika cpu från olika segment, gamla och nya. Hyperthreading?

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, jag hade CPU mätare igång samtidigt som jag spelade, min gamla 2600k verkade inte ha det jättejobbigt i 1080p.
Trodde jag skulle behöva uppgradera datorn för att kunna spela RDR2, tänkte behålla grafikkortet och satsa på en bra CPU men jag vettefan... kan ju spela det på medium med ett GTX980, hade varit intressant att se hur mycket spelet egentligen drar nytta av en bättre CPU.
Helst vill jag ju ha en nyare dator men det är svårt att bli av med den här, den hänger ju med ganska bra fortfarande.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Pascal verkar prestera suspekt illa i detta spel, 1070 borde ha mer marginal till RX 480 och 1080Ti borde också ligga högre. Blir spännande att se om DX12 gör någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, riktigt illa. Som sagt DX11/12 får vi hoppas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

https://www.sweclockers.com/test/28500-red-dead-redemption-2-...

Ett tidigare test, du kanske missade det?
AMD Ryzen 5 1500X (3,5–3,9 GHz)
Intel Core i7-4770K (3,5–3,9 GHz)
Intel Core i5-2500K (3,3–3,7 GHz)

Säger ju inget, de kör med olika grafikkort.
Hade velat se typ ett GTX1060 test med olika CPU:er.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >