Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon5930:

Stämmer! Och det var Vulkan även här. Intressant att se om det märks någon skillnad. Andra Nvidiaanvändare nämnde grafikfel med Vulkan tidigare men jag märkte inget under min ca timmes spelande.

Vi har fått någon enstaka grafikbugg, annars har det funkat ganska bra. däremot brukar det bli lite konstiga saker i själva benchmark-slingan, t.ex att Arthur bara stannar mitt i slingan så man får avbryta manuellt

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Falcon:

Kan det vara därför launchern krashar?
Varför väljer man inte DX11(dx12) som default? Verkar konstigt...

Nja, det är ju själva spelet. Launcher ska inte påverkas av det... tycker jag. Samtidigt så orsakade min launcher att jag fick error 18 (0 träffar på Google) och kunde inte komma in i spelet.

Permalänk

Bara hunnit bencha lite.

2560x1440p
Förinställt Balanced gav Avg 127 fps
Vulkan, grafikfel

5120x1440p (Ser magiskt ut 😉) super ultrawide
Förinställt Balanced gav Avg 67 fps
Directx12, kunde inte se något grafikfel

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem

Nä. Nu har jag testat alla populära och mindre populära trix för att ens få spelet att launcha. Inget funkar för mig. Blir nog att sova på saken och fungerar det inte i morgon så blir det att reklamera spelet. Tråkigt!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Nja, det är ju själva spelet. Launcher ska inte påverkas av det... tycker jag. Samtidigt så orsakade min launcher att jag fick error 18 (0 träffar på Google) och kunde inte komma in i spelet.

hmm, min launcher krashar fortfarande, trots om och avinstallationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Nä. Nu har jag testat alla populära och mindre populära trix för att ens få spelet att launcha. Inget funkar för mig. Blir nog att sova på saken och fungerar det inte i morgon så blir det att reklamera spelet. Tråkigt!

Din R* launcher krashar också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Din R* launcher krashar också?

Precis. Skall testa en sista fix. Återkommer!

Näpp. Testade att uppdatera Windows. Gjorde nada.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Precis. Skall testa en sista fix. Återkommer!

Näpp. Testade att uppdatera Windows. Gjorde nada.

Du är inte ensam. Samma sak här och tusentals på Reddit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag hade problem med att launcher crashade, uppdaterade mitt AMD mobo till senaste bios 1.0.0.4 varpå det lirar på utan problem.

Fungerade för mig med!

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Är spelet dåligt optimerat? Av att döma på Metacritic så är det ganska dålig portat ..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ prova att trycka på Red dead Online och sedan free roam, får ni också 20 fps i online free roam? Story mode fungerar bra med 90+ fps.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Inga direkta problem med spelet på min antika rig, något enstaka flimmer med Vulkan i benchmark är väll det värsta. Samt att man var tvungen att reboota spelet när man ändrat grafikinställningar, annars startade inte benchmarken. Slutade med att jag tweakade grafikinställningarna in-game och där fungerade det perfa...

Permalänk

Jag får igång det (än så länge). Vid benchmarking i Ultra-inställlningar får jag ungefär 25-35 FPS. Sitter på 2080 Ti, i9900k och 3440x1440. Någon med liknande system som kan relatera? Krämade endast på med högsta möjliga för att se hur det flöt.

Permalänk

Ni som inte får igång det sov på saken. Chansar vilt att det är Rockstars anti-crack som spökar för att stänga ute en day-1 crack. Men kan ha fel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Byt språk till tyska?

Permalänk
Medlem

Går det att köra storyn i Co-op?

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/JESKqXkhAPk
First nånting minuter i 4K

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Har inte testat spelet än. Men ska jag köra benchmark så måste jag stänga ner spelet och starta det igen om jag ändrar någonting.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Har inte testat spelet än. Men ska jag köra benchmark så måste jag stänga ner spelet och starta det igen om jag ändrar någonting.

Inget nytt, tyvärr, samma i GTAV.

Permalänk
Skrivet av Sebbenyao:

Jag får igång det (än så länge). Vid benchmarking i Ultra-inställlningar får jag ungefär 25-35 FPS. Sitter på 2080 Ti, i9900k och 3440x1440. Någon med liknande system som kan relatera? Krämade endast på med högsta möjliga för att se hur det flöt.

2080 Ti / i7 9700k
Jag samt en till användare med samma specs konstaterade några sidor bak att vi också hamnade runt 30 fps när vi försökte maxa allting på 1440p, fick 108 avg med balanced settings + någon enstaka ändring typ tree och grass quality till ultra
så verkar inte vara helt optimerat

Permalänk
Medlem

Har också problemet att launchern kraschar innan man ens kommer in i spelet.
Enligt en blog post på MSI så ska icke-MAX varianterna av X470/B450 få nya BIOSet i slutet av November. Suveränt.

Permalänk
Medlem

@jonijonboi:
Har själv en i9900k och 2080ti men 2560x1440 skärm
Fundera at köpa spelet vi löningen

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att spela lite och snacka?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonijonboi:

2080 Ti / i7 9700k
Jag samt en till användare med samma specs konstaterade några sidor bak att vi också hamnade runt 30 fps när vi försökte maxa allting på 1440p, fick 108 avg med balanced settings + någon enstaka ändring typ tree och grass quality till ultra
så verkar inte vara helt optimerat

Känns inte som det är helt optimerat. GTAV hade grass-quality settingen som halverade din FPS om den sattes på ULTRA, kanske det finns något liknande här. Man har ju iaf sett snyggare spel med bättre FPS.

Permalänk
Medlem

Kan inte starta spelet, får upp error hela tiden med Rocketstar launcher. Nån som har samma problem?
Läser nu att andra också har samma problem, kraschar direkt vid start av spelet. har stängt av anitvirus och brandvägg, testat med Safe mode och senaste grafikkort drivrutin. Inget hjälper. WTF!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Blev en refund! Alldeles för dåligt flyt i spelet tycker jag! Allt nere på low och når sällan stabila 100 fps! Ser inte värst snyggt ut heller tyvärr. Väntar några månader och ser vad som händer!:)

Är det så att det gör sig bättre på en stor tv sittande några meter bort? Det kanske inte är så snyggt när man sitter nära en skärm eller? Alla säger ju att spelet är så otroligt vackert på konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Kan inte starta spelet, får upp error hela tiden med Rocketstar launcher. Nån som har samma problem?

Ja, väldigt många har det. Kom precis på en lösning som fungerar för mig. Helt sjukt. Använder jag hörlurar fungerar det inte. Väljer jag högtalarna som ljudkälla fungerar det. Aldrig varit med om något knasigare.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ja, väldigt många har det. Kom precis på en lösning som fungerar för mig. Helt sjukt. Använder jag hörlurar fungerar det inte. Väljer jag högtalarna som ljudkälla fungerar det. Aldrig varit med om något knasigare.

Läste du inte FZs tips? Byt språk till tyska.