Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Man får bara ha 3 sökord. Brukar baka in några extra i texten.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju lite synd egentligen. Men ja, om folk kunde lära sig språket vore det ju lättare. Tror knappast att de tänker på sökord om de inte ens kan stava. Det är ju inte bara utlandsfödda heller om vi säger så.

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Det är ju lite synd egentligen. Men ja, om folk kunde lära sig språket vore det ju lättare. Tror knappast att de tänker på sökord om de inte ens kan stava. Det är ju inte bara utlandsfödda heller om vi säger så.

Brukar kolla lite på mopeder ibland. Tycker det är synd att föräldrarna inte hjälper sina barn att sälja dom. Texten obegriplig, kan vara en bild på halva mopeden i mörkret.

På en stod det bara. Startar på första försöket. Är i och för sig bra men kan vara bra att veta körsträcka, årsmodell mm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Brukar kolla lite på mopeder ibland. Tycker det är synd att föräldrarna inte hjälper sina barn att sälja dom. Texten obegriplig, kan vara en bild på halva mopeden i mörkret.

På en stod det bara. Startar på första försöket. Är i och för sig bra men kan vara bra att veta körsträcka, årsmodell mm

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är lite synd. Det kan ju vara så att föräldrarna inte är intresserade eller kan något heller. När jag var yngre i tidiga tonåren sålde och köpte jag ofta telefoner själv på blocket, just på grund av detta. Jag vet ju inte hur de annonserna jag lade ut uppfattades, men jag fick aldrig höra något om det. Men jag kan ju tänka mig att de inte var så perfekta heller för den delen.

Jag vet inte om det handlar rent allmänt om okunskap, eller om folk verkligen är så korkade som vissa annonser framstår som. Jag har använt blocket I många år, men nu använder jag det väldigt sällan. Just på grund av alla knepiga annonser och folket som lägger ut.

Permalänk

Är väl nästan dubbla priset... om man rundar av uppåt. Finns ju 680 för 300kr.

https://www.blocket.se/vi/87800280.htm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Lite väl i överkant. Försökte sälja mitt 7900 GTX. Fick inga bud. För 250 för man ju ett GTX 580.

https://www.tradera.com/item/369409413?utm_source=ios&utm_med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

"En par år gammal speldator, kan köra dagens spel rätt bra" 400 €

https://m.findit.fi/sv/1498472.htm

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Hahaha började läsa annonsen, helt nyvaken. "Vafan han har ju stavat OS och CPU rätt, hur kom han fram till Muisti, Emolevy och Näytönohjain??" hahaha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@fantomsmurfen: Hahaha började läsa annonsen, helt nyvaken. "Vafan han har ju stavat OS och CPU rätt, hur kom han fram till Muisti, Emolevy och Näytönohjain??" hahaha.

Är det så konstigt att han skriver på finska när det är en .fi adress?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem

@kotten84: Du missade delen med nyvaken? Var en rolig upplevelse, ingenting konstigt. Var helt enkelt inte vaken nog och inte beredd på finsk sida i Blockettråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@kotten84: Du missade delen med nyvaken? Var en rolig upplevelse, ingenting konstigt. Var helt enkelt inte vaken nog och inte beredd på finsk sida i Blockettråden.

De förekommer då och då eftersom SweC har ändå en hel del folk med finsk bakgrund som medlemmar. Eller tom. ett antal personer bosatta i Finland.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/jonkoping/Dell_xps_13_4K_touch_screen_...

20k, visserligen lite skräp och tillbehör på sidan av men är det inte samma som komplett säljer här med fulla garantier för 16.7k? https://www.komplett.se/product/1141831/demovaror/datorer/dem...

Känns som annonsen är prissatt typ 6.000-8.000kr för högt.

Permalänk

https://www.blocket.se/stockholm/Mac_Pro_10_core_128GB_Ram_2T...

Sänkt från 40 till 32 lök, vilket KAP. Alla vet ju att produkter från Apple existerar utanför den sfär av brant värdeminskning som gäller för andra tillverkare. Visst, en E5-2690 v2, en lite bitigare SSD och en oherrans massa minne ser bra ut, men i reda pengar är dom inte värd så mycket i andra hand.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aggrocult:

https://www.blocket.se/stockholm/Mac_Pro_10_core_128GB_Ram_2T...

Sänkt från 40 till 32 lök, vilket KAP. Alla vet ju att produkter från Apple existerar utanför den sfär av brant värdeminskning som gäller för andra tillverkare. Visst, en E5-2690 v2, en lite bitigare SSD och en oherrans massa minne ser bra ut, men i reda pengar är dom inte värd så mycket i andra hand.

Är bara kolla på andrahandsmarknaden för MacBook Pro och IMac. Dom är fortfarande dyra.
Denna Mac Pro är ett monster för den som behöver all den kraften.

Permalänk
Skrivet av anon14781:

Är bara kolla på andrahandsmarknaden för MacBook Pro och IMac. Dom är fortfarande dyra.
Denna Mac Pro är ett monster för den som behöver all den kraften.

Det är väl mer en fråga om vad som är rimligt. 7 år gammal hårdvara blir inte mer värd för att den monteras i ett flådigt chassi.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aggrocult:

Det är väl mer en fråga om vad som är rimligt. 7 år gammal hårdvara blir inte mer värd för att den monteras i ett flådigt chassi.

Beror på vad det är för hårdvara. Hade det varit en normal speldator hade det varit dyrt. Men nu är det ju inte en vanlig dator.
Är bara titta på Lenobo thinkpads (T410, T420) och HP EliteBooks som är 10-11 år, dom går för 1200-3000 kr begagnade. Det för att dom är grymma datorer än idag samt enkla att underhålla och uppgradera.

Permalänk

@anon14781: Alla hårdvara, i synnerhet bärbara datorer, når en punkt där det inte är lönt att lägga tid och pengar på att uppdatera dem längre. I fallet laptops så har dom garanterat nått den punkten efter 8-10 år, no doubt. Sen är det givetvis helt beroende på vad du som användare har för krav. Ställer man inte högre krav än att en dator ska kunna hantera en webbläsare och kanske office så är det ju lugnt, en för sin tid dyr maskin kan fortfarande vara relevant även efter 10 år i sådant fall.

Dessutom vill jag nog påstå att det är en " vanlig" dator. Apple är bra på att marknadsföra sig själva och bygga upp bilden av att deras produkter står över andra till en nästan löjeväckande nivå, men nog är den vanlig. Visst, den är dyrare, har en udda formfaktor och ett operatisystem som inte är Windows(gasp), men i slutändan fungerar den inte annorlunda än vilken annan dator som helst.

Du kan slänga ihop en hackintosh som presterar identiskt eller bättre för en fjärdedel av priset. Vilket är lite besides the point oavsett, för med en Mac köper du inte bara en produkt, du köper en livsstil

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Du kan slänga ihop en hackintosh som presterar identiskt eller bättre för en fjärdedel av priset.

Jag håller allt du skriver förutom det här. Jag valde för 3-4 år sedan att sätta ihop en hackintosh och det var inte bara att ”slänga ihop en”. Ville man veta att det garanterat skulle fungera så krävdes det ett par timmar av pluggande, pusslande och montering. Därefter kommer installationen som inte är helt smärtfri och efter det kommer ytterligare småfix och troligtvis felsökning för att få ”allt” att fungera. Jag sätter allt inom citationstecken eftersom det åtminstone då inte var allt som fungerade.

Jag tycker visserligen att det är roligt med datorpysslande så för mig gick det an, men alla är inte villiga att spendera ganska många timmar på en dator innan man ens kan köpa den.

Men det här var som sagt 3-4 år sedan, kanske har det blivit enklare nu. Jag valde dock tillslut att avinstallera osx och bara köra windows, det var för mycket pill och ändå saker som inte ville fungera. Lite synd, för jag vill verkligen ha en stationär som kan dual-boota windows och osx men jag vägrar köpa produkter som är såpass slit och släng som apples senaste modeller.

Permalänk

@Trunk: Det var lite illa formulerat av mig. Nej, det är inte bara att slänga ihop, det har jag fått erfara själv. Slet med ett system jag installerade Multibeast på för ett par år sedan men fick ge upp i slutändan. Det var liksom inte mödan värt. Vanilla fungerade fint dock.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Hur sannolikt är det att dessa delar är från 2019?
https://ibb.co/pPB24GZ

Permalänk
Skrivet av jens75:

Hur sannolikt är det att dessa delar är från 2019?
https://ibb.co/pPB24GZ

Det är nog tillbehören som är inköpta 2019

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag hann före...😊

Kolla föregående sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Luktar stöldgods långa vägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Luktar stöldgods långa vägar.

Förklara gärna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tobitheo:

Förklara gärna?

Skickades från m.sweclockers.com

Hängde inte heller med på den men finns ju förklaring till allt...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Är bara kolla på andrahandsmarknaden för MacBook Pro och IMac. Dom är fortfarande dyra.
Denna Mac Pro är ett monster för den som behöver all den kraften.

Säger väl mer om de som säljer dem än produktens värde i sig.

Skrivet av anon14781:

Beror på vad det är för hårdvara. Hade det varit en normal speldator hade det varit dyrt. Men nu är det ju inte en vanlig dator.
Är bara titta på Lenobo thinkpads (T410, T420) och HP EliteBooks som är 10-11 år, dom går för 1200-3000 kr begagnade. Det för att dom är grymma datorer än idag samt enkla att underhålla och uppgradera.

Grymma? Nej. Helt okej? Eventuellt.

Skrivet av Trunk:

Jag håller allt du skriver förutom det här. Jag valde för 3-4 år sedan att sätta ihop en hackintosh och det var inte bara att ”slänga ihop en”. Ville man veta att det garanterat skulle fungera så krävdes det ett par timmar av pluggande, pusslande och montering. Därefter kommer installationen som inte är helt smärtfri och efter det kommer ytterligare småfix och troligtvis felsökning för att få ”allt” att fungera. Jag sätter allt inom citationstecken eftersom det åtminstone då inte var allt som fungerade.

Jag tycker visserligen att det är roligt med datorpysslande så för mig gick det an, men alla är inte villiga att spendera ganska många timmar på en dator innan man ens kan köpa den.

Men det här var som sagt 3-4 år sedan, kanske har det blivit enklare nu. Jag valde dock tillslut att avinstallera osx och bara köra windows, det var för mycket pill och ändå saker som inte ville fungera. Lite synd, för jag vill verkligen ha en stationär som kan dual-boota windows och osx men jag vägrar köpa produkter som är såpass slit och släng som apples senaste modeller.

Gäller väl allt som har med datorer iof.

Freudiansk felsägning? Killen kanske säljer "Harddick"?

Skrivet av jens75:

Hur sannolikt är det att dessa delar är från 2019?
https://ibb.co/pPB24GZ

Noll. Om personen inte hittat en försäljare som haft dessa liggandes på en hylla någonstans dvs. Brorsan hade en identisk processor i sin dator som han fick i födelsedagspresent av mig 2014. GTX 760 lanserades i juni 2013 och slutades produceras kort efter att GTX 960 släpptes i Februari 2015. Med andra ord.. Kortet och processorn är minst fem år gamla. Det förutsätter att de köptes just innan de slutades produceras dvs.

Skrivet av employed:

Luktar stöldgods långa vägar.

Vad exakt luktar stöldgods här? Priset är helt i takt med priser som brukar förekomma av mindre kunnigt folk på Blocket. Annonsen (förutom stavfelen då) är inget man direkt höjer ögonbrynet över. Dessa är faktiskt ganska vanliga på sidan dessutom.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av xp1ratex:

Är inte Gunnar ett ganska svenskt namn...men det klart vi är inte felfria heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha ett nätaggregat bomb till underpris?
https://www.blocket.se/annons/stockholm/pc_nataggregat/871097...

"Inlagd: idag 21:08
Botkyrka

PC nätaggregat
300 kr

Beskrivning
Säljer ett perfekt fungerande 500 Watt switchat aggregat av typen CODEGEN ATX 2. 03 (P4).
För installation i stationär PC. Slumpas till underpris."

Jag skulle inte ens ta emot det om jag fick betalt för det. Sök bara på "Codegen psu" och se vad som kommer up.

Det är inte ens billigare än ett nytt nätagg som inte exploderar. Ett Fractal Effekt 400W kostar bara 50 kr mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Är inte Gunnar ett ganska svenskt namn...men det klart vi är inte felfria heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Bor i Boden dessutom. Vilket inte förvånar mig alls.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |