Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jisses. Hann du med att bli paragon 499 och spela igenom all content på 24h?

Jag spelade typ 10 timmar i helgen och levlade typ från lvl ~55 till 70 på ca 20 paragon levels.

Borde kanske spela lite mer diablo 2.

Om man är fullkomligt diablo frälst så tror jag säkert man tycker diablo 2 är roligare. Det är svårare och djupare? Diablo 3 är mer lättillgängligt och casual. Känns det som en korrekt tolkning?

Det är någon som sannolikt spelat båda spelen minst hundratals timmar, så det blev lite konstig introduktion med "har precis jämfört...". Man har inte direkt precis jämfört dem när man redan spelat spelen så länge innan.

Din slutsats stämmer nog rätt bra. Personligen hoppas jag D4 blir någonstans mitt emellan. D2 är för segt för min del, och D3 är för snabbt/enkelt (lootmässigt alltså).

Permalänk
Medlem

Ser väll ganska bra ut. Inte alls sugen på den delade världen dock. Kommer ta bort hela "dungeon crawler" känslan. Varför måste allt vara så jädra community inriktat. Vad är för fel med att invita folk till ett party och lira som på gamla goda tiden? Detta kommer väll också medföra att man måste vara konstant uppkopplad för att änns kunna lira spelet? Nej bort med de säger jag.

Annars verkar dom gjort ganska bra val med skill trädet, dom skulle kunna fylla ut det lite mer kanske. PoE kräver alldeles för mycket engagemang för att kunna spela de effektivt, människor med vanliga jobb pallar nog knappt med de.

När det kommer till Items verkar dom också gjort många bra val, ser väldigt mycket fram mot de.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zemlan:

Nope. De lärde sig av D3 där de som du nog vet tog bort auktionshuset t.om. Så varför skulle de implementera det igen till D4?

Hmm. Could go both ways.

Handel med prylar från D2 var en reell grej ändå. Alltså för riktiga pengar. Kanske inte alla som ens kände till detta, men visst fanns det siter att både köpa karaktärslevling och items från på nätet för Diablo 2. Att flytta in handeln i spelet snarare än hos tredjepartssiter - iaf för de mest åtråvärda grejerna kanske inte är så dumt ändå.
Blizzard kan såklart välja att göra som D3 funkar nu. Loot är låst till kontot. Då blir det såklart inge snack om saken. Inget utrymme för den typen av handelsplatser.
Men det frågas också en del efter öppen trading av items mellan konton. Om blizzard öppnar upp för detta så kommer tredjepartsbutiker utanför spelet komma tillbaka likt för diablo 2. Gissningsvis på bredare front också. Har ju hänt en del med nätnärvaro och näthandel sedan D2 var stort hehe.

Märk väl att stor del av problemet med Auction house i Diablo 3 hängde ihop med hur loot drops såg ut. Tanken var att man skulle använda AH för att få tag i grejer man behövde. Det var i grunden en dålig konstruktion för spelet att basera spelelement på närvaron av handelsplatsen.

Men ja, jag ser ett alternativ där någon form av handel - även för riktiga pengar kan implementeras.
Likt hur det var i D2 men i spelet och mer säkert. Men inte som i D3.

Med det sagt.
Risken är jättestor att det blir en stor punkt att såga D4 för om de försöker sig på någon form av inbyggd handelsplattform igen. Av den enkla anledningen tror jag de håller sig borta från någon form av handelsplats för spelets items. Och jag tror inte att de kommer öppna för att andra ska få sätta upp handelsplatser som profiterar på trading av diabloinnehållet heller. Vilket då leder till att jag tror att de kommer låsa ner trading även i D4.

Men vi får väl se vad de väljer.
Auction house som i D3 med drops som ska styra in en till marknaden lär vi inte se igen iaf. Det tror jag är uteslutet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag är nog mest orolig för utvecklingen till konsol, och hur det påverkar spelets design övergripande. Att de helt enkelt dummar ner spelet för att anpassa det till konsolformatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

@Haglund: "Bow of the elaphantine alligator frost imbued starshieldish miasma" är ett typexempel på en pryl som droppas i PoE, vilket jag finner komiskt långt och knappast mycket sägande om vad prylen faktiskt gör.

Sen har ju folk olika typer av humor.

Jaså, droppar det sådana items?
Jag har aldrig sett det. För vad jag vet så kan namnet som längst vara ett prefix och ett suffix.
Den kommentaren får mig snarare att tro att du aldrig spelat PoE.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Ser väll ganska bra ut. Inte alls sugen på den delade världen dock. Kommer ta bort hela "dungeon crawler" känslan. Varför måste allt vara så jädra community inriktat. Vad är för fel med att invita folk till ett party och lira som på gamla goda tiden? Detta kommer väll också medföra att man måste vara konstant uppkopplad för att änns kunna lira spelet? Nej bort med de säger jag.

Annars verkar dom gjort ganska bra val med skill trädet, dom skulle kunna fylla ut det lite mer kanske. PoE kräver alldeles för mycket engagemang för att kunna spela de effektivt, människor med vanliga jobb pallar nog knappt med de.

När det kommer till Items verkar dom också gjort många bra val, ser väldigt mycket fram mot de.

Det är mycket ovan mark i både D2 och D3.

När jag lyssnade på "Systems and features" diskussionen på blizzcon upplevde jag att det inte kommer att vara invingande att spela med andra aktivt. Det är en stor mer öppen värld, till exampel är den ingen loading screen när du går ner nivåer, du bara går ner i tex en trappa.

Sen kommer det i huvudsak vara vid "world events" som man stöter på andra spelare och i städerna. I städerna tycker jag inte det skadar. Det gör mer att det blir lite mer liv. World-eventsen med mega-bossar och liknande verkar kul med.

Dungeons skulle vara 100% private (eller spela med party) som jag förstod det. Det skulle vara en känsla av en stor ensam värld där man ibland sprang förbi någon enstaka spelare när man utforskade i öppna världen.

Finns en sammanfattning av den panelen här: https://www.diablofans.com/news/49147-diablo-iv-systems-featu...
Med info om bland annat "sharingen" av världen.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla RPG spel ska vara 90-tals mekanism med uppdaterad grafik. Gör nått intressant och mer levande, använd olika kameravinklar, auto zooma in när man möter en motståndare, effekter etc. De lyckas inte låna idéer från spel som Doom. RPG är en döende genre.

Permalänk
Medlem

@nicoX: Anthem och Borderlands är väl spel som gått mot mer första/tredje-persons vy och mer som shooterspel med RPG elemnt.
Går väl bra med blandat resultat.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EntropyQ3:

Det här är inget särskilt personligt citat, mera att det är typiskt för den kritik som framförs mot Diablo 3 (i sin nuvarande version). Det vill säga att det inte känns som att det ger så mycket nytt. Men är inte det ett nästan orimligt krav? Spelet introducerades för åtta år sedan, varför förväntar man sig att det skall vara en fungerande livsstil i åratal efter introduktionen?
Det är ett datorspel som inte är särskilt skicklighetsbaserat, så för alla som inte lider av någon slags OCD när det gäller samlande av digitala prylar, så är spelvärdet måttligt efter första genomspelningen. De förhärdade kommer att envisas med att prova alla klasser de är nyfikna på. Och the lunatic fringe kommer att samla digitala prylar till döddagar. Vem kan förvånas över att det känns tunt innehållsmässigt efter flera år?

Hur stor andel av köparna av spelet utgörs av de som jagar placeringar på leaderboards åratal senare?

En sak som förlänger spelbarheten i ett spel som går ut på att samla föremål är just att föremål inte ska droppa som snö på vintern. I D3 så har du efter 2 veckor gear som du på sin höjd kommer byta ut när en likadan del men med 5% mer i stats droppar. I D2 får du jobba (farma?) länge för att få din gear. Med det sagt så tycker jag personligen att D2 har för låg drop chans, så något mitt emellan D2 och D3 hade varit bra för mig.

En annan sak som ökar återspelbarheten är förutsättningarna för varierade builds. I D3 så finns det i princip bara 1-2 builds varje säsong per klass ifall man vill nöta end game. Största orsaken enligt mig är att unika föremål inte är intressanta nog, eller inte har bonusar som gör dem ens nära att överväga då setbonusar är så överlägset all annan gear i spelet.

Skrivet av nicoX:

Förstår inte varför alla RPG spel ska vara 90-tals mekanism med uppdaterad grafik. Gör nått intressant och mer levande, använd olika kameravinklar, auto zooma in när man möter en motståndare, effekter etc. De lyckas inte låna idéer från spel som Doom. RPG är en döende genre.

Jag håller inte med om att alla RPG har 90-tals mekanism (vad nu det innebär). Möjligen att de flesta hack'n'slash RPG följer ganska samma mönster, men jag tror inte att effekter och kameravinklar kommer att vara det som avgör ifall ett spel blir bättre. Det behöver nog vara något mer spelmekaniskt i så fall, vilket jag såklart välkomnar.

Sen tror jag absolut inte att RPG-genren är döende utan bara att allt går i cykler. Doom är ett perfekt exempel på ett spel som återupplivade en typ av FPS som inte hade funnits på flera år.

Vad är det för idéer du tycker de skulle kunna låna från Doom?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Försöker vara försiktig med hypen, men efter att ha sett lite livestreams från folk som spelat på Blizzcon så tycker jag ändå det ser bra ut såhär pass tidigt. Atmosfären är mycket bättre än D3.

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

har precis jämfört d2 med d3. 24h timmar på vardera spel.. Grafik skiter jag helt och hållet i då gameplay >> grafik.

D2:
blev level 89 på d2 [...]

89 på 24h? Om det ens är möjligt så är jag väldigt imponerad!

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

Jag håller mina förväntningar extremt låga kring D4. Hade skyhöga förväntningar på D3 och fick en kalldusch. Skaffade Wolcen nyligen och blev väldigt besviken på alla D3 likheter, det unika som jag läste runt om kring spelet såg jag inget av. Dess skill system var väl det enda som jag kände skiljer sig ifrån D3, annars samma sket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Det är mycket ovan mark i både D2 och D3.

När jag lyssnade på "Systems and features" diskussionen på blizzcon upplevde jag att det inte kommer att vara invingande att spela med andra aktivt. Det är en stor mer öppen värld, till exampel är den ingen loading screen när du går ner nivåer, du bara går ner i tex en trappa.

Sen kommer det i huvudsak vara vid "world events" som man stöter på andra spelare och i städerna. I städerna tycker jag inte det skadar. Det gör mer att det blir lite mer liv. World-eventsen med mega-bossar och liknande verkar kul med.

Dungeons skulle vara 100% private (eller spela med party) som jag förstod det. Det skulle vara en känsla av en stor ensam värld där man ibland sprang förbi någon enstaka spelare när man utforskade i öppna världen.

Finns en sammanfattning av den panelen här: https://www.diablofans.com/news/49147-diablo-iv-systems-featu...
Med info om bland annat "sharingen" av världen.

Ja okej, får ta en kik på sammanfattningen vid ett senare tillfälle. Men ifall det är som du säger är det väldigt positivt! Tackar för informationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jisses. Hann du med att bli paragon 499 och spela igenom all content på 24h?

Jag spelade typ 10 timmar i helgen och levlade typ från lvl ~55 till 70 på ca 20 paragon levels.

Borde kanske spela lite mer diablo 2.

Om man är fullkomligt diablo frälst så tror jag säkert man tycker diablo 2 är roligare. Det är svårare och djupare? Diablo 3 är mer lättillgängligt och casual. Känns det som en korrekt tolkning?

aa det ligger nog något åt det hållet faktiskt, känns som det är mycket mera djup i D2 än D3 när det kommer till gameplay vilket jag tror gör att jag drar mig mera åt d2 hållet.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Jag som funderar på att köpa ett nintendo switch för att spela D3 på blev lite besviken att dom inte utanonnserat en D4 version också. Oh well, Får väl vänta och se

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Förstår inte varför alla RPG spel ska vara 90-tals mekanism med uppdaterad grafik. Gör nått intressant och mer levande, använd olika kameravinklar, auto zooma in när man möter en motståndare, effekter etc. De lyckas inte låna idéer från spel som Doom. RPG är en döende genre.

De gjorde/gör ju en del i d4. Tex så zoomades vyn ut när man tillsammans med andra spelare möter en gigantisk boss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

En sak som förlänger spelbarheten i ett spel som går ut på att samla föremål är just att föremål inte ska droppa som snö på vintern. I D3 så har du efter 2 veckor gear som du på sin höjd kommer byta ut när en likadan del men med 5% mer i stats droppar. I D2 får du jobba (farma?) länge för att få din gear. Med det sagt så tycker jag personligen att D2 har för låg drop chans, så något mitt emellan D2 och D3 hade varit bra för mig.

En annan sak som ökar återspelbarheten är förutsättningarna för varierade builds. I D3 så finns det i princip bara 1-2 builds varje säsong per klass ifall man vill nöta end game. Största orsaken enligt mig är att unika föremål inte är intressanta nog, eller inte har bonusar som gör dem ens nära att överväga då setbonusar är så överlägset all annan gear i spelet.

Jag förstår vad du säger och det är relevant.
Vad jag säger är att Diablo 3 har sålts i långt över 30 millioner exemplar. Av dessa 30 miljoner är det en infinitesimalt liten andel som "vill nöta end game". Diablo 4 skall inte designas för dem, utan för de 99,... procent av spelarna som inte gör det. Det är anmärkningsvärt och väldigt positivt att Blizzard överhuvudtaget bryr sig om extremkunderna och försöker göra någon slags innehåll åt dem, men de är bara en spillra av kundkretsen. Spelet skall designas för att för det första köpas överhuvudtaget, och för det andra att köparna sedan skall spela det alls och kunna ge positivt word-of-mouth. De 30+ miljonerna.

Hur många spel köps inte utan att deras ägare ids spela igenom dem ens en gång?

Drop rates som passar dem som spelar spelet tusen+ timmar, mekanismer som tvingar ut spelare från spelandet och in i olika trading-funktioner och så vidare är katastrofalt för de normala köparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Jag förstår vad du säger och det är relevant.
Vad jag säger är att Diablo 3 har sålts i långt över 30 millioner exemplar. Av dessa 30 miljoner är det en infinitesimalt liten andel som "vill nöta end game". Diablo 4 skall inte designas för dem, utan för de 99,... procent av spelarna som inte gör det. Det är anmärkningsvärt och väldigt positivt att Blizzard överhuvudtaget bryr sig om extremkunderna och försöker göra någon slags innehåll åt dem, men de är bara en spillra av kundkretsen. Spelet skall designas för att för det första köpas överhuvudtaget, och för det andra att köparna sedan skall spela det alls och kunna ge positivt word-of-mouth. De 30+ miljonerna.

Hur många spel köps inte utan att deras ägare ids spela igenom dem ens en gång?

Drop rates som passar dem som spelar spelet tusen+ timmar, mekanismer som tvingar ut spelare från spelandet och in i olika trading-funktioner och så vidare är katastrofalt för de normala köparna.

Absolut stämmer det som du säger, men det finns inget som hindrar att man designar mer nischade spel.
Finns mängder med indie-studios som lever gott på att designa spel som jag inte kan förstå att någon överhuvudtaget skulle vilja betala för.
Naturligtvis innebär det att man inte kan lägga en miljard på att designa ett spel som man tror att man bara kommer att sälja 1 miljon exemplar av. Men det viktigaste är väl ändå inte mängden sålda exemplar utan det måste väl vara ROI. Så vad är det som hindrar dem från att släppa breda spel och nischade spel samtidigt, det är ju något som går att göra inom andra industrier så varför inte spelindustrin?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Absolut stämmer det som du säger, men det finns inget som hindrar att man designar mer nischade spel.
Finns mängder med indie-studios som lever gott på att designa spel som jag inte kan förstå att någon överhuvudtaget skulle vilja betala för.
Naturligtvis innebär det att man inte kan lägga en miljard på att designa ett spel som man tror att man bara kommer att sälja 1 miljon exemplar av. Men det viktigaste är väl ändå inte mängden sålda exemplar utan det måste väl vara ROI. Så vad är det som hindrar dem från att släppa breda spel och nischade spel samtidigt, det är ju något som går att göra inom andra industrier så varför inte spelindustrin?

Start rant:
De kan ju skapa fler spellägen där något casual-läge är något högre droprates och lägre stats men det finns t ex inte leaderboards eller end-endgame (säg über bosses).
Säg att man börjar på normal och kan flytta gubben till ladder som innehåller färre men tyngre drops, fler och svårare bossar / elites och själva ladder-systemet där man kan slåss om platser topplistor av olika slag.
Vet inte hur PvP-systemet skulle fungera i detta, men ja...

Menar på att det finns nog alternativ men att nå rätt nivå och träffa rätt med balansen mellan olika lägen - ska olika typer av karaktärer ens kunna vara i samma värld eller måste de separeras?

Summa summarum: Kan nog göra precis som de vill, men som @Enity säger är det nog inte försvarbart varken kring ROI eller underhållet av ett extra spelläge som kanske inte används av tillräckligt stor andel (i längden i alla fall, säg 6 månader efter release och innan första exp-pack).
End rant.

Personlig åsikt: Jag vill att drops som uniques / mystic's inte ska vara speciellt vanliga. MEN, det beror på hur itemization är. Är det helt random, att man kan få precis vilken korkad stat som helst i vilken nivå som helst måste de ha högre drop rate då sannolikheten för att man får skit är hög - även om själva item:et är rätt. Som i D3 idag: få 10 primal's av samma varav kanske en är ganska rätt i stats.
Färre, men mer rätt.

Jag vill också kunna göra något i stil med kuben i D2 och inte som i D3 där man extraherar legendary power: att kunna kub:a ihop items för att få något kul, eller chans till det i alla fall.
Gillar inte när det endast finns ett sätt att nå något - då är tyvärr spelet för smalt enligt mig. Säg att jag vill PvP:a (vilket jag personligen inte vill) så vill jag ändå kunna komma åt gear som är bra utan att t ex slakta übers.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Så här några dagar efter tillkännagivandet så har jag ett par reflektioner. För mig känns det som det finns två läger.
D2-folket, som tycker att D4 fortfarande är för likt D3 och hellre vill ha en ny D2. D3-folket som tycker att D4 ser tråkigt ut och att D3 har bättre grafik, även kallade WOW-spelarna. Grafiken känns som en het potatis. Men enligt mig så känns D4 klart bättre. D3 var och är väldigt cartoonigt och väldigt likt stilen från WOW. Den grafiska stilen är en sak de säkert kan putsa på, men jag tror att det finns en tanke bakom. Annars verkar den nya motorn vara rätt kapabel. Ljussättningar, fysik verkar vara top notch och de hinner nog polera mycket till innan release. Gissar på februari 2021.

Spelade en del D3 under helgen som gick. Såg på spelet helt annorlunda efter D4 visades. Nu kändes D3 gammalt, det var inget jag reflekterat över under tiden jag spelat D3 innan. Det blir förmodligen ett köp. Men det kan beror på vilka klasser som tillkommer. Inget av detta som lockade supermycket, möjligtvis druiden.

Permalänk
Medlem

@napahlm: Då får vi ta och starta ett nytt läger. Vi heter "Vi som tycker D4 ser bra ut än så länge".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

@napahlm: Då får vi ta och starta ett nytt läger. Vi heter "Vi som tycker D4 ser bra ut än så länge".

Ja, det känns lite exkluderande att glömma bort det lägret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

@napahlm: Då får vi ta och starta ett nytt läger. Vi heter "Vi som tycker D4 ser bra ut än så länge".

Vad är vi, två-tre medlemmar?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av napahlm:

Vad är vi, två-tre medlemmar?

Får ni plats med en till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EntropyQ3:

Vad jag säger är att Diablo 3 har sålts i långt över 30 millioner exemplar. Av dessa 30 miljoner är det en infinitesimalt liten andel som "vill nöta end game". Diablo 4 skall inte designas för dem, utan för de 99,... procent av spelarna som inte gör det.

Absolut så ska inte D4 designas för 1% av spelarbasen, men jag tycker inte heller det ska designas för 99% av spelarbasen. Det här är en högst personlig åsikt, men jag tror inte ett spel som försöker kamma in så många som möjligt är särskilt bra på att bibehålla dessa spelare och därför gör ett minimalt avtryck på marknaden. Oftast upplever jag dessa spel som mättade till bredden av belöningar i olika former, men som ganska fort känns meningslösa (som D3). Att göra belöningar något svårare att uppnå, och designen av spelet något komplexare tror inte jag skadar någon del av spelarbasen i någon större utsträckning. Chansen att spelarna kommer att stanna kvar längre än någon månad eller två tror jag däremot ökar, och trogna kunder är bättre i längden än drive-by kunder. Easy to learn, hard to master är ett synsätt som jag tror är bästa medelvägen.

Skrivet av Kablash:

@napahlm: Då får vi ta och starta ett nytt läger. Vi heter "Vi som tycker D4 ser bra ut än så länge".

Sign me up!

Skrivet av napahlm:

... och de hinner nog polera mycket till innan release. Gissar på februari 2021.

16 månader?

Citat:

“A game of this scope takes time. We're not coming out soon, not even Blizzard soon.”

Dold text
Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om D4 kommer vara som D1,2&3 när det gäller själva spelvärlden? D.v.s "travel time" i form av laddning bakom filmsekvenser eller ifall man faktiskt kan resa genom hela världen "by foot"? Det har varit det som jag främst har stört mig på samt i D3 med ett speciellt game mode för grind av gear.

Just detta grindande gör ju att spelet inte är så mycket för mig, jag värderar story väldigt högt i ett spel som detta. Men att sitta och grinda ihop gear för ingen anledning alls mer än att man sedan spenderat tusentals timmar på att ha gear känns för mig som slöseri med tid. Vad skall man ha den till när samma gear men med lite lägre stats kan göra samma sak bara att det tar några slag mer? Har aldrig sett tjusningen i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

16 månader?

D3 tog fyra år från presentation till release. Blizzard kom med en rad ursäkter för det då. Tar de 3-4 år på sig nu också är det väldigt svagt av dem att vika sig för pressen och visa upp spelet alldeles för tidigt.

Permalänk
Medlem

Starym har skrivit en bra sammanfattning av all information om Diablo 4 på forumet Icy Veins.
https://www.icy-veins.com/forums/topic/46709-everything-we-kn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Lost Ark är riktigt vackert tycker jag. Wolcen visste jag inte ens om först du nämnde det! Riktigt fint där med, synd att animationerna såg stela ut. Vikings däremot tycker jag inte var något vidare jämfört med någon av de andra tre.
Tror inte på några stora förändringar rent grafiskt, men små detaljer kommer garanterat bli bättre. Sedan har vi områden som inte utforskats ännu som jag nämnde, öknar, djungler, snöområden. Vi får se vad tiden har att erbjuda, det lär ju ta minst 2 år innan vi får release.
Hehe, vi vet ju hur det gick med Anthem

Lost Ark är sjukt kul, Att lira hunter är riktigt nice. Så jag kan rekommendera att testa Open Betan

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

I väntan på D4... Om man spelade och gillade D1 och D3, men aldrig spelade D2 när det begav sig, kommer man gilla det idag eller kommer det kännas gammalt och förlegat?