Permalänk
Medlem

TV i extrema mängder, Laptops och mobiler satsar mitt jobb på (ett av nordens största).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Expertgissare

Jag väntar med spänning på cdon's stora müsli rea

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

apple airpods skulle ju vara nice om de dippade några lappar - men inte troligt

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

apple airpods skulle ju vara nice om de dippade några lappar - men inte troligt

// LZ

Inte omöjligt att gen1/2 reas, det har ju hänt förut.
Mindre troligt med pro dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tycker BF har varit rätt kasst på senare år, så har inga stora förhoppningar på spontanköp av saker jag inte redan har köptankar på.

Kan tänka mig haka på en bra dea på en wake-up light alarmklocka, eller en motsvarande hue klocka (vet inte om desssa bara är senare modeller som integrerats i hue-märket).

NVMe-disk hade kanske varit på tapeten, men tydligen har inte mitt modermodem stöd för det.

Då min dator är 5-6 år börjar det också klia lite smått i fingrarna på en ny, men tror jag får svårt att motivera det. Kanske slutligen köper två fläktar till takluckan istället

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inte omöjligt att gen1/2 reas, det har ju hänt förut.
Mindre troligt med pro dock.

Helt rätt, äldre generationer säljs ofta ut men "nyare" Apple säljs otroligt nära inköpspris och är minimal vinst på.
Skulle det vara en "större" rea på nyare Apple produkter så går troligen affären back på den rean och räknar med att du köper tillbehör eller blir en återkommande kund.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ja, i dagens tider behöver väldigt många mera lagring och det är ju trevligt när det går snabbt = SSD. SSD är bland det bättre som hänt datorbranschen ever.

Men i övrigt tycker jag det är lite otäckt med black friday event då unga männniskor utan så mycket inkomst verkar gå bananas.

Visst, ja, visst kan en del saker bli billigare men det blir ändå oftast en stor påse pengar man måste lägga ut. Frågan är, vad behöver man?

Oled är intressant kan jag tycka... typ, yes! Den kostar bara 30 000 nu under black friday, kostade 40 000 innan, så billigt, gäller att skynda, jag slår till! När det gäller TV så är det nästan lite som bilar kan jag tycka, att köpa förra årets modell är inte så dumt trots allt. Prissänkningen blir oftast brutal efter ca 1 år. Tror ändå att jäkligt många skulle bli mycket nöjda med en tv för mellan 10 000 - 15 000.

Tycker också den här hörlurstrenden är fascinerande som vi är inne i, där många plötsligt verkar tycka det är helt ok att köpa lurar för mellan 3000-5000kr. Själv har jag alltid varit jäkligt duktig på att ta sönder hörlurar så jag tvekar lite även om det låter lite bättre och man kan stänga ute omvärlden ganska effektivt.

Permalänk
Medlem

Har förberett prisjakt med massa produkter jag är intresserade av.
Och skrivit ner en lista på annat som jag ska kika på.

Ex:
Kyl/Frys
Mellan segment mobil som jag måste ha typ 1 år
Köksprylar
Hårfön
Kläder
Hifi

Och massa annat, inga datorprodukter då enda jag är ute efter är en skärm, och de är så pass nya / finns inte i lager så ingen rea på dom

Permalänk
Medlem

SSD vore trevligt typ en 2 tb 860 evo för under 3000 iallfall, annars köpa på sig sig grejer på marknaden när folk ska byta ut sitt gamla haha.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Vet någon om det brukar gå att "fynda" iPad mini på BF. Det är ju inte helt lätt att veta om tidigare priser (graferna på Prisjakt) verkligen var låga priser eller fel i prissättning eller om exemplaret tex var retur-ex.

Permalänk
Inaktiv

Inga som helst förväntningar, undviker allt som påskyndar och förstör våran planet.

Permalänk
Musikälskare

Moderkort / Minne / Prolle blir det nog... Kanske

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort och 24" skärm för spel och nål till lp-spelaren.

Dock kommer jag försöka hålla mig till prisjakt. Spenderade för mycket tid på randomsidor förra året.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Är sugen på en råsaftcentrifug. Vill börja mina dagar med lite hälsosammare kost. Lägga ner mackorna med ost och skinka och istället dra ett par stora glas med fruktjuice.

Sen finns det ju annat som jag håller koll på. Skulle vilja uppgradera min reciever i min hemmabio. Men det är inte viktigt. Då är råsaftcentrifugen viktigare.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Tänker främst kolla efter hårddiskar till nas'arna hemma som börjar bli fulla. Om jag ser en Surface Dial till ett bra pris blir det kanske en sådan också som julklapp till mamma.

I övrigt så blir det nog en del inköp av Bluray/UHD för att komplettera samlingen. Men... jag är en sucker för bra deals så det blir nog några spontaninköp också som vanligt...

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Inga som helst förväntningar, undviker allt som påskyndar och förstör våran planet.

Vad har planeten med detta att göra.
Om det är något man behöver och det kommer på rea så är det väl bra?

Du har ju själv köpt produkter som förstör våran planet så, du förstör inte planeten mer för att du köper något billigare.

Permalänk
Medlem

Förra året blev det en LG65C8 och en kontinentalsäng med mera men i år så blir det nog bara Airpods Pro, gymhandskar, proteinpulver och något PS4 spel.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vad har planeten med detta att göra.
Om det är något man behöver och det kommer på rea så är det väl bra?

Du har ju själv köpt produkter som förstör våran planet så, du förstör inte planeten mer för att du köper något billigare.

Black Friday handlar väl inte om att sänka priset på saker som säljer bäst?

Utan det handlar väl om att lura folk att köpa på sig mer onödiga prylar?

Jag bryr mig inte ett skit om klimatet/miljön på det sättet... men köper inte något på en Black Friday bara för att det är nedsatt pris på varan.

Råkar man ha en sådan extrem tur att det man varit intresserad av ett tag faktiskt säljs billigt just då så tycker jag man ska slå till.

Permalänk
Medlem

Har rätt låga förväntningar i år. Butikerna är hårt stressade ekonomiskt.
Men det vore kul att knipa en ssd och kanske en 1440p, 27", och med IPS skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Philips Hue är jag lite sugen på och det har ju funnits en hel del erbjudande tidigare år, så jag hoppas väl på något liknande i år!

Jag är mer än sugen. Jag köpte en lägenhet i sommras och har renoverat den från golv till tak under de senaste månaderna. Nästa fredag kommer nya köket, vilket blir det sista "stora" som är kvar. Sen är det småpyssel med inredning, lampor och dylikt. Lägenheten är liten så jag funderar starkt på att investera i Philips Hue för mer eller mindre hela lägenheten.

Så jag hoppas på några bra deals på startpaket och dylikt. Jag har sparat undan en lagom slant redan och kommer lägga undan en liten del ifrån nästa lön också. Håller tummarna!

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Jag har infört frivilligt köpstopp. Allt ledigt utrymme är proppfullt med prylar och kläder. Framförallt kläder som aldrig används. Nu skall minst två skjortor lämnas till insamling innan jag får köpa en ny. Samma sak med all prylar. Min Windows XP-dator måste till återvinning innan jag får köpa Intel core i9 eller liknande. Samma sak med alla Raspberrys.
Man skall bara ha saker som används!

Permalänk
Medlem

Som vanligt, utgående modeller till största delen. Bra deals. Köpte själv oled-tv för halva priset en gång i tiden. Sparade 15.000:-

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Black Friday handlar väl inte om att sänka priset på saker som säljer bäst?

Utan det handlar väl om att lura folk att köpa på sig mer onödiga prylar?

Definitionsfråga.

Butikerna blir av med sina restprodukter. Du ser exempelvis inte en Samsung Galaxy Tab S6 för halva priset under reorna, däremot slumpas säkert Tab S4 ut (så blir de av med det restlagret)
Inget fel i det.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Letar kringutrustning från logitech i år

Är sugen på att byta ut all min kringutrustning till logitech's trådlösa sortiment som headset, mus + musmatta osv.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

5700xt nersatt med ett par kronor, eller flera hundra, kanske upp mot några tusen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med lite rea på surface pro och nya surface pro x men kommer väl inte hända.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Hade varit trevligt med lite rea på surface pro och nya surface pro x men kommer väl inte hända.

Nej, förra generationen, möjligt, men senaste, inte en chans. Enlighten me om jag kommer ha fel. Då klipper jag till också. Men bara om det är minst 25% billigare.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd

Mina förväntningar ligger numera i att möss, tangentbord och moderkort får ruskigt bra priser. Jag tänkte köpa en ny skärm, men de blir inget köp av skärm efter gårdagens fadäser med datorn

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

nm, blev lite OT

Permalänk
Medlem

Vilka android telefoner borde man hålla utkik på måtro?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7