Hur funkar self test på corsair ax860i

Permalänk
Medlem

Hur funkar self test på corsair ax860i

Hallå jag har precis börjat uppgradera gammla Bettan. Jag verkar bara få en massa otur när detta projekt började...
Verkar det som mitt nya asus hero kort har pajjat och nu verkar det som mitt nätagregat har nått fel men är lite osäker.
Är ett corsair AX860i som jag har och när jag sliter ut alla kablar och testar med self test knappen så är den grön i typ 1 sec fläkten snurrar sen blir den röd och fläkten dör.
Hittar ingenting om hur länge den ska lysa grönt innan den slår till rött? Ska det lysa rött? Är det någon som har erfarenhet om detta nätagg?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

RTFM

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite flummigt skrivet om jag ska ärlig därför jag frågade om erfarenhet. Min slår från grönt direkt till rött och hittade nu videos på folk som hadde grönt i typ 10sec så antar att den är trasig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av willee93:

Tycker det är lite flummigt skrivet om jag ska ärlig därför jag frågade om erfarenhet.

Har en AX1200 från 2014 typ i min förra PC och begrep mig aldrig riktigt på den knappen (nej, jag måste missat sektionen i manualen hur den funkar lol), men såg aldrig att LEDen lyste rött en endaste gång de gånger jag provade att trycka in knappen.

Tråkigt att höra att det strular för dig! Sånt är aldrig kul...

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Har en AX1200 från 2014 typ i min förra PC och begrep mig aldrig riktigt på den knappen (nej, jag måste missat sektionen i manualen hur den funkar lol), men såg aldrig att LEDen lyste rött en endaste gång de gånger jag provade att trycka in knappen.

Tråkigt att höra att det strular för dig! Sånt är aldrig kul...

Inet godkände reklamation på nätagget så antar det var trasigt. Får se vad dem säger. Var så länge sedan jag köppte detta agg att jag helt ärligt inte ens minns att jag hadde en self test knapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@willee93

Jag köpte ett AX860i som plötsligt slutade fungera och då tog jag kontakt med Corsair direkt istället för att gå igenom inet.

Mycket smidigare. Och fick dessutom ett AX1200i som ersättningsprodukt.

Dålig svenska :D
Visa signatur

Monitor Acer Predator XB273UGX & ASUS ROG Swift PG279Q
Chassi Fractal Design Define 7 MB ASUS ROG Maximus Z790 HERO CPU Intel Core i9-13900KS (w/ TG Contact Frame) CPU-COOL ASUS Ryuo III (w/ Noctua NF-A12x15) GPU ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming OC RAM Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 6200MHz 2x16GB SSD Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung 860 PRO 4TB PSU Corsair AX1200i