Spel laggar fast jag har hög fps

Permalänk
Medlem

Spel laggar fast jag har hög fps

hej, jag har stött på en massa konstiga problem med min dator ända ifrån köp
när jag satte ihop datorn så skulle jag installera Nvidia drivers så ville inte dem installeras.. fick installera den via "DHC" för den hittar inte mitt grafikkort.. sen..... så kunde den inte installera "NVIDIA Control Panel" fick hämta hem den via "microsoft store"

sen så fungerade det ett tag så började datorn bli för varm så att fläktarna gick på högvarv
och jag fick screentearing

jag har formaterat om datorn HELT men samma problem återstår

MEN nu när jag spelar APEX har jag ca 250 fps~
men det känns som det är typ 60 fps och hackar lite.. men fpsen sjunker inte

någon som skulle sig veta vad problemet kan ligga ?
kan det ha något med ram minnet att göra ?

Tack på förhand MVH michel

skärm - Asus Rog swift PG278QR
Gpu - Rtx 2070 Strix
Ram - 16 gb
M.2 1Tb

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

kan vara för att du kör med olåst FPS testa att sätta ett FPSlås med t.ex. Riva tuner Statistics server som kommer med MSI Afterburner som rimmar bra ihop med din skärm typ 160-165Hz eller nått.

kan bli mycket konstiga upplevelser när man matar sin skärm med mer än den kan hantera.

Testa ladda ner senaste DCH drivarna till ditt kort också kan va attt du försökte installera Standard drivarna

https://www.nvidia.co.uk/Download/driverResults.aspx/153070/e...

vet inte riktigt vad skillnaden är men jag kan inte installera standarddrivarna men DCH funkar för mig

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows