Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det är inte omöjligt att de helt enkelt ger dig mellanskillnaden tillbaka utan att du behöver returnera något. De vill knappast heller hantera en retur för en så liten summa.

Tänkte bara uppdatera o säga att jepp, jag fick den för det billigare priset utan att behöva returnera något.
Det gick inte helt utan motstånd dock för de hade hunnit ändra tillbaka priset men jag hänvisade till Prisjakts historik, så charmigt som jag kunde, som visade att de haft lägre pris under helgen och så gick dem med på det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Baxtex: Du budar för prestandan, chansen att komponenter går sönder av ålder är väldigt låg och 1400 för ett 1070 känns väldigt lågt. För 1400 idag får du ett 1050 som ligger runt 30% av prestandan av ett 1070.

Samtidigt såg jag för 4-5 veckor sedan att någon ville sälja ett defekt 980TI-kort som han själv köpt 6 månader innan på marknaden, då givetvis fungerande. Så han betalade troligen 1-2 tusen för det kortet då som höll i 6 månader. Med andra ord är det en väldigt stor chansning att köpa äldre komponenter då det saknas garanti.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

@Nikodemous: Sant, det är ju en liten chansning. För att få likvärdig prestanda som ett 1070 idag behöver du dock köpa ett grafikkort för över 3000 så att tycka att 1400 är rimligt är ju en bra bit ifrån. 2000 känns ganska rimligt då, du betalar lite mindre för att du chansar men du får en premium i prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem

Jag planerar att köpa en ny TV i år (4K OLED, kring 55-65"). Är detta ovan ett bra pris för sådana TV:n eller brukar det bli mycket bättre priser på dessa än så under just Singles Day och/eller Black Friday sett till de senaste åren?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag som planerar att köpa en ny TV i år (4K OLED, kring 55-65") - är detta ovan ett bra pris? Eller brukar det bli mycket bättre priser på dessa under just Singles Day och/eller Black Friday sett till de senaste åren?

Philips 55POS9002 (OLED 55") gick ner till 11k under BF, och 10k under mellandagsrean förra året. Passade på att köpa en själv då.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Philips 55POS9002 (OLED 55") gick ner till 11k under BF, och 10k under mellandagsrean förra året. Passade på att köpa en själv då.

Denna menar du?

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4231526

Verkar vara en utgången modell som endast är två år gammal. Går utveckligen för 4K OLED TV:n verkligen så här fort fram?

Hursomhelst, väldigt bra pris! Jag är dock lite mer sugen på en 65" men priset avskräcker. Kan man förvänta sig en 1-2 år gammal 65" 4K OLED modell gå ner till åtminstone 15K kr?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Denna menar du?

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4231526

Verkar vara en utgången modell som endast är två år gammal. Går utveckligen för 4K OLED TV:n verkligen så här fort fram?

Hursomhelst, väldigt bra pris! Jag är dock lite mer sugen på en 65" men priset avskräcker. Kan man förvänta sig en 1-2 år gammal 65" 4K OLED modell gå ner till åtminstone 15K kr?

Utvecklingen går inte på raketfart direkt, utan det handlar mer om att de släpper en ny modell varje år med mindre uppdateringar och därför säljer av den gamla modellen vid den här tiden på året. Ska man fynda så är det i regel alltid fjolårets modell som prissänks, och denna var just "fjolårets modell", förra året.

Jag har själv dålig koll på 65" då jag var ute efter en 55", men kolla prishistoriken på förrförra årets modeller så borde du hitta vad de ungefär sålts för vid reorna.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Utvecklingen går inte på raketfart direkt, utan det handlar mer om att de släpper en ny modell varje år med mindre uppdateringar och därför säljer av den gamla modellen vid den här tiden på året. Ska man fynda så är det i regel alltid fjolårets modell som prissänks, och denna var just "fjolårets modell", förra året.

Jag har själv dålig koll på 65" då jag var ute efter en 55", men kolla prishistoriken på förrförra årets modeller så borde du hitta vad de ungefär sålts för vid reorna.

Ja priset verkar ligga som lägst kring 20000 kr för 65". Blir nog att avvakta och se vad som händer under Black Friday

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Observera att LG OLED 65 C8 har kunnat köpas när Elgiganten invigde sin nya butik i Örebro(?) för nån månad sedan.
Då hade den kostat 14.999kr
Gällde just i en butik, men jag hoppas liknande erbjudanden skall finnas för 2018 modell på BF

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Lg Oled 65 B9 har varit nere på 19 990 Kr som lägst i år och antar att detta återkommer till Black Friday och att LG 65 C9 lär hamna runt 22 990 Kr.

LG C8 55" hamna på 12990 kr förra året och antar att detta återkommer på Black Friday detta året för C9

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Observera att LG OLED 65 C8 har kunnat köpas när Elgiganten invigde sin nya butik i Örebro(?) för nån månad sedan.
Då hade den kostat 14.999kr
Gällde just i en butik, men jag hoppas liknande erbjudanden skall finnas för 2018 modell på BF

Vilken ny butik? Jag är Örebroare och är inte medveten om nån ny Elgiganten här....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren:

Ser du ett frågetecken inom parentes? Den syftar på att jag är osäker om det var Örebro eller nån annan stad.
Elgiganten hade nån sorts nyinvigningsrea under sensommaren/hösten 2019.
Då har dessa lgoled65c8 legat på 15k

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Observera att LG OLED 65 C8 har kunnat köpas när Elgiganten invigde sin nya butik i Örebro(?) för nån månad sedan.
Då hade den kostat 14.999kr
Gällde just i en butik, men jag hoppas liknande erbjudanden skall finnas för 2018 modell på BF

Just det, det minns jag Tråkigt nog var man just då inte på väg att köpa en ny TV... Nåja, 10 dagar kvar till Singles Day iaf

Skrivet av Jonas79:

Lg Oled 65 B9 har varit nere på 19 990 Kr som lägst i år och antar att detta återkommer till Black Friday och att LG 65 C9 lär hamna runt 22 990 Kr.

LG C8 55" hamna på 12990 kr förra året och antar att detta återkommer på Black Friday detta året för C9

Är det några större skillnader mellan B9 och C9?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte:

Jag är inte helt hundra med jag har för mig att BOKSTAVEN står för den estetiska utformningen.
Om foten är av plast eller metall, hur tjock ram är och hur tunt tvn är.

Alltså tror jag att bokstaven har ingen påverkan på bildkvalité eller funktioner, endast estetiken och designen.
Fråga annars laxpudding, han vet

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

@Savage_Gray: Det är skillnad på bild-processorn mellan B9 och C9.

B9 har processorn A7 och C9 har processorn A9, A9 är kraftfullare.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

@Icte:

Jag är inte helt hundra med jag har för mig att BOKSTAVEN står för den estetiska utformningen.
Om foten är av plast eller metall, hur tjock ram är och hur tunt tvn är.

Alltså tror jag att bokstaven har ingen påverkan på bildkvalité eller funktioner, endast estetiken och designen.
Fråga annars laxpudding, han vet

Ja, dumt att gissa vad bokstäver och siffrorna i modellnamnet innebär..

https://m.sweclockers.com/artikel/26529-sweclockers-guidar-ti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Ja, dumt att gissa vad bokstäver och siffrorna i modellnamnet innebär..

https://m.sweclockers.com/artikel/26529-sweclockers-guidar-ti...

På tidigare generationer så hade han ju rätt, B7 mot C7 skiljde ramen och foten exempelvis.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ErikDah:
Å fan, visste inte jag, men detta verkar stämma:

"22 okt. 2019 - LG B9 vs LG B8 processor Like the LG B8 OLED before it, the LG B9 OLED uses an older processor than its current-generation siblings. So instead of the a9 Gen 2 processor found in the LG C9 and E9, you'll find the a7 Gen 2 processor instead."

Källa: https://www.techradar.com/news/lg-b9-vs-lg-b8-oled-is-the-new...

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

@Savage_Gray: Det är skillnad på bild-processorn mellan B9 och C9.

B9 har processorn A7 och C9 har processorn A9, A9 är kraftfullare.

Frågan är ju dock om det har någon inverkan på det viktiga, bildkvaliteten. Gjorde en snabb googling och det testet jag läste kunde inte se någon skillnad i bildkvaliten som berättigade det högre priset.

Jag önskar det fanns en sjysst oled-tv som fokuserade på att vara just tv-skärm. Jag kunde inte bry mig mindre om ljud, att den är 0,01 mm tunn, alla smartdumma appar m.m. m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marko123:

Huawei P30 med abonnemang 8gb på comviq för 255kr/mån om man är student.

https://webbutik.comviq.se/student/huawei-p30-student.html

Alla studenter får detta i reklamen, alla som inte är studenter har ingen nytta av denna info.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Alla studenter får detta i reklamen, alla som inte är studenter har ingen nytta av denna info.

Jag är inte student men mitt studentkort har fungerat i flera år och använder fortfarande vissa rabatter, kan ändå vara värt att spana in.

Ska också köpa ny tv på BF, Egentligen ute efter 65" men sen hade jag väldigt gärna haft OLED men då sticker priset iväg. Ska man satsa på 55" OLED eller en 65" LCD? Idagsläget har jag en 46" LCD från 2012 typ. Jag tänker lägga max 15k på ny tv tänkte jag. Min största anledning till att uppgradera är pga storleken, möblerade om nylikgen och hamnade långt ifrån tv:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Alla studenter får detta i reklamen, alla som inte är studenter har ingen nytta av denna info.

Jag är student med både Mecenat och studentkortet och jag har heller inte fått reklam för detta, eftersom jag stängt av mailutskick eftersom de flesta studenterbjudandena är ointressanta klädkampanjer. Jag köpte min Huawei P10 när det var studentkampanj efter att det tipsats om det i fyndtråden, när jag var student, och inte fått någon reklam om kampanjen.
Jag välkomnar tips för studenter.

Permalänk
Medlem

Battlefield V nedsatt 45% hos webhallen. Är det någon som spelar det längre så det är värt att köpa? Vad gäller annars? Köpte pubg men gillade det inte alls

Permalänk
Medlem

Hur var black Friday förra året gubbar? Hiss eller diss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Hur var black Friday förra året gubbar? Hiss eller diss.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror nog på vad man är ute efter.
Tele2 körde bra deals på toppmodeller (P20 Pro och Galaxy S9 /S9+ och nån mer), tror de gick för 3800kr utan abonnemang, i varje fall P20 Pro.

Du kan kika i tråden vad folk fyndade
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1537694-vad-har-du-kop...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddiie:

Battlefield V nedsatt 45% hos webhallen. Är det någon som spelar det längre så det är värt att köpa? Vad gäller annars? Köpte pubg men gillade det inte alls

Det går att prova gratis just nu, så gör det och bestäm själv vad du tycker! Du behöver nog inte oroa dig för spelarbasen, oavsett vad folk tycker så är serien så pass stor att det alltid kommer finnas spelare. Och det går inte jämföra med PUBG, det är två olika genrer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Alla studenter får detta i reklamen, alla som inte är studenter har ingen nytta av denna info.

Finns många som inte är studenter som ändå har möjlighet att nyttja dessa via någon kontakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Beror nog på vad man är ute efter.
Tele2 körde bra deals på toppmodeller (P20 Pro och Galaxy S9 /S9+ och nån mer), tror de gick för 3800kr utan abonnemang, i varje fall P20 Pro.

Du kan kika i tråden vad folk fyndade
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1537694-vad-har-du-kop...

Tack för länken. 🙂🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Alla studenter får detta i reklamen, alla som inte är studenter har ingen nytta av denna info.

Allt som är i dagens fynd finns i reklam eller att finna via prisjakt. Dagens fynd är väl till för att lyfta fram det intressanta och sålla i kvantiteten efter kvaliteten. Jag är student och jag läser inte någon studentreklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Samsung QLED 85" 8K, fyndvara på Netonnet

Endast 108 390kr!
Billigast i lager på Prisjakt, 150 997kr

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/ljud-och-bild/tv/63tumo...

Ditt tips har i skrivandes stund 37 "likes"/bra inlägg. Jag har alltid trott att ett klick på bra inlägg betyder att man tackar för tipset och köper produkten. Sålde Nettonnet preci 37 tv's för 100K styck?