Blizzard visar uppföljaren Overwatch 2

Permalänk
Melding Plague

Blizzard visar uppföljaren Overwatch 2

Blizzcon fortsätter med avslöjandet i form av nya Overwatch 2 och visar upp nya kartor, karaktärer samt hela nya speltyper.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig en Overwatch film!

Permalänk
Medlem

Speeeruns på overwatch!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Klart vi behöver ett nytt Overwatch så de kan de sälja nya lootboxes

Permalänk
Medlem

jag ser inte riktigt vad som har ändrats så mycket så att dom kan kalla det overwatch 2? såg ut som samma skit med lite nya funktioner som pve men det hade dom ju bara kunnat släppa i en uppdatering..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

Så 2an är en standalone coop campaign, glad över att jag inte behöver köpa något nytt då jag är totalt ointresserad av storyn.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Kethsi:

jag ser inte riktigt vad som har ändrats så mycket så att dom kan kalla det overwatch 2? såg ut som samma skit med lite nya funktioner som pve men det hade dom ju bara kunnat släppa i en uppdatering..

Ja du.... du får Hero Missions. Annars är det inte så värst stor skillnad tyckte jag. kanske missade något, ni får gärna säga till då

Permalänk
Medlem

Lägga dit ett PvE Campaign mode med co-op, och nya pvp kartor. Sicken ursäkt att kunna sälja spelet igen

Permalänk

Du får hero missions..... Men på dom gamla kartorna? Och customise your abilities? Säkert så man kan köpa fucking blue för 2 dollar istället för grön Genji ult! Det luktar flopp,,,
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta är anledningen till varför E-sport aldrig kommer bli lika accepterat som traditionell sport.

Fotboll har funnits hur länge som helst, hetat detsamma och varit samma sport med mindre regeländringar. Men för publiken har det alltid varit detsamma - fotboll. Likaså med alla andra sporter som hockey, basket osv osv.
När man gör på det viset kan man hålla turneringar och matcher helt utan pengapriser och ändå få en gedigen publik att komma för att titta och heja.

E-sport är ett nytt spel varje år som du måste vara insatt i för att förstå och uppskatta och helt utan förvarning så släpps en "efterföljare" så alla måste köpa ett nytt spel, lära sig nya mekaniker och regler samt spelarbasen och publiken blir uppdelad i två läger under en period. För att göra det populärt måste man pumpa löjliga summor pengar in i prispotten för att det ska verka etablerat.

CS är det enda spelet jag kan komma att tänka på som har skötts väl ur e-sportsperspektiv. Ett spel släpps och det är aktuellt under vääääldigt många år. Det märks att redan från början så är detta någon som är tänkt att detta ska vara en e-sportstitel.
Troligtvis är det också därför namn som Heaton, NIP, Fnatic, Shroud, KennyS, JW, Get_Right, Olofmeister är betydligt mycket större i folkmun än vad spelare och lag i t.ex Overwatch, Rainbow Six, LoL, Fortnite osv är.

De flesta har inte en aning om vem "Crue" är - trots att det är den 16 årige svensken som blev bäst i europa, 6e bäst i världen på fortnite.

När Overwatch släpptes var det tydligt att det var Blizzards satsning på e-sport men uppenbarligen så är de mer intresserade av att bara få in ett snabbt cashflow i form av sålda spel snarare än ett stabilt cashflow med ett spel som blir accepterad e-sport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Detta är anledningen till varför E-sport aldrig kommer bli lika accepterat som traditionell sport.

Fotboll har funnits hur länge som helst, hetat detsamma och varit samma sport med mindre regeländringar. Men för publiken har det alltid varit detsamma - fotboll. Likaså med alla andra sporter som hockey, basket osv osv.
När man gör på det viset kan man hålla turneringar och matcher helt utan pengapriser och ändå få en gedigen publik att komma för att titta och heja.

E-sport är ett nytt spel varje år som du måste vara insatt i för att förstå och uppskatta och helt utan förvarning så släpps en "efterföljare" så alla måste köpa ett nytt spel, lära sig nya mekaniker och regler samt spelarbasen och publiken blir uppdelad i två läger under en period. För att göra det populärt måste man pumpa löjliga summor pengar in i prispotten för att det ska verka etablerat.

CS är det enda spelet jag kan komma att tänka på som har skötts väl ur e-sportsperspektiv. Ett spel släpps och det är aktuellt under vääääldigt många år. Det märks att redan från början så är detta någon som är tänkt att detta ska vara en e-sportstitel.
Troligtvis är det också därför namn som Heaton, NIP, Fnatic, Shroud, KennyS, JW, Get_Right, Olofmeister är betydligt mycket större i folkmun än vad spelare och lag i t.ex Overwatch, Rainbow Six, LoL, Fortnite osv är.

De flesta har inte en aning om vem "Crue" är - trots att det är den 16 årige svensken som blev bäst i europa, 6e bäst i världen på fortnite.

När Overwatch släpptes var det tydligt att det var Blizzards satsning på e-sport men uppenbarligen så är de mer intresserade av att bara få in ett snabbt cashflow i form av sålda spel snarare än ett stabilt cashflow med ett spel som blir accepterad e-sport.

Du är helt klart inne på rätt spår. Dock tror jag man aldrig kan få in någon form av spel som går ut på att skjuta/döda andra till någon form av acceptans på en politisk nivå. Man måste då göra en Commander Keen-variant isåfall där spelaren bara somnar...
Så lika bra att de itererar tills de hittar rätt ett tag till. Fotboll hade nog inga tydliga regler första årtiondena heller.
Det tog curling från 1500talet tills nästan år 2000 för att bli en riktig sport i OS.

Permalänk
Medlem

Vi får en map i Sverige! ^^

(Göteborg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Du är helt klart inne på rätt spår. Dock tror jag man aldrig kan få in någon form av spel som går ut på att skjuta/döda andra till någon form av acceptans på en politisk nivå. Man måste då göra en Commander Keen-variant isåfall där spelaren bara somnar...
Så lika bra att de itererar tills de hittar rätt ett tag till. Fotboll hade nog inga tydliga regler första årtiondena heller.
Det tog curling från 1500talet tills nästan år 2000 för att bli en riktig sport i OS.

Overwatch kan jag tycka har gjort en bra kompromiss. Den populäraste genren är trots allt shooters men såväl Overwatch som Fortnite är väldigt färgglada, inget blod, inget fokus på att grafik eller fysik ska förmedla att man faktiskt utsätter en annan karaktär för trauman och våld - med undantag för att man slår dom med en gigantisk hammare.
Men absolut kommer det ta tid. Vad jag däremot stör mig på är att det inte finns någon poäng i ett spel som Overwatch att släppa en tvåa. Det finns liksom inga sådana element i spelet som rättfärdigar det.

Permalänk
Avstängd

Försöker de sälja samma spel igen? Förstår inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Enda som är nytt är boring PVE mode typ lul.
Resten kan man spela i nuvarande OW.

Hade hoppats på mer men vart gravt besviken.

Permalänk
Medlem

New look? Nya brillor på tracer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fräsigast var nog kartan baserad på Göteborg.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Klart vi behöver ett nytt Overwatch så de kan de sälja nya lootboxes

klart killen ska sälja lootboxes

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Nä, efter deras "incident" med Hong Kong så blir det inget mer blizzard för mig.
Känns som att de är ett perfekt exempel på "die a hero or live long enough to become the villian".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@gabriel15: Om du äger 1an kommer du kunna köra 2ans PvP med dom nya banorna och karaktärerna utan att betala något extra

Permalänk
Medlem

Man blir fan ledsen på riktigt över det här. Var finns anledningen att inte bara kalla skiten för vad där är? Nämligen en simpel jävla DLC.

Ända scenariot jag kan tänka mig när detta är förståligt över huvud taget är om utvecklarna fick välja på det här eller att spy hela spelet fullt med MTX

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför det släpps som Overwatch 2 och inte som en uppdatering till originalspelet om den enda skillnaden är Hero Missions?

Har Blizzard verkligen blivit så giriga? Kommer folk gå på det?

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

Intressant. Nu kopierar de helt plötsligt Paladins och ibte tvärtom, skräddarsy karaktärerna för ditt spelsätt har Paladins haft sedan launch. Jag säger inte att Paladins är bättre, menar bara att Overwatch nu tar en av mainskillnaderna mellan spelen och lägger i sitt eget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tråkigaste är ju att vissa achievements i OW är så svåra eller omöjliga att ta (ta t.ex doomfist, det är inte så ulten ens tänkt användas på det sättet).

zenyatta´s pixel spray, är tydligen fortfarande buggad trots fix t.ex.

Achievements ska ju spegla hur man använder karaktären , än försöka göra det så omöjligt det bara går (vissa karaktärer speglar det hyfsat i alla fall).

Som andra skrivit spelet är inte utformat för få uppföljare, blizz själva hävdade ju att man skulle bara behöva köpa spelet och sen få alla karaktärer kartor osv (för dom gillade inte DLC).

Men saker ändras ju, även dom kan falla in i girighet, speciellt nu när lootboxar ligger illa till.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fattigt ut. Humor och storyline för 5 åringar eller? Nej tack.

Permalänk
Medlem

Vill man inte köra deras nya PvE features så köper man helt enkelt inte 2an.
De delar ju inte upp spelarbasen i PvP, OW1 spelare kan köra med OW2 spelare.
Blizzard har ju gått ner sig rejält ett tag nu, men det här är iaf något de gjorde rätt tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AppleMuffin:

@gabriel15: Om du äger 1an kommer du kunna köra 2ans PvP med dom nya banorna och karaktärerna utan att betala något extra

Jaha så det är ett 600kr dlc i princip man köper? Vad är det man får ut av det förstår fortfarande inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Jaha så det är ett 600kr dlc i princip man köper? Vad är det man får ut av det förstår fortfarande inte?

lite som Cod spelen då.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

@gabriel15: Att lägga till en 2a istället för att släppa det som en stand alone expansion (för att ta ut fullpris) har ju funkat fint för Creative Assembly med total war warhammer- serien så jag ser inte varför blizzard inte skulle få försöka sig på det.

Det som är nytt och som du inte kommer få gratis om du redan har 1an är coop och singleplayer banor med story, resten kommer patchas in i 1an.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AppleMuffin:

@gabriel15: Att lägga till en 2a istället för att släppa det som en stand alone expansion (för att ta ut fullpris) har ju funkat fint för Creative Assembly med total war warhammer- serien så jag ser inte varför blizzard inte skulle få försöka sig på det.

Det som är nytt och som du inte kommer få gratis om du redan har 1an är coop och singleplayer banor med story, resten kommer patchas in i 1an.

Ok det som tidigare kallats för DLC kallar de för expansion mer som ett säljknep antar jag då.

Lite som steam skulle lägga in singleplayerbanor o sälja det som cs-go 2 ?