Nytt grafik-kort på BF, vad bör jag sikta in mig på?

Permalänk
Medlem

Nytt grafik-kort på BF, vad bör jag sikta in mig på?

Riktigt sugen på att skaffa nytt grafik-kort på Black friday.
Jag är dock inte riktigt lika sugen på att byta ur resten, utan enbart uppgradera grafik-kortet.

Datorn innehåller följande:
Processor: Intel I5 4690K
RAM: 16 GB
Grafik-kort: GTX 970

Har en Philips 272G-skärm som då klarar 144Hz

Vad skulle ni föreslå för kort att hålla utkik efter?

Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

Din dator ser i dagsläget ut att vara ganska balanserad. Köper du ett mycket kraftfullare grafikkort kommer sannolikt din 4-trådade CPU hålla tillbaka dig ganska mycket (beroende på spel). Köper du bara ett lite bättre kort så är frågan om det är värt investeringen.

Jag rekommenderar att du bygger nytt eller håller i pengarna.

Permalänk
Medlem

@majon96:

Vad spelar du huvudskaligen för spel? En polare körde med 4690k och 1070 cpu gick rätt tungt på cpu intensiva spel. Men annars så är nog ett 2060 max vad jag skulle gå för såvida du inte tänker uppgradera cpu längre fram med, vilken budget handlar det om?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Huvudsakligt spel är Starcraft II
Spelar även en del Call of Duty: Modern Warfare och det blir troligen Diablo 4 när det väl kommer ut.

Om man även skulle uppdatera CPU, behöver jag då även uppdatera moderkort eller kan det möjligen klara sig?

Budget är inte satt, men man vill ju inte överspendera, är ju trots allt smålänning

Permalänk
Viking

@majon96: Ja då måste du även uppgradera moderkort och även ram-minnerna

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz