Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Blir till att boka CE när det är dags. vem vet, man kanske får ett par läckra, kosmetiska vingar ingame

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Efter kollat på lite gamleplay streams ser det väldigt likt D3 men uppgraderad grafik. Combat, fiender, skills osv är samma.

Måste ju ändå säga att combat, fiender och skills är likt mellan D2 och D3. Är ju mer system i hur man får skills, och hur man kan använda dem som är olikt.

Permalänk
Medlem

Men ska det vara på datorn eller mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

@Ryssfemma: Tror mest folk är bittra över en release som ser ut som en re-skin av diablo 3 som tagit 8,5 år att få till en spelbar alpha-version.

Har du ens spelat D3?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

@Xinpei: Jag har 3000 paragon på non-season så ja, en del

Permalänk

MOUNTS?! Vem fan kom på den dumma idén att lägga in mounts i Diablo.
Det enda jag kan tänka på när jag hör mounts i Diablo 4 är att spelet kom vara en massa tomutrymme

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

MOUNTS?! Vem fan kom på den dumma idén att lägga in mounts i Diablo.
Det enda jag kan tänka på när jag hör mounts i Diablo 4 är att spelet kom vara en massa tomutrymme

Första jag tänker är en till sak som ska ha skins och MTX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

@Xinpei: Jag har 3000 paragon på non-season så ja, en del

Ändå missar du att rörelsemönstret och det lilla som man fick se skiljer sig ganska rejält från D3.

Skrivet av BlueDevil:

MOUNTS?! Vem fan kom på den dumma idén att lägga in mounts i Diablo.
Det enda jag kan tänka på när jag hör mounts i Diablo 4 är att spelet kom vara en massa tomutrymme

Well. Eftersom det är openworld och samtidigt så kommer man inte röra sig som en speedad get som i D3 så skulle jag nog säga att det är behövligt. Om du nu inte vill springa i 3 timmar innan du når städer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Ändå missar du att rörelsemönstret och det lilla som man fick se skiljer sig ganska rejält från D3.

Finns massa folk som streamar d4 atm bara att gå in och titta själv.

Permalänk
Medlem

PoE har satt ribban riktigt högt

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Testpilot

Läser man kommentarerna här så tror man att folk är allergisk mot något nytt.

Ja, Diablo III var skit på launch och långt därefter.

Men det finns lite gameplay att se utöver denna cinematic, och jag tycker det ser väldigt lovande uta iaf!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, men man har inte sett något av HUD/UI än och animationerna verkar lite stela som typ i TEKKEN.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Känns opolerat. Paniken blev för stor efter fjolårets fiasko så de var helt enkelt tvungna att presentera fyran i år. Första intrycket är svalt.

Förra året: "De kunde inte ens visa eller nämna Diablo 4 wääää"
I år: "De skulle väntat med att visa det wääää"

Måste bara älska hur det aldrig är bra någon gång 😂

Tyckte det såg helt amazing ut. Tagit det bästa från D2 och D3 för att skapa en värdig uppföljare. Sen är det självklart inte "polerat" när spelet är långt ifrån klart, inte ens soon™ enligt blizzard - och då är det illa!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut detta tycker isch! Är ett bra tag bort dock men jag har inte bråttom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

Finns massa folk som streamar d4 atm bara att gå in och titta själv.

Vilket är en Alpha..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Verkar vara öppen värld där man ser massa andra spelare. Undrar hur det är uppdelat där men ser jävligt bra ut. Diablo behöver bli mer som ett mmo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Verkar riktigt bra. Mörkare, trading, sällsyntare gear, flera spelare, "open-world", world events, runor och talangträd. För att inte tala om den sjukt snygga trailern, damn. Grafiken gillade jag väldigt mycket, skarpare, mörkare som jag nämnde, och inte alls som Diablo 3's cartoony stil.

- Lite ögongodis jag upptäckte var att blod faktiskt fastnar på din karaktär. Druid i olika formar får också blod på sig och blodet är kvar när man återgår till mänsklig form.
- Gräset när tex en blixt slår ned dör.
- När barbaren slår kraftigt i marken så spricker marken, och den fortsätter vara sprucken.
- Day and night cycle, mums.
- Som de nämnde i panelen, mörkare dungeons där ljus från olika källor (facklor, spells) såg riktigt snyggt ut från gameplay!
Edit:
- Ändra utseende på sin karaktär (!!!)
- Mounts
- Rustningar till mounts

Riktigt häftigt med dynamiska miljön!

Grafiken var rent ut sagt skräp. Blod fastnar på karaktären är inte särskilt imponerande 2019.

Permalänk
Medlem

Tror ni han som berättar i gameplay trailern kan vara en Horadric Scholar och den begravda han "pratar" med vara Deckard Cain? För övrigt var det en av D3 största synder, hur de hanterade Deckard Cains story.

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt coolt ut! Fyfan va fett.. hoppas det släpps till julen 2020

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Jag spelade igenom D1 och D2 för länge sen och älskade spelen. D3 köpte jag men det kändes aldrig på samma sätt så lades i byrålådan efter ett antal timmar. Det jag sett och läst från D4 så känns det som ett WOW i Diablostyle. I videon ser man inte heller så mycket av den stora öppna spelvärlden det pratas om då det ser ut att vara berg på båda sidorna, går bara att rida åt ett håll då.

Tyvärr så kommer jag inte köpa innan jag sett och läst mer om det färdiga spelet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vet att man spelade D2 på lan väldigt mycket, men vad är det dåliga med D3? Jag tröttnade efter en runda med Barbarian men annars ett kul slackta spel men ibland väldigt svårt.

Permalänk
Medlem

Jag är hypad iallafall. Äntligen ett nytt egenutvecklat Blizzard spel. Hatade aldrig D3 även om D2 var överlägset. Jag förstår inte hur de som klagar på grafiken vill att det ska se ut? Det ser ju helt klart mindre "cartoony" ut än D3?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Dom sa ju under avtäckandet att det ytvecklas till pc/xbox one och ps4. Det borde väl betyda release innan nextgen konsoler?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Skulle gärna vilja se att de har som i WoW-classic. Servrar att välja på fast varje gång du ska spela väljer du bara vilken server du vill gå in på för varje dag. Hade varit grymt fräckt. Ser ut att bli något sådant denna gången. D3 blev snabbt tråkigt då du knappt var/är 1-5 st på en och samma. Väldigt tråkigt blir det snabbt. Tycker om när det är lite folk som man stöter på här och där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

@Ryssfemma: Tror mest folk är bittra över en release som ser ut som en re-skin av diablo 3 som tagit 8,5 år att få till en spelbar alpha-version.

I rest my case

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det låter som att många i tråden helst vill ha en expansion till D2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jag är hypad iallafall. Äntligen ett nytt egenutvecklat Blizzard spel. Hatade aldrig D3 även om D2 var överlägset. Jag förstår inte hur de som klagar på grafiken vill att det ska se ut? Det ser ju helt klart mindre "cartoony" ut än D3?

Skickades från m.sweclockers.com

För att stilen inte är det enda viktiga. Det ser ju för bövelen ut som ett spel från 2009 rent tekniskt. Ta en titt på D4 gameplay video och jämför med tex Lost Ark eller t.o.m indie-utvecklade Wolcen så ser du hur patetiskt D4 ser ut jämförelse. Men jag förstår att det ska gå att lira På en PS4/Xbox och dem verkar släppa det samtidigt som PC versionen och som vi vet så är det i princip förbjudet/saknas cash/motiv att göra PC-versionen mycket finare av flera olika anledningar som dem flesta vet om vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Jag spelade d3 ett tag efter att folk på nätet sa att det var bra. Gillade det hyfsat, men inget jag fastnade för. För mig är D1 det bästa i serien eftersom det är så extremt mycket nostalgi. Jag var så pass liten att varje boss var skrämmande. Kommer ihåg demot och första gången man träffade the Butcher. Sket nästan i brallan då.

Tycker detta ser kul ut. Bara det finns många skills med bra känsla av "impact", timing och riktigt bra ljudeffekter så kan nog jag bli nöjd. Sen kommer aldrig ett spel ge samma känsla som D1. Jag är helt enkelt för gammal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ju sjukt bra ut. Hoppas det hinner släppas innan man fyller gubbejävel på riktigt :D.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

gillar att det ser så mörkt ut som path of exile.. det är ju typ det som förstörde d3... undrar bara när det kommer ? ligger väl en bit bort kan jag tänka mig.. immortals verkar heller inte komma anytime soon..